Portugal
Ponta Delgada

Descubre los destinos de los viajeros que escriben un diario de viaje en FindPenguins.
Los 10 mejores destinos de viaje Ponta Delgada
Mostrar todo
Viajeros en este lugar
    • Día 9

Dag 9: Sao Miguel

7 de junio, Portugal ⋅ ☁️ 21 °C

Onze dag begint vroeg. We willen zeker op tijd bij de boot zijn voor onze Walvisexpeditie (opnieuw op een zodiak-bootje, maar deze keer wel een grotere). We krijgen een hele uiteenzetting over de verschillende soorten dolfijnen en walvissen die we mogelijks kunnen spotten in de baai van Ponta Delgada.

Na de uiteenzetting worden we helemaal uitgekit met zwemvesten en regenbroeken (zie foto Katrien) en begeven we ons richting oceaan. Al snel komen we middenin een groep van de Atlantic Spotted Dolphins. Onze gids Jessica geeft ons een uitleg over de dieren, en op het einde geven ze ons nog een mooie show door vinnig weg te springen van de boot. Waarschijnlijk waren ze ons gewoon beu, maar we klagen in ieder geval niet.

Wat verder komen we nog meer van deze dolfijnsoort tegen, tientallen, we spotten ze rond de volledige boot, waardoor het niet altijd eenvoudig is ze te filmen of fotograferen. Ze verschijnen overal en nergens boven het wateroppervlak.

Hierna begint de zoektocht naar de Sperm Whale (Potvis), de enige walvissoort die het ganse jaar door gespot kan worden in de Azoren. De potvis is een eenvoudigere (maar nog steeds moeilijke) walvissoort om te spotten, aangezien deze tussen het duiken door steeds enkele minuten aan de oppervlakte blijft.

Bij het begin van de zoektocht zien we in de verte de kenmerkende spuit van een Potvis, maar vanaf we in de buurt van de walvis komen, duikt deze spijtig genoeg opnieuw naar beneden. Ook de volgende paar keren komen we nét te laat om deze te spotten. Helaas is de tijd van onze tocht om en moeten we terugkeren naar de haven.

Dan zien we plots, onderweg terug naar de haven, onverwachts een potvis en een jong opduiken aan de voorkant van onze boot. Onze gids is zelf wat verbaasd, aangezien de boten meestal aangestuurd worden door spotters vanaf het land en op zee. Zo slagen we er toch nog in een walvis (en jong) van nabij te zijn. Spijtig genoeg hebben we de iconische foto van de staart gemist, maar we hebben deze wel met onze eigen ogen gezien. Als alternatief heb ik dan maar de foto van vandaag af de website van de touroperator gehaald 😉. Dit is mogelijks niet dé staart die we zagen neerplonsen, maar het is wel dit dat we met onze eigen ogen hebben gezien.

Na een opwindende ochtend nog een kort bezoekje aan Ponte Delgada om de laatste zaken hier van onze to do lijst te vinken: gratis uitkijktoren in het stadshuis ✅ lunch in koffiebarretje ✅ tweedehands kleedje gekocht (Katrien) ✅ Azoorse bladwijzer ✅ . Ons korte bezoekje loopt toch wat uit de hand, want wanneer we vertrekken is het al bijna 4 uur.

We sluiten onze dag af met een cocktail en mocktail in beachbar Tikatula achter onze hoek, en gaan daarna nog langs de supermarkt om te dineren in ons apartement.

Alweer een geslaagde reisdag achter de rug!

• Día 8

Dag 7-8: Sao Miguel

6 de junio, Portugal ⋅ ☁️ 20 °C

Vandaag een kort reisverslag van onze afgelopen twee dagen.

Gisterenochtend vertrokken we uit het mooie Flores. We hebben absoluut genoten van onze tijd hier op dit mooie eiland. Onze vlucht vertrok omstreeks 12u30. De luchthaven is hier gelukkig zo klein dat we na het droppen van de auto en baggage, nog een kleine wandeling kunnen maken door het centrum in afwachting van onze vlucht. We maken nog een blitzbezoek aan de ‘piscinas naturais’ van Santa Cruz de Flores, waar je tussen de rotsen in natuurlijke waterpoelen kan baden. Spijtig genoeg hebben we vandaag geen tijd meer om zelf te plonsen.

