Portugal
Lajes Das Flores

Lajedo - Somewhere

April 24 in Portugal ⋅ ⛅ 15 °C

Acordamos às 7h da manhã em Ponta Delgada, tentei fazer o check in a essa hora mas recebi um alerta a dizer: check in em espera. Não era bom sinal, porque nos últimos 6 dias não tinha havido voos para as Flores.

O nosso taxista chegou as 7h30 em ponto e levou-nos para o aeroporto. No check-in, a hospedeira avisou que o voo podia não sair como tinha acontecido nos últimos dias. Felizmente as condições tinham melhorado e seguimos tranquilamente para as Flores com uma escala curta no Faial.

Depois de levantar o carro seguimos para a Cuada para almoçar. Uma aldeia encantadora de pedra, recuperada para o turismo. A Maria do Carmo, uma miúda de 3 anos engraçou connosco, fizemo-la acreditar que as flores falavam e queria ficar a almoçar na nossa mesa. Uma "terrorista" que acabou por comer as nossas batatas e se deixássemos "tomia" também o pão do hamburger que não queríamos.

À tarde, tínhamos programada fazer um trekking de 3h30, da Fajã Grande ao Lajedo, passando pelas incríveis cascatas da Ribeira do Ferreiro e pelo mais bonito miradouro da ilha, o miradouro do Portelo.

Claro que fizemos o percurso ao contrário do sugerido porque não gostamos de seguir as regras o que acabou por nos custar caro, porque no sentido que fizemos tem várias e longas subidas íngremes. A meio do caminho ainda recebi uma chamada da dona da casa onde íamos ficar a dizer que tínhamos esquecido de ir buscar as chaves ao aeroporto e este estava quase a fechar. A nossa sorte foi que a empregada tinha uma chave e acabou por deixar debaixo de uma pedra no churrasco da casa.

O final do precurso tornou-se ainda mais difícil porque tinha muitos pequenos rios que deixava tudo inundado e cheio de lama escorregadia. Aliás a probabilidade de cairmos na lama e ninguém nos querer trazer de volta depois de mais de 13km a pé era muita.

Já perto das 19h e sem ver ainda a última aldeia à vista, pensámos que o melhor era tentar chamar já um táxi, porque parecia que estávamos bem longe da sociedade e esse tal última aldeia podia nem existir. Depois de andarmos um pouco a procura de rede liguei para dois números de táxi que encontrei na net mas sem sucesso. O Valentim já queria ligar para os bombeiros.

Felizmente lembrei de mandar uma mensagem a pedir ajuda ao rapaz da agência que nos ia levar no tour no dia seguinte.

-Precisamos de ajuda 😁estamos no Lajedo a 13km do carro e não sabemos como voltar, conhece o número de algum táxi?

-Opa Sei. O meu pai, mas é caro porque vem de Santa Cruz

Até podia vir de Lisboa. Combinámos encontrar no Lajedo a frente da igreja. Ainda bem que combinámos antes de chegar porque a aldeia não tinha rede.
    Andamos à procura de um sitio com rede no caso de algum imprevisto, mas nada. Só chamadas de emergência.

O taxista, pai do Marco da agência, levou-nos diretos para o restaurante Pôr do Sol, com quase meia hora de atraso. Estávamos rotos, com um escaldão no nariz e os ténis cheios de água e lama.

Durante o jantar estamos a ver qual dos clientes é que nos ia dar boleia até ao carro. As raparigas ao nosso lado tinham um smart, as outras mesas eram grupos maiores, tinham carro cheio. Sobrava um casal e um grupo de 4. Fizemos uma espera à porta do restaurante a ver quem seria a vítima.

A família de Mafra, com carro alugado por "baixo do tapete", disse logo que nos levava. Fomos bem apertados, 4 na parte de trás, até ao nosso carro. A mãe até me pediu amizade no Facebook e já nos queria convidar para almoçar na casa dela em Mafra, depois de uma boa risada a ouvir os cagarros.

