Norway
Jøssang

Here you’ll find travel reports about Jøssang. Discover travel destinations in Norway of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Helikopter vlucht

July 6, 2017 in Norway

De komende drie nachtjes gaan we kamperen. De tent staat, een klein lek is gerepareerd, laat de regen maar komen. Al hebben we natuurlijk liever zon, de weersvoorspelling voor de komende dagen is helaas minder mooi.

Vroeg in de avond hadden we een helikopter vlucht geboekt vanuit de camping. Beide hadden we nog nooit gevlogen in een helikopter en mijn vriendin heeft zelfs een beetje last van vlieg angst. Toen we in de helikopter stapte waren alle angsten weg, we zagen het prachtige landschap van boven en keken onze ogen uit. Dit was een van de gaafste dingen die ik ooit op vakantie heb gedaan. Ik denk dat mijn vriendin het zelfde gevoel heeft. Ik ben super trots op haar! Dat ze dit heeft durven doen terwijl ze vliegangst heeft, mijn dag is perfect! Wat een ervaring!Read more

Egersund - Preikestolen Camping

July 6, 2017 in Norway

Vor Stavanger sind wir unschlüssig: Sollen wir beim Camping Ølberg bleiben (sieht ganz nett aus, inkl. Resti), sollen wir nach Svanger oder weiter in die Fjorde? Wir entscheiden uns für das Letzte. Via Sandnes über Lavvik gehts mit der Fähre über den imposanten Lysefjord. Die Felsen gehen rechts und links 100e von Meter steil vom Fjord in die Höhe. Auf dem Fjord kreuzen sich Schnellboot-Fähren und eine Brücke hängt hoch zwischen den Felsen und üerpannt den Fjord (Tunnel - Brücke - Tunnel... ca. 50m über dem Meeresspiegel, wie das wohl gebaut wurde?).
    Hier stehr auch der Preikestolen - ein bekannter Wanderfels (ein Weg, 2 Stunden, leider zu viel für unsere kurzen Beine). Wir fahren auf den Preikestolen Camping und finden einen perfekten Platz am kleinen See. Wir essen zmittag, Glace, fischen (ohne Erfolg) und machen ein Feuer für die Blätzli...

Preikestolen

July 8, 2017 in Norway

Gisteren hebben we de hele dag regen gehad, maar gelukkig was het vandaag droog om naar de Preikestolen te lopen. Het was een gave maar zware klim de berg op. Onderweg hebben we veel genoten van het uitzicht en de meren boven in de bergen. Helaas was het uitzicht bij de Preikestolen zelf niet zoals we hadden verwacht. Het was zo mistig dat we niks konden zien van de fjorden, maar we konden wel in alle rust een foto maken bij de rand. Zonder hoogtevrees, want we konden niet zien hoe hoog de Klif was (hij bleek 600m hoog te zijn). Ook al hadden we niet het uitzicht waar we op hadden gehoopt, het was een geweldige tocht!Read more

Jøssang, Jossang