📍 Italy Read more Prebold, Slovenia
  • Day 9

Day 9_Montelcino in Pescina

May 1 in Italy ⋅ ☁️ 12 °C

Nov dan, nov premik, pa še več dežja. Za letošnjo Toskano bo značilen dež, res veliko, ampak danes ko sva se prestavila, to niti ni tako velika težava. Kljub malo slabši napovedi, sva se dovovorila, da greva še bolj na jug Toskane, bližje eni lepši pokrajini in naravnim Termam. Na poti Tamara išče prenočitev za naslednje 3 dni, ugodno lepo in na podeželju. Tako naju pot, nevede, pripelje pod vrh ene višjih gor v Toskani - Monte Amiata, dobrih 1.700 m visok hrib, kjer je na vrhu smučišče, vsaj po slikah sodeč. Ampak o tem kasneje več.
    Na poti, ki vijugasto poteka po pokrajini, naletiva na vinsko klet Montelcina, ki je ena bolj poznatih v tej pokrajini. Zaposleni ful navdušeni na Milo, midva izbirava vina, ki jih bova poizkusila. Prijazna zaposlena nama predstavi vina in naročiva vsak 3 vzorce. Različna vina, kateri so bili vsa dosti dobri, najboljše pa itak najdražje. Na koncu vzameva vsak svojo steklenico in gasa proti nastanitvi. Ta je res fantastična, najlepša do sedaj in velika, sicer locirana na dovrih 700 m nadmorske višine, ampak s čudovitim razgledom proti Toskani.

• Day 8

Day 8_Kolesarjenje

April 30 in Italy ⋅ ☀️ 27 °C

Današnji plan obsega kolesarsko pot od Castell de San Gimignano - Colle di Val D'Elsa - San Gimignano in nazaj. Krožna pot na kateri smo si želeli videti Toskansko pokrajino, voziti po belih cestah in vmes kaj popiti in samo uživati. Nekajkrat nam je Kamoot pokazal pot, ki je ni bilo, vodil na po enoslednih poteh in prav tako po belih cestah. Uživali smo vse do padca Tamara na blagem spustu, kjer je poškodovala menjalnik in je pot postala malo bolj zahtevna. Z njeno trmo in slabo voljo, smo pot nadaljevali do San Gimignana, kjer smo spili pijačo in sta fanta prijazno šla po avto in nazaj po punci. Vendar smola je zopet udarila, tokrat pa je padec čakal na Andreja, ki se je močno podrgnil po levem komolcu in levi nogi. Lahko svo nadaljevala, vendar je bil tudi konec kolesarjenja za danes. Tamara in Andrej sta še šla v trgovino, Andreja in Miro pa s kolesom nazaj. Kdo bo prej pri apartmaju, no moram priznat, da sta Tamara in Andrej bila hitrejša za kakšno minuto, ampak to je prineslo dodatnega smeha in pijačo v dobri družbi in naslednjih padavin.Read more

• Day 7

Day 7_San Gimignano

April 29 in Italy ⋅ ⛅ 24 °C

Nazadnje sva bila v San Gimignano leta 2019, v mesecu juliju. Poletje in vročina nama je očitno izbrisala spomin in takratno uživanje v ogledu mesteca. Zato sva rekla, da greva ponovno in vzameva več časa, da ga začutiva. Parkirava vozilo in ker je bil lep sončen dan, temperatura pa se je povzpela na 26°C, sva se malo spraševala, kako sva takrat "preživela". Stopiva na glavno ulico in zagledava prosto mizico v prvi vrste, prve gostilne 😝. Naročiva Aperol in dobiva poleg 3 različne jedi. Aperol odličen in hrana super, kar je bila dobra popotnica za začetek ogleda. Seveda sva šla čez glavne ulice, ampak sva večkrat zavila na stranske in videla razliko med polnimi in naenkrat praznimi ulicami, res fascinantno. Po večurnem potepanju je bil čas za trgovino in priprava kosila za Andrejo in Andreja. Nekaj pijače, nekaj jedače in dobra družba, je bil recept za planiranje naslednjega dne...Read more

