Peru
Cocachimba

Here you’ll find travel reports about Cocachimba. Discover travel destinations in Peru of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

8-8 Gocta waterval

August 8, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 18 °C

Veel regen vannacht en ook helaas 's ochtends. We ontbijten onder een afdakje met mislukte chocoladefondue en een restje cereal en pakken drijfnat in. Keurig om 9 uur weg. Nog geen kip te zien overigens, behalve 1 echte haan.
    Half 10 op pad met de paarden, aan een touwtje. Maar jemig wat ben ik blij dat ik dat niet hoef te lopen. Knetter stijl bij vlagen, modderig. Zelfs de paarden hebben er moeite mee. En dan nog een stief kwartiertje lopen (bijna een uur) naar de waterval. Ondanks de tape is mijn knie not-amused. Maar gaaf. Mooie wandeling ook.
    En dan weer terug naar de paarden en met paarden terug. Het lijkt wel nog stijler dan de heenweg. Ik ben mijn paard erg dankbaar.
    Bij het binnengaan van het dorp zien we een lodge. Dáár zou ik graag kamperen.
    De hostel is zo te zien nog steeds niet druk.
    We eten lekker.
    Kamperen mag niet bij de lodge. Dan maar een kamer. Wát gaaf. Een hete douche! Er moet koud water bij!!
    Zien we ook nog kolibries!

9-8 Gocta lodge

August 9, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 20 °C

Het ontbijt is een buffet, superluxe. We genieten zo dat Karin gaat vragen of we nog een dag kunnen blijven. Kan, moeten we wel naar een kleinere kamer. Nog steeds sjiek.
    Ik geloof niet dat ik ooit in mijn leven zo genoten heb van een hete douche.
    De hele dag alleen maar zitten genieten van het uitzicht, het heen en weer waaien van de waterval, de kolibries, het zwembad en de stilte.
    Zalig.
    Bizar idee trouwens dat de waterval pas in 2006 wereldkundig werd. Al die mensen die hier met paarden lopen en toeristen bedienen, hebben nog meegemaakt dat niemand, behalve de mensen hier, er van af wist!

7-8 Cocachimba

August 7, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 18 °C

Ontbijt, boodschappen, ouwehoeren met de mevrouw van de hostel, half elf rijden we weg. In de hoofdstraat nog meer boodschappen, maar beleg voor op brood lukt niet. We vergeten de mayonaise.
    Dan rustig klimmen richting de afslag naar de waterval. Fietst fijn, mooie route, maar het is bewolkt en fotografeert niet zo. Het is ook niet spectaculair. Gewoon o.k.
    We eten wat in het restaurant bij de afslag. Tortilla verde voor mij en kip met friet en rijst voor Karin.
    Als we verder fietsen wordt Karin hartstikke beroerd. Het is vrij stijl, we moeten een stuk duwen. Niet handig meteen na het eten.
    Na 2 km. komt er een pickup. Die wil haar gelukkig meenemen met fiets en al.
    Ik fiets door, het ergste blijkt achter de rug en ik kan bijna alles fietsen. We treffen elkaar bij de ticketoffice.
    Kampeerplek zoeken is lang niet zo simpel als I-Overlander zegt. We proberen Francesco: te stijl om er te komen, iemand waar we een tent en camper zien staan: te nat. Zijn vriend, nee, Sergio: onduidelijk, niet thuis en te stijl (ik was er heen gelopen), grasveld naast ticket office (waar I-Overlander zei dat we konden staan): mag niet.
    Ondertussen begint het te regenen. We gaan richting hostel. Of we daar in de tuin mogen staan: ja.
    Hebben we alles met hangen en wurgen opgezet, komt ze zeggen dat we om 8 uur morgenochtend weg moeten, want dan komen er heel veel mensen. Grrr. We zeggen 9 uur; is o.k. Om half tien hebben we paarden gereserveerd, later kon niet helaas.
    Niet helemaal het kampeergevoel wat we zochten helaas.

Cocachimba