Seychelles
Grande Anse

Here you’ll find travel reports about Grande Anse. Discover travel destinations on the Seychelles of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Praslin ausgesprochen Pralah

October 30, 2017 on the Seychelles

Praslin ist die zweitgrösste Insel der inneren Seychellen mit 12 km Länge und 5 km Breite.

Die Insel wird vom Nordwesten nach Südosten durch eine Bergkette mit der höchsten Erhebung von 367 m
    durchtrennt.

Auf beiden Seiten der Bergkette gibt es wunderbare Strände.

Praslin hat ca. 7000 Einwohner und schon einen etwas karibischen Flair.

Was sollte man sich auf Praslin unbedingt ansehen?

1. Valle de Mai – ist ein Nationalpark auf der Insel Praslin und eine der berühmtesten Sehenswürdigkeiten der Seychellen. Es wurde 1983 von der Unesco in die Liste des Weltnaturerbes aufgenommen. Hier kann man durch den einmaligen Coco de Mer Palmen Dschungel wandern.
    Diese Palme mit ihrer berühmten Kokosnuss Coco de mer gibt es weltweit nur hier auf den Seychellen.
    2. Die verschiedenen fantastischen Strände besuchen.
    3. Ausflüge zu den anderen Inseln, z.B.
    La Digue – wunderbare Strände mit GesteinsformationenCurieuse – Riesenschildkröten in freier Natur erleben

Ankunft auf Praslin

October 29, 2017 on the Seychelles

Von Deutschland auf die Seychellen...
    Am 29.10.2017 sind wir um 18.00 Uhr auf Praslin bei 29 grad angekommen.....Jaaaa...wir haben es geschafft....unsere 1. Station....... Wir haben auf dem Weg nach Praslin den Flughafen in München und in Wien kennengelernt und wir sind von Wien mit Ethopian Air nach Addis Abeba geflogen. Was waren wir auf den Flug mit Ethopian Air und den Flughafen in Äthopiens Hauptstadt gespannt.... Der Flug verlief ganz normal- es gab keine großen Unterschiede zu anderen Airlines und auf dem Flughafen in Addis Abeba ist es sehr bunt, wenn sich die verschiedenen Nationen aus Afrika, Asien und relativ wenig Europäer treffen. Somit gibt es bei einem Kaffee viel zu schauen. Und irgendwann haben wir bei unserem 5 stündigen Stopover doch noch die vorhandenen Liegesessel zum Schlafen genutzt. Und dieser Flughafen wird mit Investitionen der Chinesen in nächster Zeit noch erweitert und modernisiert.
    In Victoria (Hauptstadt von Mahe/Seychellen) wurde als erstes unser Gesundheitszustand gecheckt- Impfausweis und Temperatur gemessen. Wir sind gesund und dürfen weiter. Da wir von Mahe noch nach Praslin fliegen, lernen wir am Flughafen schon einmal ein paar Preise für Getränke kennen...wir werden hier wohl sehr auf unsere Finanzen schauen müssen. Mit einer kleinen Propellermaschine ging es dann von Mahe nach Praslin, und mit dem Taxi weiter zu unserer Unterkunft Coco Bay Villa....und dann haben wir nur noch geschlafen ca. 13 Stunden lang...

Erste Eindrücke Praslin

October 30, 2017 on the Seychelles

Am Montag, den 30.10. haben wir uns gut ausgeschlafen auf die Suche nach einem Frühstück begeben. Wir haben nämlich eine Unterkunft mit Selfcatering. Nachdem wir einen kleinen Cappuchino und einen kleinen Cafe Latte für umgerechnet fast 10,00 € getrunken haben, haben wir uns für die Variante Selbstverpflegung mit Einkaufen im Supermarkt entschlossen. :-)….Selfcatering war also die richtige Wahl..
    Zurück an der Unterkunft sind wir nicht nur in einen größeren Bungalow mit kleiner Terasse und kleiner Außenküche gezogen, sondern haben noch wertvolle Informationen von unserer Vermieterin bekommen, z.B. zu Buspreisen auf der Insel (ca. 30 cent/Person); dass täglich ein Streetfood LKW ab mittags mit kreolischen bezahlbaren Gerichten im Ort ist….haben wir natürlich gleich ausprobiert.
    Auf alle Fälle sind wir gestern mächtig viel gelaufen, mein Schrittzähler hat uns gelobt…
    Marc hat sich für seine bisher teuertsten Tauchgänge bei Octopusdiver angemeldet… je Tauchgang 45 € ….die Seychellen sind eben nicht Asien…
    Und natürlich waren wir auch am Strand und baden….der Sand ist solch ein weißer Pudersand und das Wasser war so warm…fast wie in der Badewanne zu Hause….aber schön…so schöööööönnnnnnn...

Unter
    informieren wir uns immer zu den Seychellen.

NP Vallée de Mai

October 17, 2017 on the Seychelles

Na een heerlijk ontbijt met veel fruit en een bezoekje van die leuke kleine duifjes en een red fody. Gingen we in een onbetrouwbaar gebutst huurautootje naar de Vallée de Mai en naar het ‘mooiste’ strand te wereld (quote Floortje Dessing)

NP Vallée de Mai is de de plek om soorten tegen te komen die nergens anders ter wereld voorkomen.
    Met de entreetickets werd ons dan ook een lijstje met endemische soorten in de hand gedrukt.

De Coco de Mer is het symbool van de Seychellen de kokosnoten hebben de vorm van vrouwenbillen. Voor de ontdekking van de Seychellen (18de eeuw) spoelden de noten aan op de stranden van de Indische oceaan. Niemand wist waar ze vandaan kwamen en mede door de bijzondere vorm werden ze gezien als gave van de goden. En een associatie met vruchtbaarheid lag natuurlijk voor de hand.

