Huwelijksreis naar Bali

August - September 2023
Bali, een eiland in Indonesië. Het verste land dat we tot nu toe naar zullen reizen. Zeer benieuwd hoe de cultuur, natuur en de mensen er zijn. Read more
  • 531kilometers
  • 57kilometers
  • 21sea miles
  • 4kilometers

Van Menjangan naar Sanur

September 5, 2023 in Indonesia ⋅ ☁️ 25 °C

Vandaag starten we de dag met alweer een fantastisch ontbijt in the Bali Tower. Om 9u vertrokken we met onze gids Julian richting Sanur. Onderweg stopte we nog op enkele plaatsen. Zo stopte we eerst voor een koffietje, waarna we stopten aan enkele prachtige rijstvelden. Vervolgens bezochten we nog een tempel aan de kust. Deze tempel was gelegen op een rots net voor de kust en is alleen toegankelijk bij laag tij. Na deze tempel bezochten we nog de koninklijke tempels. Hier mocht ik weer een serang dragen. Dat doet men hier vanuit hun geloof, je mag immers geen knieën laten zien in de tempels. Na deze laatste stop reden we verder door via Denpasar naar het hotel in Sanur. Hier aangekomen, kwamen we weer in een kamer terecht met een alweer mooi versierd bed. Het lijkt hier wel de standaard voor Honeymooners. 🤣 S'avonds zijn we nog even gaan uit eten bij een Italiaans restaurant. En ja het was bijzonder lekker. Nu gaan we alweer stilletjes aan slapen. Zodat we morgen alweer een nieuwe dag kunnen beleven.😚Read more

Sanur - laatste dag met gids

September 6, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag startte we de dag heel rustig. We gingen het ontbijt uittesten in ons nieuw hotel en ja hoor het was goed gekeurd. Althans was het wel een ander concept, geen buffet maar wel a la carte. Na het ontbijt hebben we een plekje gezocht bij het zwembad. Een groot zwembad! Om 2u30 kwam Julian, onze gids, ons ophalen voor alweer enkele bezoeken. Zo gingen we naar het schiereiland in het zuiden van Bali waar we de tempel van Uluwatu op de rots gingen bezoeken. Hier waren ook weer bandiet aapjes. Zij stelen allerlei spullen van mensen en ontleden dit. Zo zagen we dat ze al enkele zonnebrillen hadden en een petje. Na deze tempel ging we nog naar een plek waar we eerst even naar het strand gingen om daarna een typisch Balinese dans te zien. Deze dans bracht een verhaal en was erg mooi om naar te kijken. Zelfs 1 van de dansers kwam even bij ons zitten mee in het publiek. Nadien gingen we terug naar het hotel om rustig iets te eten en weer te gaan slapen. Op naar de volgende dag.Read more

Sanur - vrije dag

September 7, 2023 in Indonesia ⋅ 🌙 25 °C

Vandaag startte we weer een nieuwe dag. Een vrije dag, zonder gids. Na het ontbijt wandelden we naar het strand. Deze was precies een mini versie van de Belgische kust. Een kleinschalige promenade met barretjes, restaurants en winkeltjes, heel gezellig. Op het strand hadden we ligstoelen gereserveerd die bij het hotel horen. Na enkele uren hier vertoefd te hebben gingen we terug en ploften we aan onze nieuwe waterplek neer, het zwembad. Ook hier bleven we weer enkele uren plakken. Een lui lekker dagje, dat hebben we wel verdiend. Na de luie dag wandelden we nog richting een hip Strandrestaurant, Lilla Pantai. Echt een zeer aan te raden adresje. Een gezellige drukte, gezellig plekje, snelle service en drank, hoofdmaaltijd en dessert voor ongeveer 12 euro per persoon. Je kan hier bovendien allerlei dingen eten waaronder Westers maar ook Indonesisch. Na deze lekkere maaltijd wandelen we terug richting hotel om weer stilletjes aan richting Dromenland te gaan. Want morgen hebben we weer een dagje. 😉Read more

Sanur - laatste dag 😢

September 8, 2023 in Indonesia ⋅ ☁️ 25 °C

Onze laatste dag... heel spijtig maar we laten het niet aan ons hart komen. We gaan er nog eens extra van genieten. Na een wederom goed ontbijt verdwijnen we voor enkele uren aan het zwembad. Ik denk dat we er wel 4u hebben gezeten. Tine las in haar boek en Michaël speelde sudoku, schaak of tekende in zijn reisboekje. Na het zwembad gingen we ons eens echt laten verwennen. We hebben een massage geboekt. En WoW, we kwamen aan bij de spa, kregen meteen een drankje, waarna we onze geur van de olie mochten kiezen. En dan begin het, lekker ontspannen en genieten van de Balinese massage en scrub sessie. Echt genieten!
    De avond sluiten we af met een alweer overheerlijk Italiaans gerecht van het Italiaans restaurant Bella Italia. En dat vlak voor ons hotel. Beter kan toch niet?
    Ale onze laatste nacht nadert. Hopelijk slapen we goed, want morgen wordt weer een lange reisdag. Tot morgen / zondagochtend 😉 (afhankelijk van de wifi die ter beschikking is)

Onderweg met tussenstop in Singapore

September 9, 2023 in Singapore ⋅ 🌙 29 °C

Voilà, we zijn dan eindelijk aan de allerlaatste momenten aangekomen in Bali. Na het ontbijt, hebben we onze koffers gepakt en uitgecheckt. Onze gids bracht ons nog naar de luchthaven en om 13u verlieten we dan helaas Bali. Ondertussen zijn we reeds aangekomen in Singapore, onze tussenbestemming. Hier moeten we, spijtig genoeg, 8u wachten op onze volgende vlucht. Er zit dan niets anders op dan de luchthaven wat te verkennen. Zo is Tine terug in haar kindertijd beland. Het ene na het andere speelgoedje en/of knuffel moet eraan geloven. 😅 vervolgens gingen we naar de McDonald's. Klinkt bekend nee? Inderdaad, hier zaten we ook tijdens de heen vlucht. Nog 3u30 en we kunnen boarden. Hopelijk gaat dit snel voorbij.Read more

Terug thuis

September 10, 2023 in Belgium ⋅ ☀️ 25 °C

Voilà, onze allerlaatste momenten zitten erop. Deze nacht konden we dan eindelijk het vliegtuig nemen naar Amsterdam, na 8u te moeten wachten op de luchthaven. Op de vlucht kregen we weer eten, maar keken we voornamelijk films, luisterden we muziek of sliepen we. Hoewel slapen niet echt goed ging. Deze ochtend dan eindelijk in Amsterdam aangekomen waarna we meteen richting huis vertrokken. Thuis aangekomen, staan al onze leuke cadeautjes er nog van onze trouw. 🥰 Fijner thuiskomen kan niet.
    Het zit er dus op. Op naar ons volgende avontuur... 😉