Nepal

Upper Pisang โ€” Manang & Annapurna III

November 6, 2022 in Nepal โ‹… ๐ŸŒ™ -1 ยฐC

Moiniiiii,

Heut geht es los um 07:00 von Upper Pisang nach Manang. Insgesamt laufen wir knapp 22km mit ~800hm. Die letzten Kilometer ziehen sich extrem. Die Straße ist staubig, die Sonne scheint erbarmungslos & die Füße sind gerade auf der Zielgeraden extrem schwer. Grad am Anfang machen wir die meisten Höhenmeter & die Höhe macht sich extrem bemerkbar. Ich versuche stetig mit einer Herzfrequenz von circa 140 zu laufen, um meinem Körper nicht all zu viel zuzumuten. Laufe ich über 140bpm merke ich, wie ich schlechter Luft bekomme und meine Herzfrequenz in die Höhe schießt. „Langsam, Langsam“ wie die Guides es so schön sagen.

Landschaftlich war es wohl der schönste Tag auf dem Trek bislang. Mit atemberaubenden Blicken auf Annapurna II, Annapurna III (7555m) und Gangapurna (7455). Wir verlieren sie eigentlich gar nicht aus den Augen und die Blicke kleben schon fast an dieser Aussicht fest. Ich mache ungefähr 80 Fotos von Annapurna III. Der Berg gefällt mir bislang mit Abstand am besten, wobei Gangapurna auch nicht zu verachten ist. Die Dörfer Ngawal & Ghyaru sind total idyllisch und liegen relativ weit oben auf Hängen. Ich verschlinge hier direkt zwei Apple Pies. Ultra gut!

Generell verläuft der Tag besser als geplant. Clemens Magen und Knöchel halten alles durch und der Ruhetag morgen in Manang trägt sicherlich auch etwas zur Genesung bei. Nachdem wir Nachmittags angekommen sind setzen wir uns in den Gemeinschaftsraum ans Feuer und treffen die Iren, Amis und viele andere auf dem Trek wieder. Die Stimmung ist richtig cool & wir Freunden uns mit einem echt coolen Guide an, mit dem wir eventuell noch den Manaslu Trek nächstes Jahr laufen wollen. Wär überragend wenn sich das ausgeht.

Wir gehen schon relativ früh ins Bett. Ich glaub so gegen 8 und ich komm endlich mal wieder zum Lesen. Schon echt n einfaches Leben, aber es tut so gut nichts anderes im Kopf zu haben als diese Reise. Morgen treffen wir Marc & Catarina wieder und wollen dann nach dem Ruhetag wieder zusammen nach Shri Kharka laufen. Die Gruppe macht auf jeden Fall Laune!

Morgen wird einfach nur gechillt, Kaffee getrunken und noch ein paar Dinge gekauft. Ich brauch noch feuchtes Toilettenpapier & ne Thermosflasche, damit wir das Wasser ab dem Tilicho Basecamp nicht einfriert.

๐ŸŽค๐Ÿ‘‹

October 15, 2019 in Nepal โ‹… โ›… 5 ยฐC

ื›ืŸ ื›ืŸ ืชืืžื™ื ื• ืื• ืœื ื‘ืฉืขื” ื˜ื•ื‘ื” ื”ื’ืขื ื• ืœืžื ืื ื’!!
      ื”ื—ืœื˜ื ื• ืฉืื—ืจื™ ื™ื•ืžื™ื™ื ืงืฉื•ื—ื™ื ืžื’ื™ืข ืœื ื• ืงืฆืช ืœื ื•ื—.
      ืงืžื ื• ื‘ื‘ื•ืงืจ ื‘ืกื‘ื™ื‘ื•ืช 8 (ื›ืžืขื˜ ื™ืงื™ืฆื” ื˜ื‘ืขื™ืช - ื”ืชืจื’ืœื ื• ื›ื‘ืจ ืœืงื•ื ื‘6:30) ืจืขื ื ื™ื ื•ื ื™ื ื•ื—ื™ื ืขืฉื™ื ื• ืžืงืœื—ืช ื‘ื•ืงืจ ืฉืœ ืืœื•ืคื™ื ื•ื™ืฆืื ื• ืœื“ืจื›ื™ื ื•. ื›5 ืฆืขื“ื™ื ืœืื—ืจ ืžื›ืŸ ื ื›ื ืกื ื• ืœืžืืื™ื” ืžืคื•ืงืคืงืช ื•ืงื ื™ื ื• ืžืืคื™ื™ื ืฉืืœื•ื”ื™ื ื™ื•ื“ืข ื›ืžื” ื–ืžืŸ ื”ื ืขื•ืžื“ื™ื ืขืœ ื”ืžื“ืฃ..(ืืœ ื“ืื’ื• ื‘ืกื•ืฃ ื”ื ืœื ื ืื›ืœื•)
      ืชื•ืš ืคื—ื•ืช ืžืฉืขื” ื”ื’ืขื ื• ืœืžื ืื ื’- ื”ืคืชืขื” ืื™ืŸ ืกืคืง.
      ืื ืงื“ื•ื˜ื”- ื›ืฉืจืง ื”ืชื—ืœื ื• ืœื˜ื™ื™ืœ ืฉื™ ื”ื™ื” ื‘ืชื•ืœ ื˜ื™ื•ืœื™ื ื”ื™ื•ื ื”ื•ื ื—ื™ื™ืช ืฉื˜ื—. ื”ื•ื ืจืง ืจื•ืื” ืื’ื/ืžืงื“ืฉ/ื ืงื˜ื“ืช ืชืฆืคื™ืช ืขืœ ืื™ื–ื” ื”ืจ ื•ืฆืจื™ืš ืœืจืกืŸ ืื•ืชื• ื›ื“ื™ ืฉืœื ื™ืจื•ืฅ ืœืฉื.
      ืœืื—ืจ ืฉื–ื” ื ืืžืจ ืœื ืชื•ืคืชืขื• ืœืฉืžื•ืข ืฉื›ืฉื”ื’ืขื ื• ืœืžื ืื ื’ ืขื•ื“ ืœื ื”ืกืคืงื ื• ืœื”ื™ื›ื ืก ืœืขื™ื™ืจื” ื•ืœืžืฆื•ื ืืช ื”ื’ืกื˜ื”ืื•ืก ืฉืœื ื• ื”ื•ื ืจืื” ืฉื™ืฉ ืžืกืœื•ืœ ืœืื’ื ื•ื™ืฉืจ ื”ืœื›ื ื• ืืœื™ื•!
      ืื—ืจื™ ืฉื ื—ื ื• ืฉื ืงืฆืช ื—ื–ืจื ื• ืœืขื™ื™ืจื” ื•ื—ื™ืคืฉื ื• ืžืงื•ื ืœืœื•ืŸ ื‘ื•.
      ื–ื” ื™ื•ื ืžื ื•ื—ื” ื•ืœื›ืŸ ื‘ืขื™ืงืจ ื ื—ื ื•, ื”ืกืชื•ื‘ื‘ื ื• ื‘ืขื™ื™ืจื” ื•ื‘ืขื™ืงืจ ื ื™ืกื™ื ื• ืœื”ื—ืœื™ื˜ ืื ืœื”ื•ืกื™ืฃ ืืช ืื’ื ื˜ื™ืœื™ืฆ'ื• ืœืžืกืœื•ืœ ืื• ืœื•ื•ืชืจ ืขืœื™ื•.
      ืื ื—ื ื• ื™ืฉื ื™ื ื‘ื’ืกื˜ื”ืื•ืก ืžืื•ื“ ื—ืžื•ื“ ื•ืื™ืŸ ืกืคืง ืฉื™ืฉ ื›ืืŸ ืจื™ื›ื•ื– ื’ื‘ื•ื”ื” ืฉืœ ืžื˜ื™ื™ืœื™ื ื•ื‘ืขื™ืงืจ ื™ืฉืจืืœื™ื.