• Day 6

Day 6_Casole d'Elsa

April 28 in Italy ⋅ ☁️ 23 °C

Čas je bil za premik na novo lokacijo, bolj proti notranjosti Toskane in v bližino San Gimignana, od katerega sva oddaljena 30 minut. Seveda pa tudi zaradi Andreje in Andreja, ki pridete jutri. Na poti sva si vzela čas za ogled privat živalskega vrta, kateri ima 3 km vijugaste poti med boksi živali. Tudi Mila je spoznala novega prijatelja, Risa, ki jo je res nadebudno opazoval in hodil pred ograjo, da bi ji bil čisto blizu. Mila sicer ni bila toliko vesela njega, kot on nje. Je bila pa vesela Surikat, ki so se vohali in opazovali skozi ogrado. Nadaljevala sva pot proti nastanitvi - Grecinella, ki je agriturizem, kot tu radi rečejo. A pred tem, sva se peljala čez Volterro, ki leži na vrhu vzpetine s čudovitim razgledom na okoliško pokrajino. Sicer sva jo imela v planu za ogled kakšen drug dan, vendar je na koncu nisva obiskala. Predno pa sva zavila do apartmaja, pa naju je vročina prisila, da sva šla v edini bar na vasi, kjer imata v planu bivanje Andreja in Andrej, da si privoščiva Aperol Spritz. Res malo gostilna, polna motoristov. Aperol zmešan brez kakšnih meric je bil dober in močan, tako da sva morala po 2, počasi proti naatanitvi. Prvi znak, da sva na pravem mestu je bil močan vonj po prašičih in napis "This is a farm, not a hotel" 😅. Sama nastanitev je bila lepa in velika, pred njo pa s streho zaščitena miza s stoli in poleg bazen, ki so ga naslednji dan odkrili.Read more

• Day 5

Day 5_Campiglia Marittima

April 27 in Italy ⋅ ☁️ 18 °C

Zbudiva se v deževno jutro, močno dežuje. Zdaj imam čas za pisanje Footprintov na Find Penguins, Tamara pa za branje. Čakava na sončno vreme, ki je napovedano za po 12. Uri in zbiranje idej, kako bova nadgradila najin dan.
    Popoldan se je zjasnilo in ogrelo. Ker je draga ostala v mood-u počivanja in branja, sem se odločil iti na kolo. V močnem vetru sem se vozil med polji, kateri so bili ob potokih in reki poplavljeni. Izgledalo je grozno, ko je vsa zelenjava v toplih gredah, na začetku svoje poti, bila uničena.
    Popoldan sva si šla ogledat mestece Campiglia Marittima, ki stoji nad najino lokacijo bivanja. Do sedaj sva videla že kar nekaj starih mestec na vrhu hriba, ki so gosto poseljena, ampak tako lepega sigurno ne!
    Ozke ulice, ki so čiste in okrašene z ogromno rožami in zelišči je prav veličastno. Po mestu lahko prav tako zaslediš risbe območja, ki je v ozadju slike. Res mestece z dušo, malimi trgovinicami, z življenjem. Več pa lahko vidite na nekaj fotografijah v prilogi.

• Day 4

Day 4_Campiglia Marittama in Piombino

April 26 in Italy ⋅ ☁️ 15 °C

Zajtrk z maslom in marmelado za moč. Danes greva gledat obmorsko mesto Piombiono iz kjer izplujejo trajekti za otok Elba in ostale bližnje otoke. Cca. 15 min vožnje in prvo presenečenje, da je parkiranje brezplačno, povsod kjer sva videla parking. Sprehodiva se proti morju in malemu svetilniku v obliki gradskega stolpa, kjer se odpre čudovit razgled na Elbo. Po kratkemu nabiranju vitamina D, se odpravima proti centru, kjer naju pot hitro zapelje v prvi bar in na Aperol Spritz. Tu v Italiji res znajo zmešat Aperol, nikjer še nisva pila slabega in max kar sva plačala zanj je 7€ in pri tem dobiš čips ali kakšne oreščke. Narediva krog po mestecu, greva mimo gradu in naju že lakota kliče v restavracije. Po sedanjih izkušnjah je pica še vedno najugodnejša, ker za testenine ti računajo vsaj 14€ ali prej več. Pica pa je bila 8 oz. 9€, pa še super okusa. Sledi še sprehod do morja in ponovnega nabiranje vitamina D. Greva proti nastanitvi in s kolesom proti višjeležečemu mestecu Campiglia Marittama, katerega se vidi iz najinega apartmaja. Na vrhu mesteca je del gradu iz katerega je res razgled na celotno regijo in na hribe za nama. Nato pa se s kolesi zapeljeva skozi staro mestece, ki ima ozke ter strme ulice, ki Tamari predstavljajo velik izziv, vendar odvozi odlično. Rečeva si, da tu pa se morava vrniti zvečer, saj je res čudovito. Zaključiva s skupnim kolesarjenjem, ki ga jaz madaljujem z intervali, Tamara pa z zvočno knjigo. Zvečer odigrava nekaj rund piva in vina, mislim kart enka in čas za spanje 😝.Read more

• Day 3

Day 3_pot iz San Miniato do Campiglia M.