Westcanyon

April 25 in Portugal ⋅ ☁️ 15 °C

Hoje fizemos canyonning pela primeira vez e será sem dúvida a primeira de muitas. Descidas de rapel, de slides, de escorregas ou a saltar no meio de cascatas lindíssimos em que o único acesso seria através desta modalidade. Estou admirada não ter experimentado isto mais cedo, eu que adoro cascatas. Ainda por cima com o Marco, da westcayon, muito bem disposto, sempre a fazer palhaçadas.

Tendo em conta o nosso cansaço físico o objetivo para a tarde era ir buscar um peixinho, ir para casa e fazer um churrasco a ver o mar. Visto a nossa fome e preguiça de voltar a casa, almoçámos no Fora de horas recomendado pelo Marco e seguimos caminho, para dar a volta a ilha pelo lado sul.

Chegados à Fajã de Lopo Vaz, não tive hipótese se não descer à uma das poucas praias da ilha, com um micro clima tropical. Mais um percurso difícil com um sol de Verão a bater nas long-sleeve preta que trazia. Não estava à espera que as temperaturas passassem dos 15°, mas se pudesse até dava um mergulho no mar.

Ainda passámos na incrível cascata do Poço do Bacalhau, antes de ir jantar ao Papadiamandis.

Első megalló: Lajes de Flores

September 12, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Az első felfedezett csoda az volt, hogy milyen gyorsan lesz napsütésből óriási eső 🤣 Kicsit körbe néztünk Lajes főterén, megnéztük a világítótornyot, és itt elkapott minket a zivatar. Ki akartunk menni a partvonalra, egy szép kis túra ösvény vezet le a magasból a partig, de miután 10 percig ültünk az autóban egy sokadrendű egy nyomtávos úton várva az eső végét, inkább megfordultunk és elindultunk a fennsík irányába, hátha ott nincs eső. Megvan azért a hangulata ennek is, ahogy a felhők között csupa zöld környezetben autókázunk.Read more

Faja Grande és a vízesések völgye túra

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 24 °C

Elvileg Faja Grandetól indul és Lajedóig tart egy 13 km-es túra, mi ennek a felét terveztük. El a vízeséses völgyig, és onnan vissza, ez is lesz vagy 10-12 igy.
    A faluból nagyon hangulatos ösvény megy ki, először régi házak között, nagyon sok az elhagyatott (nem csak itt, máshol is az Azori szigeteken), majd a régi kő kerítésekkel körbe vett legelők között megy. Bal kézről zöld sziklafalak, jobb kézről először óceán, aztán legelők mindenhol. Meg hegyek. Gyönyörű, de nagyon meleg van, és folyamatosan emelkedik megállás nélkül. Szerencse, hogy a legelők miatt szinte 20 méterenként van egy csap a tehenek itatásához, inni nem merünk belőle, de legalább meg tudjuk mosni magunkat és kicsit felfrissülni.
    Nagyon furcsa itt, hogy este 21 fok van, néha fázunk, pulcsi kell, nappal meg kemény 23-24 fok, és félmeztelenül megsülünk.
    Szóval nagyon kellemes helyen megy az ösvény, látványos, alig jön szembe ember, nagyon jó kis nyugis csendes sziget kevés turistával. Egy idő után rátérünk egy kő útra, majd megláttuk a táblát, már csak 600 méter. De milyen 😂

Poco do Bacalhau

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 23 °C

Faja Grandeba visszaérve kimentünk még a település túlsó végére, ahol van egy hosszú kavicsos part, mögötte magas szikla falak és még mi? Hát vízesések. Amikről nem is tudtunk.
    Flores azt jelenti hogy virág, tehát ez a sziget elvileg a virágok szigete, gyakorlatilag vízesés sziget jobb név lenne. Mindenhonnan ömlik a víz. Itt a partról nézve kapásból négyet láttunk egyszerre, amint a több száz méter magas hegyről szinte függőlegesen zúdul le. Nem is lehet leírni.
    Ezek közül az egyikhez vezet is ösvény, régi elhagyatott vízi malmok mellett. Fürödni is lehet a tövében. Ez a Poco do Bacalhau.

