New Zealand
Porirua City

Top 10 Travel Destinations Porirua City:

Angekommen

December 31, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

Mein Vater und ich sind gestern um 12:44 Uhr in Neuseeland angekommen. Ich war sehr müde und hab mich sehr auf meine Freunde gefreut. Wir sind nach Hause gefahren und ich habe gleich mein Zimmer angeschaut. Es ist so schön in Neuseeland! 😀

Am wunderschönen strand

January 3, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Wir sind heute zum Strand gefahren. Mika und ich sind mit einer kleinen Eisenbahn gefahren. Es war sehr toll. Nachdem wir die Eisenbahn gefahren sind haben wir das kāpiti College angeschaut. Es ist sehr groß. Wir haben danach ein eis gegessen. Dann sind wir wieder an den Strand gegangen. Es war ein toller tag😊🏝Read more

Wellington

November 12, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 13 °C

Hier matin matin (mardi) nous devions refaire le stock de nourritures et d'essence. Une fois choses faites, nous avons pris la route pour Wellington, la capitale de la Nouvelle-Zélande mais aussi la ville se situant à l'extrémité sud de l'île du Nord.

Nous avons là-bas visiter le musée de la Nouvelle-Zélande, nous pensions y rester maximum 1h mais finalement nous  y sommes restés près de 2h ! C'était vraiment captivant parce qu'il y avait beaucoup de choses avec lesquelles on pouvait interagir. Nous avons vu de près des tas et des tas d'insectes et d'animaux tropicaux (ils étaient empaillés), nous avons même expérimenté une simulation de tremblement de terre. Bref c'était très très intéressant ! 🏛️

Nous sommes ensuite allés au sommet d'une montagne de la ville pour voir un point de vu, c'est vrai que c'était un joli panorama. 🗻

Bon sinon Wellington en soi ne m'a pas marqué plus que ça, je préférerais toujours et encore Melbourne à toutes les villes de l'Océanie ! Ici pas d'architecture incroyable, on a même pas l'impression que ce soit une capitale... 😬

Il était 16h, on voulait déjà chercher un endroit où dormir le soir, et ont a eu raison vu le traffic routier qui nous attendait ! Nous avions trouvé un endroit plutôt pas mal pour planter notre tente mais il y avait trop de passage, nous avions donc préféré attendre qu'il fasse nuit (ah oui, parce que dans cet espace il n'y a pas le droit aux tentes...). Une fois la nuit tombée, nous avons installés la tente mais à reculons car on voyait plusieurs mêmes voitures passer devant nous... Nous sommes restés que 10 minutes dans la tente, trop peur que quelqu'un nous kidnappe ou nous vol des choses dans la voiture. On a malgré tout laissé la tente, on voulait voir si quelqu'un allait s'y approcher en pensant qu'on était à l'intérieur... J'ai pas trop bien dormi cette fois même s'il ne s'est rien passé 🤷🏻‍♀️

Wellington Zoo!

February 2, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Wir waren am Wochenende in Wellington im Zoo. Der Zoo ist nicht so groß wie die Wilhelma. Ich habe einen Kiwi gesehen. Der ist voll süß 😍. Es waren auch Erdmännchen draußen die sich in der Sonne gesonnt haben oder rumgelaufen sind. Es war ein toller Tag im Zoo!

Wellington

February 23, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Ich bin gestern mit meiner Freundin in Wellington gewesen. Wir haben uns was zu essen gekauft und haben Klamotten eingekauft. Wir sind am Strand gewesen und haben ein Eis gegessen. Es war ein toller Tag

Van Zuid naar Noord

March 17, 2019 in New Zealand ⋅ ☁️ 18 °C

Nieuw-Zeeland is opgedeeld in twee eilanden, namelijk het Zuidelijk en het Noordelijk eiland. De voorbije weken hebben we het Zuidelijk eiland verkend en dat was prachtig! Maar vandaag was het tijd om afscheid te nemen. We namen namelijk de ferry naar het Noordelijke eiland. Rond 9u vertrok de boot, maar we moesten er al om 8u zijn. Het ging allemaal vlot, maar we moesten ook veel wachten. We moesten in een rijvak gaan staan met allemaal andere campervans en mobile homes. Daarna mochten we een stuk doorrijden tot aan de boot. Dan terug wachten. Daarna mochten we op de boot rijden. De grote voertuigen moesten nog een verdieping naar omhoog rijden. Het leek wat op een parkeergarage. We moesten de handrem van onze campervan opzetten, maar we hadden deze nog niet gevonden. Gelukkig waren er mensen om te helpen. Het was een beetje een raar systeem waarbij je aan een hendel moest trekken. Maar bon alles was in orde en we mochten onze campervan achterlaten en naar de passagierslounge gaan. Hier was het al vrij druk en we wouden eerst een koffietje bestellen. Een beetje verkeerd gedacht, want hierdoor waren bijna alle plaatsen bezet. We zochten en zochten, maar nergens bleken er nog twee plaatsen bij elkaar vrij. Maar toen zag Steven een tafel waar precies nog plaats was. Er zat al een mevrouw en deze bleek onze buur te zijn vanop de camping. Er waren nog twee plaatsen vrij aan hun tafeltje en we waren meer dan welkom. Ze kwamen uit Canada en hadden hetzelfde type Jucy campervan als ons gehuurd. Het waren heel vriendelijke mensen.

