A 16-day adventure by Jasper Read more

Lusio

October 11, 2019 in Spain ⋅ 🌙 10 °C

Dag ridders en prinsesjes,

Ik heb toch duidelijk problemen met rekenen hoor. Gisteren zei ik papa nog van we moeten naar dorp X gaan om onze gewoonlijk kilomters te halen. Bleek dan in het dorp Y, waar we nu zitten, al 40 kilomter was (tov o s vertrekpunt) ! Hoe lang was de afstand dan tussen dorp X en Y? (antwoord:15 kilometer). En dat komt dan van een landmeter. De klanten zien me graag komen denk ik.

In ieder geval was er de afgelopen dag niets bijzonders gebeurd, buiten een roemeense die ons een omweg heeft laten maken. Wel was het heel erg prachtig hoe het uitzicht was op de bergen! Ik voeg hier geen panorama foto's toe want ik weet toch dat iemand zijn blog daar vol van staat. Daarmee dat ik me meer bezig hou met de grootste onozelheid.

Aangekomen in traicastilla was nog de discussie of we verder zouden gaan of in het stadje blijven. Wat ben ik blij dat we verder zijn gegaan! We hebben va daag nqmdlijk een heel gerenoveerd kasteel voor ons ter berschiking. Hier is geen enkel pelgrim buiten ons twee! Hoe zalig is dat?

We vieren het daarmee met een lekker slaap (wij zijn toch stoer e). Dat is ook wat ik jullie ga wensen.

Slaapwel lievekes en tot morgen!

Portomarin

October 12, 2019 in Spain ⋅ 🌙 11 °C

Hey daar thuisblijvers,

Ik ga direct met de deur in huis vallen: ik ben kapot! Elke keer wanneer je denkt:" vandaag zal het een rustig dagje zijn aangezien we maar 37 km moeten doen" blijkt opeens dat het boekje waaruit we de afstanden komen helemaal fout is! Onze eindbestemming leek steeds korter bij te liggen dan dat het werkelijk was. Na een tijd vraag je of of ze dat stadje even hebben verhuist.

In ieder geval het is duidelijk dat ik een pussy magnet ben. Smorgens vroeg toen ik water aan het nemen was hoorde ik een miauw. En daar zat die dan lekker aan het wachten op haar koffie miss. Kat (zie foto). In de namiddag kwam er daar een zwarte kat vrijwillig zich neerploffen op mijn schoot. Jammer dat ik hel niet mee kon nemen. Het was een heel braveke tov mijn compaan die mij in deze leidensweg sleept.

Eindelijk aangekomen op onze bestemming en in onze auberge met tax... te voet, werden we gepaard met een spaanse familie die begonnen is vanaf sarria (ongeveer 15km terug). En ze waren elkaar al aan het masseren! Mietjes zeg ik dan! Ik wou ook een massage :(.

Maar ja doet er niet toe, iedereen doet zijn camino op zijn manier. Helaas hebben wij die genomen met weinig full option en met veel martelingen maar we zijn er bijna! Nog ongeveer 94 km te gaan! Wish us luck.

Slaapwel iedereen en tot morgen!

Casanova

October 13, 2019 in Spain ⋅ 🌧 15 °C

I am not my Casanova, me and Romeo have never been friends,

Aaa een klassieker nietwaar? Voorderest? Een kutdag. Ik weet niet hoe papa zijn post zo positief kon schrijven maar een ding is zeker: wandelen in de regen is een nachtmerrie! Als je zelf al kijkt naar de fotos weet je dat papa er al helemaal geen goesting in heeft (en ik ietwat gelukkiger).

Het begon al van smorgensvroeg. Papa had het idee om snel te vertrekken maar ja hij moedt eerst nog mij uit het bed sleuren. Nadat het geplande uur werd uitgesteld voor een uur konde we eindelijk beginnen. En ja toen begon het net. We dachten dat de regenponcho's ons wel droog zouden houden... Ja dat was dus al wishfull thinking. Waarschijnlijk had de fabrikant van die ponchos gedacht "hoe kan ik dit product meer winst laten genereren?". Hij kwam dan waarschijnlijk op het lumineuze idee om de waterwerende laag er niet meer aan toe te voegen. Gevolg was dat we klaar waren voor de Gentse waterzooi. Wij waren het kieken en hadden ook al het water meegebracht.

Maar allee we moeten maar denkenwe zijn er bijna nietwaar? Nog even doorbijten lezertjes en dan moet je deze afschuwelijk slechte opstellen niet meer lezen ;)

Slaapwel en tot morgen mijn mooie jongens en meisjes!

Salcede

October 14, 2019 in Spain ⋅ 🌧 10 °C

Regen regen regen,

Kijk normaal gezien vind ik het niet zo erg om wat te stappen in de regen maar dit was abnormaal. Zoals eerder gezegt zeiden onze poncho's na 2 minuten regenval: "dees is niet onze job". Dus ja we wist al dees gaat pijnlijk worden. We hadden namelijk de dag ervoor gezien dat het vandaag de hele dag zou regenen (hoera!). Na 30 minuten zijn ook onze broeken al: als de poncho zijn werk niet doet, ik ook niet! Dus ja niet het meest plezantje gevoel. We hebben dan maar 35 kilometer zitten snelstappen om eindelijk in onze albergue te zitten.

Ik heb wel geen fotos getrokken aangezien mijn gsm het ook al opgaf. Ik ga jullie dus niet kunnen verwennen met enkele prachtige plaatsjes. Maar niet getreurd, als je hetzelfde zicht als hier wilt zien dan dien je gewoon naar buiten te kijken. Regent het? Wel dan is dat hetzelfde zicht.

Sorry voor het lak aan creativiteit maar ik vermoed dat die er nu 'afdropen' is. Hehe goede mop e.

Ok ok ik zal mezelf wel naar buiten leiden! Doetjes en tot morgen!

Santiago de Compostella

October 15, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 11 °C

Hey hey daar pelgrimmertjes,

En we zijn er weer! Het is ons eindelijk gelukt! Na 500 km, van Burgos tot hier, zijn we er eindelijk geraakt! Of dit de meest economiste manier was om onze vlieger te halen (en niet gewoon rechtstreeks met de bus naar Compostella te reizen in plaats van Burgos) zullen we helaas nooit weten. Maar ja de afstand was nu niet bepaald zo groot hoewel ik moest toegeven dat de laatste loodjes toch best wel de zwaarste waren.

Maar bij het zien van de stad vanaf alto Gozo kwam er een nieuwe energievlaag in mij en we rende er hene. We diende ons eerst te knokken door verschillende toeristen en kortstondige plegrims om eindelijk de kathedraal voor ons te mogen zien. Het geluk kon ons niet meer op en de glimlach ging niet meer van ons gezicht bij het zien van parel... Tot de volgende regenbui. O ja want ook weer vandaag kon het weer niet op! Maar ja dat hoort er bij zeker?

In ieder geval damens en heren, ik ga jullie een plezier doen. Aangezien papa en ik morgen lekker gaan shoppen, en jullie van die trip niet al te veel wil laten horen, ga ik vandaag mijn blogje laten horen. *mijn twee trouwe lezers juichen van plezier dat er eindelijk een einde aan is*

Om eerlijk te zijn het was een plezier om jullie te vermaken en hopelijk hebben jullie er evenveel van genoten als ik. Misschien zien jullie mij nog eens voor een andere wandeling!
    Tot in die tijd: ciao lezertjes en hou jullie goed!

Buen camino!