Philippines
Nacpan

Here you’ll find travel reports about Nacpan. Discover travel destinations on the Philippines of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Paradijselijk Palawan

April 29, 2016 on the Philippines

Palawan. Het eiland waar we misschien wel het meest naar uit hebben gekeken. Dit is het paradijs, zo hebben we gehoord.

In Puerto Princesa stappen we meteen over op de bus naar El Nido. Een lange oncomfortabele rit. De volgende ochtend worden we wakker in een vol, chaotisch en spuuglelijk dorpje dat -toegegeven- in een schitterende baai gelegen is. Hmm, voor het paradijs moeten we zo te zien de stad uit.

Dus huren we een scooter en rijden naar Nacpan beach. Eindelijk het beloofde paradijs.. Een schitterend wit strand met azuurblauw water, omgeven door ruisende palmbomen, groene heuvels en rotspartijen. Prachtig. We drinken mango- en ananasshakes en vinden aan de rechterkant van het strand een rustig barretje waar we ongestoord in hangmatjes kunnen schommelen. Met onze voeten in het zand en met het mooiste uitzicht ever drinken we verse kokosnoot en eten we gegrilde scampi's. Wat een leven.

Als de zon begint te zakken beginnen we aan de bumpy ride terug naar El Nido. De zonsondergang kijken we in Corong Corong. Met een cocktail in de hand, want zo hoort het. Zucht.. Hier kunnen we wel aan wennen, hoor!

Palawan - Nacpan beach day 5

April 24, 2016 on the Philippines

Neděle, nicnedelani. Pujceni motorky za 500 piso na den, coz je pro jednoho 125 korun na den plus benzin za cenu cca 20 kacek za litr se spotrebou kolem 3 l na 100km za hubitchku. Vyrazili jsme na Nacpan beach, naadherna dlouha plaz asi hodinu od El Nida, cast dirty road a peknej bordel v ocich:-) Valecka. Drinky na plazi. Predcitani z Ruizovo Laska, vztahy a pratelstvi. Ja se koupal v triku, protoze moje zada stale tomatova. Vecer pak nadherny zapad slunce. A cesta zpet za tmy na relativne nestabilni motorce na dirty road s prachem v ocich a rychlosti hlemyzde. Dojeli jsme! Vecere byla skvela. Nejaka velka ryba, ptej se me co a stejne ti reknu, ze to byla ryba. Na grilu se zeleninou a ryzi. K tomu red horse, jak jinak. Spanek a rani prekvapeni, o tom dalsi den.Read more

Nacpan