Nepal
Ambote

Sieben Tage Atmashree Yoga Retreat

March 24 in Nepal ⋅ ☁️ 23 °C

Sieben Tage intensives Yoga Retreat liegen hinter mir. Jeden Tag gab es drei Stunden Yoga und 2-3 Stunden Meditation. Ich fühle mich sehr entspannt und gelockert im ganzen Körper. Leichte Verspannungen habe ich gut gelockert. Die Meditationspraxis hat sich sehr gut weiter entwickelt. Ich kann 45 Minuten um Yogasitz still sitzen und fühle mich dabei gut. Ich habe viele Meditationstechniken kennengelernt und es gab auch Momente, wo ich mich voll und ganz auf die Anleitung des Trainers fokussieren konnte. Hier freue ich mich jetzt erstmal darauf, mir meine Routine zu erarbeiten und mir das Beste für mich auszuwählen.
      Doch nun ist es erstmal genug mit intensiver Körpererfahrung. Jetzt genieße ich die nächsten Tage im Hotel und werde voll und ganz Touristin sein.

Núria retir ioga dia 2 🧘🏼‍♀️

September 22, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 21 °C

A les 6 h del matí sessió de meditació. La veritat és que avui m'ha costat concentrar-me, notava el cos molt endolorit i amb cruiximents. No estava còmoda amb la postura i el dolor del peu i l'esquena eren els protagonistes de la meva meditació. A més, no he entès moltes de les coses que deia el professor i em perdia. Em falta vocabulari meditatiu en angles 🤣 tinc uns mesos per aprendre'n...

Seguidament, hem fet sessió de neteja nasal, mai ho havia fet, molt interessant per aplicar-ho a la rutina diària de cada matí, aporta molts beneficis.

A les 7:30 h sessió de ioga, aquest cop més hard que ahir, acabant amb postures invertides 🤸🏽 (com a mi m'agrada jeje)

Seguidament un esmorzar que ni als llocs més pijos de bcn fan, gluten free i vegà.

Després m'he quedat parlant amb una noia de Hong Kong i una de Turquia, super maques, fins que m'ha vingut de gust estar sola, escriure i llegir.

Sobre les 11h hem fet acro-ioga, una passada, però so hard. A les 12 h hem anat altre cop a una sessió de ioga nidra (és una pràctica de ioga meditatiu i relaxant que consisteix a portar la ment a un estat de consciència més profund, amb l'objectiu de trobar pau mental i també per autoconeixement profund).

Després de dinar he descansat un parell d'hores, ens hem trucat amb l'Adrià, he llegit i altre cop, a les 17 h, cap a una altra sessió de ioga! Em fa mal tot el cos ja 😂

Després ens hem trucat amb l'Adrià perquè s'ha adonat que no podem anar a l'Índia travessant la frontera terrestre, ens falten molts papers i temps, que no tenim. Ens hem donat avui per pensar en altres opcions i demà acabar de decidir.

Finalment a les 19 h sopar, a les 20 h meditació i a dormir.

Núria retir ioga dia 3 🧘🏼‍♀️

September 23, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 21 °C

A les 6 h meditació, avui m'he pogut concentrar més i he entès més el que deia el professor. Després hem fet un "internal body cleaning", es tracta d'una tècnica que utilitzen molt en el món del ioga (i altres cultures) de netejar el cos per dintre. Es tracta beure 6 gots mínim d'aigua amb un preparat especial (fastigós) amb poca estona, i entre cada got fas uns exercicis pel sistema digestiu, això fa que després dels 6 gots hagis d'anar al wc derrapant i buidar completament l'intestí, fins que acabes cagant aigua literalment.

En el món de la medicina integrativa, aquesta tècnica també es fa servir, per fins sanadors, tenia ganes de posar-ho a la pràctica i aprendre la tècnica abans de recomanar-ho a algun pacient.

Avui no hem fet el ioga del matí, ja que després de veure't els basos has d'anar molt al wc i no és gaire agradable.

Una de les meves companyes, just després d'aquesta pràctica li han trucat els seus familiars dient-li que s'havia mort el seu avi. Ha sigut dur veure-la tan desfeta.

A les 9 h per a esmorzar hem menjat un bol d'arròs amb llenties i un caldo molt bo. Al migdia ja podrem dinar normal, però després de fer aquesta tècnica és important menjar astringent.

A les 12 h meditació i després descans, avui he volat meditant, feia temps que no entrava en un estat tan profund consciència.

Per dinar ja hem menjat normal i ja em trobava super bé.

