Reis Nieuw Zeeland 2016

March - April 2016
A 28-day adventure by Dilana en Jornie op reis Read more

Dag 22: Little River/Akaroa/Kaikoura

April 6, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 8 °C

Vandaag niet heel veel beleefd. We zijn eventjes naar Akaroa gereden, mooi, maar als je geen activiteiten gepland hebt saai.

De reis vanuit Akaroa naar Kaikoura is iets van 4 uur geloof ik, dus dat was een hele rit. Hier verblijven we in de B&B van Judy, hond Charlie (een dikke poedel) en kat Henry. Kat, een Chinese dame helpt haar een beetje. Een eenvoudige maar schone B&B. Het goedkoopste verblijf dat we hebben gehad denk ik. Gegeten in bij the Whaler. Hier kwamen we Judy en Kat ook weer tegen, dus nog even een praatje gemaakt. Schijnbaar zijn verschillende restaurants hier al gesloten voor de winter. Ondanks dat Kaikoura een populaire toeristen attractie is, hebben ze het zwaar gehad de laatste jaren. Een verwoeste Christchurch was één van de oorzaken (daar vlogen alle toeristen op).

Morgen na de boottocht even shoppen, want ik denk dat ze wel leuke winkels hebben in het centrum (waren al gesloten toen wij naar het centrum gisteren).

Dag 23: Kaikoura

April 6, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 15 °C

Walvissen!!! En dolfijnen!!! Wooohoooh!!!

We hadden vandaag echt geluk. Prachtig mooi weer, bijna geen golven, dus perfect weer om walvissen te spotten. We hebben 3 potvissen (sperm whales) gezien, daar kwamen we voor. Je ziet niet veel meer dan wat water dat omhoog gespuwd wordt en als ze duiken de staart, maar toch wel gaaf. Ze hebben hier ook albatrossen, leuk om die vogels ook eens in het echt te zien. Op de terugweg naar de haven kwamen we echt een gigantische groep dusky dolphins tegen. Ik heb nog nooit zoveel dolfijnen bij elkaar gezien, heel erg tof! We kregen heel wat tijd om deze prachtige wezens te bewonderen. Af en toe werd er ook even een sprongetje gemaakt. We hebben mooie foto's kunnen maken, maar deze staan helaas op de camera en nog niet op onze telefoon. Je zult het dus met een kiekje van Jornie's telefoon moeten doen.

Voor lunch hebben we lekker sushi gegeten. Sushi, omnomnomnom. En voor avondeten pizza bij Black Rabbit (was ook erg lekker).

Morgen onze laatste dag voor vertrek *snif*

Dag 24: Kaikoura - Christchurch

April 7, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 8 °C

Onze laatste dag, morgen vliegen we in de middag terug. Ondanks dat we eigenlijk niks gepland hadden vandaag, hebben we toch last minute leuke activiteiten gedaan die ons door een aantal mensen werden aangeraden.

Eerst zijn we een stukje omhoog gereden, ten noorden van Kaikoura ligt Ohau river. Dit riviertje komt uit op zee en niet al te ver van zee af is een waterval in deze rivier. Nu is deze op zich al mooi, maar het allerleukste aan deze waterval is dat baby zeehonden hier spelen. Heel erg leuk. Dus we zijn even langsgeweest en hebben daar op een afstandje genoten. Helaas was niet iedereen in staat dat te doen. Er kwam een kwartier na ons een groep irritante jongeren (rond de 20 jaar gok ik) die vooral bezig waren om de beste selfie te maken met één van de pups in plaats van na te denken wat het beste voor de pup is (okay okay, wij hebben ook een selfie gemaakt maar wel op gepaste afstand). Wij zijn maar snel weg gegaan, want ik kreeg neigingen om iemand (of beter gezegd een aantal) te slaan.

Daarna zij we naar Hanmer Springs gereden. Qua tijd dat je onderweg bent is dit een beetje van Maastricht naar Utrecht rijden, maar goed voelt toch anders in Nieuw Zeeland (maken we onszelf maar wijs). Dit is een plaatsje waar ze natuurlijk thermale baden hebben (weet je wel, vulkanisch gebied enzo) .....tot 42 graden....niet te doen! Zelfs voor mij niet (douche kan meestal niet heet genoeg zijn). Maar erg lekker (die andere baden).

En nu hebben we onze laatste nacht in Christchurch.