United Kingdom
Trumpington

15-8 Cambridge deel 1

August 15, 2019 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 16 °C

"Iets" andere dag dan gisteren. Het blijft, ondanks dreigende donkere wolken, droog. De route begint auto vrij, over een voetpad. Reuze leuk, maar errug slecht wegdek waardoor het zowel omhoog als omlaag totaal niet opschiet. Krijg nog even een hartverzakking als de weg in een meer lijkt te eindigen. Valt mee. Gelukkig weet ik inmiddels dat het meestal niet zo blijft. Klopt, na Huntingdon wordt het een asfalt fietspad (zulk mooi asfalt heb ik nog helemaal nergens gehad) langs een "geleide busbaan". Ik kende het niet, een bus als trein. In ieder geval fietst het erg lekker, al is het jammer dat je door al die heggen en bramen zo weinig ziet. Ik geloof dat er meertjes waren. Windkracht 6-7 pal achter was ook wel een belevenis.Read more

15-8 Cambridge vervolg

August 15, 2019 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 20 °C

In het zicht van de haven moet ik nog wel een stuk omfietsen omdat ze aan een viaduct bezig zijn, maar het staat wel heel goed aangegeven, al denk ik eerst (vloekend) van niet. Ik zie ook mijn eerste bordje ever dat ik weer mag verder fietsen (niet dat ik afgestapt was, maar toch).
    Cambridge heeft heel veel fietspaden, met koeien in het park. Verder vind ik er niet veel aan, al ben ik misschien net niet pal door het centrum gekomen. Echte universiteitsstad. Een stukje nieuwbouw is net Utrecht.
    Ik heb ook gewoon niet zo'n zin meer. Camping is weer vlak bij een drukke weg, maar dat is volgens mij in bijna alle landen bijna altijd zo.

Lesen

March 24, 2019 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 6 °C

Unser Abend war nicht mehr unglaublich spannend. Eine relativ lange Zeit saß ich sehr gemütlich auf Tomkes Fensterbank und haben in der Rest Sonne gelesen.
    Wir haben gut gegessen und Videos geguckt und machen jetzt noch Gesichtsmasken zur Entspannung und zum gemütlichen Ausklingen des Wochenendes. Euch allen auch eine gute Nacht! Bis morgen!Read more

The Leys

March 25, 2019 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 11 °C

Unser Montag hat etwas müde angefangen, aber wir waren dann durchaus pünktlich bei der Schule.
    Tomke hat dann einen Unterricht gemacht mit einer noch müderen Schülerin. Das war wieder sehr spannend da zuzugucken!
    Nach dem Unterricht haben wir ein bisschen gewartet und waren dann die Richterinnen bei dem Ostereiermalwettbewerb. Das hat auch echt Spaß gemacht. Die Lehrer sind total lieb und die Schüler auch!
    In der dritten Stunde hat Tomkes französische Freundin eine Französischstunde für Lehrer gemacht. Ich durfte auch mit. Das war sehr schön.
    Bald danach gab es dann wieder köstliches Mittagessen. Dabei haben wir total toll mit einer lieben Lehrerin geredet. Voll toll.
    Mein Teil des Tages in der Schule war genial.

Trumpington