7km hoch, 7km runter

October 24, 2019 in Nepal โ‹… โ˜€๏ธ 2 ยฐC

Heute war ein Akklimatisationstag. Es war eindeutig kein Relaxingday, nicht wie im Programm geschrieben. Der Tag startete um 7 Uhr, die Wanderung zum Ice Lake kurze Zeit später. Wir hatten 1100 Höhenmeter vor uns. Langsam und mit kleinen Schritten ging es bergauf. Immer wieder stoppten wir und genossen die unglaubliche Aussicht auf die verschiedenen Himalayagipfel. Nach vier Stunden wandern (Pausen nicht einberechnet) und sieben Kilometer später bin ich am Ice Lake, auf 4600 M.ü.M. angekommen. Kopfweh hatte ich nicht, dafür war mir ein bisschen schwindlig. Nachdem alle oben waren und alle Pause machten, mussten wir den ganzen Weg wieder retour, nochmals zwei Stunden. Wieder in Menang gönnte ich mir die erste warme Dusche. Es war herrlich ๐Ÿ˜ŠRead more

Manang โ€” Akklimatisierungstag II

November 7, 2022 in Nepal โ‹… โ›… 1 ยฐC

Moiniiii,

Heute ist Akklimatisierungstag II und der Tag beginnt entspannt um 07:00 Uhr. So gut wie heute hab ich noch nie geschlafen! Mir war warm, keine Kopfschmerzen oder sowas und ich hab einfach durchgepennt. So könnte es doch immer laufen! Wir frühstücken entspannt & gehen dann in ein Café nebenan für nen Cappo und ein Schokogebäck. Absurd, dass die Leute hier auf fast 3600m im Himalaya Siebträgermaschinen haben. Der westliche Tourismus ist endgültig angekommen. Nach dem Kaffee geht es auf kleine Shoppingtour, um noch eine Thermosflaschen, Feuchttücher & Snacks zu kaufen. Den Kaffee trinken wir mit Svenja, Catarina und Marc!

Anschließend holen Clemens und ich uns ein Bier in der Sonne und entspannen einfach. Ich kann gut weiterlesen und finde das Buch ‚Eine Frage der Chemie‘ immer und immer besser. Ich merk wie mir Romane doch gefallen. Chillinger. Nach einer ordentlichen Portion Sonne geht es in ein Restaurant, dass uns von den Amis empfohlen wurde. Dort gibt es anscheinend gute Burger und Pommes. Wir wurden nicht enttäuscht. Mega leckeres Essen! Clemens hatte natürlich den Yak-Burger & war mega zufrieden.

Um 15:00 hält ne kanadische Ärztin einen Beitrag über AMS (Acute Mountain Sickness / Höhenkrankheit) und klärt uns gut auf, ohne Panik zu verbreiten. Ich fühl mich mega gut informiert und nachdem meine Sauerstoffsättigung bei ~97% liegt, fühle ich mich auch gut Akklimatisiert auf der Höhe. Ich bin zuversichtlich, dass es außer Kopfschmerzen zu nichts kommen wird. Jetzt sitzt ich hier im Aufenthaltsraum und warte bis der Ofen angeschmissen wird, damit mir warm wird. Die Sonne ging heute früher unter und die Kälte durchdringt meine Knochen. Morgen geht es weiter mit Catarina, Julia, Tommy, Clemens und Marc bis nach Shri Kharka. Hier schlafen wir das erste mal über 4000m. Ich bin jetzt schon gespannt wie mein Körper darauf reagiert.

Bis moiniii

๐ŸŽค๐Ÿ‘‹

April 25, 2023 in Nepal โ‹… โ›… -5 ยฐC

Lasciamo la ridente Braka e l'Hotel New Yak; per l'appunto poco oltre uno yak ci ignora pacificamente. Gli yak brucano e ignorano. Saluto un cane che si scalda davanti a una soglia. Qui è pieno di cani, pacifici, che fanno una libera vita da cani, magari più breve dei rispettivi occidentali, ma senza guinzaglio.

