Seychelles
Beau Vallon Bay

Here you’ll find travel reports about Beau Vallon Bay. Discover travel destinations on the Seychelles of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Roggen en vleerhonden

October 14, 2017 on the Seychelles

En toen daalde het vliegtuig ineens tussen Robinson Crusoé eiland. Het is 12.00 NL tijd en 14.00u plaatselijke tijd. We vertrokken thuis om 15.30u en we hebben nog een kort stukje voor de boeg. Na bijna vierentwintig uur zulln we aankomen op Mahé. Een van de twee hoofdeilanden van de Seychellen. De wachtrij bij de paspoortcontrole is onaangenaam lang. Maar uiteindelijk schuiven we in het transferbusje naar ons verblijf Clefs des Iles. Voor het vliegveld spot ik de eerste endemische soort.m: de Seychellen torenvalk. Een valk een derde zo groot als onze torenvalk. Maar we scheuren weg voor ik kon denken aan een goede foto.
    We racen links. Maar ook regelmatig rechts van de weg naar ons appartment
    Daar worden we met tropische vruchtendrank en een vochtige koude handdoek ontvangen.
    We lopen de voordeur van het appartment in en gelijk willen we door de achterdeur naar buiten; het strand op, de zee in. De rondleiding is gelukkig kort en even later lighen we snorkelen in de zee voor het mooiste strand van Mahé: Beau Vallon.
    Verschillende vissen trekken aan ons voorbij. Maar Evy spot de eerste rog die voorbij vliegt en later scoort Felicie er nog meer.

Tegen de schemering vliegen grote roofvogels over ons huisje. Roofvogels?! Het blijken vleerhonden te zijn met een spanwijdte van ruim een meter.

De avond valt snel en we dineren bij de naastgelegen pizerria. En na het diner vallen we toch wel enigszins vermoeid in slaap met het geluid van een tjiktjak in onze oren.

Onder en boven water

October 15, 2017 on the Seychelles

Een dagje Beau Vallon. De warmte maakt goed slapen even een dingetje. Gelukkig ging het de meiden beter af. In de vroege ochtend was er wel mooi ruimte om vanuit de lucht mooie opnamen te maken met de drone.
    Daarna de snorkelspullen opgepikt en op zoek naar kleurrijke vissen. Eerst voor het appartment. Toen links van het appartement. Op aanraden van een waterscooter bestuurder die Evy zowat met zijn banaan onthoofdde. (Ja ja ik heb haar gezien). Daarna een kwartier lopen naar links. (Op aanraden van de Duitse buren) toen weer terug naar recht want daar waren prachtige stukjes koraal te zien. Veel van het koraal sterft hier af door klimaat verandering. En de zeester Doornenkroon. Robin spotte het dier terwijl hij met een zeesterrengrijns de boel sloopte.
    ‘s Avonds weer naar de buren voor een maaltje..

Kijk nog even een volgende post met wat land, zee en lucht dieren

Vandreture og snorkling

March 21, 2017 on the Seychelles

Vi vågnede ved 8-tiden efter en god nats søvn, dog med lidt irriterende myg der syntes at Gitte smagte godt. Straks vi var kommet i tøjet og åbnede døren ud til vores terrasse, kom hotellets personale med morgenmad til os. Super dejligt - det kunne vi godt vænne os til.
    Efter morgenmaden fik vi pakket vandresko, dykkermaske og snorkel og begav os afsted i det røde lyn af en bil på eventyr.
    Først på menuen stod to korte men stejle vandreture. Den første gik til Trois Frerers udsigtspunkt - kun ca. 1,1 km men med 186 højdemeter. Den anden rute gik også til et udsigtspunkt - Morne Blanc. Ruten her var kun godt 1 kilometer men hele 280 højdemeter. Udkigspunkterne var virkelig alle anstrengelserne værd.
    På vejen mellem vandreturene besøgte vi Venn's Town, som er nogle gamle ruiner, der fra 1886 til 1903 fungerede som undervisningshjem for børn af slaver som den Britiske Flåde havde befriet i 1970´erne på Seychellerne.
    Vi kørte videre til Port Launay Beach og Marine Park og brugte en times tid i det dejlige vand med dykkermaske og snorkel. Vandet var omkring 30 grader varmt, og der var masser af små og mellemstore fisk.
    Aftensmaden (pizza bagt i stenovn) blev nydt på en lille hyggelig restaurant lige over for vores hotel. Et beskedent lille sted beliggende lige ned til vandet med en skøn udsigt.
    Alt i alt en rigtig dejlig dag, der får 4,5 ud af 5 feriestjerner.

Beau Vallon Bay