Egypt
Jiftūn aş Şaghīr

Dykning

January 7 in Egypt ⋅ ☀️ 19 °C

Tidligt op igen i dag for Jesper, blev hentet kl. 8:20 for at skulle ud og dykke. Anne valgte at blive hjemme på hotellet og sove længe og have en dejlig afslapningsdag ved poolen 😊.
    Efter en kort transfer til et andet resort der havde en havn, var der ellers afsted på en times roligt sejltur med båden Colona V - Fin båd med både lounge og soldæk. Første divesite hed Torfa Ben El Gebal, og dykket var på 44 minutter med en max dybde på 12 m. Andet site hed Shaan Sabin Garden og dykket var på 51 minutter og med en max dybde på 12 m. Generelt var sigtbarheden omkring 20 m - korallerne så lidt afbleget ud, men der var fin med små fisk - så også en stor moræne og et par blåspættede rokker. Tiden mellem de 2 dyk blev brugt på soldækket på frokost sammen med nogle af de andre dykkere, bla. et dansk par fra Viborg - Anja og Torsten.
    Hjemme på hotellet igen blev aften brugt på at hygge os med massage og aftensmad, og snakke om hinandens oplevelser for dagen 😊.

Bilder von den Fischen

January 15, 2019 in Egypt ⋅ ☀️ 17 °C

Das waren die Teile, welche uns aus der Hand gefressen haben. Der Kugelfisch war der Hammer, den hatten wir in der Hand und haben diesen aus 3 Metern mit an die Wasseroberfläche genommen. 80 Zentimeter lang und 60 breit, hat alles mit sich machen lassen.Read more

Jiftūn aş Şaghīr, Jiftun as Saghir