Hırvatistan
Vantačići

FindPenguins'te seyahat günlüğü yazan gezginlerin seyahat ettikleri yerleri keşfedin.
Buradaki gezgin
    • Gün 3

Malinska-Vantatčiči-Apartmani Premec

21 Temmuz 2020, Hırvatistan ⋅ ☀️ 28 °C

És eljött az újrabepakolás napja. Mivel Artúrnak sikerült megint 6:13-kor felkukorékolnia mindenkit, mindenre volt bőven időnk 😀😀 El is mentem egy gyors 6km-t futni és miközben hallgattam a "Földvár felé félúton" című eposzt átértem a Földvári kikötőbe majd irány vissza.
      Csodák csodájára a csomagtartó még nem tűnt úgy mint ha több lenne a cuccunk mint induláskor, így pikk pakk elpakoltunk mindent, könnyes búcsút vettünk a szegény árválkodó kutyasz..rtól a műfűben, majd jeleztük a tulajnak is hogy akkor kérnénk vissza a 30.000 kauciót és mennénk.
      Lehet nem írtam de a konyhában ki volt rakva egy klasszik A4es papír, hogy nem csak elmosogatni kell de el is kell pakolni, így mindent eltettünk. Mikor a tulaj megszámolta hogy meg van e mind a 4 db Magdi Anyu üzletláncában vásárolt gagyi törölközője, visszaadta a kauciót, és míg beültünk a kocsiba, már azon gondolkoztam hogy a szállás.hu-n a negatív értékelésnél mit emeljek ki jobban: a hozzáállást, a gondosan kiszámolt 1 guriga leggagyibb 10 Ft-os WC papírt, a nagyjából 3cent mosogatószert ( hátha vesz a kedves vendég ha kifogy) vagy a szinte vízre higított folyékony szappannak nevezett illatos löttyöt. (Mindnek lesz jelentősége lentebb).

A korai kelés előnye hogy Artúr azonnal elaludt, így a határig csend és béke honolt a kocsiban.
      JÓ TANÁCS: A waze is jelezte meg én is szinte biztos voltam benne, hogy az autópályás határátkelő kuka lesz. Ezért mi a régi kishatárra mentünk Letenyénél, ahol kemény 1 autó és 8 kamion volt rajtunk kívül, de ügyesen mi lettünk az elsők. Határellenőrzés 5 perc ( magyar oldal 0,5, horváth 4,5). A papírt amit kinyomtattunk arról hogy regisztráltuk magunka a horváth belépési oldalon persze senki nem kérte, de a rendszerben látták hogy Malinskába megyünk.

Újabb pozitív meglepetés: ENC kütyü műkszik, autópálya felhajtás fél perc 😀 Irány a tengerpart.
      Szerencsére mindkét gyerek élvezte az alagutakat, viszont FONTOS: az első 2 alagút beugratós, aztán legalább 100 km múlva van a következő, szóval ne ígérd meg nekik minden kanyar előtt hogy mindjárt lesz másik is....

Az út gond nélkül, 1 megállással 4 óra alatt letudva.
      És itt jön az összehasonlító rész:
      Már tegnap mikor jeleztük a kinti szállásadónal hogy kb mikor érkezünk, írt hogy vár minket, bárhol elakadunk, vagy gond van szóljunk nyugodtan ( magyar verzió: SMS-ben egy "RENDBE VAN")
      Ideértünk, jött is, kezében 3 guriga minőségi WC papírral, kézmosó feltöltve, mosogatószer rendes mennyiségben, és mindezt kedvesen, mosolyogva, hogy az ember örül neki hogy találkozott a házigazdával.
      Az apartman pont olyan mint amit a képeken láttunk, 2 szoba, nappali/konyha, terasz, a part tényleg a domb aljában 100 méterre, és a kilátás panorámai.
      Gyors kipakolás, irány a víz. Horvátországról van szó, szóval köves, kavicsos vegyesen, közepes mennyiségű tengeri sünnel, sok hallal, és kristálytiszta vízzel. A közelben van több homokos part is, azokat majd még megnézzük, de az itteni placc is ideális. Még lehet a bébiőr is venné az adást a parton ha letesszük a kicsit az apartmanba aludni.