Onze vlucht verloopt vlot en we komen heelhuids aan op Sao Miguel. We moeten onze Citroën van op Flores spijtig genoeg inwisselen voor een minder vlotte Nissan Micra. Katrien zal de Citroën hard missen tijdens het rijden.

Na goed aangekomen en gesetteld te zijn in Sao Miguel, hebben we nog een reservatie in de warmwaterbronnen Poca de Dona Beija. Deze warmwaterbaden (+/- 39 graden) worden verhit door de resterende vulkanische activiteit van het eiland. We genieten en ontstressen in de thermal baths ‘by night’.

Na een nachtje slapen staat er vandaag opnieuw een wandeling op de planning rond de caldeira en meren van Sette Cidades, in het meest westelijke stuk van Sao Miguel. In totaal wandelen we zo’n 13,5 km rond de kraterrand. Het weer is opnieuw goed en ideaal voor een wandeling.

Na de wandeling begeven we ons opnieuw naar de rotsbaden (Piscinas Naturais), maar ditmaal in de buurt van het strand van Mosteiros. Deze keer hebben we wel tijd om te plonsen in de baden en genieten we ook van een rustmomentje op de rotsen.

Onderweg naar ons appartement stoppen we nog bij een restaurant waar Katrien een veggie hamburger eet en ik een verse vis.

Morgen staat er whale watching op het programma! 🐳 🤞

• Día 3

Dag 3: Hopping naar Flores

1 de junio, Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Opnieuw een vroege ochtend vandaag, met de uber om 4u naar de luchthaven van Lissabon. Vandaag hoppen wij verder van Lissabon -> Sao Miguel (grootste azoor) -> Flores (meest afgelegen/groene azoor). Tussen onze vluchten door genieten we van een dagje in de hoofdstad van de Azoren, Ponta Delgada (in Sao Miguel).

Omstreeks 8u lokale tijd komen we al toe, het uurverschil met thuis bedraagt nu al 2u. We beginnen onze dag met een blitsbezoek aan de stad, waarna we ons naar de Jardim Antonio Borges begeven voor uitgebreid ontbijt tussen de exotische bomen.

Onze honger gestild, begeven we ons opnieuw richting stadje om enkele boetiekjes en souvenirshops te verkennen. Hierna trekken we richting een ananasplantage, een lokale highlight. We zien hoe de ananasplanten gedurende twee jaren groeien alvorens de oogst. Na afloop van het bezoek proeven we de vruchten van twee jaar zwaar werk. We drinken ook een ananasbiertje en een verfrissende ananas-infusion.

Tot slot brengen we nog een bezoek aan de mooie Jardim José do Canto. Daarna is het opnieuw richting luchthaven, waar we gelukkig onze zakken veilig konden opbergen gedurende de dag.

Onze vlucht naar Flores is weinig op aan te merken. We hebben geluk met het weer en niet al te veel last van turbulentie of ruw weer. Onze airbnb-hosts zijn alvast schatten van mensen. Door de verlating van onze vlucht zijn alle eetgelegenheden en supermarkten op het eiland al gesloten. Ze maken voor ons een huisgemaakte groentepizza en doen inkopen voor ons ontbijt van morgenvroeg.

Morgen meer vanuit het prachtige Flores!

• Día 5

Hafentörn

21 de marzo, Portugal ⋅ ⛅ 16 °C

Moin! Der letzte Eintrag wurde leider erst jetzt hochgeladen. Mittlerweile ist Donnerstag. Der erste Seemannssonntag ohne Eier zum Frühstück, seit 42 Jahren. Mittlerweile habe ich mich hier einigermaßen orientiert.
      Es ist hier die Class A Float an Bord. Jugendliche aus Kanada, die hier 6 Monate Schule auf dem Wasser machen. So sind zur Zeit 75 Personen an Bord. Das ist schon ein ziemlicher Trubel.
      Heute kam jede Menge Proviant, was auf ein positive Entwicklung des Speiseplans hoffen lässt. Am Nachmittag waren wir eingeladen, eine 36m Rennjacht zu besichtigen. Leider waren Fotos nicht erlaubt. Interessant war es trotzdem. Immerhin sind da bei Rennen 27 Leute an Bord. Die Unterbringung ist das aber Längen komfortabler. Zwei Leute der Crew waren zum Gegenbesuch an Bord und ebenfalls sichtlich beeindruckt.