Il tragitto fino a Manang è un sogno: poco pendente, piacevole, e il tempo è magnifico. Arriviamo, stupendoci, in un battito di ciglia. Sono le 9:00 circa.

Manang è una meta significativa perché è uno degli ultimi baluardi di civiltà prima dell'attraversamento del passo, sosta prediletta per fare l'acclimatamento. È un villaggio votato al turismo di montagna, pieno di posti in cui mangiare, bakery, negozi di attrezzature e abbigliamento sportivi e servizi correlati: portatori, pony, noleggio, ecc. È sede di un checkpoint ACAP (organizzazione trekking in Annapurna).

Nella fase di studio essa costituiva quasi un obiettivo, e pregustavo da settimane il pernottamento qui. Ma le cose sono andate diversamente. Da giorni correva voce che il passo fosse chiuso, condizione piuttosto problematica che ci ha costretto a cambiare in corsa la disposizione delle tappe. Abbiamo fatto simulazioni su simulazioni, calendario e cartina alla mano, con tutto il carico di incertezze, delusioni e tensioni. Era in ballo anche l'abbandono della "missione" qualora i giorni a disposizione non fossero stati sufficienti ad attendere il meteo propizio.

La nostra guida non aveva notizie certe e necessitava di raggiungere l'ACAP per l'ufficialità. E qui la notizia: il passo è aperto, il tempo è buono e lo sarà per i prossimi due giorni, il terzo così così. Perciò la montagna ha deciso per noi: dobbiamo proseguire e avvicinarci il più possibile per approfittare del meteo.

Perciò dopo una veloce visita e l'acquisto di qualche bene, salutiamo Manang.

"Ruhetag"

October 24, 2015 in Nepal โ‹… โ›… 17 ยฐC

Der heutige Tag dient der Akklimatisierung, weshalb wir eigentlich nur gemütlich bissl laufen wollten. Danilo hatte allerdings gestern die grandiose Idee zu dem Ice-Lake zu gehen. Das der 1.100 m höher liegt wusste er aber nicht. Ab der Hälfte war es dann auch Danilo, der am überlegen war umzudrehen. Aber letztendlich haben wir es doch durchgezogen. Die Aussicht auf dem Weg hat sich auch gelohnt, aber die zwei Tümpel nicht so wirklich. Zusammenfassend war es eigentlich einer der anstrengendsten Tage, aber wir haben es geschafft. Von 3500m auf 4600m und wieder zurück.Read more

5.-6. Tag Annapurna Rundweg

October 23, 2015 in Nepal โ‹… โ›… 17 ยฐC

Die letzten beiden Tage sind wir mit einer fantastischen Aussicht auf die Berge der Annapurna Region. Und letztendlich sind wir an unserem Ziel Manang mit 3.500m über n.N. angekommen. So langsam sind auch wesentlich mehr Leute auf dem trek, denn zum Anfang waren wir meist allein in den Lodges. Morgen steht dann ein Erholungstag an um sich zu akklimatisieren und neue Energie zu tanken.Read more

Annapurna Day 5,6- Rest, Manang to karka

March 27, 2022 in Nepal โ‹… โ˜€๏ธ 8 ยฐC

ื”ื™ื•ื ืžื ื•ื—ื” ื—ืœืฃ ืœื• ืœืื™ื˜ื•
      ื‘ื™ืŸ ืกื‘ื‘ ืžืงืœื—ื•ืช ื‘ื•ืงืจ, ื•ืงืจื™ืื” ื‘ืžื™ื˜ื” ืœื—ืœืง ืœืขื™ืงืจื™ ืฉื”ืขืกื™ืง ืื•ืชื ื• ื›ืœ ื”ื™ื•ื, ื”ืื ืœืขืœื•ืช ืœืื’ื ื˜ื™ืœื™ืฆื• ื•ืœื”ืืจื™ืš ืืช ื”ื˜ืจืง.
      ืงืฆืช ื”ื™ื” ืœื™ ื—ื‘ืœ ืฉื”ื™ื™ื ื• ืฆืจื™ื›ื™ื ืœื”ืชืขืกืง ื‘ืžื—ืฉื‘ื” ื”ื–ื• ื›ื› ื”ืจื‘ื” ืื‘ืœ ืœื ืจืฆื™ื ื• ืœื”ื™ืงืœืข ืœื–ื—ื™ื—ื•ืช
      ืคื•ืจื˜ืจื™ื ื•ืกื•ื›ื ื•ืช ืฉื”ืžืœื™ืฆื• ืœื ืœืœื›ืช ื—ืจืฃ ื”ืกื›ื ื” (ืฉื›ื ืจืื” ืœื ื—ืคื• ืื™ื ื˜ืจืก ืื™ืฉื™), ืืœ ืžื•ืœ ืคื•ืจื˜ืจ ืื—ื“, ื—ื‘ืจื™ื ื ื—ื•ืฉื™ื ื•ืจืฆื•ืŸ ื’ื“ื•ืœ ืœืฆืืช ืœื”ืจืคืชืงืื”.
      ืœืงืจืืช ื”ืขืจื‘, ื›ืฉื›ื‘ืจ ื”ืฉืชื›ื ืขื ื• ืœืฆืืช, ื”ื—ืœื˜ื ื• ืœื‘ื“ื•ืง ืืช ื”ืชื—ื–ื™ืช ืขืงื‘ ื”ื•ื“ืขื” ืฉืจื™ื—ืคื” ืœื” ื‘ืื—ืช ืžืงื‘ื•ืฆื•ืช ื”ื•ื•ืื˜ืกืืค ืขืœ ืกื•ืคื”.
      ืžืฆืื ื• ืฉืื›ืŸ ืžืชื•ืขื“ืช ืกื•ืคื” ื‘ืื•ืชื ื”ื™ืžื™ื ื•ืฉืื ื ื—ืœื™ื˜ ืœื”ืžืฉื™ืš ืืช ื”ื“ืจืš ื‘ืœื™ ื”ืื’ื ื ื•ื›ืœ ืœื—ืžื•ืง ืžืžื ื”.
      ื’ื ืื ืงืฉื” ืœืกืžื•ืš ืขืœ ื”ืชื—ื–ื™ืช, ื‘ืกื•ืฃ ื”ื™ื ื”ื›ืจื™ืขื” ืืช ื”ื›ืฃ ื•ืงืจืื” ืœื ื• ืœื•ื•ืชืจ ื•ืœื”ืžืฉื™ืš ืืช ื”ืžืกืœื•ืœ ื›ืจื’ื™ืœ.