Szóval délután indult a búvároktatás, kincs és döglött víziállat keresés, halkövetés. Persze Bubuval, Arti fél óra után elment aludni aztán mikor felkelt úgy döntött tud úszni és hassal belecsobbant a vízbe, meg hajigálta a kavicsokat mindenkire. Idilli családi kép 😀
      Mai szerzemény: fél kiló "érdekes kő" (szerencsére végül a parton félrerakva) 12 kagylódarab, és egy frissen kinyírt rák páncélja és mindkét, brutálisan kitépett ollója ( valószínűleg nem sokkal azelőtt falta fel a többi részét valami). Láttunk tintahalat, amitől Brúnó úgy megijedt, hogy amint belekiabált a buvár pipába a tintahal is megijedt így láthattuk hogy lő ki fekete tintát magából és tűnik el.

Utána vacsi a teraszon ( Ben nagybácsi gyors és hathatós közreműködésével), nagyik párhuzamos felhívása, majd még egy rövid séta a parton a közeli kikötő felé. Felfedeztük hogy a mi partszakaszuntól 50 méterre van egy kis pizzéria így holnap már sör és jégkrém is esélyes a parton.
      Brúnó eldöntötte hogy búvár régész lesz, szóval reménykedünk egy kalózhajó roncsban a héten, nehogy dolgozni kelljen ha hazamentünk.

Holnap már csatlakozik hozzánk a Kovács család is, szóval gyerekeknek irány az ágy. Brúnó persze most lett éhes szóval vele még egy kis 0%os sörözés a teraszon míg mi kibontjuk az utolsó rose-t amit vettünk az Aldiban.

A távolból halk balalajka disco, a tenger és megkergült gyerekek zaja...ideális blogíró pozíció...
      Okumaya devam et

• Gün 4

Édes semmittevés azaz a klasszikus

22 Temmuz 2020, Hırvatistan ⋅ ☀️ 28 °C

A sok utazgatás után a mai nap a klasszikus tengerparti nyaralás mintájára telt. Annak ellenére hogy mi nem vagyunk ilyenek, és még az egyetlen eddigi all inclusive nyaralásunkat se bírtuk végig egy helyben tölteni, ma úgy döntöttünk hogy ez a nap a magyar álom hangulatában fog telni, azaz tengerpart, gyerekkel "búvárkodás", árnyékkeresés, partonmindenegészségtelentevés, ebéd utáni közös pihenő majd megint tengerpart. Persze azért nem lett a teljes klasszikus...

Kaptunk tegnap egy tippet az egyik ismerős családtól aki ugyanebben az apartmanházban volt hogy ha jó helyet akarunk egész nap a parton, nyugodtan tegyük ki a cuccokat már kora reggel, aztán majd lemegyünk a partra amikor kedvünk van. Így aztán mielőtt elindultam reggel futni Malinska-ba a parti sétányon, gyorsan felvertem a napsátrat meg lent hagytam egy takarót, és irány a tengerparti futkorászás.
      Egy kicsit tovább fényezve a tengerparti szállás előnyeit, mindegy mit hagysz a szálláson mikor lemész fürdeni, ha 1,5 perc oda vissza a szállás 😀 2 gyereknél nagy előny...

Szóval reggeli után irány a part, aztán a szállás, majd a part majd megint a szállás aztán talán már minden megvan mehetünk a vízbe. Chips-műzli-rágcsiparti és délig újabb 1 kg tengerből kihozott halott állati alkatrész meg kavics. Délre mindenki szépen kisült, nyomás haza egy kis házikészítésű könnyű ebédre. Aztán a két kicsinek ( nem a második nem Brúnó, hanem Zsuzsi) alvás, a férfiaknak Harry Potter 3 folytatás.

