Costa Rica
Goicoechea

• Day 1

San José - hotel Aranjuez

November 15 in Costa Rica ⋅ ☁️ 20 °C

Na een vluchtje van 11u van Madrid naar San José goed en wel aangekomen in Costa Rica! Nog lang aanschuiven aan de douane controle en wat gedoe om geld af te halen maar dan stond het busje met onze chauffeur Guillermo klaar om ons naar onze eerste verblijfplaats te brengen. Hotel Aranjuez, gezellig aan de rand van het centrum. Voor zij die nog honger hadden, konden we in het aangrenzende restaurant nog ietske eten. Maar eerst toch nog even douchen want na 24u onderweg te zijn... Ik had op zich niet zo veel honger maar man wat was ik blij met het visje dat ik bestelde. De mahi mahi (die ik in Puerto Rico ooit voor het eerst gegeten heb.) en het beste visje ooit stelde totaal niet teleur! Daarna maar op tijd naar bed, maar eerst dit nog even neerpennen voor jullie. Morgen rijden we ineens door naar Drake Bay!Read more

• Day 17

Back to start!

December 1 in Costa Rica ⋅ ⛅ 25 °C

Opstaan is niet met volle goesting. We moeten inpakken. 😪 Eerst nog ontbijten in het dorp en nog wat uurtjes slijten door ne cutie sloth te spotten, te winkelen en terrasje te doen. Het is eindelijk een mooie dag en open lucht, ni normaal, alsof het weer wachtte tot we terug naar huis zouden keren. Tegen 12u30 vertrekken we voor een lange rit richting San José. Onderweg nog even lunchen, de containers van het werk passeren, nog wat file (ja ook dat bestaat hier.), Daphne die men haar wilt visgraten, en zoals steeds foto's trekken van de slapers in de bus, om dan na 5uurtjes aan te komen in ons hotel van de eerste avond. Snel even douchen en dan weer met zen allen lekker gaan eten als laatste avondmaal. Het gaat er weer in een snel tempo vooruit. Het hoofdgerecht is er voor den aperitief en sommigen krijgen al dessert voor de andere hun bord leeg is. De rekening volgt ook al na nog geen uur en half en dat was het dan. Dan zijn wij Belgen toch echt wel genieters! We zoeken nog een plekje om ene te drinken om dan moe maar voldaan het bedje in te duiken. Morgen nog een wandelingske door de stad en dan richting vlieghaven...Read more

• Day 175

Rückflug

January 12 in Costa Rica ⋅ 🌧 14 °C

Die Zeit für Evi in Costa Rica heute zu Ende. Wir werden sie unglaublich vermissen. Eigentlich wollten wir sie auch gar nicht gehen lassen. Da die Organisation des Tickets über mich lief, wäre daher vielleicht auch mit einer Stornierung etwas zu machen gewesen. Nach reiflicher Überlegung aber, haben wir sie ziehen lassen und freuen uns darauf, sie ganz bald wieder zu sehen.

Danke Evi, dass du da warst!

• Day 2

Dag 2 San Jose

June 4, 2022 in Costa Rica ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag is de 1e echte dag van de vakantie. Ik heb als een blok beton geslapen en voel me eindelijk weer uitgerust. Het ontbijt is in het hotel en bestaat onder andere uit rijst met bonen, dit is echt de basis van elke maaltijd hier.
      Om 9 uur verzamelen we in het hotel en gaan we richting de stad. Marc onze reisbegeleider vertelt het een en ander over de omgeving en de historie. We lopen langs het Parlements gebouw waar een beeld staat van Don Pepe die in de 20e eeuw president was en bekend is om zijn linkse denkbeelden, een van zijn troeven is dat hij het leger heeft afgeschaft in Costa Rica wat er tot op heden ook niet is. Er is aangrenzend een park waar Marc het een en ander aan praktische info met ons deelt. Het is geen groot park maar je hoort overal al volop alle vogels. Het heeft vannacht geregend en de temperatuur is lekker. We lopen vervolgens verder de stad in. Allemaal pinnen kost tijd en Marc laat ons de binnenstad zien. Marc heeft de vandaag en gisteren al het nodige aan verwachtingsmanagenent gedaan. We zijn niet naar Costa Rica gekomen voor San Jose. Het is niet de mooiste stad. Dat komt ook omdat het geen oude stad is, dat is te zien aan de architectuur. Ik beaam dat het niet de mooiste stad is, maar toch is het wel interessant om te zien, hoe ontzettend anders het is als de steden die ik tot nu toe heb gezien. Costa Rica is voor Latijns Amerikaanse begrippen een rijk land, er zijn goede sociale voorzieningen en de belasting is hoog, dat is ook te merken aan de prijzen. Toch zijn er duidelijk arm rijk verschillen. Her en der liggen en mensen (mannen) op straat te slapen. Er wordt niet gebedeld maar mensen proberen wel aan geld te komen. We doen tijdens de stadswandeling ook een overdekte markt aan waar werkelijk vanalles verkocht wordt. Van alle soorten etenswaren tot assecoires en keukenspullen. Na de stadswandeling hebben we de rest van de middag vrij. Met een paar dames gaan we lunchen bij een mexicaans restaurantje en daarna gaan we met zn 2en nog even wandelen.
      Daarna chill ik nog even alleen op de kamer en om half 7 verzamelen we voor de deur om naar het restarant te gaan waar we gaan eten, bij Restaurante Nuestra Tierra.
      De keuken is in Latijns Amerika behoorlijk vlees georiënteerd, maar een vegetarische optie is geen probleem. Daarna gaan we in petit comité (op een reis als dit zie je altijd al snel wie dr van doorzakken houden) nog voor een afzakkertje. Over het algemeen is Costa Rica vrij duur, maar de cocktails bij Camerino Artbar zijn betaalbaar en onweerstaanbaar 😍

