Malaysia
Sungai Gombak

Here you’ll find travel reports about Sungai Gombak. Discover travel destinations in Malaysia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Kuala Lumpur weiter entdeckt

September 26 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Kuala Lumpur gefällt uns wirklich sehr gut. Mag sein, dass es an unserer Unterkunft liegt, in welcher man es wirklich sehr gut aushalten kann und man wirklich nur 3 Minuten braucht, um im Trubel zu landen. Dennoch ist die Stadt an sich auch einfach sehr schön, aber auch wuselig.

Nachdem wir die ersten Tage durch die ganzen Malls, Supermärkte und durch die Stadt geschlendert sind, ging es dann die letzten vier Tage auch zu den Sightseeing-Objekten. Wir entdeckten zum Beispiel den Foodmarket, der nur eine Straße weiter von unserer Unterkunft liegt und konnten dort nicht nur die Massen beim Schlemmen beobachten, sondern haben auch direkt selber mal probiert.
    Auf unserem Programm stand natürlich auch die Besichtigung des Wahrzeichens Malaysias, den Petronas-Twin-Towern.
    Hier verschlug es uns tatsächlich öfter hin, da wir beim anstehen in der Schlange feststellen mussten, dass es nicht genügt die Tickets einfach zu kaufen, wenn man gerne nach oben fahren möchte. Deshalb standen wir dann an, um uns die Tickets für den nächsten Tag zu kaufen. Um 7:15 Uhr am Mittwochabend ging es dann mit dem Aufzug zu der 170 Meter über dem Boden schwebende Brücke, die die beiden Türme verbindet. Nach einem kurzen Aufenthalt dort fuhren wir noch höher auf 370 Meter und durften dort die wahnsinnige Aussicht Kuala Lumpur’s im Dunkeln genießen.
    Der nächste Tag begann vergleichsweise früh für uns mit dem Weg zu den Batu Caves. Dies sind Höhlen, die hinduistische Tempel in sich verstecken. Die Treppe besteht aus über 290 Stufen und man muss glaube ich nicht erwähnen, wie es sich anfühlt bei rund 30 Grad, mit einigen anderen Menschen über 290 Stufen einen Berg hinauf zu klettern😅. Dennoch war die rund 100m hohe Höhle sehr interessant, aber am coolsten waren die ganzen freilaufenden, frechen Affen die uns auf dem Weg nach oben und unten sehr viel Spaß bescherten.
    Danach fuhren wir mit Grab wieder in die 15 km entfernte Innenstadt zurück und widmeten uns China Town. Das sehr wuselige viertel mit den ganzen Plagiat-Ständen war vergleichbar mit vielen Night Markets aus vorherigen Städten, aber sehr schön bunt und typisch mit den roten Lampignos.
    Da dies unser letzter nutzbare Tag war, suchten wir für Carla noch nach einem Paar neuen Tretern, da sie alte mitgenommen hat, die langsam ihren Geist aufgeben und nun im Mülleimer abdanken dürfen.
    Ansonsten verbrachten wir auch gerne unsere Zeit im AirBnB, da wir uns wirklich eine schöne Unterkunft ausgesucht haben, die sehr zentral ist und auch eine wunderschöne Aussicht hat.
    Am nächsten Tag ging es dann also weiter nach Singapur.

Asia Tour - Kuala Lumpur - Malaysia

February 23 in Malaysia ⋅ ⛅ 35 °C

Literally just this second arrived at my hostel. First impressions are it’s brilliant. Very modern, very clean and the pods are excellent.

My first impressions of Kuala Lumpur are also positive, weather is good, the language is similar (compared to Thailand) it’s super easy to get around too!

I’m going to have a power nap and go out and explore shortly, I had no sleep at all last night and I only managed to get a sneaky hour and a half in on the plane but it was only a 2 hour flight so I think I deserve it!

Also nearly had a meltdown with the cash machines here earlier, each one I tried kept declining and I couldn’t understand why.... then I checked the exchange rate and I was trying to withdraw over my limit.... bad melt! Anyway treated myself to an ice cream, got two trains and a short walk to the hostel, all checked in and ready for a quick nap!

Mike bikes in KL

August 4 in Malaysia ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag vroeg op om te fietsen met mike bikes. Omdat de er een funrun was en de weg afgesloten was het even zoeken, maar gelukkig waren we ruim op tijd. De zon kwam net op dus de lucht was prachtig. De fietsrit was erg leuk en brachten ons naar alle highlights inclusief een bezoek een een markt waar de koeienkoppen gewoon klaarlagen naast het vlees.. KK en apie waren erg leuke gidsen, dus ook de kids hebben zich goed vermaakt.Read more