És akkor minden megváltozott.....
      Megérkeztek Kovácsék 😀. 3 gyerek, 2 szülő, 15l bor, néhány sör, rengeteg cucc... Szóval nosztalgiából újra kipakoltunk egy kocsiból, újra bepakoltunk egy hűtőbe, újra berendeztünk egy apartmant...😀
      De ami a legfontosabb, gyereknek gyerek a barátja, így aztán azonnal elindult a bandázás. A 2 fiam, (főleg Brúnó) már persze öreg rókák a környéken hiszen több mint 24 óra előnyük van, szóval percek alatt elmagyarázták mi is itt a menet, hol a part, hol az étterem, mennyi gyík van és hogy kell etetni a madarakat, és milyen veszélyes a búvárkodás, szóval senki ne vagánykodjon a vízben, mert mi még tintahalat is láttunk. A Kovács gyerekeknek ezzel meg is lett adva minden infó, mehetünk a partra.

A cuccunk reggel óta ott van tehát a jó hely biztosított, sőt az új vendégek tiszteletére még egy hajó is kigyulladt a kikötőben, csak hogy a lányok megcsodálhassák a csini tűzoltófiúkat. Persze elsőre nem is vettük észre de a kisebb robbanások hamar odavonzották a népeket. Szerencsére személyi sérülés nem történt, mindenki lenyugodhat a pi....ba. És amúgy is a technikai mentés már uncsi, menjünk kagylóhéjat szedni.

Ezzel el is telt a nap. Főleg hogy pikk pakk olyan vihar kerekedett az isztriai partok felől hogy nem kellett ki se rázni a törcsiket, elég volt felemelni, és a szél leporplta, a napsátor meg magától elindult a szállásra.
      Két családos közös vacsi, utána séta és hullámnézés a parton, és Marciapu ( ez én vagyok Kovácsék megfogalmazásában) még kacsázni is megtanította a srácokat. (Állatvédők itt is lenyugodhatnak, nem kacsavadászat, csak klasszik kavicspattogtatás a vizen).
      Mi még toltunk utána egy jó kis horvát jégkrémet a szomszédos étteremben, ahol mint kiderült nincs POS terminál, szóval tuti nem lesz elég az a 170 kuna amit otthon találtam, kell kivenni KP-t ( még szerencse hogy van Intesa Sanpaolo automata Malinska-ban, az CIB-eseknek azt jelenti nincs extra költsége ha onnan veszek ki) - (igen, műsorunk reklámokat tartalmazhat)

Ráadásként míg a blogot írom a szomszéd házban egy 20 fős társaság gitárral, és 2 tangóharmonikával, egész jó énekhanggal adja az aláfestő zenét, és nemrégen a sziget egyik szembenlévő beugrójában még egy 10 perces tüzijáték is volt.. Lehet most tudták meg hogy itt vagyunk, szóval nem állt le a fő bevételi forrás, a turizmus....
      Okumaya devam et

• Gün 5

Az igazi klasszik

23 Temmuz 2020, Hırvatistan ⋅ ☀️ 27 °C

Na ma beteljesült a tényleges proli álom. Kicsi mozgás, sok strandolás, több kajálás, sör a parton, bevásárlás, esti séta. Minden ami ahhoz kell hogy az ember semmit ne csináljon és mégis elteljen a nap. És ezzel el is mondtam mindent a mai napról .. 😀

De tényleg... be is fejezhetném a mai bejegyzést, de hátha valaki többet is akar tudni, ezért pár plusz gondolat...

Ez a partszakasz tényleg ideális gyerekeseknek. Igaz hogy gyorsan mélyül a part, de a széle apró kavicsos, akár mezítlábas, süni mentes. Sajnos úgy tűnik hogy 2 nap alatt sikerült a part közeléből minden kagyló és rákalkatrészt kiszednünk a vízből, így jöhetnek a mélyebb merülések. Viszont találtunk ma egy sekély kis "medencét" a sziklák közt ahol a víz is melegebb, szóval Brúnónak nem kezd el 3 percen belül lilulni a szája, és minden csigaházban van egy tarisznyarák ami jó játék a srácoknak ( kibújt?nem bújt ki...de kibújt, jujj jujj elildult, ja mégse, de megy... na engedjük el fogjunk másikat.... kibujt? ......)

Ezzel el is telt a nap. A srácok tök jól elvannak együtt, és mivel ma is lepakoltuk reggel a cuccokat, egy teljes partszakaszon szinte csak mi voltunk egész nap, egy nagy fa árnyékában szóval még a saját söröző sarkunkat is be tudtuk rendezni.

