Thailand
Changwat Nonthaburi

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Top 10 Travel Destinations Changwat Nonthaburi
Show all
Travelers at this place
    • Day 38–41

      Bangkok (Round 1)

      March 13 in Thailand ⋅ ⛅ 34 °C

      We started our Southeast Asia exploration in Bangkok, the capital and largest city of Thailand. Though we were excited for our long stay in Northern Thailand, we decided to take it easy and give ourselves a night or two of proper sleep in a comfy bed in Bangkok after our red-eye-and-a-half from Kenya. I’m SO glad we did. Our first day there we went to CentralWorld Mall, one of the largest in the world, and out of the blue, bumped into a dear friend I hadn’t seen in years. Yawei, who is from northern China and now lives in Shanghai, was a fellow university recruiter and one of my favorite traveling companions during my time at IU. We hadn’t seen each other since 2019, when COVID brought US-China recruitment to a freeze that’s only now starting to thaw. It was a unique thrill to see a familiar face so far from home and to journey, in a matter of seconds, through shock, confusion, and disbelief into delight. After the double-takes, hugs, “what-the???’s” and laughter, I introduced him to Chloe (whom he’d only heard tell of on social media), we briefly shared what we were up to (he was there for a tourism marketing conference), and immediately made plans to meet for a proper catch-up over dinner and drinks. We found a particularly spectacular spot for cocktails after dinner (see picture comments), for which his industry connections may or may not have scored us a sweet discount. 😇Read more

    • Day 83

      Mar 13 Best day ever! Koh Samui Thailand

      March 13 in Thailand ⋅ ⛅ 86 °F

      We tendered to the Island of Koh Samui to the Samui Elephant Kingdom to observe these gentle giants in their natural habitat. The Samui Elephant Kingdom is a safe haven for elephants that were overworked or mistreated in logging and trekking camps. The reserve’s efforts ensure these elephants receive the best living space and provides specialized veterinary care to improve their health and wellbeing. We received a basket of food containing bananas, sugar cane and grasses and walked over a skywalk platform where we could feed any of the 16 elephants at the sanctuary (13 females, 3 males). Jul & I spent our time with Lilly, a 32 year old sweetheart who was rescued from an elephant trekking camp in Chiang Mai. Lilly wasn't a bit shy, and wow, could she eat! She let us touch her trunk while we fed her! My heart grew 10 times bigger today! https://www.elephantkingdomsanctuary.com/Read more

    • Day 49

      Asien - Kambodscha 4

      October 27, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 28 °C

      Ein müdes hallo aus dem Hostelbett...

      Die Nacht war etwas komisch, da die Israelin gegen halb 2 nach Hause kam und die Deutsche anscheinend ein Trauma hat und denkt da wäre was und sie 2 mal angeschrien hat. Einfach so aus dem nichts gebrüllt. Und dann Hallo hallo gerufen bis sie meinte it's me all good.
      Ich hab alles nur im Halbschlaf mitbekommen und als die beiden zur Tour aufgebrochen sind und ich aus dem Bad zurück kam fragte ich sie erstmal was da los war. Und sie meinte nur ja ich kam betrunken heim und wurde angeschrien😅🙈 läuft.

      Da mein Internet aufgebraucht war und das WLAN nicht bis in die dritte Etage reichte unterhielt ich mich mit ihr etwas länger. Ich hatte ja erst ein paar Abneigungen und dachte wie komisch ist sie das sie nur rumliegt. Aber dann habe ich sie gefragt wie die Tour war und was sie heute vor hat. Und dann meinte sie das sie einfach ausgelaugt sei. Sie kann nicht mehr. Ist über einen Monat unterwegs und kam von Indien da war alles viel laut und krass und jetzt hat sie keine Energie weiter zu ziehen und ist schlapp. Bei ihr stand auch Vietnam auf dem Plan und als sie meinte das fühlt sie aktuell nicht dachte ich mir nur Alter..... wie bei mir! Sie meinte vllt mache ich Thailand das kenne ich hear schon aber da kann man entspannen. Jackpot wieder mein Gedanke und auch Silke reiht sich hier ein. Es tat so gut zu hören, dass es auch anderen so geht und es nicht nur uns so geht. Denn Silke hat die Zelte in Vietnam abgebrochen und nimmt sich eine Thailand Strand Auszeit! Sehr verdient.
      Da ich noch bis zum 10.11. durchgebucht bin, kann ich ihr leider nicht joinen, obwohl ich das wohl bräuchte und mich über Silkes Gesicht auch mal wieder freuen würde.

