Mexico
Santa Teresa

UNENDLICHE WEITEN PART I

December 1, 2020 in Mexico ⋅ ⛅ 24 °C

Unsere heutige Fahrradtour ging im ersten Teil nach Osten in Richtung Punta Mosquito. Zumindest so weit wie es über den Sand und durch das Wasser ging. Wir haben unsere Fahrräder abgestellt und sind über eine gefühlt unendlich lange Sandbank gelaufen. Dieser unendliche Blick war einfach atemberaubend. Ein paar richtig pinke Flamingos haben wir auf dem Weg auch noch gesehen. So schöne Tiere! Außerdem natürlich unzählige andere Vögel und zumindest das Haus vom Pfeilschwanzkrebs. Zum Glück aber keine Krokodile, die auch schon in der Lagune, durch die wir durch sind, gesichtet wurden. Auf dem Rückweg hatten wir überlegt, ob wir es noch rechtzeitig vor der Flut schaffen und ob wir unsere Fahrräder überhaupt wiederfinden. Hat aber alles gut geklappt. 😁Read more

Floating bananas (or was it kayaks? :) )

January 19, 2017 in Mexico ⋅ ☀️ 21 °C

Today, we joined a tour paddling on kayaks that looked like floating bananas (unintentionally, I think).

It felt so good to spend the day on the water! We went through a few tidal channels and mangroves and saw pelicans, sting rays, flamingos, but missed the crocodiles that live here. Oh, and we took a mud bath. Well, my brother and I helped each other reach the tough spots ;-)Read more

Time to recharge our batteries

January 18, 2017 in Mexico ⋅ ⛅ 21 °C

We've seen so much and been so busy traveling and working alongside for the last 2 weeks, we badly need to take a break.

Perfect timing for 3 days on Holbox, a small island not far off the coast, but far enough not to be too overrun by visitors. It's not the most remote place to be, but it's quite charming and layed back.

First order of business: take a 3 hour walk along the beach by myself. I'm feeling brand new and balanced again. Another highlight are the many swings in the bars and restaurants here - fun idea!

Wanderung zur Sandbank

March 4 in Mexico ⋅ 🌬 30 °C

Wir haben Rochen gesehen :))

Isla Holbox - Punta Mosquito

May 20, 2019 in Mexico ⋅ ☀️ 29 °C

Mittlerweile sind wir vier Tage auf der Insel und haben uns wunderbar eingelebt. Das Appartement gefällt uns so gut, dass wir uns teilweise schon dazu aufraffen müssen es zu verlassen. Heute sollte es aber mit dem Fahrrad an den Punta Mosquito gehen. Trotz ausführlicher Recherche waren wir dann doch ziemlich schlecht darauf vorbereitet was das zu bedeuten hatte. Um an den ferngelegenen Strand zu kommen, muss man nämlich sein Rad, nachdem die Straße endet, abstellen und zu Fuß weiterlaufen. Das geht entweder entlang eines matschigen Flusses in dem Krokodile 🐊 leben sollen oder, nicht weniger abenteuerlich, auf einer Sandbank mitten im Meer. Natürlich haben wir uns für den zweiten Weg entschieden, nur dass dieser auch mal schultertief werden konnte, haben wir davor nicht geahnt und natürlich sämtliches Kamera Equipment eingepackt. Nach einer Stunde durch knietiefe Wasser kamen wir dann auch fast am Punta Mosquito an. Fast, weil er wir viele Bereiche der Insel zum Naturschutzgebiet erklärt wurde und deshalb nicht betreten werden darf. Flamingos gab es da tatsächlich auch, leider viel zu weit entfernt, um sie sich wirklich anschauen zu können. Das klingt jetzt alles irgendwie super schlecht, aber eigentlich muss ich das revidieren. Wir konnten trotzdem auf einer wunderschönen Sandbank im Meer chillen und das mit kaum anderen Menschen weit und breit. Außerdem haben wir nun zum zweiten Mal auf dieser Insel Flamingos in ihrer natürlichen Umgebung gesehen und die stellen sich natürlich nicht wie im Zoo ganz nah zur Absperrung, um für uns zu posieren. Nachahmern würde ich aber empfehlen so wenig wie möglich wasserfest eingepackt mitzunehmen und die Gezeiten vorher abzuchecken.
      Drittens war es wirklich mal wieder ein ziemliches Abenteuer, denn auf dem Rückweg wollten wir auf keinen Fall noch mal durch das Meer waten, weshalb wir die Route am Fluss nehmen mussten. Glücklicherweise nicht gefressen worden ☺️.

Überhaupt wird hier der Schutz der Flora und Fauna sehr groß geschrieben, was ich wirklich gut finde.

Auf der Suche nach Krokodilen

March 4 in Mexico ⋅ 🌬 30 °C

Waren abenteuerlich Unterwegs

Reif für die Insel...

February 19, 2022 in Mexico ⋅ ⛅ 26 °C

Nach den vielen ereignisreichen Tagen, die hinter uns lagen, hieß es nun, die Reise entspannt ausklingen zu lassen. Vor uns lagen drei Tage und drei Nächte auf der Karibikinsel Holbox an der nördlichen Küste von Yucatán. Bevor wir uns allerdings mit dem Mietwagen in Richtung Holbox begaben, stoppten wir ein letztes mal an einer traumhaft schönen Cenote, die wir für 90 Minuten gänzlich für uns allein hatten. Scheinbar waren wir süchtig nach Cenoten. Gegen 15:00 wurden wir dann mit einem kleinen Boot auf die Insel gebracht. Sofort saugten wir die entspannte und entspannende Atmosphäre auf...Read more

