Netherlands
Noardeast-Fryslân

Kollumerpomp

July 3 in the Netherlands ⋅ ⛅ 19 °C

We gaan een weekendje naar Friesland om daar een nachtelijke wadlooptocht te lopen. Deze tocht vind maar een paar keer per jaar plaats en gaat van Brakzand naar Schiermonnikoog.
    Rond de middag komen we aan bij B&B Slaperdijk. Het ligt aan de rand van het kleine dorpje met uitzicht op de dijk. De kamer ziet er mooi en netjes uit. We kunnen ook gebruik maken van de tuin en een overdekt zitje, maar daar is het nu is te slecht weer voor. Omdat we vannacht gaan lopen, doen we het vandaag rustig aan. Nadat de spullen zijn uitgepakt, rijden we naar Surhuisterveen waar we een paar woonwinkeltjes bekijken. Ook lopen we even door het centrum van het dorp en drinken koffie bij Bakker Bart.

Je kunt bij B&B Slaperdijk ook gebruik maken van een diner. Dat lijkt ons wel handig. We eten biefstuk met broccoli en gebakken aardappeltjes en het smaakt allemaal erg lekker. Omdat het te slecht weer is, eten we de maaltijd op in onze kamer. Daarna pakken we onze spullen in voor het wadlopen en proberen nog wat te rusten. Daarna op tijd naar bed om nog een paar uur te slapen.

Moddergat

May 30, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

Moddergat is een klein dorpje dat tegen de dijk van de Waddenzee aan ligt. Ons huisje, De Wadloper, ligt aan de dijk en is gezellig ingericht. Een beetje rommelig, er hangen en staan veel spulletjes waaronder een oude platenspeler en wat platen. Het is groot genoeg voor ons tweeën. Er zit ook een leuk tuintje bij met genoeg privacy. Vanuit de tuin loop je de dijk op en daarachter ligt de Waddenzee. Het is nu eb en we lopen een stuk langs het wad. Uiteindelijk wordt het een soort pier die het water in loopt en van daaruit heb je hele mooie vergezichten. Ook zien we het wad vollopen, wat een bijzonder fenomeen is.Read more

Noardeast-Fryslân, Noardeast-Fryslan