New Zealand
New Windsor

Here you’ll find travel reports about New Windsor. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Met de boot naar Auckland

February 26 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Onze laatste dag in Coromandel voelt ook een beetje als de laatste dag van de vakantie.
    Nadat we alles op de fietsen hebben. Ik heb voor het eerst alles gelijk met Karin op de fiets. Fietsen we Coromandel in, wat een leuk plaatsje, hier hadden we langer moeten staan. We wandelen langs leuke winkeltjes. Ik koop een paar mooie oorbellen voor haar.
    Na het shoppen een lekkere flat white met carrotcake. Mmmmm.
    Nog ff langs de i-site maar die is inimini.
    Nog geen fish and chips gehad dat halen we nu in. Ook weer Mmmmm.
    Het is tijd om de boot naar Auckland te pakken, nog ff 7 Km op de pedalen. De aanlegsteiger is niet al te breed en de boot niet al te groot. En catamaran.
    De aankomst in de haven van Auckland is spectaculair.

20-4 Auckland

April 20 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Ik besluit om te vertrekken van Waiheke. Ik heb alles gewandeld en geen zin in daar veel fietsen. Het is mij niet bezienswaardig genoeg om te gaan bussen. Het lijkt bewolkt, dus een stranddag zit er ook niet in. Ik sta nog een tijd te praten met 2 fietsers uit Auckland. Zodra ik weg fiets wordt het natuurlijk heet. Grapje. Ik vind een rustiger route, maar moet voor straf duwen. Maar toch leuker. Ik ben om 1 uur weer in Auckland en fiets west om te kijken of ik nou een déja vu had of dat ik hier echt al eens geweest was. Dat laatste, was ik vergeten en ze zijn heel druk aan het bouwen en er is al van alles veranderd. Er staan nu rode lantaarns a la Londen en je kan via een nieuwe brug naar de andere kant van een haventje. Daar zat ik de vorige keer nog op een doodlopend stuk!
    Maar Evo de fietsenwinkel zit waar ik hem verwacht. Die weet dat ze op het vliegveld voor niet te veel geld ook dozen hebben. Dat scheelt een hele hoop zeulen.
    Vervolgens naar de Wintergarden. Leuk. En via de noordwest fietsroute naar de camping. Dit stuk is een heel stuk beter te pruimen!

New Windsor