ืœืžื—ื•ืจืช ืงืžื ื• ืœื™ื•ื ืงืฆืจ (ื—ื•ืงื™ ื”ื”ืกืชื’ืœื•ืช ืœื’ื•ื‘ื” ืžื›ืชื™ื‘ื™ื ืœื ื• ืืช ื”ืื•ืจืš), ื‘ื• ืขืฆืจื ื• ืœืชื” ืขืœ ื’ื’ ืื—ื“ ื”ื”ื•ืกื˜ืœื™ื ืฉื‘ื“ืจืš ื•ืจืงื“ื ื• 'ืžื•ื›ืจ ืคืจื—ื™ื' ื›ืžื• ื‘ื™ืžื™ื ืขื‘ืจื•.
      ืขืžื•ื“ื™ ื—ืฉืžืœ ื—ืœื•ืœื™ื ื ืฉืžื• ืœืงืจื‘ื ืืช ื”ืจื•ื— ื•ื—ื™ืœืœื• ืœื ื• ื ืขื™ืžื•ืช ื˜ื™ื‘ื˜ื™ื•ืช ืžืฉื”ื•.
      ื”ื’ืขื ื• ืœื™ืงืจืืงื”, ื”ื›ืคืจ ื‘ื• ื ืขื‘ื™ืจ ืืช ื”ืœื™ืœื”, ื‘ 12:30.
      ืขืœื™ื ื• ืขื•ื“ ืœื’ื•ื‘ื” ืœื”ืกืชื’ืœ ื™ื—ื“ ืขื ืื•ืจืŸ, ื ืฉื ืฉื ื• ืฆื”ืจื™ื™ื ื•ื‘ื’ืœืœ ืฉืื™ืŸ ืงืœื™ื˜ื” ื”ืชื›ื ืกื ื• ื™ื—ื“ ืขื ื›ืœ ื’ืœ ื”ื—ื‘ืจื™ื ืฉืœื ื• (ื”ื“ืก, ืฉืงื“, ืฉื•ื”ื, ื•ืื•ืจืŸ) ื‘ื—ื“ืจ ื”ืื•ื›ืœ ืœืจืฆืฃ ืžืฉื—ืงื™ ืงืœืคื™ื ื‘ืœื™ ืกื•ืฃ ืฉืœ 'ืคืจื–ื™ื“ื ื˜' ืฉืœื™ื•ื•ื” ืื•ืชื ื• ืขื“ ื”ื–ืžืŸ ืœื™ืฉื•ืŸ
      ื‘ื ื•ืกืฃ ื ื“ื™ ื•ืื ื™ ืœืžื“ื ื• ืžืฉื—ืง ืฉื•ืœื—ืŸ ื ืคืืœื™ ืžื’ื ื™ื‘ ืฉืžืฉืœื‘ ืกื ื•ืงืจ ืื‘ืœ ืขื ื“ืกืงื™ื•ืช ืฉื”ื•ื“ืคื™ื ื‘ืขื–ืจืช ื”ืืฆื‘ืขื•ืช ื•ื”ืŸ ืžื—ืœื™ืงื•ืช ืขืœ ืฉื›ื‘ืช ื˜ืœืง ืขื“ ืœื—ื•ืจื™ื”ืŸ.
      ืฉื™ื”ื™ื” ืœื™ืœื” ื˜ื•ื‘ ื•ื—ืœื•ืžื•ืช ืขืœ ืžืฉืคื—ืช ื”ืžืœื•ื›ื”
      ืคื™ืก