First impression

May 16, 2022 in Mexico ⋅ ☀️ 27 °C

9:45 Voor het eerst uitgeslapen. Het valt me op dat er van de 6 mensen nog 3 in bed liggen. Tranquilo.
      Ik ontbijt met tacos bij een tentje om de hoek, Bambu Holbox. Ik ga nog even op verkenning en weet dat vandaag de 2 mensen uit Argentinië die ik heb leren kennen, het eiland gaan verlaten. We gaan (samen met de Zwitser) nog even lunchen in een Argentijns restaurant voordat ze vertrekken. We delen een pizza Margherita (alweer pizza😅) en we nemen ieder een empanada, so good 👌
      Ze vertellen ons over Argentinië en halen me over om er eens een keer naartoe te gaan, some day...
      Moreno en ik nemen afscheid van ze en we gaan eindelijk het strand op; het is zo warm 🥵
      Onderweg praten we over wat onze plannen zijn na het eiland; toevallig willen we naar hetzelfde plekje "Valladolid". Beiden vinden we het nog te vroeg om van het eiland af te gaan. (Hij heeft het verblijf tot morgen en ik tot woensdag.) Ik zeg dat ik het verblijf in het hostel belachelijk duur vind en vertel dat als je met z'n 2e een kamer boekt, je nog goedkoper uit bent. Dit brengt ons op ideeën en we stellen voor dat we gaan kijken om een kamer te boeken. Ook al zit hij in een relatie, we zijn volwassen genoeg 🤷‍♀️
      Hij gaat het verblijf in het hostel voor 1 nacht verlengen en morgen kijken we wel verder.
      Na zo'n 25min lopen, komen we aan op Mosquito beach. Als het eb is dan is er een nieuw strand in de zee zelf. Er is dus het strand, water, en dan loopt het weer op waardoor je nieuw stuk strand hebt en weer water.
      We leggen onze spullen bij een Duits koppel die hierop let terwijl wij een "frisse" duik nemen. Het water is echter hartstikke warm 😅 maar toch heerlijk om te chillen. Eenmaal uit de zee chillen we nog even verder op het strand. Moreno vertelt me dat hij sinds zijn 1 maand reis nog niet zo heeft gechillt, hij is continu bezig geweest. We hebben een gesprek over hoe goed het is om ergens echt de tijd voor te nemen, zodat je meer kunt genieten.
      Het is fijn om even te kletsen en elkaars visie te horen.
      We hebben genoeg gechillt en besluiten om naar de gym te gaan. Eerst nog even 5min blijven liggen. En nog eens 5min. En nóg eens 5min.
      Oké, nu gaan we echt want het is inmiddels al 17u geweest.
      We kleden ons om in het hostel, gaan naar de gym. We moeten de trap op lopen en daar treffen we een sportschool aan die smal is maar verder doorloopt. We moeten meteen met onze schoenen in een klein badje, wat ik snap want het is een grote stofwolk op het eiland. De vrouw is erg aardig. We betalen haar 50 pesos pp (ca 2eu). Het is niet de mooiste/nieuwste gym, maar het heeft iets.. Er zijn alleen maar locals aan het trainen, het is best druk. Moreno neemt de leiding en traint ons. Beginnend met stretchen, erna wat oefeningen en we eindigen met 12min. crossfit. Dat bekent o.a. burpees, in een gym met alleen maar ventilators ipv airco met 30 graden. Ik ga dood, maar hij pusht me door te gaan op mijn eigen tijd en belooft me dat ik me erna alleen maar goed zal voelen. Hij heeft gelijk. Met een voldaan gevoel lopen we terug naar het hostel. We frissen ons op en blijven even chillen met wat meiden in het hostel. Heel kort, want we hebben honger dus we lopen een kant op en kijken waar we kunnen eten.
      Een heel cute smal restaurantje met een vriendelijk lachende vrouw trekt onze aandacht. Ze staat er met de menukaart en haalt ons over om de Calzones te proberen, want die zijn 2 voor 120 pesos (ca 6eu). We hebben honger!
      De Calzones zijn klein, maar smaken goed. We delen ze, want gelukkig vindt hij dit ook belangrijk (:
      De vrouw is te vriendelijk, ze is ook van Argentinië. We betalen en bedanken haar en lopen naar een supermarktje waar we bier halen en kleine snacks. Hiermee gaan we op de pier zitten waar zich meerdere groepjes vormen. We hebben een heel relaxte avond.

Iets na 00:00 lopen we langzaam terug, komen langs een streetfood kraampje en besluiten nog wat te eten, want ja we hebben nog steeds honger 🙊 We nemen de mega quesedilla en een burrito en delen deze uiteraard weer. We gaan ergens zitten waar een speeltuin is en verbazen ons over hoeveel kinderen aan het spelen zijn. Dit zou je in NL nooit zien! Maar op het eiland schijnt het normaal te zijn, vertelde de eigenaresse van het hostel ons. Door het weer en de mentaliteit op het eiland leven de locals vooral 's avonds/''s nachts, ook kinderen/baby's 🤷‍♀️

Het eten heeft ons moe gemaakt en we gaan naar bed, het is inmiddels alweer 01:30u.

Verso acque più calme..

August 18, 2016 in Mexico

Una volta risaliti in barca, ci siamo rimessi in viaggio verso acque più calme, dove abbiamo fatto un po' di snorkeling tra le tartarughe. Per pranzo dovevamo anche pescarci il pesce da soli, ma vista la mala parata di gente con la nausea abbiamo deciso di comprarcelo! Abbiamo mangiato in barca, ormeggiati in una splendida laguna da cartolina, e ovviamente abbiamo socializzato e ci siamo fatti due risate con Jean, Claudio e Sabrina!Read more

Santa Teresa