Sicilija 2014

• 77photos
  • 0videos
  • 670kilometers
  • Day 1

Sicilija dan 1 - Trieste - Trapani

September 6, 2014 in Italy ⋅ ☀️ 26 °C

..koncno...prepotreben dopust je tukaj, koncno docakali....torbe so spakirane, upamo da Ryanair ne bo tezil s kilogrami :), fotoaparat je v nizkem startu....mi pa tudi....

Ponoci proti Trstu, iz Trsta proti Trapaniju....

....start ob 4 zjutraj, po klasicnem razpakiravanju na letaliscu, kjer smo imeli 8 kg prtljage prevec smo zreducirali oblacila, prispeli v Trapani, prevzeli avto, imamo rdec Fiat Panda, prispeli v nase dvodnevno domovanje v Trapaniju, odpicena soba, ampak lepo, cisto....

Eva ocitno ne bo spala, kinknila je samo 15 minut od letalisca do Trapanija, zdaj pa se bo pocasi treba spravit na prvo kopanje....morje imamo 30 m od tu kjer stanujemo....

...prvo kopanje in odhod,v mesto...siesta je zakon za njih, mi pa smo lacni nasli sicer fino picerijo, kjer so nas sprve olajsali za 40 eur za kosilo...ta bridka izkusnja nas je spravila v avto malo lutat, kjer je nasa mala popotnica koncno zaspala :) ...lutanje nam je prineslo soline, kjer smo nabirali sol, se nadihali,zraka v tej "veliki solni sobi" in se vrnili na plazo....se ena seansa kopanja in zvecer v center mesta na vecerni sprehod, sladoled, palacinko...utrujeni sedaj spat....

....jutri Erice itd.....

• Day 2

Sicilija dan 2 - Erice

September 7, 2014 in Italy ⋅ ☀️ 24 °C

...bon giorno....zbudimo se v lepo soncno jutro v nasem "vynil" domovanju v B&B Drepanum...preden se odpravimo na zajtrk se punce odpravijo na jutranje kopanje...plaza samo za nas tri, jutro, ki se prebuja in vzkliki veselja nase male popotnice...po zajtrku se spravimo v nas mali rdeci Fiat Panda in se odpeljemo do gondole, ki nas popelje v mesto Erice....(22 eur povratna karta za nas vse tri)

Erice je lustno malo mesto nad Trapanijem, 750 cca m nadmorske visine in ob vzponu z gondolo iz Trapanija se razprostira krasen panoramski razgled mesta Trapani...sprehodili smo se skozi stare kamnite ulice, nauzili prekrasnih razgledov iz vrha, kjer se vidi Tirensko morje, celoten Trapani in soline, ob jasnem vremenu bi se naj videlo celo do Marsale....poskusili smo tudi tradicionalne sicilijanske sladice....res imajo radi "cuker" in mandlje....

....prvi del dneva je tako minil in cas je za pocitek, popoldne pa spet kopanje in se zadnji obisk ulic Trapanija...jutri gremo proti Agrigentu....

• Day 3

Sicilija dan 3 - Agrigento

September 8, 2014 in Italy ⋅ ☀️ 29 °C

Alora...naše potovanje se nadaljuje, po zajtrku se poslovimo od Trapanija in se odpravimo na 168 km pot do Agrigenta. Ustavimo se ob solinah blizu mesta Marsala in potem naprej skozi mesto Marsala. Mesto kot taksno nas ne navduši in se odpeljemo kar skozi, lepo ob obali naprej. Prvi postanek je na dolgiiii peščeni plaži, kjer spijemo tukaj obvezni espresso, potem pa naprej proti Agrigentu. Marsala in del poti proti Agrigentu je pokrajina umazana, pusta, vmes pa se potem začne kazati gorati in tudi bolj zelen obraz Sicilije. Vinogradi, nasadi oljk, pomaranče in končno prispemo v Agrigento. Mogočno in slikovito mesto na hribu, ki gleda na morje. Sicer je mesto hudo sitno za vozit, malo iščemo naše domovanje (Terraza sul Rabato, via Garibaldi 142), ga najdemo in pričaka nas prijazna gostiteljica, dobimo kar apartma z dvema sobama, balkonom, iz katerega se nam odpira pogled na morje in na Dolino templjev, kamor gremo jutri.

