Vietnam
Xã Thang Tam

Here you’ll find travel reports about Xã Thang Tam. Discover travel destinations in Vietnam of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

"Till havs..."

January 22, 2016 in Vietnam ⋅

Idag var det dags att åka till ett nytt ställe. För att få lite sol o strand innan det blir storstäder igen.
    Hittade ett ställe nära Ho Chi Min som heter Vung Tau. Tar ca 1,5 timme med typ speedboat. Bättre än buss. Resan gick riktigt smidigt satt som i ett flygplan. Och for fram över vattnet.
    När vi kom iland så var det som dag o natt gentemot Ho Chi Min. Lugnt nästan ingen trafik.
    Hotellet verkar bra och stranden helt ok. Enda är att det är skitigt i vattnet. Som jag nämnt tidigare så har inte Vietnamesier någon koll på hur de skall slänga sitt skräp. De dumpar de i havet. Så en hel del plastpåsar ligget o flyter i vattnet.
    Rejäla vågor var det idag, bra då får pojkarna lära sig det.
    På kvällen var det dags för mat. Och vi gick o vi gick. Det var en bra bit innan vi hittade någonstans att äta. Och det var mer taxibilar än människor ute.
    Skumt för det är ett stort område, men hotellen ser inte fullbelagda ut när man går förbi.
    Iaf här kommer vi vara några dar för att samla krafterna för Ho Chi Min och dess omgivningar.

"Burn baby burn..."

January 23, 2016 in Vietnam ⋅

Då var det dags igen en dag vid stranden. En härlig uppfriskande vind när man låg i solstolen. Det är ingen bra combo när det är strålande solsken. Japp bränt mig rejält. Men vill man vara fin så får man lida pin...
    En helt vanlig dag blev det inga större utsvängingar.
    Förutom att vi åkte till något som heter frontbeach o käkade. Mycket mer folk.
    Imorgon blir det en rejäl promenad för mig o Kevin.

"Jesus superstar..."

January 24, 2016 in Vietnam ⋅

Idag delades familjen upp i 2 läger. De ena tillbringade dagen på stranden medan vi andra skulle gå upp till en gigantisk Jesusstaty uppe på ett berg. Påminner lite om statyn som står i Rio.
    Det var 817 trappsteg upp till statyn och ca 35 grader i skuggan. Sedan var det ca 200 steg till inne i statyn för att komma upp högre. Vilken utsikt, inte bra för ens höjdskräck bara...
    Men stor eloge till Kevin som gick och klagade inte. Sedan stack vi vidare till ett annat berg i närheten för att kolla en av världens största Madonna statyer. Tips att åka dit fick jag via geocaching att det skulle ligga en cache där. 😀 Klart mycket bättre där än på det andra stället mycket mindre folk och lugnare. Men det var 2 grabbar som var helt slut efter dessa trappor.
    Åkte in o tog en pizza o några kalla vatten /öl efteråt väl värda..
    Kvällen slutade med en promenad på strandpromenaden o restaurang.

"Shop to you drop..."

January 25, 2016 in Vietnam ⋅

Idag var det sista dagen på stranden. Och det var bara att njuta av vågorna och solen. Tog en promenad på eftermiddagen och hittade ett stort varuhus som vi kunde besöka på kvällen.
    Sagt o gjort vi åkte dit o käkade lite snabbmat och kollade in stället. 3 våningar av allt möjligt. Men de bästa var att de hade ett stort område för barn där man kunde lämna in dom i 2 timmar. Visst killarna kan ingen engelska men de ville in ändå.
    Det fanns ett stort modelltåg de kunde åka med, rum för blåsa bubblor, leka i grön? sand, och rejält bollhav. Skönt var det att strosa runt bland butikerna utan barn. Och de var 2 lycklig o trötta ungar vi fick ut sedan.
    Imorgon bör det av till Ho Chi Min igen för att se den staden.

Beach in Thang Tam

February 7, 2016 in Vietnam ⋅

Endlich. Strand, Meer, Sonne. ... Ich liebe es

Abendstimmung und dinner

February 7, 2016 in Vietnam ⋅

Soooo schön. Sonnenuntergang.
    Seefood - hab ich hier schon besser gegessen

Xã Thang Tam, Xa Thang Tam