In de Vallée de Mai spotte we ook een aardig reeksje van de genoemde endemische soorten. Hoewel we geen gids bij ons hadden is het natuurlijk handig om wel even op ze te letten. Zo werden we al snel gewezen op de Black Parrot en aan het eind van de wandeling hielp een gids me aan de Pigeon Hollandaise ofwel de Blauwe Seychellen duif met zijn rode kop witte bef en blauwe vleugels. Robin spotte de Giant Bronze gecko en enkel fotografen vestigde onze aandacht op de Green Day Gecko.

We kregen een wat schreeuwerige show van de diksnavel buulbuul De sjagerijnige dames van het caféetje schonken een prettige ice café. Het zweet gutste langs alle kanten langs ons lichaam na ruim twee uur stijgen en dalen door een jungle waar daglicht niet doordringt maar waar het vrolijk 30 graden is met een vochtigheidsgraad van tegen de 100.

Volgende stop Anse Lazio.
    Maar het gehuurde karretje moest daarvoor nog wel even tot het uiterste getest worden.

Ile St Pierre

October 19, 2017 on the Seychelles

Na drie uur op Curieuse kwam onze schipper ons met zijn sloepje weer ophalen. Volgende bestemming Ile St Pierre om te snorkelen. Omdat het eilandje slechts wat rotsen met enkele palmbomen is zonder enig strand werden we voor een rots overboord gezet. Kostbare spullen die slecht tegen zeewater kunnen lieten we aan boord. De rotsen lagen stevig te bakken in de zon. Erop zitten was geen pretje. Dus snel snorkelspullen aan en te water.

Naast Ila St Pierre ligt het nog kleinere Ile St Paul. Rondom is het snorkelen vergelijkbaar met Anse Lazio. Een prettige bezigheid hoewel na anderhalf uur ik af en toe wel lichte kramp kreeg. Soms in mijn voeten dan in mijn kuiten. Maar ach wat is kramp als er zoveel kleurrijks te zien is.

Naar Praslin

October 16, 2017 on the Seychelles

Na wat bellen werden we niet om 07.00u maar om 08.30u opgehaald voor de catamaran fast ferry naar Praslin. De Cat Coco zat rijtje aan rijtje vol. Op het dek stonden mensen in verschillende tinten groen. Ook Evy voegde zich bij het gezelschap maar ze hield gelukkig alles binnen. De boot racede vlot naar Praslin.

Daar wachtte een chauffeur om ons naar Indian Ocean Lodge te brengen. De ‘hotel’kamers konden zich ruim meten met het appartement van Clefs de Iles. En het uitzicht tussen de palmen door was nog paradijslijker.

In de nabij gelegen supermarkt deden we wat boodschappen daarna toch maar snorkelen. Dat hoewel de indrukwekkende receptioniste (ong1.90cm) al aangegeven had dat er nogal wat zeewier was.
    Het water was ongekend warm en er was inderdaad weinig te zien. De receptioniste probeerde tegen indrukwekkende prijzen ook nog wat excursies aan ons te slijten.

Terwijl de meiden op de strandbedden plaats namen. Heb ik rond het hotel wat lokale dieren geprobeerd te spotten. Een slijkspringer en de krabben waran vooral gaaf. Het waterhoentje, de wulp en de oeverloper waren bijzondere herinneringen aan thuis.
    Het mannetje van de Red Fody liet zich deze keer wat langer zien.

Een prachtige zonsondergang met uitzicht op Cousin en Cousinne en toen door naar het luxe buffet in de Indian Ocean Lodge. Daar plande we de rest van ons verblijf op Praslin voor wat schappelijker bedragen.
    Ik ben benieuwd of het gaat lukken om veilig met een huurautootje Vallee de Mai (cocos d’ mer), Anse Lazio (mooiste strand ter wereld en snorkelen) en Cote d’Or(souvenirs) te bezoeken.

Wel een bijzonder matige internet verbinding bij de receptie. Verslagje loopt dus wat vertraging op.

Anse Lazio boven water

October 17, 2017 on the Seychelles

Boven water was het zand prachtig wit, de zee azuur blauw en liet zich een enkel groengrijs krabbetje zien. Verder veel andere badgasten. (We hadden dan ook bijzonder veel geluk dat we een plekje konden vinden voor het autootje).

In 2011 zijn hier twee aanvallen door haaien geweest. Het haaiennet met gele boeien ontsiert het strandje wel. Maar de life guards zijn dan wel weer handige gidsen als je een snorkelplekje zoekt.Read more

Anse Lazio onder water

October 17, 2017 on the Seychelles

De route naar Anse Lazio gaat over smalle weggetjes die soms nauwelijks breed genoeg zijn om tegenliggers te laten passeren. Dat in combinatie met haarspeldbochten en hellingen die van 10% naar 20% en zelfs naar 30% gaan leveren spannende momenten op. Van zijn 1 naar zijn 2 schakelend gaan we omhoog en dan weer naar beneden. Regelmatig raakt de achterkant het wegdek of schuren de banden in de wielkassen. De verhuurder had al gezegd dat hij kleine schades toch niet op ons kon verhalen omdat die er volop waren. Maar dat de schokbrekers tot op draad versleten waren had hij even vergeten te melden. Maar goed, uiteindelijk rij ik de dames met hun samengeknepen billen naar het mooiste strand en een fantastisch snorkelplekje.

Floortje Dessing beweerde dat dit het mooiste strand te wereld is. Maar voor ons was vooral onder water een feestje. Een ongelooflijke hoeveelheid kleurrijke vissen liet zich zien op een plek die de life guard ons aanwees.

Grande Anse