New Zealand
Bridge Hill

12-12 Alexandra

December 12, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

Ik ben moe. Moe van het fietsen, moe van wéér een interessant informatiebord, moe van weer 2 regenbuien, moe van wéér 2 paar natte sokken (met sandalen aan door het natte gras werkt echt niet, maar ik had gedouched en wilde mijn voeten schoonhouden en dacht niet aan mijn waterdichte sokken), moe van wéér gedoe met Wifi, moe van wéér een supermarkt waar je de weg niet weet met net niet de spullen die je wilt hebben.
    De dag begon met een stukje mooi fietspad, al was dat écht geen oude spoorlijn, tenzij treinen hier haarspeltbochtjes en 23% aan kunnen. Maar meestal was het goed te fietsen.
    En toen de highway. Ik had er al geen zin in, toen moest ik ook nog eindeloos klimmen. Was te fietsen, maar dan heb je wel erg extra lang "plezier" van je highway. Holy shit,wat schiet fietsen dan niet op zeg.
    Kwam aan in de regen bij camping 1, die zag er echt niet uit. Door naar 2, 25 dollar per nacht, en nog betalen voor Wifi. Heb discount bedongen omdat ik langer dan 1 nacht blijf en 1 voucher voor 500 Mb.
    Tussen 2 buien mijn tent opgezet. Ik wilde een lekkere magnetronmaaltijd. De lekkerste die ik zag was van de weightwatchers! Hm. Ik eet wel wat extra chips
    Objectief: Het is nu droog.
    Ik heb mijn schoenen weer aan! Het hielp toen ik die halve teennagel knipte. Ha! Dat gaat natte sokken schelen!
    De kaas was in de aanbieding, mooie rotsen onderweg, eigenlijk best mooi plekje hier, al maken die kuifkwartels wel een rare takkeherrie.
    Conclusie: ik ben moe. Ik blijf denk ik 3 nachten.
    Ga morgen die 10 km. gorgeroute fietsen (en weer terug). Zag er best specta uit van bovenaf. En waarschijnlijk de dag daarna naar Clyde, ook fietsroutes, ook 10 km. en weer terug. Schijnt ook een leuk dorp te zijn. Hopelijk hebben ze daar dan ook Wifi 😕. Verder uitslapen (lukt niet vrees ik) en boekje lezen.

Astrid van der Zouwen

Rechts zie je het pad wat leuk geweest zou zijn zonder boot. Links helaas mijn weg.

KarinBdV

Neem je rust Astrid. Probeer eens een dag “niets” te doen. Geen gorgeroute omdat ie zo specta is. Even pas op de plaats. Dikke knuffel. 👍🏻 💋

Astrid van der Zouwen

Een hele dag niets doen is het niet voor mij. Die 20 lijkt me ape relaxed. Knuffel terug.🐕😘🙋

12-12 Speciaal voor Agnes en Marcelle

December 12, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Agnes, ik ben je blauwe vogel verloren😥.
    Hij was al een hele tijd kaal, voor de tweede keer zijn staart kwijt en eigenlijk ook niet meer zo blauw ondanks wassen. En nu heb ik alleen nog zijn kettinkje.
    Het was fijn om hem bij me te hebben, het kettinkje doet me toch nog aan jou en Duga denken, dus dat laat ik hangen.
    Wel jammer om hem kwijt te zijn.
    Gelukkig hangt de voodoo voor een veilige reis nog wel, al is die ondertussen scheel en moet ik steeds het rokje ophijsen.

KarinBdV

Die vogel heeft wel heel veel meegemaakt en gezien.

12/14/18Reply
    agm hertsenberg

o lees het nu pas, wat jammer dat je hem kwijt bent, zijn staartje was kwetsbaar ja. Ik heb nog een beetje garen over, zal ik een nieuwe voor je maken als welkom terug? :) Dan zal ik hem nog steviger aan het kettinkje vast naaien.

Astrid van der Zouwen

Als je je verveelt en je zoekt een doel: ja graag, anders; laat maar. Het was leuk voor onderweg. Hij vindt vast een leuk nieuw thuis.

