New Zealand
Whatoro

Here you’ll find travel reports about Whatoro. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

3-4 Whatoro

April 3 in New Zealand ⋅ 🌧 16 °C

's Ochtends nog een keer de nachtwandeling bij daglicht gedaan. Gisteren ook al. Toen eindelijk een fantail kunnen kieken. Ik ga nl maar een een heel klein stukje fietsen. Naar het volgende Kauripark. Daar is ook een nachtwandeling.
    Lange, maar lekkere klim. De camping is een Doc en de wandeling start van een andere camping (Top10) 4 km verderop. Dus wandel ik bij de Doc eerst prachtig langs allemaal mooie Kauri en begeef mij naar Top10. Knetter duur en eigenlijk heb ik niet zo'n zin meer in dat nacht gedoe. Klinkt als hetzelfde als gisteravond, maar nu met de kans om een Kiwi te zien. Moeten we eerst wel weer terug met een bus naar die Doc. En dat voelt suf. Gelukkig begint het te regenen op het moment dat ik de natuur wandeling rond de camping wil gaan doen, en het wordt niet meer droog. Geen nacht gedoe voor ondergetekende. Ik ga mezelf op een diepvries pizza trakteren, die verkopen ze hier. Is de stroom uitgevallen, boom op de kabels gevallen. Duurt een uurtje. Ik geloof er niets van en eet brood. Koken gaat hier op electriciteit en in de regen modderen met mijn gasje heb ik ook geen zin in. Twee uur later is alles nog donker en het regent nog steeds. Ik ga lekker naar bed! Geen WiFi en weer geen bereik. Blij dat ik voor 20 dollar mijn Vodafone opgewaardeerd heb.☹️Read more

Giant Kauri

February 17 in New Zealand ⋅ ☀️ 23 °C

Heute geht es Richtung Süden, da fahren wir mal ein bisschen mehr am Stück. 😄 Die Straßen sind teilweise Schotterpisten, daher dauert es immer etwas länger. 😄 Fahren auch ganz in Ruhe und genießen immer die wunderschöne Umgebung.

Nach einem köstlichen Mittagessen unterwegs am Strand in Ahipara, geht es weiter an schönen Bergen und Stränden vorbei Richtung Waipoua Forest. 😊 Mitten durch einen wunderschönen großen Wald. Hier gibt es den Giant Kauri. Der riesige Baum ist 2000 Jahre alt. ❤️

Danach geht es ab zum Camp an der Kauri Coast mitten im Grünen. Heute in einem Camp was man bezahlen muss (26 Euro). Konnten direkt am Fluss schlafen und nach einer Woche wieder heiß duschen. Wundervoll. 😄 War zwar auf fünf Minütchen begrenzt, aber das hat gereicht. 👍 Im Camper haben wir auch eine kalte Außencampingdusche. Die gleiche die wir in Deutschland haben für Stendal. 👍 Ist auch top und oft sehr erfrischend. 😂 Wasserauffüllstationen gibt es in ganz Neuseeland. 👍

Zudem gibt es frische Kräuter im Camp, wo man sich bedienen darf. 😄👍 250 MB Wlan, was echt top ist um Zuhause mal ein Lebenszeichen von sich zu geben. Die letzte Zeit war das Netz immer weg. 😄 Diese Camps heißen Top 10 Holiday Park und man kann auch Wäsche waschen. Gesagt getan. 😄👍

Kauri Coast

December 2, 2016 in New Zealand

Today we went to the Kauri Coast.
    First, we Stopp at the 90 Mile Beach. This Beach is actually 90 km long and going almost all the way up to Cape Reinga. You can drive on this beach if you have a good car and it's not high tide, as it was today. So we just took a walk on the beach. Beautiful weather again today!
    After stopping to buy some stuff we went to Waipoua, where we gonna spend the night.

Whatoro