Indonesia
Banjar Belanjong

Füße hochlegen auf Bali

February 4 in Indonesia ⋅ 🌧 28 °C

Bereits in 2019 waren wir für knapp 4 Wochen auf Bali und der Nachbarinsel Lombok.
      Diesmal nutzen wir die indonesische Insel aber nur als Sprungbrett zu unserem eigentlichen Ziel: Australien 🇦🇺. Bald schon geht es weiter.

Anders als beim letzten Mal, wo wir öfters die Unterkunft gewechselt haben, bleiben wir diesmal in dem selben Gasthaus und auch nur auf der Hauptinsel Bali. Wir kommen in Sanur, an der Ostküste unter.

Unsere Unterkunft liegt ein paar Straßen von der belebten Strandpromenade entfernt, dafür aber abseits der Touristenströme und in einer absolut ruhigen Nachbarschaft. Wir zahlen etwa 8€ pro Nacht, mit Klimaanlage, eigenen Bad, Gemeinschaftsküche und Waschmaschine.

Zum Strand gehen wir etwa 10 Minuten.

Die 12 Tage auf Bali verbringen wir hauptsächlich am Strand von Sanur oder wir fahren mit dem gemieteten Roller an die rauhere Westseite der Insel, wo Lara sich auch wieder aufs Surfbrett schwingen kann. (Aron kuriert sich noch immer von einer leichten Muskelzerrung im Oberschenkel, die er sich in Indien eingefangen hat)

Da es zwischenzeitlich auch viel regnet, nutzen wir die Zeit auch für Planungen und Recherchen für unseren Aufenthalt in Australien.

An den Abenden holen wir uns oft Essen auf dem Night-Market oder essen in einem der vielen günstigen Restaurants.

Außer zum Sporttreiben meiden wir die Touristenmeile am Strand, dort herrscht dann doch ein anderes Preisniveau, was sich seit unserem letzten Besuch von vor 5 Jahren auch stark verändert hat. Zunehmend merkt man leider den Einfluss vom Tourismus.

Sanur - laatste dag 😢

September 8, 2023 in Indonesia ⋅ ☁️ 25 °C

Onze laatste dag... heel spijtig maar we laten het niet aan ons hart komen. We gaan er nog eens extra van genieten. Na een wederom goed ontbijt verdwijnen we voor enkele uren aan het zwembad. Ik denk dat we er wel 4u hebben gezeten. Tine las in haar boek en Michaël speelde sudoku, schaak of tekende in zijn reisboekje. Na het zwembad gingen we ons eens echt laten verwennen. We hebben een massage geboekt. En WoW, we kwamen aan bij de spa, kregen meteen een drankje, waarna we onze geur van de olie mochten kiezen. En dan begin het, lekker ontspannen en genieten van de Balinese massage en scrub sessie. Echt genieten!
      De avond sluiten we af met een alweer overheerlijk Italiaans gerecht van het Italiaans restaurant Bella Italia. En dat vlak voor ons hotel. Beter kan toch niet?
      Ale onze laatste nacht nadert. Hopelijk slapen we goed, want morgen wordt weer een lange reisdag. Tot morgen / zondagochtend 😉 (afhankelijk van de wifi die ter beschikking is)

Van Menjangan naar Sanur

September 5, 2023 in Indonesia ⋅ ☁️ 25 °C

Vandaag starten we de dag met alweer een fantastisch ontbijt in the Bali Tower. Om 9u vertrokken we met onze gids Julian richting Sanur. Onderweg stopte we nog op enkele plaatsen. Zo stopte we eerst voor een koffietje, waarna we stopten aan enkele prachtige rijstvelden. Vervolgens bezochten we nog een tempel aan de kust. Deze tempel was gelegen op een rots net voor de kust en is alleen toegankelijk bij laag tij. Na deze tempel bezochten we nog de koninklijke tempels. Hier mocht ik weer een serang dragen. Dat doet men hier vanuit hun geloof, je mag immers geen knieën laten zien in de tempels. Na deze laatste stop reden we verder door via Denpasar naar het hotel in Sanur. Hier aangekomen, kwamen we weer in een kamer terecht met een alweer mooi versierd bed. Het lijkt hier wel de standaard voor Honeymooners. 🤣 S'avonds zijn we nog even gaan uit eten bij een Italiaans restaurant. En ja het was bijzonder lekker. Nu gaan we alweer stilletjes aan slapen. Zodat we morgen alweer een nieuwe dag kunnen beleven.😚Read more

Sanur

July 24, 2023 in Indonesia ⋅ ☀️ 28 °C

Der erste Eindruck von Sanur hat sich bestätigt - super angenehme Leute, perfektes Wetter und gutes Essen zu top Preisen! Wir sind rundum zufrieden 😊
      Haben uns direkt Profi-Schnorchel im Diving-Center besorgt, um die vielen Fische und Meerestiere zu beobachten. Hier sind kleine vorgelagerte Riffe, sodass es auch ziemlich nah an den Stränden viel zu sehen gibt; Feuerfische, riesige Seesterne, Seeigel, kleine Rochen, Clownfische und ganz viel mehr. Wirklich beeindruckend!
      Außerdem gibt es in Sanur eine Schildkröten-Aufzuchtstation. Viele Schildkröten nutzen die Strände hier zur Eiablage. Um diese vor spazierenden Urlaubern und Fressfeinden zu schützen, kommen die Eier zur Aufzucht in die verschiedenen Becken. Jeden letzten Sonntag im Monat werden hier Babyschildkröten beim Turtle Release in die Freiheit entlassen.

