United Kingdom
Lynton

Valley of Rocks, lynmouth and Haytor

June 28, 2019 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag waren we (een beetje) vroeger uit onze nest omdat we een tripje naar Exmoor ntl park gepland hadden. Uiteindelijk opnieuw rijkelijk ontbeten en gebabbeld met Jackie en John. Mag! Rond 10h vertrokken richting het Noorden van Devon.

The Valley of Rocks zijn de impressionante rotsformaties die makkelijk 100 meter uit de oceaan rijzen. Voor we begonnen aan de wandeling hebben we nog een theetje (met scones voor Magali) gesmuld. De zon scheen weer volop maar de krachtige zeewind zorgde voor de nodige afkoeling.

We hebben een dik uurtje gewandeld, geklauterd en genoten van het uitzicht. Spijtig genoeg geen dolfijnen of berggeiten kunnen spotten. Wel heel wat eenden die alle kanten werden opgedreven door de sterke stroming en golven.

Hierna hebben we ons naar het superpittoreske Lynmouth begeven om een terrasje te doen. Lekkere kipspiezen met een lokaal biertje aan de kust. Vervolgens terug koers naar Darthmoor.

Haytor, een grote granieten koeienvla, gelegen op een heuvel was onze volgende bestemming. Ondanks de furieuze wind was dit zeker de moeite. Een mijlenver panorama van het omliggende land met hier en daar grazende paarden en schapen. Een mooie afsluiter van onze tocht.

Om de dag af te sluiten zijn we opnieuw naar de plaatselijke pub gewandeld door de velden. Het laatste avondmaal werd verrijkt door de plaatselijke kerkklokkenluider die blijkbaar maar 1 riedeltje kende en een uur of 2 moest oefenen. Djiebus blesses our trip!

Dan maar terug naar onze farm onder het waakzame oog van enkele hertjes en koeien. Toen de koeien ons begonnen te volgen, geraakte Magali in paniek! "Die zijn wel groot he". Toch maar een spurtje getrokken naar de veiligheid. Hilarisch.

Anywho, een mooie laatste dag van een mooi tripje. Morgen terug naar den Belgique!

Lynton