      Kurz zur Situation. Nach 50 Tagen on Tour und auch wirklich vielem Erlebnissen, Städten, Ländern, Flügen etc. ist der Kopf einfach nicht mehr aufnahmefähig und ich merke wie ich einfach etwas abgestumpft und ohne Emotionen und lustlos bin.
      Der zweite Tag Angkor Wat war zwar schön aber wenn ich an Vietnam und an eine weitere Planung oder Entscheidung denke breche ich ab.

      So kam es das ich die Zeit die ich bis zum Flug überbrücken musste in der Lobby saß mit dem Lappi und einfach 2 Stunden nur rumgescrollt habe. Mehrere Optionen gecheckt aber nie das Gefühl gehabt das wärs oder ja das will ich machen. So hab ich lustlos den Laptop wieder zugeklappt und vor mich hingeschaut und überlegt was ich machen kann.

      Zurück zum Morgen - ich habe die Gemeinsamkeit zum Anlass genommen zu fragen ob sie einfach mit frühstücken kommen mag. Ich hatte von dem Pärchen einen Tipp bekommen für ein Kaffee was süß ist und Avocado Toast hat und guten Kaffee.
      Ich wollte eigentlich Tagebuch schreiben und keinen sehen aber sie tat mir wie sie da so lag und komplett verzweifelt war und traurig reinblickte einfach leid. Außerdem teilten wir das gleiche Schicksal nur das ich nicht Tage lang dort im Bett lag. Jeder macht es eben anders mit sich aus und ich lege meine vorschnellen Stempel mal zur Seite.
      Sie war mit an Board und es war echt spannend was sie überzählte über Israel, ihre Familie, wie sie zum Job gekommen ist, wieso der gekündigt wurde und so weiter. Wir hatten echt viele Parallelen. Angefangen damit das ihre Mama auch Krankenschwester ist. Das einzige was wir nicht teilten war das Heimweh. Das hat sie wohl sehr stark....

      Was will ich damit sagen - ich finde es spannend so viele verschiedene Charaktere, Geschichten und Ansichten auf der Reise kennenzulernen und bin gespannt wann und ob ich sie wiedersehen werde oder wie Ihre Reise weitergeht.

      Das Gleiche gilt übrigens auch für die beiden Deutschen die seit gestern auf meinem Zimmer sind. Anne die 38jährige Mutter, die einfach super konträr zu Marianna die 35 jährige Sozialarbeiterin war. Das passte einfach vorne und hinten nicht und es war einfach lustig das mit anzusehen. Anne war ruhig und wollte einfach den Traum von Angkor Wat erfüllen. Marianna war mit ihren Gedanken schon am Strand. Welchen? Da springt sie stündlich. Deshalb ist es für Anne auch möglich zu wissen ob sie alleine weiterzieht oder nicht. Ich habe es ihr geraten weil es wohl sonst echt anstrengend ist. Auch hier habe ich Instagram ausgetauscht, weil ich einfach wissen möchte wie die Daily Soap endet. Hammer wie viele Charaktere man so sieht🙈😊

      An dieser Stelle nochmal einen lieben Gruß nach Krabi. Silke ich bin froh das es bei uns wie Arsch auf Eimer passte und wir eine so geile Zeit hatten ❤