Estére még sétáltunk egyet a parton aztán irány az altatás...
      Holnap lehet elindulunk egy kicsit felfedezni a szigetet, kezd a tengervíztől nagyon besózott lenni a s...günk. COVID van szóval próbáljuk kerülni az esküvőket, temetéseket, és ígérem a kilincset sem nyalogatjuk holnap se 😀😀
      Okumaya devam et

• Gün 6

Esőnap esőnapja

24 Temmuz 2020, Hırvatistan ⋅ 🌧 24 °C

Ugye az volt a terv hogy ma kicsit kimozdulunk a tengerparti punnyadásból. Éjszaka rendesen feltámadt a szél, meg tegnap az isztriai partok felől nagy vihar látszott, ezért biztosak voltunk benne hogy ma nem lesz strandolás. A reggeli futás közben az óriási hullámzás engem is meg Petit is megerősített abban hogy na ebbe nem engedjük be a srácokat mert valamelyiket kidobja a partra és így is elég magas az egy főre eső sírások és hisztik száma.

KIEGÉSZÍTÉS FUTÁST KEDVELŐKNEK: a parti sétány Vantačiči és Punat közt gyönyörű, de nagyon változékony szintkülönbségben ( magyarul nem Alföldi gyereknek való vidék) de ha utána még átfutsz Malinskába, akkor van időd lenyugtatni a pulzusodat, és összességében nagyon jó kis útvonal.

Visszatérve az esőnapra: Mire eldöntöttük volna hogy mi legyen a program persze kisütött a nap. Amíg mi Petivel megreggeliztünk, meg kipihentük egy kicsit a futást, a srácok annyira unatkoztak hogy lementek hajókat nézni a kikötőbe. Végeredmény: "MENJÜNK BE, MENJÜNK BE, FÜRDENI AKARUNK, TENGEREZNI AKARUNK"... Mit csinál egy jó szülő? Enged a többségnek ( és a hangerőnek) szóval akkor part, aztán legfeljebb délután kirándulunk.

És itt jön az esőnap esőnapja. Délután akkora vihar meg szakadó eső kerekedett, hogy nemhogy kirándulni nem tudtunk elindulni, de Kovácsék a földszinti apartmanból se jutottak fel hozzánk a fentebbi szintre.
      Mit lehet ilyenkor csinálni? Befejezni az elmaradt Egyesületi dokumentációkat, és várni hogy annyit csendesedjen hogy el tudj kezdeni fröccsözni.
      Következmény: 16:03-kor az emeleti, kisebbik apartmanban ( azaz nálunk) megnyitott a fröccsterasz... A gyerekek a 2db 6m2-es szobában mindent mindennel összekutyultak, míg mi a teraszon a Neszmély Hilltop Rosé-t kutyultuk a helyi savas vízzel a teraszon.

Mire elállt az eső, eléggé kaotikus lett a helyzet ahhoz, hogy sétáljunk még egyet Punat fele, szóval nagy nehezen neki is indultunk. A nap kisütött, a levegő felfrissült, és szép szakaszokat találtunk a parton.
      A NAP FELISMERÉSE GYEREK SZEMMEL: Miután 3 napja játszóteret kell keresni, ami persze nincs, a srácok végre elfogadták a valóságot: A LEGJOBB JÁTSZÓTÉR A TENGERPART!!!! Főleg ha sziklás. Lehet mászni, kutatni, csúszkálni, gyűjtögetni, rosszalkodni és életveszélyes mutatványokba kezdeni amitől minden egészséges szülő szívrohamot kap mielőtt ordít. Mi kell még? 😀😀😀

Közös vacsi, közös búcsú, esti Harry Potter olvasás és vége is a napnak. Már csak a maradék fröccsvizet kell a felnőttekkel elfogyasztani a teraszon ( persze a maradék rose-val) és teljes a nap.

Holnap talán tényleg kimozdulunk valahova....

A gyerekek a 2x6 m2-es szobákban
      Okumaya devam et

• Gün 8

A vasárnap az vasárnap

26 Temmuz 2020, Hırvatistan ⋅ ⛅ 25 °C

Na a mai napi bejegyzés tényleg lehetne a következő: vasárnap van, az idő szép, jól vagyunk.