Po nastanitvi se odpravimo nazaj proti mestu Realmonte, kjer je famozna Scala dei Turchi, bela stopničasta skala, katero trumoma obiskujejo turisti, tudi smo :)

Prej seveda lačni iščemo še neko hrano, ker so Sicilijanci težki maherji in praktično med 13 in 17 uro je vse zaprto, za njih kao poletje traja do konca oktobra in je kao prevroče in imajo zaprto. Je pa res da so temperature med 29 in 33 stopinj, poletje je :)

Najdemo jo na poti do skale, spet pizza, drugo,nam niso hoteli ponudit, so pa prijazno naredili izjemo in smo se najedli. Eva je se uživala na plaži, tekala po mivki in potem smo šli še pogledat to famozno Scalo dei Turchi. Lepo, belo :) ampak gužva. Naša mala popotnica nimbila navdušena nad atijevo željo po fotografiranju, sladoled je zmagal in plezanje med ostalimi turisti bo morda počakalo na jutri ali kaki drugi obisk Sicilije :)

Spravimo se nazaj in v market po večerjo in malico, kosilo za ure ko ne delajo. To je tudi najboljsa opcija da se ugodno in poceni prezivi, pa se izognemo se temu iskanju odprtih lokalov, ki te nemilosrdno opalijo. Dnevni budget je zaenkrat cca 100 eur na dan, plus minus, za vse nas tri. Ni poceni, ni pa pretirano zaenkrat. Pocasi bomo iskali opcije, da bomo tudi sami si kaj skuhali, bo se ceneje.

Nočni ogled Agrigenta z avtom končamo hitro, enosmerne so sitne in center si bomo raje ogledali jutri, ko pridemo iz Doline templjev. Lahko noč Agrigento.

• Day 4

Sicilija dan 4 - Valle dei Templi

September 9, 2014 in Italy ⋅ ☀️ 31 °C

...zbudimo se v sončno jutro, po klasičnem italijanskem - več ali manj sladkem zajtrku se odpravimo v dolino templjev....

...vročih 30 stopinj in sprehod po Valle dei Templi. Vstopnina za dva odrasla 20 eur, kar je glede na videno "pljačka", ampak ok, mi je jasno da tako pač je. Dva lepo ohranjena templa, en malo manj :), lep razgled, se nekaj zidov, izkopanin in to je to. Vrnemo se v center mesta, se sprehodimo po glavni ulici, sladoled, ogled lokalnih fac, morda so bili "častni možje" :) Baje, glede na slišano tukaj, je Agrigento eno najbolj koruptivnih mest, kjer ima mafija svoje lovke praktično povsod.

Po "pikniku" v sobi na postelji, počitek, popoldne pa proti San Leone, baje najlepša plaža tukaj.

San Leone...obmorsko malo mestece, kilometri peščene plaže, voda hladna, pa vseeno, popoldne na mivki, kopanje in čakanje sončnega zahoda, potem pa nazaj v Agrigento, večerja v odlični gostilni Expanificio ter spat...jutri nas čaka cca 190 km do mesta Noto.

• Day 5

Sicilija dan 5 - Noto

September 10, 2014 in Italy ⋅ ⛅ 26 °C

...poslovimo se od Agrigenta in krenemo na dolgo pot ob obali proti mestu Noto. Vmes se ustavimo na eni izmed neštetih plaž, kjer se malo osvežimo. Nadaljujemo na nasi cca 200 km dolgi poti, vroče, 31 stopinj ampak famozno glede na to kako vreme naj bi bilo doma :)