      Nach dem Frühstück konnte ich noch für eine Stunde alleine im Zimmer bei AC entspannen , habe dann gepackt und ausgecheckt. Eigentlich wollte ich den Pool mal nutzen, aber es war am Gewittern und regnen. Super für den Flug gleich.
      Also setzte ich mich nur in die Lobby und wartete dort bis 15:30. Bestellte mir ein Countryside typisches Kamboadschianisches Khmer Curry was wirklich lecker war und quatschten noch kurz mit Anne die von der Tour um 16Uhr wieder kam. Sie meinte einfach es war ein schöner Tag aber es war auch anstrengend weil pausenlos geredet wurde und sie lieber mal die Tempel auf sich wirken lassen will. Ich war ganz bei ihr. Marianna ist super lieb aber auch ein schwieriger Charakter. Ich hoffe das wird hier nie gelesen🙈

      Um 17Uhr ging ich raus auf die Straße und meine hey Tuktuk ab zum Airport. Wie viel? Als er meinte 5Dollar meinte ich nene Riel bitte denn die musste ich noch loswerden. Ich hatte noch genau 16.500 und das Grab wäre 17.300 gewesen. Also meinte ich 16.000 und wir haven einen Deal. Er schlug ein und ich holte mein Gepäck. Es regnete etwas aber ich wurde im Tuktuk nicht nass. Somit wurde ich das letzte Geld los und war eine Stunde vor Abflug am Airport. Checkte ein, immer noch 19,5 kg der Rucksack und mein Kleiner echt knappe 10kg. Gut das den niemand wiegt. Aber hammer das ich echt mit 30kg rumlaufe... sorry Fuß 🙈 - der hat übrigens die 30km überlebt die ich in den Tagen zurückgelegt hatte. Immer noch dick aber er funktioniert.

      Ich telefonierte noch fix mit Mama und Papa am Flughafen und dann ging das Boarding schon los.

      Die nächsten Tage wird es hier ruhiger bzw. kürzer. Ich bin nicht mehr alleine und hab nicht viel Zeit zum schreiben. 2 Nächte Chris, 1 Nacht Chris und Gina und dann noch 3 Nächte Gina in Bangkok stehen auf dem Programm.

      Ich sitze grad in Flieger und lande gleich. Wir gehen direkt was essen. Was auch sonst wir beiden Foodies😅... Danach geht es wahrscheinlich früh ins Bett.

      Nach 35min einfach schon gelandet nehme ich statt Grab doch den Bus A4 bis zur Khao San Road und hoffe das ich dann nicht mehr lang laufen muss. Die Einreise war super. Nur fix Fingerabdruck dann war ich drin. Foto nichts nötig weil ich wohl schon ein bekannter und hoffentlich gern gesehener Gast bin🙈😅

      So sitze ich hier im Bus aufem Behindertenplatz und sehe nur aus dem Augenwinkel etwas neben meinem Schuh herlaufen. Eine Kakerlake wie nett... ich gebe gelassen den Schuh hoch und sie sitzt jetzt neben mir. Ich habe sie Herbert getauft. Wann bin ich eigentlich so abgestumpft?😅🤔🤦‍♀️

      Falls ich Corona bekomme dann nicht von Herbert sondern von der Frau die ununterbrochen hustet... Gesundheit ey😒🙄

      Um 21 Uhr dann endlich mal am Hostel angekommen. Chris Zug hatte auch Verspätung also kamen wir genau gleichzeitig an. Wir wollten nur noch was essen also gab es in der Nähe Pad Thai und einen Roti zum Nachtisch dazu noch eine große Flasche Bier. Auf dem Weg heim gab es noch eine Bierflasche fürs Bett und so chillten wir noch ne Runde bis wir einschliefen.

