japan

A 32-day adventure by Max Read more

Fukuoka 2

October 15, 2017 in Japan ⋅ 🌧 17 °C

Wij zijn hier nog.

Veel updates heb ik niet: het regent veel dus hebben we veel tijd om onze verdere reis te plannen.

We hebben al 18 keer ramen gegeten hier in Japan en we blijven even verslaafd.

We zaten gisteren in de cinema (planet of the apes) en joy en ik zijn ervan overtuigd dat we een aardbeving hebben gevoeld. Er rijden daar geen treinen of niks en plots trilden onze stoelen en zagen we nog wat mensen verward rondkijken. We konden online niks vinden van een beving maar wij zijn overtuigd.

Joy heeft nog nooit de spoelstraal gebruikt op een japans toilet, weetwel, die waterstraal die de poep reinigt. Ze gaat het nog proberen voor ze vertrekt zegt ze. Ik denk dat ze met de piepers zit. Ik ga eerlijk zijn, ik ben fan.

Fukuoka

October 12, 2017 in Japan ⋅ ⛅ 20 °C

11.6km gestapt.

Zoals je ziet is de titel van de plaats waar we zijn anders dan die van gisteren!
    We konden het daar niet goed aan. 'S nachts hebben we geen oog dicht gedaan doordat we niet konden slapen van hoe vuil het daar was. Geen echte lakens, stof in de lucht enzovoort. We zijn om 6u 's ochtends met onze rugzak vertrokken naar het lokaal station en namen de trein naar Fukuoka, de hoofdplaats van Kyushu. Hier hebben we een propere kamer met lakens en geen meubels die zwart zijn van't stof en dat vinden we heerlijk! Wat we de komende dag precies gaan doen weten we nog niet echt maar het zal niet niezen en hoesten zijn (Joy kon al ver niet meer ademen met haar allergie voor huisstofmijt).Read more

Yoshii

October 11, 2017 in Japan ⋅ ⛅ 23 °C

We wwoofen voor de tweede en ook laatste keer in Japan.
    We zijn in Kyushu nu, het zuidelijke grote eiland van Japan en het is hier tropisch warm en vochtig.
    We zitten op een 'boerderij' van een man die bosbessen en kaki fruit groeit en die twee zaken moeten wij dus plukken. Er is hier ook een Duits meisje dat hier al twee weken is. Ze zegt dat het totaal geen zwaar werk is.
    Joy en ik slapen op de zolder van het bijgebouw en die is al zo een 5 a 10 jaar niet meer gekuist. We hebben een dik uur bezig geweest met afstoffen, stofzuigen, uitkloppen enzoverder om een beetje van het stof en vuil weg te krijgen. Vonden we absoluut niet kunnen. Bovendien kregen we ook geen lakens. Die ben ik gaan vragen maar ze hebben enkel een onderlaken.

We geven het een dag of twee maar als het ons niet aanstaat zijn we weg natuurlijk. We zullen zien morgen!

In bijlage nog 2 foto's van Miyajima, waar we eergisteren en gisteren waren: tempels en okonomiyaki.

Fukuyama

October 9, 2017 in Japan ⋅ 🌙 20 °C

11,8 km gestap. Hoeveel gefietst weet ik niet. En hoeveel liter gezweet ook niet. Ik schat 5 liter.

Vandaag gingen we naar het eiland Naoshima, een rustig en mooi eiland waar er kunst en musea op verspreid staan. Ongelooflijk mooi. Alleen hiervoor zou ik mensen aanraden om naar Japan te gaan. We mochten geen foto's nemen in de musea maar dat waren de mooiste architecturale gebouwen gecombineerd met kunst die ik ooit heb gezien. Alle gebouwen waren ontworpen om samen te werken met de natuur rond zicht en dat was zo goed gelukt. Bekijk aub online eens wat foto's van chichu art museum.

Nu zijn we in Fukuyama waar we gewoon zijn om te slapen en door te gaan naar Hiroshima en Miyajima morgen. Ons plafond in de guesthouse is black light print, heerlijk.

Okayama

October 8, 2017 in Japan ⋅ 🌙 20 °C

12.1 km gestapt en een 220km verplaatst.

Gisteren kwamen we in Kobe aan en gingen naar de arima onsen, een onsen met donkerbruin water vol ijzers en vanalles natuurlijks en goed voor de huid.

Vandaag van Kobe naar Himeji, een stad waar niet echt veel te doen of te zien is behalve Himeji castle. Samen met wat voelde als 5000 andere Japanners bezochten we het kasteel gebasseerd op een witte japanse reiger. Erna de Shinkansen op naar Okayama. Hier ook een kasteel gaan bekijken en een fanfarewedstrijd gezien. We hadden nog nooit zo een zotte fanfares gezien. Nu zitten we op een uurtje rijden van Okayama om morgen een ferrie te nemen naar Naoshima, een eiland vol musea.