Naredimo postanek za sprehod in pivo v mestu Ragusa. Zaradi obvoza smo primorani malo "naokolo", odkrijemo pa zato slikovito mesto Modica. In po skoraj 4 urah smo na avtocesti in 14 km do mesta Noto. Pripeljemo se v lepo in slikovito mesto, kjer nas pričaka vrhunsko "domovanje" za naslednja dva dni. La Niccheta,Via Cavour 128....dejansko smo vsi trije ostali za trenutek odprtih ust, saj je to stanovanje 70 m2, zrihtano, 400 m od strogega centra, skratka ni da ni. Gazda, ki nas je poklical kdaj pridemo, si skoraj zagotovo ne poje od Riblje Čorbe komada "neću da budem član mafije", ker sem skoraj ziher, da ima človek "vrhunske veze". Stanovanje nam je predal v roku 3 minut, v stilu, tu je računalnik, tu je kopalnica, tu je hifi..."musica" :)....tu je kafe avtomat, tu je hrana, ko greste pustita ključ na mizi in zaloputnita vrata. Pobral za dve noci 120 eur in če bi kaj bilo, naj ga pokličemo :) sicer ga verjetno nikad više ne bomo videli. Vozi rdeč coupe Alfa spyder, nosi vrhunske čevlje in v stanovanju so same drage stvari....neke brisače vrhunske itd....pa dobro :) lepo je, nam je odlično in če ima "veze", smo očitno zelo varni tukaj. :)

Pojedli kosilce, si malo spočili in sedaj gremo raziskovat mesto.

In vau...zelo simpatično mesto, lepa stara ulica, povsod trgovinice, kofetjerice, pekarnice, obvezne katedral(ic)e, cerkve, stopnice, fino vzdušje, v parku štanti s sušenim paradižniki, vini, pistacijo, mandlji, igrala za otroke...res luštno. Kljub vsemu je utrujenost najmanjše popotnice bila velika, da smo po obisku malega marketa, si v otmenem stanovanju naredili domačo večerjo s testeninami, popili hladen pir in jutri bomo polni energije raziskovali naprej, prvo mesto, jutranji kofetek, potem pa se na plažo....Lido di Noto je samo 6 km stran....mivka spet :)

• Day 6

Sicilija dan 6 - Noto - Lido di Noto

September 11, 2014 in Italy ⋅ ⛅ 28 °C

...današnji dan se je pa začel neprijetno...Jasmina je imela celo noč težave, nič spanja, bruhanje, skratka mora počivat. Z Evo sva se odpravila sama v market, nakupila stvari da spravimo mamico k sebi, natankala avto in zdaj cartamo mamico....malo bova šla še po mestu sama, na igrala, potem pa počitek, ker kugla zunaj kuri preko 30 stopinj....

...sprehod z Evo do parka, sladoled in pomarančna granita, vmes še skok do lekarne po elektrolite, ter nazaj. Skuhamo kosilo in zdaj čakamo da še Eva malo legne, da bi morda res, v kolikor bo Jasmina boljša, lahko popoldne šli na Lido di Noto na kopanje in zvečer še sprehod po krasnem Notu, ker jutri gremo naprej v Sirakuzo.

Vmes pa morda par besed o vtisih, Sicilija je lepa, zanimiva, tudi prav po italijansko umazana ko se voziš po njej. Ljudje "trdi", vendar "little smile goes a long way" in ko se odprejo, so izjemno prijazni...poceni ni, brez avta bi bili "mrzli", če pomislim, da bi vse to kar smo in bomo videli, moral iskati vlake, prevoze itd...Sicilije brez avta si res ne znam predstavljat. Spanja so ok, od sprejemljivih cen do dragih. Dodatni zajtrk je recimo prednost, ne pa taka, da bi "dol padel". Zadnja dva tri dni hodimo v market in pridemo s hrano skozi s cca 20 do 30 eur za skoraj 3 do 4 obroke. Ok, zraven še kaki sladoled, sladica, pivica, ampak da se in nikakor nismo lačni, nasprotno. Vsekakor pa bomo si privoščili še kako dobro večerjo v italijanskem stilu, kot smo to nardedili v Agrigentu. Hrano imajo res dobro. Vino takisto :)

Po popoldanskem počitku, ki je dobro del vsem, smo se le odpravili v Lido di Noto. Res malo obmorsko vasivo s peščeno plažo. Mami se je nadihala svežega zraka, ata se je kopal z malo popotnico, potem pa domov na prežgano juhico za želodčke in spat....jutri v Sirakuso.

