Estonia
Harjumaa

Here you’ll find travel reports about Harjumaa. Discover travel destinations in Estonia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Tallinn, Estonia

July 8 in Estonia ⋅ ⛅ 13 °C

Today we are in Tallinn, capital of Estonia on the Baltic Sea. It has a walled, cobblestoned Old Town as well as its 15th Century defensive tower, Kiek in de Kök. We visited Tallinn's Upper Town, passing ancient walls and tower gateways. We walked along the medieval cobblestoned streets to a viewpoint over the Lower Town rooftops before we descended to the Lower Town where we were treated to a typical Tallinn lunch followed by a concert of medieval music in St Nicholas Church. A very enjoyable day in the lovely Old Town of Tallinn.Read more

Estonia

June 19 in Estonia ⋅ ⛅ 14 °C

De reis en het verblijf in Estland is ons 100% meegevallen. Echt een aanrader om er eens te gaan kijken! Wel rijden ze hier wat gevaarlijk, dat komt nog uit de Russische tijd.. uit verhalen van de andere teams was Rusland ook geen land om 1 seconde te verslappen want ze halen links rechts boven en onder in.

Gisterenavond een super avond gehad met allemaal leuke mensen! Het bier hebben we niet op gekregen maar het BBQ vlees wel👌👌👌

Nu op weg richting Letland en Litouwen, zien wat dat gaat brengen!

Even voorstellen

June 18 in Estonia ⋅ ☀️ 19 °C

Inmiddels hebben we het grootste en mooiste deel van de rally wel achter de rug en is we maken daarom wat meer tijd voor wat gezelligheid. Na het fantastische feestje in Estland zijn we met team 12 en 53 verder gegaan. Het is tijd voor een voorstelrondje.

V.l.n.r. op foto 1:

Leeftijd: 33
    Status: heeft een relatie
    Talent: regelen
    Aanvullende info:
    Stefan is verreweg de slimste van de club. Deze kennis wil hij ook graag met de rest van de club delen (tot we allemaal in slaap gevallen zijn). Stefan is tevens aanstichter van de ruilactie waarbij we gewisseld hebben van auto's en bijrijders.
    Als we ergens vrouwen tegenkomen dan is Stefan altijd de eerste die ze aanspreekt en vervolgens een verhoor afneemt.

Foto 3:
    Daan
    Leeftijd: 27
    Status: heeft een chickie
    Talent: woordgrapjes
    Aanvullende info:
    Met zijn woordgrapjes en gevatte opmerkingen is Daan een van de gangmakers in de groep. Je hoort hem niet snel zeuren maar als ze op de camping een föhn hebben dan is Daan wel heel blij. Als je haar maar goed zit.

Foto 4:
    Tom (links) en Robert Jan

Tom
    Leeftijd: 30
    Status: heeft een meissie
    Talent: doet en regelt alles wat Robert Jan niet doet
    Aanvullende info:
    Tom had wat moeite om zijn lange benen in de Audi te steken met de autoruil, gelukkig duurt dat ritje niet zo lang. Samen met Robert Jan is het een goed team, iemand moet er toch voor zorgen dat er een klein beetje structuur aanbrengt. Als we 's avonds een potje kaarten dan is er een vaste verliezer en dat is Tom. Uiteindelijk wordt ieder potje omgedoopt naar 'kutspel'.

Robert Jan
    Leeftijd: 24
    Status: eeuwige vrijgezel
    Talent: wakker worden in onbekende bedden
    Aanvullende info:
    Met Robert Jan wordt alles een feestje. Hij valt nog wel eens in slaap op afwijkende plaatsen. Na het feestje in Estland was zijn luchtbed ombeslapen en bleek hij op raadselachtige wijze in een bed in een schuur belandt te zijn. Hoe hij daar terecht gekomen is en of hij daar alleen gelegen heeft zullen we nooit weten. Met z'n vlotte babbel en hese stem probeert hij kusjes los te peuteren bij de dames.

Unterwegs in Estland

June 26 in Estonia ⋅ ☁️ 18 °C

Heute wurden wir für‘s frühe Aufstehen belohnt. Am Grenzübergang zu Estland brauchten wir für sämtliche Kontrollen diesmal keine 15 Minuten. Aktuell staut es sich dort gerade wieder.

Da wir heute mäßig Zeit hatten, führen wir ein wenig durch die Gegend, suchten ein paar GeoCaches, füllten unsere Vorräte mal wieder auf und besuchten noch eine ehemalige sowjetische U-Boot Basis, die zur Endmagnetisierung diente.