Nem is igazán tudom hogy ezek után hogyan fokozzam tovább a hangulatot, mert sajnos úgy kezdtem el blogot írni hogy minden napra jutott valami hosszú és tartalmas sztori, de ma akárhogy is nézem, tényleg vasárnap volt.... 😀 A 7. Napon a teremtő is megpihent, szóval ma mi is ennek szenteltük a napot ( igazság szerint ha a zsidó hagyományokat vennénk alapul ezt tegnap kellett volna sabbat-kor de hát mégiscsak én írom a blogot) Teljesen őszinte leszek: Ma semmi nem történt, és így volt tökéletes.

Azért néhány általánosítható észrevételt tennék:

1.) Egy 6 éves gyereknél pontosan 7 nap után érkezik a honvágy. Ennyire van kalibrálva és iszonyatosan cuki ahogy ennek hangot ad, meg ahogy próbálja elmagyarázni.
      Először tegnap este hiányzott a saját ágya, mára a biciklije, a szomszéd lányok, a kert, a legói, és az hogy ott legyünk. Tökéletes érvet lehet belőle kreálni majd amikor otthon leszünk, hogy miért is maradjon nyugton a fenekén a kertben...

2.) Az ember akárhogy is nyaral ( vagy ahogy Zsuzsi fogalmazott és nagyon egyet tudok vele érteni- nyaraltat- erről később bővebben) a heti összegyűlt fáradtság kibújik mint szög a zsákból. Az átlagos napi alvás igényem 5-6 óra. Ezzel általában hétfőtől szombatig teljesen komfortosan megvagyok, de vasárnap a szervezetem pótol délután 1-2 órát. Ezen a héten a napi átlagom felszaladt 7 órára ( már hallom is a megjegyzéseket a felszaladtra, főleg hogy a családom többi tagjánál ez inkább zuhanás lefele) így aztán a vasárnapi pótlás is arányosan megnőtt 2ről 3 órára. 😀 ennyit aludtam amíg Artúr álmát őríztem. Persze megvan az apai vízió hozzá: Artúr 3,5 órát aludt, ebből én 3-mat real time vigyáztam rá az álomvilágban, következésképpen utána az anyja felügyelje 😀. (APUKÁKNAK MEGJEGYZÉS: Már mikor elolvastad tudtad hogy ugyse ez lesz mi? Főleg hogy a gyerekeim klasszikus pszichológiai mintapéldányok ha imprinting jelenségekről van szó. Engem látott ébredéskor --》 apa nélkül sehova.

3.) Ma megerősödött bennem hogy túlélési szempontból a világ legideálisabb helyén nyaralunk. Ha valamilyen kataklizma következtében hirtelen minden ember eltűnne rajtunk kívül a környéken és a nomád életmódra kellene extra gyorsan visszaszoknunk, gyíkokon akkor is még 3 hétig élhetnénk Krk szigetén. Rengeteg van belőlük mindenhol és bàr fürgék mint a gyík (😃 ezt jól behoztam ide mi? ) 5 gyerek biztos sarokba tudná szorítani. Viszont ha egy biológus esetleg olvassa ezt, van egy nagy kérdésem: ezek a gyíkok fejben tartanak minden búvóhelyet vagy ennyire gyorsan értékelik a látottakat? Annyira gyorsan tűnnek el hogy a szürke szamár hozzájuk képest még a ködgéppel is csiga.

Visszatérve a nyaralás vagy nyaraltatás témára: rájöttünk, hogy 2 gyerekkel ( összesen a 2 családnak 5-tel) mi nem nyaralunk, hanem nyaraltatunk. A srácokat nyaraltatjuk és a legfontosabb ilyenkor nem az hogy mi mit szeretnénk hanem hogy ők élvezzék az utat. Ebbe persze bele lehet csempészni saját vágyakat ( megfelelő marketing szöveg és még éppen kimagyarázható mennyiségű túlígérés meg misztifikálás mellett) de a végső cél az ő jó kedvük kell hogy legyen. Szóval KEZDŐ, GYAKORLÓ ÉS PROFI SZÜLŐK FIGYELMÉBE IS AJÁNLOM: Ha te már mást szeretnél csinálni, és terved is van rá akkor add oda a nagyszülőknek a gyereket és valósítsd meg. Ha velük mész ők az igazi szervezők....