• Day 7

Sicilija dan 7 Noto - Siracusa

September 12, 2014 in Italy ⋅ ☀️ 30 °C

...po zajtrku v nasem luksuznem domovanju in po veselju, da smo spet vsi zdravi :) rečemo ciao Noto in se odpeljemo proti Siracusi. Pot je hitra in v cca 30 km oddaljeno Siracuso pridemo v cca 30 minutah. Potem pa se je malo začelo :), prvo s težavami z navigacijo, potem pa z prometom znotraj Sirakuze. Parkirati je domala nemogoče, saj je prostora malo. Končno smo uspeli najti prostor cca 350 m stran od našega malega stanovanja, ter se pešake sprehodili. Prispeli, fino, celo oprali smo si že umazano perilo, kuhali nismo, smo ob prvem sprehodu našli eno fino gostilnico, moderno, zdravo.

Vse povedano :), res vrhunsko, relativno poceni ( 2 wrapa s piščancem, velika Cesar solata s pišekom, sadna solata, pir, voda - 22 eur). Verjetno bo danes večerja spet na istem mestu :)

Siracusa, predvsem stari del Ortigia je res lepa. Krasno obmorsko mesto in ko se po prvem piru pomiriš zaradi prometa je svet lepši.

Popoldanski počitek, malica "doma", pršut, parmezan v stilu pač in popoldne ob obali, kopanje, danes samo ženski del ekipe. Potem pa še zvečer na potep, večerjo, poskusili smo,tud mandarinino lučko z čokolado, isuse kak je to dobro....skratka, poskušamo se držati načela "dolce far niente"....

Jutri naprej....Giardini Naxos, Etna, Taormina....

• Day 8

Sicilija dan 8 - Etna - Taormina

September 13, 2014 in Italy ⋅ ☀️ 27 °C

...dan se je začel zelo zgodaj, saj je mala popotnica vstala že ob 6.20...ampak to je bilo fino, saj smo imeli dolg in pester dan. Po pakiranju smo spravili vso prtljago v avto, nakar smo se že ob 7.30 prepuščali vrvežu na tržnici Siracuse. Sveža zelenjava, pomarqnče, kozice, sabljarice, tune, paprike, čili, siri, klobase...ni da ni...italijanska tržnica pač, doživetje zase...seveda smo nakupili sveže sadje in zelenjavo in po zajtrku krenili na pot....proti Etni...

Etna...mogočen vulkan, ki je na zadnje izbruhnil menda leta 2001 oz. 2002. Cca 15 km vzpona ob cesti, ki daje že vtis, kot da si skoraj na drugem planetu. Ostanki lave, vulkanski pesek, skale, višje greš, več je tega....impresivno res, kaj je moč narave...pridemo do vzpenjače, kjer je gondola za še višje na Etno, vendar mala popotnica ni navdušena, ker piha in je "uš" :), zato se sprehodimo ob kraterjih v okolici, si za suvenir izberemo vulkanske kamne iz manjšega kraterja, naužijemo se razgleda, z vedenjem da smo samo za gondolo prišparali najmanj 56 eur in se kaj če bi hoteli še več praha, peska in kamnov gledati višje, gremo naprej, nazaj na morje....proti Giardini Naxos, kjer nas tokrat čaka 80 m2 stanovanje za 115 eur za dve noci. (Tiziana, Via piave 11, giardini naxos). Mnogo cenejša nastanitev kot v Taormini, ki si jo pa pogledamo popoldne. Obvezni ogled starega grškega teatra s prekrasnim razgledom v ozadju na morje in Etno. Potem pa sprehod po Taormini in prvi dež, ki pa hitro mine. Taormina je lepa, vendar se vidi, da je to bolj mondeni kraj. Miljon nekih "kok" s poletnimi oblekicami, petkami, make upi, zlatnina vsepovsod kar "ruži" in stopicajo vse lepe....mi se pač ne gremo tak fejst fancy in gremo v market po pir in pršut ter domov na večerjo....

...jutri pa bo za Evo poseben dan....jutri gre v Etnaland :)

...za male in velike otroke :)....