Upper Pisang -> Manang

March 24, 2022 in Nepal โ‹… โ›… 4 ยฐC

ืงืžื ื• ื‘ื‘ื•ืงืจ ืœื ื•ืฃ ื”ืžื”ืžื ืฉืœ ื”ืื ืคื•ืจื ื” 2 ื•ื™ืฉืจ ื”ืชื•ื•ื“ืขื ื• ืœื’ืœื•ืช ืฉื”ื›ื“ื•ืจื™ ื’ื•ื‘ื” ืขื•ื‘ื“ื™ื ื›ื”ืœื›ื” ื•ืœื”ื’ืจ ืฉืœ ื•ืœื™ ื™ืฉ ื ื™ืžืœื•ืœื™ื ื‘ืืฆื‘ืขื•ืช ื•ื‘ืคื”. ื ื”ื“ืจ. ืื›ืœื ื• ืืจื•ื—ืช ื‘ื•ืงืจ ืขื ืื‘ื™ื” ื•ืืจื•ืฆืืก ืฉื‘ื™ืœื™ื ื• ืื™ืชื ื’ื ืืชืžื•ืœ ื‘ืขืจื‘ ื•ืขืœ ืืฃ ืฉื—ืฉื‘ื ื• ืฉื”ื ืชื•ืชื—ื™ื ืฉืžื“ื›ืื™ื ื’ื™ืœื™ื ื• ืฉืœื ื•ื”ื ืกื™ืคืจื• ืื™ืš ื”ื ื”ื’ื™ืขื• ืœืคื” ื‘ื”ืจื‘ื” ืžื–ืœ ื•ื‘ืœื™ ื”ืจื‘ื” ืื—ืจื™ื•ืช ื‘ื’ืœืœ ื‘ื“ื™ืงืช ืงื•ืจื•ื ื” ืฉื”ืชืคืกืคืกื”, ืื– ืฉืžื—ื ื• ืœืฉืžื•ืข ืฉื”ื ืœืคื—ื•ืช ื›ืืŸ ืื™ืชื ื• ืžืกืชื‘ืจ ืฉื–ื” ืœื ืžื•ื‘ืŸ ืžืืœื™ื•. ืœืžืจื•ืช ื ืกื™ื•ื ื•ืช ื”ืฉื›ื ื•ืข ื”ื ื”ื—ืœื™ื˜ื• ืฉื›ืŸ ืœืงื—ืช ืืช ื”ื“ืจืš ื”ืงืฉื” ื™ื•ืชืจ ืื– ืื™ื—ืœื ื• ืœื”ื ื‘ื”ืฆืœื—ื” ื•ื™ืฆืื ื• ืœื“ืจื›ื ื•. ืื ื™ ืฉื•ื‘ ืขื ืฉื•ืจืฉ ืœื”ื™ื•ื, ื‘ืชืงื•ื•ื” ืฉื”ืขื•ื‘ื“ื” ืฉืžื—ืจ ื™ืฉ ื’ื ื™ื•ื ืžื ื•ื—ื” ื™ืขื–ืจื• ืœืจื’ืœื™ื ืœื”ื‘ืจื™ื ื•ืื•ื›ืœ ืœืกื™ื™ื ืืช ื”ื˜ืจืง ืขื ื ืขืœื™ื ื ื•ืจืžืœื™ื•ืช!
      ื”ื‘ื•ืงืจ ื”ืชื—ื™ืœ ื‘ืขืœื™ื™ื”, ื—ื•ืกืจ ื”ื—ืžืฆืŸ ืžื•ืจื’ืฉ ื•ืื›ืŸ ื›ืœ ืžืืžืฅ ื“ื•ืจืฉ ื”ืจื‘ื” ืื ืจื’ื™ื•ืช ื•ื’ื•ืจืจ ื”ืชื ืฉืคื•ื™ื•ืช ืจื‘ื•ืช. ื”ืœื›ืชื™ ืœืื˜ ื‘ืงืฆื‘ ืฉืœื™, ื ื”ื ืชื™ ืžื”ื“ืจืš ื•ืœื ืžื™ื”ืจืชื™ ื›ื™ ืื ื™ ืœื ืื•ื”ื‘ืช ืœื”ืชื ืฉืฃ ื›ืœ ื›ืš ื”ืจื‘ื” ื•ื”ืขื“ืคืชื™ ืœืœื›ืช ืœืื˜ ื•ืœื”ื™ื ื•ืช ืžื”ื“ืจืš. ืขืฆืจื ื• ื‘ืกื˜ื•ืคื” (ืžืงื“ืฉ) ืงื˜ืŸ ืœืฆื“ ื”ื“ืจืš. ื ื—ื ื• ืงืฆืช ื•ืื– ื“ื™ื ืก ืืžืจ ืฉืžืชื—ื™ืœ ืจื•ื— ื‘12:00 ื•ื›ื“ืื™ ืœื ื• ืœื”ืžืฉื™ืš. ืื ื™ ืœืงื—ืชื™ ืืช ื”ืขืฆื” ื•ื”ืžืฉื›ืชื™ ืœืœื›ืช ืœื‘ื“, ืื—ืจื™ ื—ืฆื™ ืฉืขื” ื‘ืขืจืš ืขืฆืจืชื™ ื‘ืฆื“ ื‘ื ืงื•ื“ื” ื™ืคื” ืžืขืœ ืžืคืœ ืœืคืงืœ ืชื”. ื›ื•ืœื ื”ื’ื™ืขื• ืขืฉื™ื ื• ืชื” ืฉื–ื” ื‘ืขืฆื ืžื™ื ื—ืžื™ื ืขื ื“ื‘ืฉ ื•ื ืฉื ืฉื ื• ืื’ื•ื–ื™ื ื•ืžื ื’ื• ืžื™ื•ื‘ืฉ ื˜ืขื™ื ื˜ืขื™ื. ื”ืžืฉื›ื ื• ืœืœื›ืช, ืžืฉื ื›ืœ ื”ื“ืจืš ื”ื™ื™ืชื” ืคื—ื•ืช