Hindu dagje

August 6 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vanmorgen lekker uitgeslapen en ontbeten. Daarna trein naar batu cave genomen en laatste stukje met grab. Daar aangekomen was alles erg mooi. Tempel in stippen op voorhoofd bandje om pols we zijn weer heilig zat. Daarna 272 treden omhoog over een regenboog trap om bij de batu cave te komen. Daarbinnen zijn ook weer tempels en apen. Daarna weer terug en iedereen behalve ik heeft henna genomen. Moest wel even drogen dus maar even wat kleine snacks gehaald. Toen weer met de trein naar China Town waar ook een mooie hindu tempel is deze ook bezocht met muziek en al. Toen weer door naar China shopping street en shop till you drop. Al het geld was op en wij een paar tassen rijker met shirts rugtas laptoptas onderbroeken enz. Daarna door naar de licht fonteinshow met rook. Nou deze viel best tegen dus snel door naar lot10 waar we gisteren ook heerlijk hebben gegeten en vandaag weer. Toen naar huis gelopen en genoten van de drukte op straat. Morgen weer door. Tot danRead more

En weer door

August 3 in Malaysia ⋅ ⛅ 27 °C

Na de gezellige avond moesten we vandaag weer door. Eerst lekker ontbijten en daarna richting het vliegveld. Onderweg eerst nog naar een shopping mall. Lekker op tijd waren we dan ook op het vliegveld en hadden tijd genoeg voor een hapje en een drankje. De vlucht was goed. Op kl een grab gepakt en naar ons mooie appartement op de 17de verdieping. Het uitzicht is weer top. En wat zijn ze hier enorm aan het bouwen niet normaal. Toen nog een snelle duik in het zwembad op de 7de verdieping en daarna douchen en naar jalan alor dat is gewoon een straat met alleen maar restaurants. Daar lekker gegeten. Wat wel wennen is is dat het nogal druk is. Toen terug ff boodschap gedaan bij de 7 eleven en nu alles plat. Morgen vroeg op want we gaan om 8 uur fietsen bij mikebikes. Nou slaap lekker en tot morgen.Read more

Sjoppinggg

August 4 in Malaysia ⋅ ⛅ 33 °C

Na het fietsen en chillen tijd om te shoppen. Stijn en Emma wilde graag naar de shopping mall met de indoor achtbaan dus eerst daarheen. Echt mega groot daar en de jongens hebben genoten van de drie ritjes in de achtbaan. Daarna slippers t-shirt en zelfs een nieuwe leesbril op maat. Daarna door naar de stekkers mall Emma heeft mijn camera laten vallen en de lens is stuk dus daar ook geslaagd en een mooie nieuwe video camera gekocht. Toen ff naar huis en daarna weer lekker eten op jalan Alor. Heerlijk. Nu net de f1 gekeken helaas 2de en lekker naar bed. Morgen gaan we om 10 uur naar de massage salon waar alleen maar blinde werken dus we kunnen uitslapen. Tot dan.Read more

Laatste avond borneo

August 2 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Om 7 uur gingen we heerlijk eten Robert had zelfs de bbq aangestoken omdat Stijn zoveel van saté houdt het eten was heerlijk. Rond 8buur moest hij de danseressen ophalen. Ze waren oud zwarte tanden maar verder mooi aangekleed. Eerst moesten ze nog wat eten en drinken. Na een paar biertjes ging de show beginnen. Robert zocht de goede muziek maar dat lukte niet echt. Dan maar zelf wat zingen en traditioneel dansen. Wij deden natuurlijk lekker mee. Ook kwamen er nog 2 vrienden van Robert langs erg gezellig allemaal. Ze tikte met zijn tweeën ff een fles walker black label weg. Nadat de dames weggebracht waren en na diverse biertjes was het tijd om te gaan slapen. Want we gaan door naar kuala Lumpur. Tot danRead more

Kuala Lumpur

January 17 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Die Hauptstadt Malaysia wartete heute auf uns.
    Mit dem Bus ging es vom Hafen ca. 1,5h zur Innenstadt. An den berühmten Twin-Towers wurden wir abgesetzt und wir hatten knapp 4,5h Zeit um die Stadt auf eigene Faust zu erkunden.
    Wir nutzten die U-Bahn um ein paar Sehenswürdigkeiten erreichen zu können. Kuala Lumpur ist wieder eine Mega City. Hochhaus an Hochhaus, selbstfahrende U-Bahnen etc.
    Es war der vierte Stopp in Folge und wir waren schon etwas erschöpft. Unter den Petronas Tower befand sich eine mega Shopping Mall. Wir nutzen noch die letzte Stunde dort in den klimatisierten Bereichen. Draussen waren es zur Mittagszeit knapp 90% Luftfeuchte bei 38 Grad. Auf dem Rückweg zum Schiff kam es dann auch zum angekündigten Regen. Glück gehabt, sonst hätten Gummistiefel nicht mehr erreicht. Am Hafen angekommen, wartete die Crew schon bei Musik und Ice-Tea mit Vodka auf uns.
    Wir freuen uns jetzt auf die zwei kommenden Seetage, da heißt es jetzt Erholung.

Computer statt Lokführer

February 13, 2018 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

In KL (so sagen wir hier zu Kuala Lumpur; cool, oder?) angekommen mussten wir nur noch kurz mit dem Stadt-Zug zum Hotel. Der fährt hier streckenweise vollautomatisiert ohne Lokführer, da hat man vorne raus eine super Perspektive. Quasi direkt neben unserem Hotel hat man die auch, und zwar auf die schöne Sultan Abdul Samad Jamek Moschee mit einigen Hochhäusern im Hintergrund.Read more

Sungai Gombak