• Day 8

San José

March 26, 2022 in Costa Rica ⋅ ⛅ 24 °C

San Jose ist die Hauptstadt von Costa Rica und liegt in der Region Valley Central zwischen der Talamanca - Gebirgskette
      im Süden und Vulkanen im Norden. Charakteristisch sind Gebäude im spanischen Kolonialstil wie das Nationaltheater an der Plaza de la Cultura.
      Ralf hat das Flair der Hauptstadt genießen können. Anschließend fuhr die Gruppe mit dem Bus 2 Stunden zum Schiff
      und alle waren wieder an Deck mit guter Laune im Gepäck als die Prinzess 18.00 auslief. Was für ein schöner Urlaubstag .

• Day 30

SAN JOSÉ

March 15 in Costa Rica ⋅ 🌧 21 °C

Die Fahrt nach San José hat sich mal wieder etwas gezogen, sind zuerst mit dem Bus gefahren, mussten dann auf die Fähre umsteigen und dann wieder in einen Bus. In San José angekommen, hat es leider gestern erstmal geregnet. Wir sind ein bisschen durch die Straßen gelaufen aber es hat uns leider nicht so gut gefallen.. sind dann wieder ins Hostel zurück und haben uns dort einen gemütlichen Abend mit Bierchen und Livemusik gemacht. Heute morgen gab es zum Frühstück leckere Smoothie Bowls. Danach sind wir in den Butterfly Garden gegangen und haben uns Schmetterlinge angesehen bzw. sie beobachtet. Danach ging es noch einmal zum Central Market und dann wieder zu Fuß über die Einkaufsstraße von San José ins Hostel zurück.

Leider sitze ich jetzt alleine am Flughafen und warte bis ich in den Flieger einsteigen darf. Der Abschied von Laurenz war so traurig, aber ich wünsche ihm für deine weitere Reise weiterhin viele tolle und besondere Erlebnisse, wie wir sie zusammen hatten. Die Reise war ganz besonders und ich freue mich schon, wenn er auch nach Hause zurückkommt und von allem berichtet, was ich leider nicht mitnehmen konnte. Und zum Glück kann er die Erlebnisse mit seinen Freunden, die mit ihm weiterreisen werden, teilen! Danke für die schöne Zeit & dafür, dass wir diese Erinnerungen für immer miteinander teilen können 💛

Bye Bye warme Temperaturen, Abenteuer, Urlaub & Erholung - ich werde alles (und vor allem Laurenz) sehr vermissen 🥺

¡Hasta pronto! 🫶🏼

• Day 20

Hotel Aranjuez

October 14 in Costa Rica ⋅ ⛅ 19 °C

The Hotel Aranjuez is like a labyrinth. There are winding corridors everywhere, another staircase, another gallery with rooms, another atrium and when you think the hotel ends here, you turn another corner.

The hotel is a fusion of 5 houses built in the 30s, with its architectural design still intact: high wooden ceilings, floors that mix wood and mosaic, spacious lounges, dining rooms, terraces and terraces covered with fruit trees .

There are comfortable armchairs with bookshelves everywhere and invite you to linger. Colorful masks and pictures hang on the walls and there is a brightly painted doll in every corner.

What a joy center - perfect!

• Day 13

Back to San Jose

July 20 in Costa Rica ⋅ ☁️ 20 °C

We travelled back to San Jose today, explored the city centre and the local area around our hotel. Sad it’s our last day in Costa Rica but we did see a little more wildlife on the way and beautiful scenery.Read more

• Day 5

Poas Volcano

July 12 in Costa Rica ⋅ ☁️ 21 °C

Following a night of sleep interrupted twice by earthquakes we were up early again this morning and out for the day to visit Poas Volcano. Along the way we went to a coffee plantation and Lapaz Waterfalls and tropical gardens.
      The active volcano was smouldering and bubbling away as we stood nearby. An unusual colour of eggshell blue it was stunning despite the strong smell of sulphur.
      The gardens and waterfalls were fantastic with some beautiful Costa Rican wildlife.

• Day 1–2

Arrival San Jose

November 25 in Costa Rica ⋅ ☁️ 20 °C

We made it. Got to the plane on time, it was really stressful but we still managed it.
      Small side note:
      United Airline is way better than Lufthansa 🙄
      They even had Bluetooth’s connection for your own headphones.Read more