ืื• ื™ื•ืชืจ ืจืง ื”ืœื™ื›ื” ืžื ื”ืœืชื™ืช ืฉืœ ื“ืจืš ื’ืณื™ืคื™ื ื‘ืžื™ืฉื•ืจ. ื›ื•ืœื ืื™ืžืฆื• ืืช ื”ืฉื™ื˜ื” ืฉืœ ื’ืณื•ืจื“ื™ ื•ืฉืœื™ ื•ื”ืชืคืฆืœื ื• ืœืื•ืจืš ืื™ื–ื” ืงืž ื•ื—ืฆื™ ืœื”ืœื™ื›ืช ื‘ื“ื“. ืœืคื ื™ ื”ื™ืฆื™ืื” ื ืืžืจ ืฉืจื•ืฆื™ื ืœืขืฆื•ืจ ื‘ืื™ื™ืจืคื•ืจื˜ ืฉื–ื” 5 ืงืž ืœืคื ื™ ืกื™ื•ื ื”ื™ื•ื. ื”ืœื›ืชื™ ืจืืฉื•ื ื” ื•ื”ื•ืคืชืขืชื™ ืœื’ืœื•ืช ืฉืฉืชื™ ื”ื“ื‘ืจื™ื ืœื ืžืชื›ื ืกื™ื ื•ื”ืื™ื™ืจืคื•ืจื˜ ื‘ื›ืœืœ ื ืžืฆื ื”ืจื‘ื” ื™ื•ืชืจ ืจื—ื•ืง ืžืกื™ื•ื ื”ืžืกืœื•ืœ ืื– ื”ื—ืœื˜ืชื™ ืœื”ืžืฉื™ืš ืœืœื›ืช ืขื“ ืœืื™ื–ื” ืื’ื ืงื˜ืŸ ืฉืžืกื•ืžืŸ ื‘ืžืืคืก ืžื™ ืฉื”ื•ื ื›ืŸ ื ืžืฆื 5 ืงืž ืžืกื•ืฃ ื”ื™ื•ื ื•ืœื—ื›ื•ืช ืœื›ื•ืœื ืฉื ืœื”ืคืกืงืช ืฆื”ืจื™ื. ื”ื“ืจืš ื”ื™ื™ืชื” ืžื”ืžืžืช ื”ื›ืœ ื”ืจื™ ืฉืœื’ ืขื ืงื™ื™ื ืžืกื‘ื™ื‘, ื›ืœ ืžื™ื ื™ ื—ื™ื•ืช ืœืฆื™ื“ื™ ื”ื“ืจืš, ื•ืื ืฉื™ื ื ืคืืœื™ื ืขื•ื‘ื“ื™ื ืืช ื”ืื“ืžื” ื•ื‘ื•ื ื™ื ืขื•ื“ ืชืฉืชื™ื•ืช. ื”ื’ืขื ื• ื›ื‘ืจ ืœืื ืคื•ืจื ื” 3, ื”ื™ืจื™ื“ื” ื‘ื˜ืžืคืจื˜ื•ืจื•ืช ืžื•ืจื’ืฉืช ืื‘ืœ ื”ืœื›ื ื• ืขื ื—ื•ืœืฆื•ืช ืืจื•ื›ื•ืช ืื– ื”ื™ื” ืžืžืฉ ื ืขื™ื. ื›ื•ืœื ื”ื’ื™ืขื• ืื™ื–ื” 10-15 ื“ืงื•ืช ืื—ืจื™ื™ ื‘ื“ื™ืจื•ื’ ืžื•ืคืชื™, ื•ื”ื•ื—ืœื˜ ืฉื’ื ืคื” ืœื ื ืขืฆื•ืจ ื•ื ืžืฉื™ืš ืœื›ืคืจ ื”ื‘ื.
      ื”ืœื›ื ื• ืขื“ ืœื‘ืจืืงื ืฉื ืžืฆื ืžืžืฉ 2 ืงืž ืœืคื ื™ ืžื ืื ื’ ื•ืฉื ื›ื‘ืจ ืžืžืฉ ื”ืจื’ืฉื ื• ืืช ื”ืจื’ืœื™ื ืฉืœื ื• ื›ื•ืื‘ื•ืช ื•ืขื™ื™ืคื•ืช ืื– ืœืžืจื•ืช ืฉืื ื—ื ื• ื›ื‘ืจ ืžืžืฉ ืงืจื•ื‘ื™ื ื”ื—ืœื˜ื ื• ืœืขืฆื•ืจ ื•ืœื ื•ื—. ืื—ืจื™ ืฉืœื ืขืฆืจื ื• ื‘ืžืฉืš ืื™ื–ื” 9 ืงืž ื”ืœื™ื›ื” ื‘ืจืฆืฃ ื‘ืงืฆื‘ 4 (4 ืงืž ืœืฉืขื”).
      ื ืฉื ืฉื ื• ื›ืžื” ืฉื•ืงื•ืœื“ื™ื ืฉื‘ื”ื—ืœื˜ ื”ืจื™ืžื• ืืช ื”ืžืฆื‘ ืจื•ื— ื•ื‘ืื• ื‘ื•ืœ ื‘ื–ืžืŸ ื•ืกื™ื™ืžื ื• ื‘ื’ื‘ื•ืจื” ืืช ื”ื—ืœืง ื”ืื—ืจื•ืŸ ืขื“ ืœืžื ืื ื’. ื”ื’ืขื ื• ืœื›ืคืจ ื‘ื“ืจืš ื›ื‘ืจ ื”ืชืœื”ื‘ื ื• ืœืจืื•ืช ื›ืœ ืžื™ื ื™ ื—ื ื•ื™ื•ืช ืขื ืžืืคื™ื ืฉื ืจืื™ื ืžืขื•ืœื”, ื—ื ื•ื™ื•ืช ืฆื™ื•ื“ ื•ื›ื‘ื™ืกื” ื•ื›ืœ ื˜ื•ื‘ ื•ื ืจืื” ืฉื’ื ืœื ื›ืœ ื›ืš ื™ืงืจ. ืžืฆื•ื™ืŸ. ื‘ื”ื—ืœื˜ ื”ื™ื™ืชื” ืฉืžื—ื” ื‘ืœื‘ ืฉืžื—ืจ ื™ืฉ ื™ื•ื ื—ื•ืคืฉ, ื–ื” ืžืจื’ื™ืฉ ื ื—ื•ืฅ ื‘ื™ื•ืชืจ.