• Día 7

Landgang

23 de marzo, Portugal ⋅ 🌬 16 °C

Nach 2 arbeitsreichen Tagen bin ich mit zwei Kollegen und einem Mietwagen zu einem Ausflug über die Insel gestartet. Steile Straßen und grandiose Ausblicke auf den Atlantik boten sich uns. Man kann nicht alle fotografieren. Wir haben eine Walwachstation gefunden, wo Leute mit Ferngläsern sitzen und Walbeobachtungen an die Boote weiterleiten, die hier Touristen zum Walewatching fahren.
      Beeindruckend auch die heißen Quellen in einer Caldera, wo auch Essen für Restaurants gegart wird. Eine steile Straße zwingt uns, mitten im Berg anzuhalten, der Motor schafft die volle Besatzung nicht.
      Weiter zu einem Leuchtturm Nordeste mit Fischerdorf, was sogar mit dem Auto erreichbar wäre. Wir verzichten aber drauf. Der Weg führt uns weiter zu einer Teeplantage, was wiederum sehr beeindruckend war. Man konnte durch alle Stationen der laufenden Produktion laufen und schauen, dass alte Maschinen immer noch gute Arbeit leisten.
      Ein Anruf bringt uns dazu, die Fahrt zu beenden und an Bord zurück zu kehren. Die Alex muss zu einem anderen Liegeplatz verholen.

• Día 2–3

And Here We Go Again - Ponta Delgada!

4 de enero, Portugal ⋅ ⛅ 14 °C

After a Red Car trip from Fergus to the Toronto airport, we took an overnight flight (5 hours) to Sao Miguel Island in the Azores. All went well, but of course little sleep on the plane.

Arriving in the Ponta Delgada airport at 7 a.m, was a treat - a tiny airport with friendly people and a quick entry through immigration. In the main lobby, we were able to get Portugal/Spain phone chips for a month and we felt like we were well taken care of. Outside the airport, it was easy to get a taxi as everything for travellers is well organized and stress free.

We had a short ride to our hotel, The Talisman Hotel. It is a gem of a place in a good location. Knowing that we would be arriving early, I booked the hotel for 2 nights. When we arrived, everything was ready for us, including a huge breakfast buffet in the restaurant.

The room is lovely and the view outside the window is of a well-manicured garden. On the rooftop, there is a heated pool, a gym and 360 degree views of the city.

We had a nap after breakfast and then walked to the Jardim António Borges. This public and free botanical garden has to be one of the most beautiful places in Ponta Delgada and is set in the heart of the city. It was founded in the 19th century by António Borges who was an Azorean businessman and politician. Inside the gates to the garden, it is a feast for the senses. There are numerous exotic plants as well as caves, ponds, grottos, winding paths and a fantastic ancient tree with huge roots in the centre of the park.

We explored the park and had a Tapenade/salad snack and drinks in the park’s tea house while watching the antics of the many free ducks, geese, chickens and doves.

Then we left the park to just wander through the centre of the city. Four years ago, we spent a fair bit of time visiting the city so this time, we enjoyed revisiting places that we had been to. Lots of lit Christmas decorations are still up. We ended up having a traditional two o’clock expresso in a square and people watching.

The weather changes in minutes here. When we started out, it was so hot that we were happy to walk in the shade. Then shortly afterwards, we wished we had brought our jackets. A little later, it started to drizzle, then the sun came out. You have to be ready for any weather here. Four seasons in a day!

Many people wear layers, jeans, a sweater or a light puffer jacket as it feels for the most part like Spring. Some carry umbrellas. It’s all pretty casual though.

After a good day of walking (8 km), we returned to the hotel and had a small nap before visiting the big farmers market. That was followed by a spaghetti dinner at the hotel and a night time city viewing on the rooftop terrace.

