New Zealand
Little River

Here you’ll find travel reports about Little River. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

7-1 Little River

January 7 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

De regen stopt vlak na mijn ontbijt, toch handig. Ik vertrek om kwart voor 9 naar Little Rivier, ondanks dat het maar 50 km is. Een fietser die ik vlak na vertrek tegen kom bevestigt het nog eens: het is niet ver.
    Eerste 35 km zijn maar spooradisch leuk en vooral druk. Gelukkig wind mee. Ik rijd om voor de fietsroute: een soort Utrechtse weg: drukke weg, met een fietspad er langs. Alleen de afstand tussen Zeist en Driebergen is veel groter. Hm. Maar daardoor heb ik wel het begin van de rail trail te pakken en juist het begin is hartstikke leuk. Soort Rhijnauwen. Het wordt wat minder met wind tegen langs een drukke weg. En het laatste stukje naar de camping is uiteraard omhoog. 78 km en ik ben áf. En dan kan ik de beheerder niet vinden. Zucht. Wel een mooi plekje. En nog 2 andere fietsers uit Christchurch. Zij zijn ook moe.😜.Read more

Lake Forsyth, Christchurch Akaroa Road

October 2, 2016 in New Zealand ⋅

Unsere Tour von Christchurch City zur Halbinsel Banks Peninsula, die durch 2 Vulkanausbrüche entstanden ist!

Dag 21: Fairlie - Little River

April 4, 2016 in New Zealand ⋅

Aaaaah, onze laatste dagen zijn aangebroken. We zijn onderweg naar onze laatste activiteit, een boottocht in Kaikoura op 6 april (als het weer meezit). Maar we maken vandaag een tussenstop in Little River. Dit gat ligt net onder Christchurch, waar we een lunchpauze hebben gehouden.

Wat is Christchurch een bizarre stad. Het is vijf jaar geleden dat daar een allesverwoestende aardbeving was. Het centrum was (vertelde iemand ons vandaag) na de aardbeving compleet afgesloten, omdat er van alles op instorten stond. Veel gebouwen zijn daarna platgegooid, hiervan dienen een aantal plekken als parkeerplaats en op andere plekken zijn ze aan het bouwen. Er wordt heel veel gebouwd, maar ook bizar veel gebouwen staan nog leeg. Een aantal gebouwen zijn ondertussen wel versierd met prachtige muurschilderijen. Ook zijn er een aantal initiatieven genomen om de stad weer een beetje kleur te geven. Zo zijn we vandaag even naar de Re:Start mall geweest. Dit is een klein winkelcentrum dat bestaat uit winkels die zich in containers bevinden. Leuke winkels met spullen van lokale sieraden en interieur accessoires designers en eetkraampjes. Maar verder is het centrum een trieste aangelegenheid.

We zijn ook bij Dilana rugs langsgeweest, ik weet al jaren dat er een tapijtenwinkel bestond die zo heette, maar vandaag ben ik gewoon even langs geweest, we waren toch in de buurt. Super leuk, want ik vertelde de eigenaar waarom ik langs kwam en toen kregen we gelijk een tour door de werkplaats. Hij vertelde dat de zaak zo heette omdat in het Latijn 'Di' betekent 'van' (net als in het Italiaans) en 'Lana' 'wol'. Jammer dat mijn achternaam niet Schaapsma is, dat zou echt hilarisch zijn.

We zitten trouwens vanavond in onze coolste verblijf ooit, in een silo!! Zie foto's, echt te gaaf! Jammer dat hier verder weinig te beleven is. Oh ja morgen gaan we even naar Akaroa, dat is hier vlakbij en schijnt mooi te zijn. Daarna door naar Kaikoura!

Groetjes

2. Nacht, Little River

October 1, 2016 in New Zealand ⋅

Halli hallo,

heute Nacht haben wir die zweite Nacht in unserem Auto verbracht. Aufjedenfall war es trotz der Kälte schon viel besser als die 1. Nacht. Wir konnten gestern nämlich noch unser Auto ein bisschen einsortieren, sodass wir beispielsweise nicht mehr an unseren Koffer müssen, weil wir alles in Kisten einsortiert haben.Read more

1887 Farm House Stay

January 26, 2016 in New Zealand ⋅

Jan 26-27, 2016
    1 night
    Airbnb

It was again on of those cases where your Airbnb can turn out to be either awesome or super creepy. Luckily we got the former, again!

Tranquility is what it was. Like you got removed from present and moved to the remote past. Really calming farm with the big wooden table (for two) and real fire place.Read more

November 19, 2015 in New Zealand ⋅

Darryl je cool. Je mu 42 a bydli se svym synem (tak 12, 13 let) v pidi hippie komunite v autobusu v mestecku Little River. Autobus je taky cool a bylo v nem teploucko od kamen. Darryl ma prehled, svuj nazor na spoustu veci a je tak trochu hippie. Na farme nedaleko Mount Herbert ted sortuje ovci kuze, co je tu sheareri strihaji z ovci.
    Spime pred autobusem v aute, na zachod hodime na vlakovou zastavku, ale je tu klid a mir :-).

Auf der Suche nach einem Auto

September 28, 2016 in New Zealand ⋅

Der Campervan gestern ist leider noch nicht unser Auto geworden, allerdings haben wir uns heute einen anderen angeguckt und wenn morgen beim Check alles gut läuft, wird es unser erstes Auto werden :) jetzt wird erstmal noch eine Nacht im Hostel verbracht bevor es morgen früh direkt zur Werkstatt geht 🚘❔Read more

1. Nacht im offiziell 1. eigenem Auto

September 30, 2016 in New Zealand ⋅

Worauf wir in den vergangenen Tagen hingearbeitet haben ist nun amtlich :) Der Kaufvertrag ist unterschrieben, das Auto umgemeldet. Es ist offiziell: mein erstes eigenes und vor allem selbst gekauftes Auto ist ein Toyota Ipsum. 🚙 Wir liegen nun im Auto auf einem Campingplatz, allerdings ist es momentan noch etwas kalt, aber dagegen kann man sich ja anziehen ☺️👋🏻 morgen gehts es Richtung Osten nach Akoura, wo wir uns mal ein bisschen umsehen wollen :) sobald wir unsere neuseeländische Steuernummer erhalten, werden wir uns nach einem Job umsehen, mal sehen wo es uns dann hinzieht :) 🌏

Bis die Tage! Charlotte :) (kann leider nicht mehr ganz so regelmäßig etwas hochladen, weil wir jetzt nicht mehr überall Internet haben)