      ื”ื ื—ื ื• ืืช ื”ื“ื‘ืจื™ื ื•ื”ืชื—ืœื ื• ืืช ื”ื ื•ื”ืœ ื”ืจื’ื™ืœ - ืžืชื™ื—ื•ืช (ืฉื”ืคืขื ื”ื™ื• ื ื“ืจืฉื•ืช ื‘ืžื™ื•ื—ื“ ืœื’ื•ืฃ ื”ืฉื‘ื•ืจ ืฉืœื ื•), ืืจื•ื—ืช ืฆื”ืจื™ื (ืคืกื˜ื•ืช ื•ื›ืืœื” ื–ื” ื”ื™ื” ื ื”ื“ืจ ื•ืžืคื ืง ืžืื•ื“), ืžืงืœื—ื•ืช ื–ืžืŸ ืžื ื•ื—ื”/ืฉื ืดืฆ ื‘ื—ื“ืจ ื•ืžืฉื—ืงื™ื ืœื”ืขื‘ืจืช ื–ืžืŸ ืขื“ ืœืืจื•ื—ืช ืขืจื‘. ื™ืฉื‘ื ื• ืงืฆืช ืœื™ื“ ื”ืื— ืœื”ืชื—ืžื ื•ื”ืœื›ื ื• ืœื™ืฉื•ืŸ.
      ืœืžื—ืจืช ืงืžื ื• ืœื™ื•ื ืžื ื•ื—ื”! ืื™ื–ื” ื›ื™ืฃ! ื›ื•ืœื ื”ืชืขื•ืจืจื• ื™ืงื™ืฆื” ื˜ื‘ืขื™ืช ื—ื•ืฅ ืžืจื•ืขื™ ื•ืžืžื ื™ ืฉื ืฉืืจื ื• ืœื™ืฉื•ืŸ ืขื“ ืฉื‘ืฉืขื” 9 ื”ืชื™ื™ืืฉื• ื•ื”ืขื™ืจื• ืื•ืชื ื•. ื™ืฆืื ื• ืœืืจื•ื—ืช ื‘ื•ืงืจ ืงืคื” ื•ืžืืคื” ื‘ืžืืคื™ื™ื” ืฉื•ื•ื”. ืขืฉื™ื ื• ืกื™ื‘ื•ื‘ ื—ื ื•ื™ื•ืช ื•ื”ืฉื•ื•ืืช ืžื—ื™ืจื™ื, ื’ื™ืœื™ื ื• ืฉื“ื•ื•ืงื ืœื ื›ืœ ื›ืš ื ื•ืจื. ืขืฉื™ื ื• ื›ื‘ื™ืกื”, ืชืœื™ื ื• ืืช ื”ื›ื‘ื™ืกื” ืฉื”ืฉืžืฉ ืชื›ื” ื‘ื” ื•ืขืœื™ื ื• ืœื’ื’ ืฉื”ืฉืžืฉ ืชื›ื” ื’ื ื‘ื ื•. ืื—ืจื™ ื–ืžืŸ ื”ืชื—ืจื“ื ื•ืช ื•ืฆื—ื•ืงื™ื ืขื ื“ื™ื ืก ื™ืฆืื ื• ืœืกื‘ื‘ ื—ื ื•ื™ื•ืช ืฉื ื™ ื•ืงื ื™ื ื• ืงืฆืช ืฉื•ืงื•ืœื“ื™ื. ื™ืฉื‘ื ื• ื“ืŸ ืจื•ืขื™ ื’ืณื•ืจื“ื™ ื•ืื ื™ ื‘ืžืขื•ืจืช ื ืจื’ื™ืœื•ืช ื•ืฉื™ื—ืงื ื• ืžืฉื—ืง ื—ื“ืฉ ื‘ืงืœืคื™ื ืฉื“ืŸ ืœื™ืžื“ ืื•ืชื ื• ื•ื”ื™ื™ืชื™ ืžืžืฉ ื˜ื•ื‘ื”. ื—ื–ืจื ื• ืœืขื•ื“ ืžืฉื—ืงื™ื ื•ื”ืขื‘ืจืช ื–ืžืŸ ืขื“ ืฉื”ื’ื™ืขื” ื”ืืจื•ื—ืช ืขืจื‘ ื•ืคืชื—ื ื• ืฉื•ืœื—ืŸ ื—ื’ื™ื’ื™ ื›ื™ืื” ืœื™ื•ื ื”ืฉื™ืฉื™.
      ืžืฉื ื”ืชืืจื’ื ื•ื™ื•ืช ื•ืฆื—ืฆื•ื— ืฉื™ื ื™ื™ื ื˜ื•ื‘ ื˜ื•ื‘ ืื—ืจื™ ื›ืœ ื”ืฉื•ื ืฉืื›ืœื ื•. ื”ื•ืœื›ื™ื ืœื™ืฉื•ืŸ ืขื ื”ืชืจื’ืฉื•ืช ื‘ืœื‘ ืœืงืจืืช ืฉืœื•ืฉืช ื”ื™ืžื™ื ื”ืื—ืจื•ื ื™ื ืฉื”ื ื‘ื”ื—ืœื˜ ืฉื™ื ื”ื˜ืจืง! ื•ื’ื•ืœืช ื”ื›ื•ืชืจืช ื”ื™ื”ืœื•ื ืฉื‘ื›ืชืจ ื”ืคืก ืฉืœ ื”ื™ื•ื ื”ืื—ืจื•ืŸ!
      ื›ื ืจืื” ืฉืœื ืชื”ื™ื” ืงืœื™ื˜ื”, ืื– ื ืขื“ื›ืŸ ื‘ืกื™ื•ื, ื”ื™ืฉืืจื• ืขื™ืžื ื• ืœืคืจืงื™ื ื”ื‘ืื™ื โค๏ธ