Nun sind wir gerade in Raudsilla angekommen, wo um 19.00 Uhr die große Party steigt. Sehr beeindruckende Location hier.. 👍

2. Partystopp

June 26 in Estonia ⋅ ⛅ 16 °C

Die 2. Party mit allen Teams ist in vollem Gange und es ist einfach nur GROßARTIG. 💃🏻 Auch der Regen kann uns die Stimmung nicht vermiesen, aber vielleicht schicken uns all' die lieben Freunde, Bekannte, Verwandte & Co. aus Deutschland ja noch ein paar Sonnenstrahlen rüber. Ansonsten bleiben wir halt in unserem wunderschönen, großen Tippi mit Lagerfeuer und super leckerem Essen.Read more

Baltic States Party

June 26 in Estonia ⋅ ⛅ 14 °C

Ein weiteres Highlight dieser Tour. Die 2. vom Veranstalter ausgerichtete Party für alle Teams.

Diesmal in Raudsilla (EST) und mit Freibier, sowie estländischen Spezialitäten.

Die Location war der Hammer. Ein riesengroßes Tipi ⛺️ mit Platz zum Feiern 🥳 für bis zu 500 Personen, sowie vielen weiteren Tipis mit verschiedensten Saunen. Das alles super gelegen an einem Fluss mit kristallklaren Wasser...Read more

12. Tag

June 26 in Estonia ⋅ 🌧 14 °C

Tag 12: St. Petersburg (RUS) - Raudsilla (EST)
    Gefahrene Kilometer: 381
    Gefahrene Zeit: 8,5 Std.
    Wetter: 16 Grad, tagsüber trocken, abends Nieselregen
    Essen: Gegrillt und estländisches Büffet auf der Party
    Highlight des Tages: Die „Baltic States Party“

Entspannte 381 km ging es heute von St. Petersburg zur Partylocation in Raudsilla.

Bevor die Party losging hatten wir noch genügend Zeit um noch in aller Ruhe mal wieder den Grill anzuwerfen.

Morgen geht‘s dann nach Tallinn, zu einem versunkenen Gefängnis und als Tagesziel nach Riga.

Tallinn

June 27 in Estonia ⋅ 🌧 14 °C

Den 13. Tag unserer Reise starteten wir mit einem ausgiebigen Frühstück in Tallinn.
    Leider war das Wetter sehr schlecht, so das eine Stadtbesichtigung nicht wirklich Spaß brachte.

Wir schlenderten also noch ein wenig durch die Altstadt und setzten unsere Reise dann gegen 12 Uhr wieder fort.

Nun geht‘s ab zum Baden. 😳🥶😱Read more

Das versunkene Gefängnis

June 27 in Estonia ⋅ ⛅ 14 °C

Heute war Badetag. 😁
    Unsere Tagesaufgabe führte uns nach Rummu, einem kleinen Ort in Estland.

In Rummu befand sich einst das berüchtigte Arbeitslager (Steinbruch) und Gefängnis „Murru vangle“, eines von insgesamt 5 Gefängnissen Estlands. Hier saßen bis zu 1.600, teilweise zu lebenslanger Haft Verurteile ein.
    Als die Sowjetunion zerfiel, wurde das Straflager 1991 geschlossen und die Pumpen zum abpumpen des Grundwassers wurden abgeschaltet.
    Das Gefängnis versank dann anschließend im Wasser...

Hier zu Baden war ein Abenteuer, was seines Gleichen sucht. Aber seht selbst...

PS: Die Photo-Competition „The Diver“ (a picture of the whole team in diving suites konnten wir hier dann auch gleich noch erledigen. ✅

Wald vs. City?

July 9 in Estonia ⋅ ⛅ 14 °C

Estland empfängt uns nordisch kühl. Deshalb zieht es uns nach einer einsamen, idyllischen und regnerischen Waldübernachtung heute in ein City-Appartementhotel nach Tallinn. Farben und Leinwände kaufen!

Estonia welcomes us Nordic cool. Therefore, after a lonely, idyllic and rainy night in the forest, we are drawn today to a city apartment hotel in Tallinn. Buy paint and canvas!Read more

Harjumaa, Kreis Harju, مقاطعة هاريو, Haryumaa, Павет Харю, Харю, Comtat de Harju, Харьюмаа, Επαρχία Χάργιου, Condado de Harju, Harju maakond, Harju konderria, استان هاریو, Comté de Harju, האריו, Okrug Harjumaa, Հարյումաա, County Harju, ハリュ県, ჰარიუმაა, 하리우 주, Konteth Harju, Harria, Harju apskritis, Harju apriņķis, Daerah Harju, Харьюмаа ёнкс, Harju fylke, Comitatul Harju, Harju Coonty, Харју, Harju län, Harju ili, Гарюмаа, ہاریو کاؤنٹی, Harju, 哈爾尤縣