April 25 in Italy ⋅ ⛅ 15 °C

Po 2 dnevih malega mesteca, sva se odličila, da kreneva proti JZ in protj mestecu iz kjer izpluje trajekt proti otoku Elbi, z mislijo, da mogoče pa naju pot zanese na njega. Google naju usmeri proti obali, vendar bistvo Toskane ni morje, ampak notranjost. Tako se upreva in pičiva proti notranjosti brez točne destinacije niti rezerviranega apartmaja. Kmalu po tistem ko naju pot začne voditi izven mest, se pogled ustavi na mestecu na hribčku pred nama in ko potihem razmišljam, kako priti gor, vidiva na desni veliko ljudi, mali market in zaprto cesto na levi, ki je nekako usmerjena proti mestecu. Ustaviva se, skušava vprašati redarje, ki usmerjajo promet, in v polomljeni angleščini samo reče festival. Že naslednji trenutek skočiva na mini avtobus, ki nas zapelje na vrh hriba, kjer se nahaja to mestece. Brez da bi vedela kaj se dogaja, greva kot ovci v smeri vseh ljudi in kmalu naletimo na orkester, ki hodi po ulicah in igra. Ulice so izredno lepe, urejene in čiste. Ljudi vsako minuto več in brezciljno se sprehajava, v daljavi se sliši orkester. Ogledava si moderen muzej/galerija v stari prenovljeni stavbi, ki iam na V strani "lebdečo" razgledno ploščad uperjeno proti Toskanskim gričom. Table, ki bi usmerjala proti festivalu, ne zaslediva. Že v avtu na poti, zaslediva table, ki govorijo o festivalu pršuta in fižola v mestecu Peccioli, kjer sva ravno bila. Ker pa je bila vrsta za avtobus, ki vozi v mestece ogromna, sva pot nadaljevala. Po nekaj kilometrih vožnje prideva do malega mestece, kjer je bilo ogromno stvari povezanih s priimkom Bocelli, preveč, da bi bilo samoumevno. Od kantine, do guest house, do prodajalne traktorjev. Medtem ko naju pot vodi po navigaciji, Tamara brska, kje se je rodil Andrea Bocelli. Lajatico, mali kraj katerega navigacija naju pelje stran od njega in midva se gladko upreva tej tehnologiji, da pogledava kje je odraščal g. Andrea. Prvo kar vidiva so table za njegov prihajajoči koncert, oziroma 3, v mesecu juliju na prizorišču "Teatro del Silenzio". To je odprt prostor med Toskanskimi griči in razgledi na to lepoto okoli. Sicer rojstne hiše nisva niti iskala, ampak to je bilo to od tega mesteca, razgledi s Teatrom :).
    Nadaljujeva pot, tokrat že proti izbrani nastanitvi v mestecu Campiglia Marittima. Na poti srečava čudovit borov drevored, ki naju seveda "zapelje" in točno ob 16. Uri prispeva do nastanitve. Ker je vreme čudovito in ker kolesa še nisem zavrtel, je bil čas da ga zapeljem. Naredim krog proti morju in na poti srečam mnogokatero žival. Čudovit potok z izredno čisto vodo, v katerem sem videl ogromno velikih rib in velikih želv. Do zajčka, ki je letel pred mano z neverjetno hitrostjo, brez zavedanja, da mu ne bi škodoval. Do fazana, ki preči cesto pred mano kot gospod na začetku, ko pa me zagleda pa gasa med šavje. Ker me je pot vodila po poljih, je bilo čudovito gledati nasade artičok, čeprav jih nimam rad, makova polja, zopet borov drevored in oljke, ki jih je tu okoli veliko. Nastaniva se v stari 2 etažni, rumeno obarvani stavbi, ki leži med samimi oljkami na vrhu hriba z razgledom proti morju.