It was a full day, actually too much to write about. The hotel packed us a breakfast/lunch for tomorrow as we are missing the included breakfast and a taxi driver is picking us up tomorrow morning at 6 a.m. for our flight to Barcelona.

It has been great. We will be back!

• Día 2

Ponta Delgada

26 de marzo de 2023, Portugal

First day, fighting no sleep. Picked up Nicole and Chris from the airport and managed to see most of the town before a quick dinner and now bed.

We are exhausted but are ready for another exciting day tomorrow!Leer más

• Día 14

Letzter Ferientag = 29. Hochzeitstag❤️

12 de mayo, Portugal ⋅ 🌙 18 °C

Heute verbrachten wir unseren letzten Ferietag auf Sao Miguel, gleichzeitig unser Hochzeitstag, den 29ten inzwischen🥰😍.
      Auf unserer To Do Liste war nur noch der Garten des Präsidentenpalasts und der Botanische Garten von Jose de Canto. Einmal mehr faszinierte uns die Vegetation, welche so üppig und abwechslungsreich ist. Danach machten wir es uns gemütlich bei unserer Unterkunft, bevor wir ganz exotisch in einem indischen Restaurant am Hafen essen gingen. Nun sind die Koffer gepackt und bereit für die Heimreise, welche wir morgen Vormittag antreten werden. Schön wars🤩!Leer más

• Día 13

Besuch der Lagoas

11 de mayo, Portugal ⋅ ☁️ 19 °C

Heute sind wir nach dem Frühstück an der Südküste entlang nach Osten losgefahren. Erstes Ziel war der Lagoa do Fogo, beziehungsweise der Aussichtspunkt. Mit dem 1A Joker-Parkplatz, welcher frei wurde, hatten wir Glück, denn wir waren nicht die einzigen dort😜. Eindrücklich war nebst die Aussicht auf den See, welchen uns an Kanada erinnerte, wie schnell Nebel in der Region kommen und gehen kann. Von knapp 1000 m über Meer fuhren wir wieder an die Küste hinunter zu den Inseln von Vila Franca do Campo. Weiter gings nach einer Stärkung an den Lagoa do Furnas und an die bekannte Capela de Nossa Senhora de Vitorias. Der Park rundherum war eindrücklich und Touris hatte es kaum, da man zu Fuss gehen musste😄 und ja, geschaukelt haben wir auch 😍🥰❤️ Danach ging es wieder in Richtung Ponta Delgada und fanden ein Restaurant mit Blick aufs weite Meer hinaus.Leer más

• Día 3

Der Westen, Sete Cidades und Capelas

1 de mayo, Portugal ⋅ ☁️ 18 °C

Gestern Abend waren wir im Café Canto do Cais Fisch essen. Ein einfaches Restaurant, mit Tische und Bänke, welche man andern Besuchenden teilt, mit bester Bewertung und voller Grüsse von Besuchenden an den Wänden. Wir haben, wie bereits am Abend zuvor im Restaurant in der Nähe, sehr gut gegessen😋 heute ging es entlang der Küste in Richtung Westen. Erster Stopp war die Moinho do Pico Vermelho. Zweiter Stopp der Viewpoint oberhalb von Mostairos. Wobei wir ehrlich gesagt noch für das Suchen von Caches mehr angehalten haben😅 (sie sind aber äusserst schlecht gewartet und oft nicht da 🙄). Dafür hat es gefühlte alle 400 m öffentliche Grillstellen. Weiter ging es hinunter nach Sete Cidades mit dem Besuch der Kirche im Ort, zu den Ruinen des Palace Hotel (wie ganz viele andere Touris auch🙈). Geplant war dann eine Wanderung zu den Seen Lagoa Rasa, da es aber ziemlich zügig und frisch war, gingen wir zurück nach Capelas. Dort runter zum Meer (ja, es hat Cache dort) und fanden einmal mehr eine wunderschöne Bucht🤩Leer más

También podrías conocer este lugar por los siguientes nombres:

Ponta Delgada, Понта Делгада, Πόντα Ντελγάδα, ポンタ・デルガダ, პონტა-დელგადა, 폰타델가다, پونتا دلگادا, Понтæ-Делгадæ, Понта-Делгада, ปงตาเดลกาดา, 蓬塔德爾加達