• Day 9

Sicilija dan 9 - Etnaland

September 14, 2014 in Italy ⋅ ☀️ 26 °C

Po super zajtrku se odpravimo v 52 km daleč stran Bellpaso, kjer je zabaviščni park Etnaland. Današnji dan je dan samo za Evo, saj je to njen prvi taki park. Po tem ko nas olajšajo za 70 eur za vse tri za vstopnino, je izraz na obrazu male popotnice nepozaben. Odprtih ust in oči zbira vtise in potem se začne :) Od vožnje do vožnje, pa na vlakec, pa na vrtiljak, pa mamico gledamo kako se vozi na vlakih smrti, pa ati gre na tukajšnjo verzijo Atlantide iz Gardalanda in pride premočen dol, potem še mami, vmes pa seveda vsake toliko malo "oživljanja" z vodo, sladoledi, hrano itd....ampak je zdržala, brez težav od 9.30 do 17 ure, ko smo končno šli nazaj v Giardini Naxos. V avtu je dobesedno padla na drugem ali tretjem ovinku :)

Ampak lep dan, krasen, doma še fina večerja, finale košarke nimamo kje gledat, internet dela pogojno, spat gremo. Jutri po zajtrku nas čaka 230 km do nove destinacije, gremo proti Cefaluju.

• Day 10

Sicilija dan 10 -Giardini Naxos - Cefalu

September 15, 2014 in Italy ⋅ ☀️ 26 °C

Za nami je že več kot 1200 kilometrov. Danes smo po zajtrku krenili na 240 km dolgo pot do mesta Cefalu. Po avtocesti do Catanie, potem smer Palermo. Prvi nasvet, ki ga dam lahko vsem je ta, da takšno pot ne delajte brez polnega tanka :) namreč, frajerji imajo bencinake črpalke na 95 km narazen. Je pa res, da je za cca 230 km avtoceste cestnina bila samo vsega skupaj 2,40 eur. Kakorkoli, prišli do Cefaluja, se zapeljali v mesto Lascari, kjer smo poklicali našega gostitelja. Tukaj dve noči spimo za samo 80 eur v hiši pri eni družini. Gospod Mario nas pričaka na železniški postaji Lascari, nas popelje 2 km stran do oznake 198 na cesti SS113, hiška P2 :) ena luštna mala hiška, kjer nas pričaka še žena in hčerkica Lola, pes Raki in dve mački :) ponudijo nam limonado, razkažejo hišo, sobo, skratka prijazni in očitno se gredo tukaj oni malo kubanske variante "casa particular".

Ko se nastanimo, kljub povabilu h kosilu gremo mi po svoje. Proti Cefaluju, ki se nam odpre iz ceste. Res lepo mesto, vendar se čuti da je oblegano s turisti. Po dolgi sprehajalni poti ob obali se prodajajo klobuki, brisače in seveda ves "klump" iz plastike in gume, lokal do lokala in slučajno si izberemo pizzeriji, ki je na Foursquare-u omenjena kot lokal, ki imajo najboljše pizze v Cefaluju. Očitno tega ne moremo vedeti, bila je pa res dobra, sočna in nismo več bili lačni. Lokalno rdeče vino je takisto dobro, lepo je sedlo, pač radi pijemo :)

Nadaljujemo po kosilu v mesto, se izgubimo med ulicami Cefaluja. Simpatično, slikovito, škoda samo, da strogi center ni zaprt za promet, kar velja praktično za vsa ta mesta. Na poti nazaj se odpeljemo še na plažo, Spiagga Salinelle....kamor seže oko dolga peščena in malo prodnata plaža, topla voda, nobene gneče, tam počakamo sončni zahod, se okopamo, uživamo, ko se utrujeni vrnemo v hiško in pojemo na terasi večerjo ob hladnem Heinekenu. ( ja, ima rdeč totalitarni simbol gor, vendar je odlično pivo:) )

Jutri dopoldne plaža, vmes počitek, popoldne Cefalu in obvezni photo session ob t.i. "Golden hour" :) Verjetno bomo Palermo kar izpustili, saj se nam izteka in smo že malo siti mestne gneče, ubadanja z dosežki njihovih avtošol in bomo raje šli kar v San Vito Lo Capo, kao najlepša plaža na Siciliji....bomo videli...gremo lepo po vrsti, itak prehitro gredo dnevi in smo že krepko preko polovice....