Spain
Lugo

• Oct6

Update - Onto Santiago!

October 6, 2019 in Spain ⋅ ☁️ 12 °C

After finishing in Oviedo, I decided that my next course of action would be to go back to the Frances. I could meet up with aussie Paul, and continue from Sarria which is just a little more than 100 kms from Santiago.

I took a bus to Astorga, and stayed overnight. Next day I went by train to Sarria.
    I started walking from there only a few kilometers per day, until Paul and I met up again in Portomarin. We should both be entering Santiago by Monday.

Just 85 more broootal kilometers. Here are some camino frances pics.

Monforte de Lemos

May 31, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 32 °C

Monforte de Lemos is located in a valley between the rivers Minho and Sil. The river of Cabe, a tributary of Sil, runs through the city. It is the core of the region known as Terra de Lemos and capital of the area known as Ribeira Sacra. Our accommodation here is Parador Monforte de Lemos, located in two historic buildings of the Monastery of San Vicente del Pino, whose origins date back in the 9th Century (reconstructed in 18th Century).
    We enjoyed some drinks in the beautiful neoclassical central cloister of the monastery before eating a delicious meal in the restaurant.

Mijn net-wakker-koppie haha

August 14 in Spain ⋅ ☀️ 10 °C

Maar de schelp staat erop. Soort van! De één na laatste dag jongens ooohh! En eigenlijk de laatste normale dag, want morgenavond zal ik niet meer opzoek moeten naar een camping, en hoef ik geen tent meer op te zetten. Dus ik ga vandaag knetterhard genieten ;)Read more

Tijd om wat te eten!

August 13 in Spain ⋅ ☀️ 19 °C

Op de helft voor vandaag! En ik sta onderaan de laatste lange klim. Het is maar 12km, dus dat valt hartstikke mee toch😬🙈 Als het goed is, is het hierna alleen nog op en neer ipv al die oneindig lange klimmen die ik de afgelopen dagen heb gezien. Maar eerst dus nog even moed verzamelen en wat eten en drinken ;)Read more

Koud, nat en heeeel koud

August 12 in Spain ⋅ 🌧 16 °C

Brrrr ik ben helemaal verzopen en koud van de regen. Maar ik ben op de camping! Voordeel van zulk slechtweer is dat het fietsen erg snel gaat. Geen picknicks en geen sightseeing natuurlijk ;p Ik zit nu in het toiletgebouw moed te verzamelen. Maar denk dat ik eerst even ergens wat ga eten voordat ik m'n tent ga opzetten. Ik heb het zo zo zo vreselijk koud. Sturen jullie wat warmte? Volgens mij hebben jullie genoeg zon daar ;pRead more

Lunch + schoonheidsslaapje!

August 12 in Spain ⋅ 🌧 17 °C

Ik was zooooo koud toen ik aankwam. Maar redelijk snel een restaurantje gevonden om wat te eten. En pffff daarna belandde ik in een 'food coma' want heb zeker 2,5u geslapen🙈 Oke tuurlijk lag het bed gister bijzonder lekker, maar een beetje rozig in je eigen tentje liggen terwijl je de regen op het doek hoort.... Hmmm eigenlijk wint niets het daarvan ;p

(ojaa ik neem dus telkens het dagmenu (menu del dia) maar verbaas mij steeds over hoeveel dit kost. Ik moest hier 10 euro afrekenen, en dat was inclusief 2 drankjes :o)

Goodmorning!

August 13 in Spain ⋅ ☀️ 12 °C

Kijk eens wat een fashionable ontbijtplek ik heb! Enn het opruimen van de tent in de stromende regen was toch net zo chique. Oja en dan mag ik zometeen nog m'n doorweekte schoenen aan gaan trekken. Deze ochtend is geweldig! Haha!

Maar toch zal ik ervan moeten genieten, want het is nog maar 3 dagen fietsen naar Santiago :o. Dus ik stop snel met mopperen, want voor ik het weet ben ik weer thuis!

Oja kapitein één oog is redelijk verleden tijd! Dus ik kan vandaag weer met twee ogen vogeltjes kijken ;p

139. Etappe: A Cabana

November 27, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 9 °C

Der Tag startete heute mit einer Videotelefonie um Franzis Mama ein Geburtstagsständchen zu trällern 🎶
    An dieser Stelle noch einmal alles Liebe und Gute 🎁🎈
    Unser heutiger Etappenstart läutete die letzten 100 km nach Santiago ein. Auch wenn der Himmel grau und wolkenverhangen war, kamen wir heut ohne Regen durch unsere Tour. Auch heute zeigte sich Galizien im prächtigen Herbstgewand und schickte uns immer wieder abwechselnd entlang an Flüssen, über Waldwege, Straßen und durch die kleinsten Orte.
    Nach 28,3 km erreichen wir unser Ziel. Während Franzi gerade erst auf Betriebstemperatur gekommen ist, ist der Pilgergrünschnabel heilfroh, als wir vor der Herberge stehen. Eine brandneue Pilgerherberge, die in diesem Jahr neu eröffnet hat. So wie es aussieht, werden wir aber auch diese heute allein beziehen.

Cudillero - San Cibrao

September 21 in Spain ⋅ ☀️ 19 °C

L'article va être très court aujourd'hui. Sniff
    On longe la côte toute la journée et sur la même route. 🌅

Si vous avez des lieux où je devrais passer en chemin n'hésitez pas à m'en faire part 😉

Je croise, et m'arrête pour parler avec quelques pèlerins en direction de Saint Jacques de Compostelle. 🇪🇸

Et une fois arrivé. Je dors chez Leticia ma WarmShowers du jour. 😀

Albergue

August 13 in Spain ⋅ ☀️ 24 °C

Ik heb weer een plekje in de tuin van een Albergue gevonden! En wat een aardige eigenaar. Hij vertelde dat zijn opa en oma vroeger altijd pelgrims in huis namen en dat hij daarom een Albergue is gestart. Hij vertelde prachtige verhalen over pelgrims waar hij vroeger als kind mee heeft gespeeld, maar ook over hoe stil het dit jaar op de route is.
    Ik ga lekker douchen en even wat wassen! Nog maar twee nachtjes in m'n tent 😱

Provincia de Lugo, Lugo, Província de Lugo