      Ps: der Tag davor kommt noch aber ich hatte noch keine Muße dir Geschichte aufzuschreiben 😅
      Achja und ich muss jetzt so eine scheiß Premium Mitgliedschaft abschließen weil man nur noch 10 Bilder hochladen kann 🙄
      Read more

    • Day 10

      CT

      September 24, 2019 in Thailand ⋅ ☁️ 18 °C

      The good old days pre-covid. 9 euro per night exceptionally clean and quiet room in Nonthaburi (northern suburbs of Bangkok). At this time a Mainland Chinese visa cost around 150 euro, but a roundtrip flight between Shanghai and Bangkok only cost 90 euro. So making a visa run to Thailand was cheap, fun, and easy. My first time in Thailand. I saw a few bars, temples, massage parlors, but nowhere close to what I was expecting. Also drunk, sunburnt Europeans, Americans etc., absolutely none in my neighborhood in Nonthaburi (except me of course). Mostly locals watching kickboxing on an old TV, great little cafes to grab a bite to eat, and chickens, cats, and a rooster walking around on the street.Read more

    • Day 13

      im Paradis (bzw ade Pflanzemess)

      March 1 in Thailand ⋅ ☁️ 35 °C

      Per Zuefall hani gescht mitkrigt, dass ab hüt drü Täg lang d Pflanze-Mess „Bangkok international exotic plants“ isch.
      Do d Iris sich hüt sowieso e Tattoo steche loht, hani de Andreas a die Mess mitgschleppt.
      Usem Stuune bini fascht nümme usicho, ei wunderschöni noch de andere. 🥰
      Natürli sind do d Priise eppe 1/10 vu dem was ide Schwiiz wöred koschte und het vieles wod bi üs ned krigsch, aber sind trotzdem teils no extrem tüür gsi.
      De Andreas het sich mit de Kamera usenandgsetzt und isch min persönliche Paparazzi gsi 📷
      Read more

    • Day 160

      Loading up for lots of hash trails

      June 9, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 28 °C

      Arrived early Tuesday morning, and spent the first day sleeping since I did not sleep on the flight from Germany.

      Wednesday was:

      Bangkok Harriettes #2113

      The sky was mostly overcast, with an occasional ray of sunshine breaking through. We met at the edge of Lumphini Park for a casual Wednesday evening trek through the city. After the pack of about 15 or so gathered, we were off on trail. All was well for at least the first 500 meters until we hit the first check, and that’s where things got dicey . . . shit happens on the hash sometimes. Not going to get into the details, but most of us eventually found paper again headed in the direction we were already going, until we hit an area that has been used many times for trail, including earlier this week, and we were warned we would be crossing trail . . . and we did, and . . . it was a bit unclear after that.

      Most of us eventually found trail again and made it to the finish of this projected 8 K trail (I only found about 6 k unfortunately). Two hours passed before the DFL finally turned up at the On-In, just in time to get circle started. Circle was uneventful, but fun, and as usual when I return to Bangkok, I get the Tits of the Week award (for having traveled through 21 countries on all 7 continents over the past year) accompanied by the customary down down steel. Circle concluded in short order, and we recessed into the restaurant for dinner . . . and just in time too. It was not long before we heard some light pings on the roof, and started seeing flashes outside . . . and as they say in Blackpool . . . THE RAINS CAME DOWN!

      Thursday was:

      Bangkok Thursday H3 #405

      It was another overcast evening, but the rain held off this time. We had an excellent trail from an old friend, PMS, who I have known for over 30 years reaching all the way back to when I was in Hawaii the first time, running with the Honolulu Hawaii H3 (H5). PMS made good use of the park to start us out, but we eventually found our way out and into the local city streets, alleys, and hidden pathways, for a fun night time 7 Km trail.