Sanur - vrije dag

September 7, 2023 in Indonesia ⋅ 🌙 25 °C

Vandaag startte we weer een nieuwe dag. Een vrije dag, zonder gids. Na het ontbijt wandelden we naar het strand. Deze was precies een mini versie van de Belgische kust. Een kleinschalige promenade met barretjes, restaurants en winkeltjes, heel gezellig. Op het strand hadden we ligstoelen gereserveerd die bij het hotel horen. Na enkele uren hier vertoefd te hebben gingen we terug en ploften we aan onze nieuwe waterplek neer, het zwembad. Ook hier bleven we weer enkele uren plakken. Een lui lekker dagje, dat hebben we wel verdiend. Na de luie dag wandelden we nog richting een hip Strandrestaurant, Lilla Pantai. Echt een zeer aan te raden adresje. Een gezellige drukte, gezellig plekje, snelle service en drank, hoofdmaaltijd en dessert voor ongeveer 12 euro per persoon. Je kan hier bovendien allerlei dingen eten waaronder Westers maar ook Indonesisch. Na deze lekkere maaltijd wandelen we terug richting hotel om weer stilletjes aan richting Dromenland te gaan. Want morgen hebben we weer een dagje. 😉Read more

Ersten Erlebnisse

February 3 in Indonesia ⋅ ☁️ 27 °C

Update von den ersten Tagen:
      × Wunderschöne Gegend
      × Essen sehr gut
      × dafür dass noch Regenzeit ist, Wetter (bis auf heute) super sonnig und heiß
      × Apartement leider stornieren müssen und noch auf der Suche nach einer neuen Bleibe
      × Koffer nach 4 Tagen endliiich aufgetaucht 😅
      × Erstes Vs treffen- viel schöner als erwartet, geht uns also super:)

Deze dag viel letterlijk in het water...

January 27 in Indonesia ⋅ ☁️ 28 °C

We zijn op tijd opgestaan voor het ontbijt. 'S ochtends op het strand gelegen en verbrand. Daarna lopend richting het dorp een bosje fruit, ramboetan, gehaald. Dat had de taxichauffeur ons na Ubud aangeboden. Daarna iets verder gelopen en de regen gooide ons plan in het water. Eerst schuilen onder een boompje maar daarns ons overgegeven aan de italiaan die zich net naast onze schuilplek bevond. Hier een flesje Prosecco opengetrokken waarbij we 6 balinese oesters kregen. Ondertussen kwam de regen met bakken naar beneden en wilden we vanwege de onweer niet naar huis lopen. Gelukkig konden we de tijd verdrijven met een potje poolen. Hierna een bordje heerlijke spaghetti en naar Mercure gelopen.Read more

Dia de vagos piscineros

February 14, 2023 in Indonesia ⋅ 🌧 27 °C

Hoy solo nos apetece piscina. Kevin ha estado a punto de pillar una bici del hotel para dar una vueltita pero como yo aún no tengo bien la espalda no le puedo acompañar y tampoco le apetece ir solo

Hoy esta bastante nublado y como ha llovido toda la noche y parte de la mañana no hace tanto calor como estos días atrás y se agradece

Sanur - laatste dag met gids

September 6, 2023 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag startte we de dag heel rustig. We gingen het ontbijt uittesten in ons nieuw hotel en ja hoor het was goed gekeurd. Althans was het wel een ander concept, geen buffet maar wel a la carte. Na het ontbijt hebben we een plekje gezocht bij het zwembad. Een groot zwembad! Om 2u30 kwam Julian, onze gids, ons ophalen voor alweer enkele bezoeken. Zo gingen we naar het schiereiland in het zuiden van Bali waar we de tempel van Uluwatu op de rots gingen bezoeken. Hier waren ook weer bandiet aapjes. Zij stelen allerlei spullen van mensen en ontleden dit. Zo zagen we dat ze al enkele zonnebrillen hadden en een petje. Na deze tempel ging we nog naar een plek waar we eerst even naar het strand gingen om daarna een typisch Balinese dans te zien. Deze dans bracht een verhaal en was erg mooi om naar te kijken. Zelfs 1 van de dansers kwam even bij ons zitten mee in het publiek. Nadien gingen we terug naar het hotel om rustig iets te eten en weer te gaan slapen. Op naar de volgende dag.Read more

De cena en un restaurante español

February 13, 2023 in Indonesia ⋅ 🌧 25 °C

Para cenar hoy decidimos ir a un restaurante español que hay a la vuelta de la esquina. Lo vimos cuando volviamos del templo.
      Vamos casi todo el grupo juntos 😄
      La comida era excelente, el sitio genial y los empleados super atentos.
      La cocina abierta que se ve en todo momento lo que hacen, e increíblemente limpia!
      Y la carne.... buff!! Increíble! 😍😍
      Recomendado 100%!