A fentiek fényében, és figyelembe véve azt is hogy ez egy úti blog és élménybeszámoló, nem pedig egy "Hogy nevelj gyereket utazásra" és "mi a hetköznapok -jelen esetben hétvégék- belső pszichológiája" típusú platform néhány szó a mai napról:
      Ébredés 8 után ( függetlennek tekinthető környezetünk szerint valószínűleg inkább népfölkelés). Reggeli kávé mellett partfoglalás ( szerencsére szombat turnusváltó nap így az újak nem tudják hogy ezt érdemes megtenni, szóval fél 9kor még üres a placc), kis séta a pékségig, aztán irány a part. Ebédre 6 családnak is elegendő rizs, otthoni bacon, meg minden ami eddig nem lett kisütve ( egyenes következmény: holnap boltot kell keresni) és mivel ma már úgyse ülünk kocsiba megnyithat a fröccsterasz. Csendes pihenő, aktív ( vagyis inkább kontraaktív) álomőrzés, és máris 5 óra van, talán ideje lenne strandra menni. Artúr persze nem akar vízbe menni, szóval séta a kikötőben, meg mindenhol a környéken. Megjegyzem ma konkrétan térd felett nem lett tengervizes semmim. Séta közben útifröccs ( egyszerű recept: végy egy minimum 1,5 literes vizes palackot, töltsd meg 1-1 arányban rose borral meg szódával, hűtsd le, majd 2 műanyag pohár kiséretében tedd be a babakocsi aljába és indulhat a séta)
      Közös vacsi, BT hangfal, zenei kívánságműsor a srácoknak, majd miután a 2 kicsi felváltva betemette egymást kaviccsal, és mindenki sikeresen felülírta a vacsi előtti zuhany minden előnyét irány az újabb zuhany és az ágy.
      Imprinting délután van szóval én altatom a kicsit ami a legjobb lehetőség arra hogy időben elkezdjem írni a blogomat.

És láss csodát, egy olyan napról amikor tényleg se nem futottam, se nem kirándultunk, és még csak nem is történt semmi az ég egy adta világon, milyen hosszú monológot sikerült kikupálnom 😀😀

Aki csak holnap olvassa estleg: a hétfő ugyanolyan nap mint a többi, csak hosszabb.... 😀
      Okumaya devam et

• Gün 9

Számok tengerében

27 Temmuz 2020, Hırvatistan ⋅ ☀️ 28 °C

A mai nap tele van tanulságokkal (nem időrendben de később megmagyarázva)

1) 100 méter maga az univerzum
      2) 1 gyík elkapásához nem kell 5 gyerek, elég 3
      3) a horvát LIDL-ben a magyar szalámi zsírosabb mint a többi (kedves kép a szomszédoktól)
      4) nincs az a nap és vízmennyiség ami képes kifárasztani 5 gyereket
      5) ha 11-kor kezdesz el fröccsözni, akkor valószínűleg nem lesz kedved nagy sétához estére, meg a blog íráshoz is új lendület kell.
      6) ha valamelyik gyerek 10 percig csendben van akkor ott már nagy a baj...

Na és akkor az útiblog, ahol annak van értelme ott számokkal.

Reggel a szokásostól eltérően nem a 10 méterre levő placcra tettem le a cuccokat futás előtt hanem kicsit arrébb, egy másik öbölbe. FUTÁS KIEGÉSZÍTŐ: Ha túlmész a Malinska-i mólón, akkor nagyjából túlmentél az időn visszafelé. Kicsit olyan érzésem volt a "túlodalon" mint ha ráléptem volna a híres fluxuskondenzátor kapcsolójára és az 1,21 kw energia valahonnan beindította volna a szerkezetet (aki nem tudná: vissza a jövőbe alaptézisek).
      Röviden (mintha tudnék ilyet 😀) : a part menti fenyőkkel (pinus pinaster-bár nem vagyok botanikus, de a neve nagyon tetszik így megjegyzem) övezett sétányon egyik méterről a másikra a semmiből megjelentek a "cocializmus" műremekei, a 2m átmérőjű beton körök. Eredeti rendeltetésük vélhetően napozó "terasz", kinézetük inkább UFO-k által itthagyott betonkakakupac. Mindenesetre megvan a hangulata...

