Sweden
Örnsköldsvik

Örnsköldsvik

October 13, 2020 in Sweden ⋅ ⛅ 7 °C

C'est une journée spéciale... Aujourd'hui, c'est le jour J. de nos deux ans de relation. Pour fêter ça, un gros p'tit déj' le matin ! Ensuite, nous avons près de huit heures de route pour nous rendre à notre prochaine destination. Nous en ferons à peu près six. Le soir, petit repas chasse romantique et le tout avec vue sur un petit lac et ses lumières...

Es ist ein Späzieler Tag... Heute ist unser Jahrestag. Um das zu feiern, ein grosses Frühstück am Morgen ! Anschliessend, haben wir ungefähr acht Stunden Weg zu fahren um an unser nächstes Ziel zu gelangen. Wir machen ca. sechs Stunden. Am Abend, kleines Abendessen zum Thema Jagt romantisch und alles mit Aussicht auf einen See mit seinen Lichtern...

Bilat runt höga kusten

July 8, 2020 in Sweden ⋅ ☁️ 14 °C

Vi lämnade Sundsvall för att direkt åka till Audiverkstan i Birsta. Vår Gps visade svart skärm och då fick vi problem. Det fixade de lätt. Bara några knapptryckningar 😊🚙
    Färden idag var planerad till Höga kusten. Kramfors kommun, Ådalen och allt däromkring. I Nordingrå besökte vi det tokiga stället Mannaminne. Hjälp vad mycke prylar och byggnader.😳 sen åkte vi ut till Norrfällsviken och njöt i solskenet. Kusten var klar och därifrån är det väldigt nära till Ulvön. Den ska vi besöka en annan gång.
    Landade i Ö-Vik och gick på Fjällräven outlet och gjorde av med pengar. Sen finns Strömsknallen och där shoppades shorts. Vilken härlig dag med mestadels sol, bara en kort skur 🚙☀️🇸🇪🍀💦

Eagle shealds bay

July 8, 2020 in Sweden ⋅ ⛅ 14 °C

Örnsköldsvik, vad finns det att göra här? Inte mycket måste erkännas. Men vi bor på ett trevligt hotell (Elite) nere i hamnen. Och med en härlig utsikt från hotellrummet👍🏼
    Vi har ätit en god middag på Allstars som Ikväll var fullbokad...? Lill-lördag i Ö-vik verkar vara poppis. 🕺💃
    Kvällen började mindre bra pga ointresserad personal på Bishop och att Peter glömde kameran ute på bryggan. Tack och lov finns det snälla människor som lämnade in den i hotellreceptionen. PHU 💦
    #familjendetsvängerom fortsätter resan imorgon...

Örnsköldsvik, Ornskoldsvik, أورنشولدسفيك, Горад Эрншэльдсвік, Йорншьолдсвик, Όρνσκολντσβικ, انشلدسویک, OER, エルンシェルツビク, ერნშელდსვიკი, Орнсколдсвик, 외른셸스비크, Ernšioldsvikas, Ērnšeldsvīka, Эрншёльдсвик, Ерншелдсвик, เอิร์นเชิลส์วีก, Ерншельдсвік, 恩舍尔兹维克