New Zealand
Lake Henry

Here you’ll find travel reports about Lake Henry. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

28-11 Te Anau: Milford Sound

November 28, 2018 in New Zealand ⋅ 🌧 17 °C

De weg was minder druk dan ik had gedacht, al lijkt het vanuit een andere auto altijd minder denk ik. Toch blij dat ik het gedaan heb, het was knetterhoog keer 2,1 bijna ongeluk gezien en eerlijk gezegd vond ik de busreis met stops en verhalen van Sacha leuker dan de "cruise". Kea's gezien. Brutaal als de neten, 1 pikte in mijn been! Sacha laat ons crayfish zien. En ik vond de "chasm" echt magnifique, maar alle foto's zijn raar geworden. Ook leuk "the misty mountains" van In de ban van de ring.
    Er gingen ook erg weinig minuten in de cruise van 2 uur, nl 100. We hadden van mij nog wel wat langer bij de Crested pinguins mogen stoppen, al schijnt het beremazzel te zijn dat we ze überhaupt gezien hebben in dit seizoen.
    Op verzoek van Annemiek (😉) vlak na thuiskomst mega onweersbui. Gaat zoals het hoort: goed dus. Hoera!

Milford Sound + Doubtful Sound

February 10 in New Zealand ⋅ ☁️ 19 °C

Ich bin in Te Anau und von hier aus habe ich zwei tolle Ausflüge gemacht im Fiordland National Park. Urwaldmässig. Kein Beton. Nur Touristen. Die 4 Mio. Kiwis müssen 4 Mio. Touristen bewältigen.
    Die ersten 5 Bilder sind vom Milford Sound, die anderen vom Doubtful Sound.

Fiordland

March 5 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Deze nacht tijdens Tat haar toiletbezoek hadden we het genoegen om een prachtige sterrenhemel te bewonderen. We zaten redelijk ver van de bewoonde wereld en er was geen licht op onze camping. De ideale gelegenheid om sterren te kijken.

'S ochtends stonden we vroeg op, want we wouden graag nog een wandeling doen voor we vertrokken. Van onze camping was het eventjes rijden over een grindweg tot aan het meer. Lake Hauroko is het diepste meer van Nieuw-Zeeland. Een wandeling langs heel het meer was niet haalbaar, maar een korte wandeling doorheen het bos langs de oever wel. Het bos was heel speciaal, precies vanuit de tijd van de dino's. Hadden we tijd gehad waren we zeker nog langer gebleven.

Onze volgende stop was Te Anau, dit is zowat de hoofdstad van Fiordland. Hier gingen we naar het informatie center om een boottocht te boeken in Milford Sound. Dit is een zeer bekende fjord en volgens sommige de mooiste van Nieuw-Zeeland. We wouden dit zeker doen, omdat er ook wel wat aquatische dieren te spotten zijn. Milford Sound is ook de enige fjord die je met de auto kan bereiken. De weg er naartoe is al een attractie op zichzelf. Het is een weg door de bergen die fantastische uitzichten geeft. Maar dat is allemaal voor morgen.

Te Anau ligt aan het Te Anau meer en onze camping heeft er een mooi uitzicht op. Wij natuurlijk heel blij. We deden een wandeling langs het meer en stopten bij de bird sanctuary. Hier zagen we de Kaka, een soort grote papegaai met mooie kleuren, maar geen felle kleuren. Ze waren heel entertainend en hopelijk zien we er een in het wild, al is de kans klein. We zagen ook een soort parkieten, een uil en verschillende soorten eenden. De meest speciale vogel was de takahe, een soort grote waterkip. Ze dachten dat deze vogel uitgestorven was, maar uiteindelijk werd toch nog een populatie gevonden in Fiordland.

Daarna was het tijd voor wat rust op de camping, gevolgd door ons zelfgemaakt diner.

Milford Sound

March 6 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Wat een dag! We bolden van het ene spektakel landschap in het andere. We vertrekken deze ochtend naar Milford Sound, een fjord dat het paradepaardje is van Nieuw-Zeeland. Het is er prachtig. De weg er naartoe moet niet onderdoen voor het fjord zelfs. Deze loopt door een vallei zodat je Bijna de hele weg omgeven wordt door bergen.

Op de heenweg, stopten we niet veel om te bewonderen. We wilden op ons gemak naar de bootterminal rijden en die rit duurt toch al 2u of meer. Maar we genoten van een landschap dat gehuld was in een mist van wolken. We deden twee stops onderweg, een om te plassen en een om de kea, een bergpapegaai te spotten. Die laatste liet zich jammerlijk genoeg niet zien vandaag.

Eens aan de bootterminal genoten we al van de fjord. Het was prachtig. We hadden een kleinere boot die dichter bij de bergwanden kon varen. Op een moment zo dicht bij een waterval dat ze twee bakken met glazen op de voorsteven zetten om deze te vullen met zuiver smeltwater van de sneeuw uit de bergtoppen. We moesten wat achteruit gaan om niet mee gedoopt te worden. Iedereen die wou mocht een glas nemen om te drinken. Dit konden we niet aan ons voorbij laten gaan. We proefden en keurden het goed. 👌 Wat later konden we fur seals spotten van vrij dichtbij. We vaarden door het fjord en zagen wel 101 watervallen van kleine tot grote. Echt een wereldwonder. Als ik mij niet vergis, het achtste.