Na és akkor a napi témák időrendben:

3) A LIDL: bár mindent (is) hoztunk, azért a friss élelmiszer mostanra elfogyott, ezért apuka különítmény elindult kaját (is) venni. 2 családra röpke 800 kunából meg is vannak az alapok. Az ember azt hinné hogy a LIDL az mindenhol LIDL, és legalább a színek azonosak lesznek, de ehhez képest alig találtuk meg a cuccokat amit a feleségeink ránk bíztak. Szóval helyette inkább vettünk bubis vizet (a fröccsnek) meg 32 kg rágcsit, és még almát is mert első az egészség 😀 COVID extra: belepés csak maszkban, kézfertőtlenítés bejáratnál kötelező, egyébként minden a szokásos.
      Mire végeztünk 11 elmúlt, ami azt jelenti hogy el lehet kezdeni fröccsözni a nagy ilyedtségre. Fertőtlenítés mindenek előtt, és különben is Petivel tudjuk hogy csak az az alkoholista aki 10ig se bírja. 11 az már csak szimpla nyaralás 😀

5) itt kezdődik az 5-ös bejegyzés.

1) elég volt tényleg 100 méterrel arrébb mennünk a parton egy következő öbölbe ahhoz hogy a srácok új lendületet kapjanak. Itt már persze semmi nem volt unalmas, még a kagyló darabok is sokkal szebbek voltak, és ami viszont tényleg extra hogy volt egy kis "barlang" a part mentén ahova be lehetett úszni. Szóval teljesen "más" világ. És csak plusz 1 kanyar kellett hozzá 😀
      Ezzel a délelőtt el is telt, jöhet az önellátó ebéd két családra. 1,5 kg rizs, 12 db panírozott csirkemell, 0,5 kg sertéshús, és egy kis sült bacon és már jól is lakott a csapat ( mármint a gyerekek 😀)
      A túléléshez szükséges kalória bevitel legalábbis megvan, mert a tegnapi dilemmámra meg is kaptam a választ.
      2) nem kellett mind az 5 gyerek ahhoz hogy sarokba szorítsák a gyíkot, a 3 nagy megoldotta. Bár csak egy kisebb példányt tudtak elkapni, de az irány jó, ha baj lenne, lesz aki a vadászó-gyűjtögető életmód vadászó részét vállalja. Sajnos az az érzésem hogy a gyűjtögetéssel lenne baj, de Gugli Jancsi bácsi mindig segít.
      Ebéd után leraktuk a 2 kicsit aludni, folytatódott az 5) pont, majd irány a part a többiek után. Búvárkodás, ugrálás, ráknézés, minden gyűjtés, kacsaúsztató ásás, szóval minden volt. És itt lép életbe a 4-es. Nem kommentálom, a meghatározásban minden benne van.

Fél 8 se volt és máris 5)ös, aztán vacsi, aztán 5)ös és egy erőteljes 6)- os. Erről bővebben. Artúr egyszer csak elindult a nagyok után játszani. A nagyok visszatértek, Artúr inkább világhódító útra ment, ehhez viszont kénytelen volt álcázni magát, szóval valahol keresett egy kis nedves fekete földet ( ne kérdezd hogy, mert itt mindenhol vörös, kavicsos talaj van, de megoldotta), szóval mire előkerült nyaktól lefele fekete volt. Még jó hogy zuhanyoztunk vacsi előtt.
      4) es és 5)-ös kombó, szóval valahogy le kell őket hüteni de még magamba is kell erő szóval kupaktanács, beszélgetés, belealvás, felébredés (ez én vagyok mert Brúnó persze mellettem ébren vigyorog hogy ő még nem alszik) aztán újra kupaktanács aztán végre tényleg vége a nap hivatalos részének. Jöhet az én idő ( este 11kor😀)...
      Okumaya devam et

