United Kingdom
Portesham

4-8 Portesham

August 4, 2019 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 17 °C

Ik klim nog een stukje extra voor "the blue lake". Moet je toch weer 7,5 pond toegang betalen zeg. En nou had ik gehoord dat het meer alleen blauw is bij zon, en die is er niet zo. Dus la ma. Ik volg braaf de bordjes uitgang,.... en sta voor een dicht hek. Hartelijk dank. Dan toch maar via "no exit". Nu ik gisteren besloten heb om geen lid te worden van de National Trust omdat ik pas 1 ding gezien had, kom ik vandaag langs 2 anderen natuurlijk. Maar om zo'n landhuis te gaan bezienswaardigen heb ik toch al niet zo'n zin in.
    Mooie tocht over best rustige kronkelweggetjes. Veel hoge heggen, maar soms zie je ook wat. Bijvoorbeeld een iron age hill fort en diverse grafheuvels. Ik maak een kletsje met Franse fietsers: "bovenop is prachtig". Oeps. En inderdaad klimmerdeklim. Voor me zie ik flarden. Regen? Toch maar pauze dan met brood en mijn net gekochte garnalensalade. De flarden blijkt mist, wel grappig, maar doet geen wonderen voor het uitzicht.
    Ik wandel naar de vallei van de stenen. Was gelukkig niet zo ver. Ik geloof dat ik een beetje verwend ben in Nieuw Zeeland.
    Daarna wordt de mist helaas toch echt regen dus ik doe de enige camping die ik kon vinden. De kleine camping and caravan sites kan ik niet vinden, al moeten ze er wel zijn. Ik krijg korting op 26 pond (anders was ik ook door gefietst), nu "maar" 16. Tijdens het tent op zetten wordt het al weer droog. Niet helemaal mijn camping, maar toch te lui om nu nog naar de kust te gaan. Doe ik dan morgen onderweg wel.

Äntligen framme!!

May 3, 2018 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 10 °C

Vaknade upp på en ställplats ganska nära calais. Incheckning och ombordkörning gick ovanligt snabbt och smidigt. Sedan 34 mils körning innan vi äntligen var framme i Dorset. Avslutade kvällen med hemmagjord hamburgare som sköljdes med med två pints underbar cider. Kan verkligen inte bli bättre!!Read more

Cecil Beach England

May 26, 2018 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 24 °C

Ist eine Küstenformation in Dorset. Sie erstreckt ca. 29 km von Weymouth bis zur Swannary. Die Formation ist 200m breit und ca. 5m hoch und sie ist ganz mit Kieseln bedeckt. Sie trennt eine mit Brachwasser gefüllte Lagune ab. Sie ist als Teil der Jurassic Coast auch Weltkulturerbe.Read more

Portesham