Kyoto dag 4

October 6, 2017 in Japan ⋅ 🌙 18 °C

8,3 km gestapt.

Het regende hard en veel maar dat was ok want we hadden een rustdag ingepland.

Deze middag gingen we naar een thee-ceremonie en dat was echt de moeite. Met 2 amerikanen zaten we in een tatami kamer en kregen we uitleg over hoe je traditioneel thee zet. Joy was de guest of honor want zij zat het dichtst bij de ketel en dat maakt je een eregast. We leerden ook zelf matcha maken.

Erna gingen we naar de boekenwinkel, kochten reisgidsen over Hong Kong en Taiwan, lazen deze bij een lekkere koffie door en boekten zonet vliegtuigen naar ginder. We hebben het meeste in Japan gezien, we reizen nog even rond, gaan nog eens wwoofen en vertrekken dan naar andere oorden.

In bijlage kan je ook enkele van mijn toeristen poses zien, geïnspireerd op wat we toeristen al allemaal zien doen hebben.

Kyoto dag 2 en 3

October 5, 2017 in Japan ⋅ 🌙 19 °C

Meer dan 30km op 2 dagen gestapt.

We bezochten tempels en shrines en tempels en shrines. Van het bekende 4km lange oranje poortjes pad tot onbekendere halve paleizen.

Ook hebben we nog nooit in zo een hard bed geslapen als nu. Een handdoek op de grond biedt meer comfort. Het enige wat ons in deze kamer houdt is dat er een zapper ligt waarvan we niet weten wat hij doet, het mysterie trekt ons door de nacht heen. Mijn gok is dat het de hardheid van het bed controleert maar neen, geen avance…Read more

Kyoto dag 1

October 3, 2017 in Japan ⋅ ⛅ 21 °C

14,5km gestapt.
    Vandaag vertrokken we uit Osaka naar Kyoto. We zitten hier op hotel aangezien alle airbnb's al volzet waren, Kyoto is erg toeristisch.
    We vertrokken naar het westen en gingen daar naar een tempel en een klein bamboe bos. Er waren zoveel toeristen dat het eigenlijk niet zo tof was om daar rond te lopen.
    Erna gingen we naar het manga museum en nu gaan we House of flying daggers kijken omdat daar ook bamboe bossen in komen waar er wel schreeuwende chinesen in rondlopen maar het geen toeristen zijn.

Osaka & Nara

October 1, 2017 in Japan ⋅ ⛅ 22 °C

De afgelopen dagen hebben we Osaka verkend. Deze grootstad voelt veel relaxer en menselijker aan dan Tokyo, de mensen hier zijn socialer, hip en kunnen beter Engels. Tot nu toe onze lievelingsstad.
    Vandaag gingen we naar Nara, een stad 30km van Osaka waar er veel tempels zijn in en rond een groot park en waar er honderden tamme herten rondlopen. Het zag er zwart van de toeristen maar het bleef wel de moeite om eens te zien. De tempels verliezen een beetje hun magie als je tussen de groepen toeristen loopt maar de grootste houten constructie in de wereld zien blijft wel speciaal.
    We aten deze avond ook overheelijke okonomiyaki. Overmorgen vertrekken we voor enkele dagen naar Kyoto!
    We hebben ook gebowled gisteren en Joy is 2 keer verloren. Ze zegt zelf dat het nipt was maar 52-111 vind ik niet zo nipt. Volgende keer pakt ze mij zegt ze.

Osaka dag 2

September 29, 2017 in Japan ⋅ ⛅ 22 °C

17,1 km gestapt vandaag.

We kwamen gisteren aan in osaka en gingen toen al wat verkennen en ook lekkere curry udon gaan eten met tempura shrimp & pork.
    Vandaag gingen we de fluffy'ste pannenkoeken gaan eten uit ons leven met 3D latte art koffie erbij. We verkenden hippe buurten en gingen op het hoogste gebouw van Osaka (173 meter) ons hoogtevrees gaan testen. We sloten af met sushi op zo een rollende band. Ik heb maar één vieze uitgekozen en Joy nul. Joy en ik hebben ook dezelfde parfum gekocht want ik wou hem en joy wou hem ook. Joy zegt dat hij unisex is maar toen we een mevrouw vroegen of ze eens wou ruiken en kon kiezen of het mannen of vrouwen parfum is zei ze: old man smell. Dusja, ik weet nu niet goed of ik gewonnen ben want het is dan wel voor mannen maar een old man smell zie ik nu ook niet echt als een overwinning.Read more