• Gün 11

Last day last chance

29 Temmuz 2020, Hırvatistan ⋅ ☀️ 29 °C

Utolsó nap a horváth tengerparton.
      Kicsit nehéz úgy hogy Brúnónak 3 napja honvágya van amiből következik hogy az utolsó három napban exponenciálisan kell növelni az élmény mennyiséget. Na most képzeld el a feladatot egy hajókázós nap után, úgy hogy már kezdi unni a tengert is 😀 (azért ehhez képest csak bent volt a vízben egész nap)

FUTÓKNAK SZÓLÓ KIEGÉSZÍTÉS: Mivel fél 2ig írtam a blogot tegnap, ma nem volt futás 😀😀

Nagyjából 10:30 volt mire mindenki összeszedte magát ami egyenértékű azzal hogy az utolsó parti napon már csak a tűző napon van hely. Még szerencse hogy 830 km-t utaztattunk egy napernyőt mert sokat segít.

És az én szempontomból még 1 szerencse faktor: csak ma jutott eszünkbe hogy van grill placc az udvaron, amit használhatunk ( különben 6 napja sütögetnék) 🙂 Szóval 12kor feljöttünk a szállásra, hogy beizzítsuk a grillt. Faszén volt nálunk, meg találtunk itt 1, azaz 1 kocka grillbegyújtó cuccot, ami azért kicsit kevés egy nagyobb adag faszén begyújtásához. Szóval elkezdtünk ötletelni mivel segítsük az égést. A srácokat gyorsan bevontuk a programba, gyűjtsenek apró faágakat meg pálmafa szőröket a tűzhöz, és elkeztük gyufával, papírral mindezt "füstöltetni". Nem akarta az igazságot, ezért kapott egy kis étolajat, amitől tűz már lett, de a faszénnek is kellene hogy izzon.
      Gyors lecke a gyerekeknek: Mi kell ahhoz hogy tűz legyen? Éghető anyag, levegő meg megfelelő hőmérséklet. Éghető anyagunk már van, kéne egy kis extra levegő hogy hőt is tudjunk termelni, szóval kihoztam a decathlonos elektromos matracpumpát és felgyorsítottuk a folyamatot. Röpke 1 óra és már mehet is a csevapcsicsi a grillrácsra.😀 Szerencsére Peti a kezem alá dolgozott végig, így a fröccsözés is haladt, a kaja is finom lett, közben pedig újabb bizonyítékunk lett arra hogy a 2 család túlélheti a már említett kataklizmát, mert Fannika egyszer csak megjelent egy felnőtt, méretes gyíkkal a kezében. Persze azt nem sütöttük meg, de bizonyítéknak jó volt.

Délután vissza a partra. Így 1 hét után végre Artúr is elkezdte élvezni a tengert, meg használni az úszógumiját szóval mindenki a vízben tölthette a napot. Brúnónak meg extra élményként megígértem hogy nem sétálunk hazafele hanem úszunk a part mentén, így az élményfaktor is megfelelően magas lett.

Mi estére azt terveztük hogy étteremben vacsizunk szóval gyors zuhany, és irány a parti étterem Malinska felé. Hambi, krumpli, sali, jégkrém, kedves kiszolgálás, megfelelő befejezés az utolsó naphoz. A szálláson a srácok még rosszalkodtak labdáztak egy kicsit, aztán irány az ágy. Artúr velem akart aludni menni szóval jó apuka módjára bele is aludtam az altatásba.

Fontos kiegészítések az elmúlt 1 hétről:
      - a csapvíz iható. Mi 1 hete azt isszuk, mindenféle forralás/fertőtlenítés nélkül, és senkinek semmi baja
      - A horvát vendégszeretetet a COVID se kezdte ki, mindenhol kedvesek voltak
      -egyedüli COVID hatás hogy több helyi nyaraló van a parton mint külföldi, szóval ők meghallották a kérést hogy mindenki nyaraljon belföldön ( mondjuk ha ilyen tengerünk lenne valószínűleg mi se megyünk el külföldre 😀)

Holnap vége a bulinak (vagyis ma mert reggel 6 órakor írom a bejegyzést a bealvás miatt😀) jön ujra a pakolás, és a minimum 7 óra kocsikázás Debrecenig.
      Okumaya devam et

Burayı şu adlarla da biliyor olabilirsiniz: