Norway
Hellebrua

Ålesund

August 10, 2020 in Norway ⋅ ☁️ 18 °C

Ålesund, laut norwegischer Meinung, die schönste Stadt.
    Ja, sie ist ganz nett, aber merkwürdig angelegt. Sehr zerpflückt alles. Es fehlt ein echter Stadtkern.
    Die Häuser sind zum großen Teil sehr schön und gut erhalten.
    Ålesund wurde nach einem Brand im Januar 1904, anschließend im Jungendstil wieder aufgebaut.
    Hier liegt übrigens eines der Hurtigrouten Schiffe an der Kette. Da ist erstmal wieder Pause.
    Morgen wieder ne fette Wanderung.
    Zu Fuß zum Gletscher. Und wer hat nur Turnschuhe mit? Wir.... na toll.

Alesund

May 15, 2016 in Norway ⋅ ⛅ 8 °C

The town center of Alesund is soooo pretty! <3

After leaving Alnes Fyr we decided to get something for dinner, so our friends took us to Lyst, which can be found in the old town center of Alesund. The Lyst is a wonderful decorated place where we had a great chicken sandwich and more of nice conversation. After lunch we went for a walk around the town center, which is just sooo pretty - the pictures can not do it justice.Read more

Ålesund

August 8, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 18 °C

Vandaag gaan we een dagje naar Ålesund. Het is een uurtje rijden, maar we moeten natuurlijk wel eerst met de veerpont een fjord oversteken. Ålesund ligt aan de kust en de stad is gebouwd op drie eilanden. Het centrum van het stadje is niet groot, we kunnen alles lopend bekijken. Er is natuurlijk veel water en de gekleurde huizen langs de vissershaven zien er mooi uit. Ook zien we vissers in het haventje de gevangen vis rechtstreeks vanaf de boot verkopen. Verder zijn er in het stadje veel gebouwen in Jugendstil gebouwd.

Het is tijd om ons eens te verwennen. Omdat in Noorwegen alles zo duur is, gaan we minder vaak ergens iets drinken. Maar nu gaan we bij een bakkertje koffie drinken en nemen er een erg lekker gebakje bij. Na deze heerlijke traktatie lopen we nog wat verder door de stad en gaan als lunch ‘fish and chips’ eten. De vis is erg lekker, de frietjes wat minder. Als we alles in het stadje gezien hebben, rijden we nog naar een eilandje in de buurt. Maar dat valt tegen en dus gaan we weer terug naar ons vakantie huis. Omdat we vanmiddag al veel gegeten hebben, eten we nu een broodje. Daarna doen we nog wat spelletjes.

Hellebrua