Van grote watervallen gesproken, op een moment vaarde de boot bij een grote waterval en werd iedereen vol gedoopt. Wij ook! Een glacial facial noemde ze het. Maar gelukkig zie je na een doopsel van dit zuiver water er de volgende dag tien jaar jonger uit volgens de Maori legende. Steven die hoeft hiervoor gewoon zijn baard te scheren. 😅

We zagen nog enkele fur seals van nog dichterbij. Dan was het tijd voor iets anders. We stapten af de boot en op een platform. Dit platform was een onderwaterobservatorium. Hier konden we het zeeleven van in het fjord zien. Een van de zeldzaamheden dat hier voorkomt is zwart koraal, dat eigenlijk wit is. Het zeeleven dat hier voorkomt, komt normaal in de diepzee voor. Maar doordat het zoetwater dat uit de bergen het fjord inloopt een donkere kleur heeft dat amper licht doorlaat, fopt het de zeedieren.

Na dit leuke extra uitje, stapten we op een andere, grotere boot. Deze had voornamelijk Aziatische toeristen aan boord. Iets wat we niet gemist hebben om het zacht uit te drukken.

Tijdens de terugweg stopten we aan verschillende bezienswaardigheden. Deze gaan van een waterval tot blauwe rivieren tot mooie vlaktes in de vallei. We namen onze tijd maar besloten om terug te rijden naar de camping in Te Anau. Er waren er langs de weg, maar we vonden deze te duur voor wat we kregen. We hebben al op gratis campings gestaan die beter waren. We zijn misschien wel al wat verwend geweest op dat vlak.

27-11 Te Anau

November 27, 2018 in New Zealand

Als extra tractatie bij ontbijt met zon, krijg ik een Nieuw Zeeland vliegenvanger ongeveer op schoot. Geweldig. Daarna mooie tocht naar de highway, maar niet zo gaaf als gisteren, al gaat het een klein beetje naar beneden steeds. Ik heb nu meer wind tegen, en het is geciviliseerder. Door het alddoor naar beneden ben ik wel al voor tweeën in Te Anau. Bij de Top 10 moet ik voor 2 personen betalen, dus sta ik nu bij Lakeview. Daar boek ik een tour voor morgen naar Milford Sound. De weg is druk en smal met alleen maar mensen die de weg niet kennen. Dus dat ga ik niet doen. Slim hѐ?
    Ook boek ik een tour naar de glow worm cave voor het einde van de middag. Sta ik te douchen: ik wíl helemaal niet nu. Ik ben moe. Probeer te verzetten via de receptie, kan niet. Ik fiets langs op weg naar wat te eten, kan het toch. Nu ga ik overmorgen. Ondanks dat het wat drupt, geniet ik van het feit dat ik voor/in mijn tent zit. Morgen word ik om 7.45 al opgepikt! Internet tergend traag, dus foto's en footprints van gisteren volgen.

TeAnau

April 24 in New Zealand ⋅ ⛅ 13 °C

In Te Anau blieben wir 3 Tage, da wir noch einen Ausflug zu den Milfourd Sounds von dort aus machten :)
    Dort war auf jeden Fall der Weg das Ziel. Die Fahrt dorthin führt 2 Stunden durch eine atemberaubende Berglandschaft, die uns echt staunen ließ. Ansonsten sind wir an dem See entlanggewandert haben Mal wieder Wäsche gewaschen und waren in der Stadt beim Kaffee trinken :)
    Liebe Grüße nach Hause :)

Te Anau

November 20, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 8 °C

Heute sind wir nach Te Anau gefahren. Es hat wieder den ganzen Tag geschüttet und die ganze Umgebung war überschwemmt, teilweise stand das Wasser sogar auf den Straßen. Wir hoffen, dass das Wetter ab morgen besser wird!
    Abends waren wir dann lecker essen 🍔🥩

29-11 Te Anau: Glowworm cave

November 29, 2018 in New Zealand

Half uurtje over het meer, presentatie over gloeiwormen, grot in, laatste stukje in een bootje. Mooie (hele jonge) grot, met een soort pancake rocks en knetter stromende rivier, en gloeiwormen blijven gaaf. Het waren er niet zo veel nu zeiden ze (nadat je je kaartje hebt gekocht) omdat ze net eieren hadden gelegd. Er waren wel al jonkies, dat was super gaaf. Een soort sterren-nevel.
    Bij thuiskomst voel ik me soort van verplicht om te gaan wandelen. Gelukkig rommelt het onweer al dus ik ga niet😊. Ik geloof niet dat ik er veel aan mis.

Highway to Hell

January 13, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 33 °C

😜 Hey Guys, that was the hardest ride on my whole tour, it takes over 7 1/2 h from Fox Glacier to Te Anau with only some recreation breaks and some more shooting stops 😊 (it could have been even more 😁) but everthing works fine 👍🏼😎
    The landscape in-between is just ... woooowww...fantastic 😃

Te Anau via Franz Joseph Glacier

January 5, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

On our way south to Te Anau we properly skipped Queenstown. The price of accommodation there is absolutely ridiculous with the busy season in full effect. Every campsite/holiday park that we have stayed in has been fully booked, drunk with a slur of families, pensioners and other young couples from other countries, all transients shuffling in opposite directions, sometimes sharing snippets of solid intel about what to do and see versus not. Along the way we stopped off at Frank Joseph glacier and walked a short trail to the mouth. We have a cruise planned in Milford sound tomorrow morning.

This country is absolute magnificence. You no longer even bat an eyelid at massive mountains carved by glaciers, rolling hill filled thousands of sheep grazing and running in their awkward fashion, and waterfalls and rapids carving through neighbouring rock shelves, moving the soil so effortlessly. Glaciers arise from nowhere, trees consume all sight of mountainsides, rising and falling with the earth. Roads that swoop in and out of valleys twist endlessly with ease. Everywhere you look is a postcard. You are the postcard. Just like Beth finishing off her authentic New Zealand mince pie: picture perfect.

Lake Henry