• Day 2

Day 2_San Miniato

April 24 in Italy ⋅ ☁️ 15 °C

Jutranja lakota naju je pognala na ulice, da poiščeva in ubijeva lakoto. Mestece San Miniato je mala vasica, tipično Toskansko na vrhu hriba, s kakšno cerkvico na sredini in ozkimi uličicami. In tu ni nič drugače, le da ima kakšne 4 krake, beri grebene iz centra mesta in vsak ima svojo Piazzo. Tokrat sva iskanju trgovinice prišla do Piazza Bonaparte. Google naju odpelje do mesta, kjer bi naj bila odprta trgovina, vendar nič. Že skoraj odideva, najdeva majhen market, kjer dobiva kruh in mortadelo, dišečo :).
    Na poti nazaj, ugotoviva, da tu nimajo trgovin, ampak te male markete, mimo mnogo katerih sva šla in nisva videla napisa na vratih "panini". Nasmejiva se s kruhom v nahrbtniku in domov jest. Apartma je bil opremljen z majhno kuhinjo in strmimi stopnicami, po katerih sem moral nesti obe kolesi, samo poglejte si pogled Mile navzdol po njih.
    Po zajtrku sva si šla ogledat mesto in ker je tako malo, si hitro na ulicah, po katerih si že šel nekajkrat, ampak nič ne de. Razgledi, predvsem proti jugu, so božansko Toskanski, še posebej v tem vremenu, ko se po gričih sprehajajo sončne in senčne stopinje in naredi vedno unikatni kontrast.
    Zanimivi pa so bili določeni detajli po hišah, od starega kolesa, kjer so notri prodajali nova kolesa, tudi Specialized-e :). Lepo okrašeni in stari poštni nabiralniki in nad njimi zelo raznolike hišne številke.
    Ob rojstvu pri nas postavimo na dvorišče čim večjo štorkljo, najmanj z imenom novorojenega otroka, včasih pa celo z vsemi podatki otroka, manjka še profil FB, X, ali katerega drugega omrežja, je pa lepo videti v starem mestecu, da niso samo stari, ki jih je veliko, tudi pri njih rojstva. Tako sva na vhodnih vratih stanovanja videla mašno z zvezdico in napisom "E'nato" ter imenom otroka - Mateo.
    Zvečer pa kozarec Chiantija in testenine s tuno, kakšna "Italijana".

• Day 1

Day 1_vožnja in prihod

April 23 in Italy ⋅ ☁️ 12 °C

Toskana, brez velikih načrtov, samo cilj. Vremenska napoved za naslednjih nekaj dni je bila razgibana, prve dni hladneje z dežjem in plohami, ki se potem razvije v toplo in sončnejše vreme.
    Pot pa se ni ravno začela obetavno. Dež, 6 stopinj, sneg vmes, v Postojni pri Petri je snežilo cel čas. Vmes sonce, nato pa močan dež in tudi zastoji na cesti. Ob cca. 18:30 sva prispela v mali kraj San Miniato. Na hribčku, z ozkimi ulicami in razgledi na mesto na severni strani, ali na jug na vse griče Toskane.
    Apartma lep, prostoren in v samem centru, parkirat je treba malo izven mesteca, vendar brezplačno. Moraš pa biti malo Italijana, avto parkirat na cesti, da lahko raztovoriš prtljago in nato dalje.

• Day 7

Final review

November 2, 2023 in Slovenia ⋅ 🌧 14 °C

3 dni Budimpešte in 3 dni Bratislave. 2 različni mesti z 2 različnima zgodovinama. Prvo dosti večje kot drugo, vendar toliko tega, če se znaš sprostiti in uživati kar ti prinese pot.
    Kljub temu, da ste mesti deljeni z isto reko - Donava, je njun utrip čisto različen. Malo mestno jedro v Bratislavi in veličastne zgradbe v Budimpešti ju dela različno. Medtem ko si v Bratislavi hitro konec z mestnim središčem, te Budimpešta s svojo velikostjo vedno nekje preseneti.
    Oe mesti si bom zapomnil po čistoči in urejenosti, po okrasitvah, ali je to bilo sedaj za Halloween, ali le da greš na pijačo v bar, jih spremljajo vsaj lučke. Ta del je bil predvsem všeč Tamari. Ko si na gradu nad Budimpešto in vidiš vse te lučke pod sabo ima čisto svoj pogled, kot Bratislava. Vendar kdor ima rad majhnost ali podeželje, se bo v slednji počutil mnogo boljše.
    Presenetili so me domačini v Budimpešti kako dobro govorijo angleško, me pa žalostijo trenutne zgodbe okoli World press Photo, kjer so ravno odpustili direktorja zaradi slik starejših gejev.
    Medtem ko se mi je zdela Bratislava sodobnejša, mladostnejša in tako pripravljena na spremembe, ima Madžarska pred sabo še nekaj pomembnih ovir za preskočit. Mladi so vedno pripravljeni na novosti in le upam, da bodo uslišani, do takrat...Bomo pa še šli kakšno drugo mesto pogledat.