Norway
Bindal

Stuck in the middle of nowhere

July 10, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 14 °C

Wir hängen fest...Bauarbeiten auf der kleinen Landstraße, die uns nach Namsos bringen soll. Wir sind leider zu breit und kommen nicht an den Baufahrzeugen vorbei und müssen warten...Begeisterungsstürme von der Rückbank: “Oh, jetzt wird’s spannend!!”.....kann man auch so sehen! Mal sehen, wann es weiter geht.Read more

Dita Zwarg

Die gute E6 😊

7/10/19Reply
    Dita Zwarg

Oder nicht?

7/10/19Reply
    Johanna Zwarg

Nee, war ne Nebenstrecke...wir wollten die von Dir eingezeichneten Baustellen umgehen😉

7/11/19Reply

Heilhornet (1058 moh)

June 19, 2020 in Norway ⋅ ☀️ 25 °C

Etter en god natts søvn, forlot vi vakre Leka med ferga kl. 09.35 i dag. Vi hadde Heilhornet - det nest høyeste fjellet i Bindal kommune - som mål for dagen. Tanken var å slappe av gjennom helga for å være uthvilt og motivert på mandag. Men, værmeldingene fremover tilsa at det måtte bli i dag. Fjellene langs kysten her har lett for å havne i tåka når været skifter, og da har vi ingenting i høyden å gjøre, da vi er der for utsikten som toppene kan by på 🏔

Turen er av DNT klassifisert som krevende (rød), og det stemmer bra 😅 I det været vi har hatt i dag med opp mot 25 °C, så ble det en av de mest strabasiøse turene vi har vært på. Den er ikke lenger enn 11,6 km t/r, men med krappe stigninger i fjell med mye stein og fortsatt mye snø og is i stigningene, så kjennes det godt på to aldrende kropper det 🐕🚶

Fjellvettregel nr. 8 sier: «Vend i tide, det er ingen skam å snu.» Vi gjorde det i dag. Vi hadde ca. 40 høydemeter og 200 meter igjen til hornet, men valgte å avstå pga. snø og is. Jeg tok rett og slett ikke sjansen på å ta turen opp gjennom steinura med Zorro. Så etter en velfortjent rastepause, returnerte vi samme veien som vi kom 😅 Vi var ganske så slitne når vi endelig var nede på parkeringsplassen igjen.

Vi har nå tatt kvelden på en liten men trivelig camping - Bjørnvika Natursenter - like sør for Brønnøysund. Regner med å bli her til søndag for å hente oss inn igjen 😛

Bindal, BIN