13-12 Alexandra: gorge trail

December 13, 2018 in New Zealand

Wat gisteren ook niet fijn was bedacht ik, is dat de brem plaats heeft gemaakt voor fluitekruit (?). Wát een ranzige geur zeg. Dan is af en toe een vleugje wilde roos echt een tractatie. Mag ik m'n brem terug?
    Vanochtend "bijna zomer" in beeld gebracht (vorig jaar was het gras al verdord) en de snoepjes die ik gekocht had (ook voor het handige zakje).
    Om 11 uur ri gorge. Ik doe er drie kwartier over om er te komen. Leuk fietspaddertje, Shaky bridge en tsja, interessante informatieborden. Ik fiets 6 km. de gorge in, tot "the narrows", vind ik niet zo specta, maar wel best. Let op het bordje "falling rocks, niet stoppen" terwijl ik vlak daarna moet lopen van ze. Moet ik van een rijdende fiets jumpen?😲
    Daarna boekje en spelletje. Ik heb te veel chips gegeten en nu nog niet zo'n trek in alle lekkere dingen die ik heb gekocht voor het avondeten. Sukkel.

Monique Hermans

Omgekeerde Engelse drop?? (Droppelse eng🤣)

Monique Hermans

Is deze bedding uitgegraven of natuurlijk ontstaan?

🕜⁉️

14-12 Alexandra: Clyde

December 14, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 20 °C

Blauwe lucht! Om 11 uur fiets ik weer op mijn relaxetje naar de brug voor de River Track naar Clyde. Lekker, ff niet afbreken, 's middags geen plekje voor de tent hoeven zoeken. Ik fiets nu door de stad om wat tijd te sparen. Het pad naar Clyde is leuk, het begint met een goede grap, veel wilgen, krijg toch vaag een Maarsseveen gevoel, totdat je dan die rivier en die rotsen weer ziet.
    Clyde is ook leuk, lekker gelunched. Die donkere wolken negeer ik ff, ik heb mijn regenpak niet bij me.
    De terugweg gaat veel sneller, via de Otago Rail Trail. Leuk om hem vanaf Clyde te fietsen, dan ben ik vandaag al een beetje begonnen. Leuker dan andersom. Ik bezichtig ook de oude cottage in Alexandra. Voor de tent spatten, negeren, toch wel nat, heb je net alles binnen, brand je de tent weer uit. En dat dan nog een keer. Ach ja, het is een hobby😕

Butcher's Dam

December 5, 2018 in New Zealand ⋅ ☁️ 11 °C

We stopped here for a picnic on the way to our next campsite. Then mum and dad suggested to go up Flat Top Hill, next to Butcher's Dam. It was quite nice really, but also quite hard getting to the top.Read more

14-12 Speciaal voor Annemiek

December 14, 2018 in New Zealand

Is dit fluitekruid?

Riet Atema

Het kan ook kervel zijn, ruikt naar anijs....

12/14/18Reply
    Astrid van der Zouwen

Was het maar waar😕, ruikt naar ouwe sokken en wordt anderhalve meter hoog

12/15/18Reply
    agm hertsenberg

Fluitenkruid stinkt gewoon. Dus ik denk dat het fluitekruid is

Clyde und Alexandra

December 11, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 4 °C

3. Advent und wir sind schon wieder auf der Straße. Wir müssen langsam an den Rückweg Richtung Fähre denken und fahren deshalb heute an die Ostküste der Insel. Die letzten Tage waren wir immer wieder in Tolkienland unterwegs. Zwischen Wanaka, Queenstown und dem Fjordland haben wir viele Schauplätze der Filme um Mittelerde gesehen. Zum Beispiel das Gebirge "The Remarkables" auf dem Weg zum Doubtful Sound, das je nach Film mal Isengard, Mordor oder Snow Mountains heißt. Oder unsere Kletterwasserfälle, die im Hobbit eine Rolle spielen. Irgendwie war alles mal dabei. Unterwegs nehmen wir mal wieder ein Mädel mit. Das ist kurz vor unseren Lookout in Clyde, wo sich ein riesiger Staudamm mit 100 m Höhe und 500 m Länge befindet. Ein Foto ist er schon wert.
    Unsere Tramperin stammt aus Quebec, Kanada und heißt Alexandra. Sie kommt mit bis zum gleichnamigen Ort, den sie unbedingt näher erkunden möchte. Mich interessieren hier besonders die öffentlichen Toiletten 😀, die es übrigens in jedem Ort gibt und die auch allermeist ohne Bedenken zu benutzen sind - eine prima Toiletteninfrastruktur hat Neuseeland!
    Am Ende des hübschen Ortes finden wir die alten Brückenpfeiler der Alexandra Brücke, in Benutzung von 1882 bis 1958. Sie führte über den Clutha Fluss und ist ein Zeichen früherer Ingenieurskunst. Dazu muss man wissen, das vor dem Bau der Brücke bei der Flussüberquerung per Boot viele Menschen ihr Leben lassen mussten, weil die Strömung unberechenbar war. Erst mit dem Bau des Staudamms in Clyde konnte eine Regelung herbeigeführt werden. Doch noch was gelernt in Alexandra 😉!

Bridge Hill