      It is still hot and humid, so developing a thirst is done far too easily. We had a nice and short circle, followed by an excellent fare of Thai food (my favorite). And a few quick goodbyes and it was back out into the night for a nice after dinner walk back to the hotel. Another grand day in Bangkok . . . I should move here someday.
      Read more

    • Day 69

      Ao Nang, 1st day, 25th January 2023

      January 25, 2023 in Thailand ⋅ 🌙 23 °C

      Sorry for being tardy and missing a day for these posts.
      You didn't miss much. It. was a travel day - from Koh Tao on the overnight sleeper ferry and minibus. I've had worse, slept a bit too.
      Reading up on places around the Gulf of Siam, Ao Nang came up as probably the best place to be based or the tours around the islands.
      When I got here and found my hotel, I was too early to check in, so went or a quick wander along the beach-side shops and tour operators. One o them looked too good to miss and began in the afternoon, so I paid up and let my hotel know I'd be late in checking in.
      Then, Sod's law, the heavens opened and down came the rain. It got darker and damper. Hell though, I've. paid or an island-hopping tour and I'm damned well going to have one.
      If I could have cancelled, I should have. It was a lousy trip around some spectacularly beautiful beaches and stunning rock formations. The weather got worse (and this is S.E. Asia for Pete's sake) and the photos will show it wasn't a pretty day out on a boat: One of the 'longtail' variety that splutter and fart around these parts. (They'd never pass a marine survey or MOT or whatever in most parts of the world.)
      Our first. stop was in Railay, which is legendary for it's beauty and expensive resorts. It might sound like I'm getting all blasé and up myself, but it was okay, just okay - in a gorgeous way of course. More beaches followed or some excellent snorkelling. The weather, however, wasn't playing fair, and all of us punters on the boat voted to have lunch and then call it quits. We were all getting drenched and cold.
      Lunch in a kind've cafeteria restaurant on Railay beach was okay. Took a while to make our way there - and back - in the dark and over water between jetties.
      A funny old afternoon.
      At this rate, I'm not sure how long I'm staying here. The weather forecast is for more of the same.
      Read more

    • Day 309

      Bangkok H3 #2327

      November 5, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 31 °C

      My last trail in Thailand for this year, but will be back soon in the new year. It was another awesome 9 km trail in the north-west region of the city, and we managed to keep our feet dry. A hearty pack of 25 or so made it out . . . and totally by coincidence, it was Boob-a-lube’s birthday. I have an early morning flight to Cambodia coming up soon, and will be running on their 30th anniversary trail in the afternoon. Then Mekong Indochina Hash in Kampot. I think it will be 7 trails all together.Read more

    • Day 157

      Island of Bangkok

      January 10, 2020 in Thailand ⋅ ⛅ 31 °C

      Weil ein Tag Bangkok schon fast wieder genug ist. Und Inseln ja bekanntlich schöner sind als Großstädte, wurde heute die Ko Kret, in Angriff genommen🏝☺️. Zwar zentral in Bangkok, jedoch durch den Khlong Rop Kung (Großer Fluss), vom Rest der Stadt abgetrennt💪🏼. Und ja, ..kaum ist man mit der Fähre über den Fluss rüber, ist es vorbei mit schlechter Luft und Großstadtlärm😍. Um der Linie treu zu bleiben, wurden sich auch erst einmal kurzerhand zwei Fahrräder geliehen und die „Insel“ unsicher gemacht🚲☺️. Der Rückweg mit Grab (Asia-Uber) verschlug uns noch über den ein oder anderen schönen Night Market mit mehr Obst und Süßkram als wir in einem Leben essen könnten🤤🙊 und gestaltete sich deutlich entspannter, jedoch nicht abenteuerlicher, als der Hinweg mit den öffentlichen Verkehrsmitteln wie Boot, Bus & Bahn.🚤🚌 🚃Read more

    • Day 33

      Bootstour

      September 29, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 34 °C

      Von Pier 5 fuhren wir dann mit dem Local Boat bis Pier 30, der Endstation. Hier war es wesentlich ruhiger und es waren viel weniger bis gar keine Touristen unterwegs. Wir besuchten einen kleinen chinesischen Tempel und einen tollen Markt. Hier probierten wir uns so durch. Echt verrückt was es hier so alles gibt.Read more

    You might also know this place by the following names:

    Changwat Nonthaburi, จังหวัดนนทบุรี

    Join us:

    FindPenguins for iOSFindPenguins for Android