Thailand
Ban Mae Hia Nai

Chaing Mai

November 23, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

Die Nacht im Nachtzug aus Bangkok war kalt und unruhig. Wir sind beide mehrmals aufgewacht. Meine (Tanja) Matratze ist fast heruntergefallen und ich bin aufgewacht, weil ich immer Angst hatte, dass meine Taschen weg sind. Wir schliefen mit unseren Rucksäcken im Bett. Wir kamen gegen 9 Uhr in Chaing Mai an. Wir ignorierten alle Leute, die uns Taxis vorschlagen wollten, nachdem wir in Bangkok viel zu viel bezahlt hatten, blieben wir bei der Gab App. Auf unserem Weg nach draußen fanden wir ein Restaurant, das ein Frühstücksbuffet für 4€ pro Person anbot. Sehr schlau!

Nachdem wir in unserem Hotel, dem "Astra Condo", das eigentlich kein Hotel ist, weil jedes Zimmer auch eine Küche hat, angekommen waren, packten wir unsere Sachen aus. Dann machten wir uns mit einem anderen Greifer auf den Weg in den Westen der Stadt, wo ich eine neue Drohne kaufte, nachdem ich meine in Ijen verloren hatte, es war billiger, sie hier zu bekommen. Die Dame war sehr nett und Nynke hatte Spaß mit ihren 5 Katzen.
      Von dort aus fuhren wir mit einem neuen Grab zum "Wat Phra That Doi Kham". Sehr prächtig mit viel Gold und Statuen. Nynke musste einen Sarong anziehen (andere Leute nicht!). Von der Plattform hat man einen schönen Blick auf die Stadt, die mit 1,2 Mio. Einwohnern recht groß ist.
      Wir hatten schnell genug von all den pompösen Dingen und Menschen, so dass wir beschlossen, zurück zum Hotel zu gehen, ein paar Lebensmittel zu besorgen und Kaffee zu trinken. Den Rest des Nachmittags verbrachten wir am Infinity-Pool auf dem Dach unseres Hotels.
      Als es dunkel wurde, gingen wir zum Nachtmarkt, der nur 500 m entfernt ist. Wir aßen ein leckeres und großes türkisches Abendessen im "Little Istanbul". Auf dem Rückweg zum Hotel war Nynke im "Beast Mode"! Sie hat eine Frau um mehr als die Hälfte des Preises heruntergehandelt und eine neue Northface-Tasche zu einem sehr günstigen Preis bekommen. Wir gingen zurück ins Hotel und schauten uns das Fußballspiel an.
      Im Moment gefallen uns die Menschen in Indonesien wirklich besser. Bis auf eine Frau sind alle ein bisschen arrogant und grüßen nicht mal. Ziemlich unfreundlich und auch unhöflich (vielleicht auch wegen dem Klang ihrer Sprache). Wir vermissen ein wenig die kurzen Gespräche mit Einheimischen. Hier eine Mission impossible. Vielleicht wird sich das morgen ändern, wenn wir ein Elefantenschutzgebiet besuchen.

TREK DANS LA PAMPA

December 11, 2015 in Thailand ⋅ ☀️ 19 °C

Chiang Mai est le principal point de départ des treks dans les montagnes de la région. Découverte des villages et des paysages, rencontre avec les habitants...2 jours très sympa! Allez un peu de marche dans un premier temps.Read more

Fietstocht

February 7, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 20 °C

Vandaag was het plan om met de fiets doi suthep te bezoeken, de bekenste tempel hier in de buurt. Het hotel verhuurt fietsen, maar dat zijn natuurlijk geen sportfietsen en toen ik zag dat die tempel op een serieuze berg lag, heb ik mijn plannen moeten wijzigen. Mijn alternatief was om te rijden naar de voet van de berg, en dan een boswandeling te maken naar die tempel.

Onderweg gestopt om een aantal interessante tempels te bekijken, en eens de universiteit gezien. Die universiteit is indrukwekkend kwa oppervlakte, ik denk dat ik er een goeie 5km door gefietst heb, en kwa oppervlakte zoals ik zie op de kaart is die groter dan de binnenstad.

Het was dus bijna middag toen ik aan de rand van de bergen kwam, en om met mijn gewone schoetjes, zonder water en zonder insectenspray een boswandeling te doen langs een pad zonder wegwijzers leek mij plots geen goed idee, dus heb ik mij op het terras van een restaurant met bloementuin gezet en daar een volledige vis besteld. De kop heb ik laten liggen. Het was bewolkt en fris dus veel thai hadden een vest en zelfs een sjaal aan, ik zat in mijn t-shirt.

Ik had op mijn kaart nog een andere tempel aangeduid die een behoorlijk eind buiten chiang mai lag, aan de rand van de bergen, en die bleek mij wel te doen met de fiets dus ging ik daar naar opweg. Ik heb de kaart van volledig thailand offline op mijn ipod, en dat is wel nodig, want ik deed de binnenwegels. In een uurtje fietsen had ik die tempel gevonden. En toen zag ik een plakaat dat het nog 1,5 km trappen was naar boven, want die ligt natuurlijk op een bergske.

Eenmaal boven geraakt heb ik drie pullekes drank en een verse t-shirt gekocht. De tempel was wel de moeite waard en had mooi uitzicht. En had een big buddha natuurlijk. De terugweg kon ik vrijwel volledig op geheugen. Ik was ook de enige fietser, de meesten rijden hier met scooter rond. Maar het viel best mee want het verkeer is hier wel zeer druk maar niet agressief zoals in belgie. Ze rijden niet zo rap en vrij rustig.

Na een tijdje gerust te hebben op hotel ging ik naar stad om te eten, en bleek dat de hoofdstraat, en meerdere zijstraten plots omgetovert waren in een braderie met veel te veel volk. Het was de zondagsmarkt, en die was kilometers lang. Ik ben niet tot het einde geraakt, na uren erdoor wandelen. Wel heb ik hier en daar van de eetkraampjes zitten proeven. En toen ik bezig was met twee rare worsten begon er muziek te spelen en stopte iedereen met wat ie bezig was. Er deed iemand teken dat ik recht moest staan, want het volkslied speelde. Dit gebeurt iedere dag om 18u en was wel grappig om te zien. Het was alsof iemand op de pauze knop gedrukt had, want iedereen stond gewoon stil, en toen de muziek stopte kwamen ze allemaal weer tegelijk in beweging.

Laat in de avond nog een culinair avontuurtje gedaan, tom yom soep, of zoiets. Een pikante soep met zeevruchten. Ik begin de pikante zaken reeds gewoon te worden, maar mijn ogen begonnen toch een beetje te tranen op het einde.

NOTRE SWEET HOME LE TEMPS D'UNE NUIT

December 12, 2015 in Thailand ⋅ ☀️ 17 °C

Voilà notre base pour la nuit, rudimentaire certes mais le nécessaire est là (j'ai passé une nuit horrrrrrrriiiiiiiiiiiiiible 😣)
      Avec les mufles pour voisins ou presque...

Ban Mae Hia Nai, บ้านแม่เหียะใน