De tocht duurde in totaal drie uur en ging heel vlot. Je voelde praktisch niet dat je aan het varen was. De eindbestemming was Wellington, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland. We besloten om de stad zelf over te slaan, omdat we niet veel zin hadden om met onze campervan in druk verkeer te zitten en te zoeken naar parking. In plaats daarvan gingen we naar een soort reservaat net buiten de stad. Zealandia heette het reservaat en het was eigenlijk een zeer groot gebied dat afgebakend was met hekken. Dit om predators buiten te houden. In deze locatie hadden ze bedreigde soorten terug geïntroduceerd en zonder vijanden deden deze het heel goed. Meestal gebeurd dit op eilanden omdat deze makkelijk predatorvrij te houden zijn. Maar Zealandia bewijst dat het ook op het vaste land kan.

Maar first things first, eten! Het was ondertussen middag en we hadden reuzenhonger. Zo'n honger dat we geen zin hadden in boterhammen en een burger zijn gaan eten in het cafeetje dat er bij hoorde. Het was een beetje chaos maar de burgers waren lekker.

Het park/ reservaat was beter als verwacht. Het was druk in het begin, maar hoe verder we wandelden hoe rustiger het werd. We zagen tuatara, een hagedissensoort die ook wel een levend fossiel wordt genoemd. Het zijn precies kleine draken. Er was een deel met een extra omheining waar we er verschillende zagen, maar we zagen ze ook buiten de omheining in het "wild".

Verder zagen we ook Kaka's aan een voedertafel. Echt leuk om deze vogels bezig te zien en het zijn ook prachtige vogels. Ze hebben we weg van Kea's maar ze zijn kleiner en meer bordeauachtig van kleur.

Bij een volgende voedertafel zagen we een soort parkieten. Heel bedreigd op het vaste land, maar hier konden we ze goed bewonderen.

Verder zagen we ook tui's die uit volle borst zongen, saddlebacks, Robins, .. en cave weta's, dit zijn vrij grote krekels die in grotten leven.

Om ons bezoek af te sluiten zagen we Takahe, de grote waterhoen die we in de bird sanctuary van Te Anau hadden gezien. Hier waren de vogels vrij en ze waren helemaal niet bang. Zo'n coole beesten met echt mooie veren. We bleven nogal vrij lang staan, want het park ging bijna sluiten.

Wellington zelf had geen leuke campings dus besloten we wat verder te rijden. Er was een gratis camping langs een vaargeul. We hadden geluk en vonden nog een plaatsje naast een sympathieke oude man. Het was er heel mooi, maar wel wat winderig. Maar we gaan zeker niet klagen van ons gratis plekje.

So long Aussie

October 7, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

Bit of a long day - woke up quite early after a very late night. We met the family at the Duporth Tavern for lunch, got a chance to say goodbye to everyone. We had to leave early though, as it was the last day of the school holidays and there was concern about the traffic. Turns out the traffic wasn’t our problem! Virgins check in could only be described as “broken”, which meant that boarding was also delayed. And then all of a sudden it was final boarding call! We did have a wonderful short trip away, and despite threatening horrible weather, we stayed pretty dry. Cheers, Aussie!Read more

Happy Birthday

May 9, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

Da wir erst spät ins Bett sind, haben wir ihr Ruhe ausgeschlafen und gemütlich gefrühstückt.

Vom Mount Victoria haben wir dann noch einmal den Blick auf Wellington genossen und sind anschließend weiter gen Norden gefahren.
    Eine halbe Stunde außerhalb von Wellington haben wir uns eine wunderschöne Campsite am Meer herausgesucht und entspannt Ninas Geburtstag ausklingen lassen.Read more

Sonntagnachmittag

March 22 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Zum Abschluss unseres Besuches auf der Nordinsel haben wir uns wieder an unseren Stellplatz in der Nähe von Wellingten gestellt. Hier lassen wir das Wochenende gemütlich ausklingen. Wobei, gemütlich ist so eine Sache, denn der Wind weht fast in Orkanstärke.

Porirua City