Day 6- Manag

March 27, 2022 in Nepal โ‹… โ˜€๏ธ 9 ยฐC

ื”ื™ื•ื ืขื‘ืจ ื‘ื ืขื™ืžื™ื ื•ื”ื™ื” ื ื—ืžื“ ืžืื“. ื–ื” ื”ื™ื” ื”ื™ื•ื ืžื ื•ื—ื” ืฉืœื ื• ื•ื”ืกืชื’ืœื•ืช ืœื’ื•ื‘ื”
      ื”ื›ืคืจ ืœื—ืœื•ื˜ื™ืŸ ืžื•ืชืื ืœื™ื•ื ืฉื”ื™ื™ื” ืžืœื ื‘ืžืืคื™ื•ืช, ืงื•ืœื ื•ืข, ื—ื ื•ื™ื•ืช ืžื˜ื™ื™ืœื™ื ืจื‘ื•ืช ื•ืžืจืคืื”.
      ืงืžื ื• ื‘ืขืฆืœืชื™ื™ื ื•ืžืจื—ื ื• ืืช ื”ื–ืžืŸ ื ื”ื ื™ื ืžื”ืชื—ื•ืฉื” ืฉืื™ืŸ ืœื ื• ืฉื•ื ืžืงื•ื ืฉืื ื—ื ื• ืžืžื”ืจื™ื ืืœื™ื•.
      ืขื ื ื” ืฉืœ ื—ื•ืกืจ ื•ื•ื“ืื•ืช ืืคืคื” ืืช ื”ื™ื•ื ืขืงื‘ ื”ืื•ืคืฆื™ื” ื›ื™ ื ื“ื‘ ืื™ื™ืœืช ื•ืขื™ืœื™ ื™ืฆืื• ืœืื’ืžื™ื ื”ืงืคื•ืื™ื ื•ืื ื—ื ื• ื ืฉืืจ. ื”ืื ื ืชืคืฆืœ? ื”ืื ื ื™ืฉืืจ ื›ืžื” ื™ืžื™ื ื‘ืžื ืื’ ื•ื ืขืฉื” ื˜ื™ื•ืœื™ ื›ื•ื›ื‘ ื•ื ื™ืคื’ืฉ ืื—ืจื™? ื›ืœ ื”ืื•ืคืฆื™ื•ืช ื”ื™ื• ืขืœ ื”ืฉื•ืœื—ืŸ ื•ื™ืขืœ ื•ืชืžื™ืจ ื”ื—ืœื• ืœื—ืฉื•ื‘ ืžื” ื”ื ื™ืขืฉื• ืขื ืฉืœื•ืฉื” ื™ืžื™ื ื‘ืžื ืื’.
      ื”ืืžืช ืฉื”ืžื‘ื—ืจ ืฉืœ ื”ื˜ื™ื•ืœื™ื ื”ื™ื” ื ืจื—ื‘ ื•ื”ื•ื—ืœื˜ ืœืœื›ืช ื”ื™ื•ื ืœื˜ืคืก ืœืชืฆืคื™ืช ื”ื™ืคื” ืฉื™ืฉ ื•ืžื—ืจ ืœื˜ืคืก ืœIce lake. ื’ื ืื’ื ืงืคื•ื ื’ื‘ื•ื” ื•ื™ืคื” ืขืœ ื ื•ืฃ ื”ืจื™ื ืžื•ืฉืœื’ื™ื ืฉืฉ ืฉืขื•ืช ื”ืœื™ื›ื” ืžื”ื”ื•ืกื˜ืœ ืฉืœื ื•- ื˜ื™ื•ืœ ื™ื•ื ืื™ื“ื™ืืœื™.
      ืœืื—ืจ ืฉื‘ื™ืœื™ื ื• ืืช ื”ื‘ื•ืงืจ ื‘ืžื™ื˜ื” ื•ื‘ืืจื•ื—ืช ื”ื‘ื•ืงืจ, ื‘ืฆืคื™ื™ื” ื‘ืชื•ื›ื ื™ืช ืืคื™ื™ื” ืžืื“ ืžื˜ื•ืžื˜ืžืช ืฉืœ ื ื˜ืคืœื™ืงืก ื”ื—ืœื˜ื ื• ืœืฆืืช ืœื˜ืคืก ืœืชืฆืคื™ืช.
      ื”ืขืœื™ื™ื” ื”ื™ื™ืชื” ืงืฉื” ืื‘ืœ ืขืœื™ื ื• ืื•ืชื” ื‘ืงืฆื‘ ืขื“ื™ืŸ, ืขื•ืฆืจื™ื ืœื”ืชื ืฉืžื•ื™ื•ืช, ืžื™ื, ื•ืžืฉื—ืงื™ื ื‘ืฉืœื’ ืฉื ื•ืชืจ ื‘ืฉื•ืœื™ ื”ื“ืจืš. ืฉื”ื’ืขื ื• ื”ื ื•ืฃ ื”ื™ื” ืžืจื”ื™ื‘ ื•ืœื—ืœื•ื˜ื™ืŸ ืฉื•ื•ื” ืืช ื”ืขืœื™ื™ื”. ื™ืฉื‘ื ื• ืฉื ืงืฆืช ื ื”ื ื™ื ื•ืžืกื•ืคืงื™ื ืฉ- ื›ืžื• ืฉืชืžื™ืจ ืื•ื”ื‘ ืœื”ื’ื™ื“ ืดื”ืจื•ื•ื—ื ื• ืืช ื”ื ื•ืฃ!ืด.
      ืื—ืจื™ ืฉื—ื–ืจื ื• ืงื ื™ื ื• ืงืฆืช ื“ื‘ืจื™ื ืฉื”ื™ื• ื—ืกืจื™ื ืœื ื• ื•ื”ื–ืžื ื• ืืจื•ื—ืช ืขืจื‘.
      ื‘ืขืจื‘ ื’ื™ืœื™ื ื• ื›ื™ ืกื•ืคื” ื”ื•ืœื›ืช ืœื”ื’ื™ืข ื‘ื™ื•ื ื—ืžื™ืฉื™ ื•ืœื›ืŸ ืฉื•ืชืคื™ื ื• ืœื˜ื™ื•ืœ ืœื ื™ืฆืื• ืœืžืกืข.
      ืฉืžื—ื™ื ืฉื ืฉืืจื™ื ื‘ื™ื—ื“ ืืš ืขืฆื•ื‘ื™ื ืžื›ืš ืฉืœื ื ืœืš Ice Lake ืžื™ื”ืจื ื• ืœืขืฉื•ืช ืืช ืฉืืจ ื”ื›ื‘ื™ืกื” ืฉืœื ื• ื•ืืช ื”ืกื™ื“ื•ืจื™ื ืฉื™ืฉื‘ื ื• ืฉื™ืฉ ืœื ื• ื–ืžืŸ ืœืขืฉื•ืช ื•ื”ืœื›ื ื• ืœื™ืฉื•ืŸ ืžืจื•ื’ืฉื™ื ื•ืœืœื ืœื™ื™ื ืจื™ื!

Manang, NGX, เคฎเคจเคพเค™, ะœะฐะฝะฐะฝะณ, ้ฆฌๅ—