A les 14:45 h un dels professors m'ha fet una sessió individual de bols tibetans, allà sí que he volat, una passada. I després m'ha fet una classe particular de massatges i bols tibetans.

Després he anat a fer un te i he conegut a 3 espanyols, un d'ells català, el Carlos. Un fart de riure amb ell. També la Maria i el Yon, una parella de León encantadora, hem compartit molts coneixements relacionats amb la salut, la teràpia sistèmica i PNL. La Maria també té una neuropatia a la cama esquerra de fa molts anys i té una cama més prima que l'altra.

Sessió de ioga i cap a sopar. Poder parlar al meu idioma mentre sopava ha sigut alliberador. Fins ara només intentava comunicar-me, avui per fi he pogut ser jo.

Som tots del rotllo i mola compartir idees i vivències.

Finalment al vespre sessió de meditació amb cant de mantres i foc, espectacular!

Núria retir ioga dia 5 🧘🏼‍♀️

September 25, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 21 °C

A les 6 h hem fet meditació amb vols tibetans. Després m'he quedat parlant amb una noia que va viure a Laos, Tailàndia i Comboia durant 7 anys sobre llocs on anar i tips per moure'ns per aquests països.
      A les 8 h última sessió de ioga, molt dur avui, després de 6 dies seguits fa mal tot.
      A les 9 h esmorzar, boníssim! I després aprofito per fer la motxilla, que amb les 4 coses que porto amb 5 minuts estava enllestit!
      A les 12 h ioga nidra i cap a dinar. L'últim dinar del retir 🥺. Sembla increïble que amb 5 dies hagi pogut connectar tant amb les persones que he conegut, he sentit molta nostàlgia mentre ens acomiadàvem. Però el viatge segueix i m'enduc amics de diverses parts del món, que sempre va bé.
      Després de dinar hem anat al riu amb uns dels companys i ja he marxat cap a Pokhara, directe a l'hotel que havíem estat durant la setmana passada i des d'allà esperar a l'Adrià que arribés del trekking.
      Hem estat durant la tarda descansant a l'hotel i parlant de totes les vivències. Després hem anat a sopar en un restaurant indi de davant de l'hotel, boníssim!

Núria retir ioga dia 4 🧘🏼‍♀️

September 24, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 20 °C

La meditació d'avui a les 6 del matí tractava de fer una caminada fent Mona (no pots parlar ni comunicar-te de cap forma), ha sigut dur, no pel fet de no parlar, sinó el fet que he passat molt dolor a la cama, i no poder-ho comunicar m'ha fet sentir amb una impotència enorme.

Aquí m'ha anat bé per reflexionar amb els cops que he tingut molt dolor i no ho l'he expressat per vergonya o per no entrar en qüestionaments i en les típiques frases que es diuen quan tens algun problema de salut com "hauries de fer això per curar-te" o "hauries de deixar de fer això altre"... frases que no ajuden per res, sinó al contrari.

Ha sigut una meditació dedicada al dolor de la cama, a cada pas, més dolor i més reflexió.
      A la baixada m'he quedat al final de tot, al meu ritme, plorant. M'ha anat bé plorar el dolor, feia molts dies que no ho feia.

Seguidament ioga i cap a esmorzar. Converses plenes d'intel·ligència emocional, introspecció, experiències i aprenentatges. He aprofitat l'estona entre esmorzar i meditació de les 12h per fer vogada a mà.

Després de la meditació, m'adono que no era l'única que no entenia l'anglès del professor, fins i tot els companys que parlen angles els hi costa molt entendre'l! Això m'ha tranquil·litzat. En aquesta meditació m'he perdut molt i he acabat tenint somnis lúcids** i pogut treballar des d'allà. Hi ha gent que literalment s'ha adormit.

Tot seguit a dinar i després temps lliure fins al ioga de la tarda. Durant aquest temps lliure he ensenyat al Carlos a fer postures invertides de ioga, ha sigut divertit.

En acabat, ioga i sopar. Avui el sopar era una sopa de fideus d'arròs que picava horrors. Molt amablement m'han fet una sopa sense picant amb un moment.
      La meditació del vespre ha sigut amb espelmes. Mai ho havia experimentat, ideal per abans d'anar a dormir.

**somnis lúcids: Un somni lúcid es caracteritza perquè el somiant és conscient d'estar somiant, pot controlar el somni i surtir-ne quen vulgui. Es pot donar espontàniament o ser induït mitjançant pràctiques i exercicis.

Ambote