Norway
Elveskjeret

Here you’ll find travel reports about Elveskjeret. Discover travel destinations in Norway of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Andöya camping

July 18 in Norway

Upp tidigt för en 4 mils körning till Gryllefjord för att ta färjan till Andöya. Kom fram till en camping ett stenkast från en strand som taget från Thailand. 2 km strand med turkosfärgat vatten, men kanske lite kallare vatten ca 13 grader. Men vädret håller i sig. 28 grader ovanför polcirkeln . Helt sjukt

Dag 2

July 19 in Norway

Vaknade upp till regn som smattrade mot husbilstaket. Hade varit en idé att stänga takluckorna.. Tur att vi vaknade någorlunda tidigt. Temperaturen var mer behaglig än vi haft tidigare, 14 grader. Man håller på att bli bortskämd över det otroliga varma vädret vi haft under hela våren så att det nästan är skönt med variation. Hundarna känner nog detsamma, för de sov nästan hela dagen. Eftermiddagen avslutades med en långpromenad med café besök och vandring längs med havet.Read more

Indian summer in Norwegen

September 23, 2017 in Norway

Heute haben wir es langsam angehen lassen. Der Morgen war verregnet so dass wir nichts verpassten. Gegen Mittag klarte es etwas auf und wir gingen spazieren mit geocachen oder aber geocachen mit spazieren. Trotz des dunkleren Tages leuchteten die Farben wunderbar. Wir sahen einen Seeadler und abends kam die Sonne noch für ein paar Stündchen raus. Ansonsten war es heute wirklich ruhig und unspektakulär. Muss ja auch mal sein. Morgen geht es leider weiter. Wir werden so leid es uns tut, die Lofoten verlassen, doch ich bin mir sicher: wir kommen wieder dann am liebsten mit unserem eigenen kleinen Camper ♡Read more

Elveskjeret