Még egy kis koválygás a környéken

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Elmentünk még az utolsó faluig a völgyben, szuper hangulatos régi házak, kis templom, egy autó széles út, kilátás a partszakaszra. Szerettünk volna vacsorázni, a Google ajánlott pár éttermet. Az első Faja Grandeban a parton, jónak tűnik, igényes, emberek is vannak bent. Sajnos nincs hely, talán fél óra múlva. Oké, van egy másik, egy kisebb innen 50 méterre, közvetlenül a bazalt, sziklás hullámos parton. Nagyon ilyen loungeos hely, szól a halk zene, kilátás király, kicsit hippi hely, a tulaj is úgy néz ki. Sajnos itt sincs most hely, talán később, pedig shrimp risotto az esti menü.
    Oké, Fajazinhaban láttunk egy kiírást hogy étterem lent a part irányában, csak pár kilométer, kocsival gyors lesz. Találkoztunk egy már nagyon haza menni akaró kecskével, csak úgy mekegett hogy vigyük el 🤣 Az étteremről jókat írtak, de persze ma zárva. Akkor vissza Faja Grandeba, hátha van már hely. Gyönyörű ez a völgy, jó itt kocsikázni, de most már ehetnénk 🤣 Végük az első helyre mentünk, most már volt hely is. Kicsit elég volt mostanra a helyi kajákból, inkább valami egyszerűbbet választottunk. Sima grillezett sertés meg rákos gombás tészta, kimondottan jó volt mindegyik, és a hely sem volt drága. Egy presszó meg egy csokis mousse a végén, és irány vissza a szállásra a korom sötét fennsíkon keresztül.

Faja Grande ebéd

September 12, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Nem kockáztattunk, amúgy is közel voltunk
    Bár a sziget túloldalára indultunk, de csak plusz 10-15 perc volt Faja Grande. Ahol tegnap este ettünk, és jó volt. Most nem volt olyan nagy szám, de rossz sem. Megfogadtuk hogy most már nem erőltetjük a halat, dehát tőkehal volt helyi speckó módon hagymával, paprikával megsütve. Sajnos kicsit too much volt, meg szálkás is, nem lett volna vele semmi baj, ha nem ettünk volna már egy csomó ennél jobb halat is itt. Kata pedig valami steaket kért, az, sem volt rossz, de ennél is volt már jobb a szigeteken. Viszont a helyszín és a környezet csodálatos továbbra is 😉Read more

Még két krátertó a felhők között

September 12, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Van egy pár nap elmaradásom a naplózással, próbálom folytatni :)
    Szóval mentünk tovább az esőben, nem úgy tűnt mintha szűnni akarna, de itt sose, lehet tudni. Főútról le, irány egy hegyi mellékúton két tó a fennsíkon. A, szigeteken a mellékutak is nagyon jó minőségűek, csak keskenyebbek és magasan mennek, pont nekem való 😨 Itt végig a felhők között kanyarogtunk, egyre feljebb, körülöttünk a tejfehér köd. Egyszer csak érzékeltük hogy az út mellett a nagy mélységben van valami tó. Nem messzire van egy miradouro, addig jussunk el. Ott volt két lány, szintén bevállalósak, az, esőben felhőben feljöttek idáig.
    Amint megálltunk, bár még esett az eső, elkezdett oszlani kicsit a felhő, hirtelen volt egy kis napsütés is, meg látszott az óceán, és ami a lényeg, egy szép nagy zöld színű tó a mélyben, a Lagoa Funda das Lajes. Nagyin misztikus hangulata volt így, hogy ember alig, felhők szaladgálnak ide oda mi meg esőkabátban nézelődünk :)
    Leparkolt egy középkorú német pár is, nagyon kedves, aranyosak voltak, jót nevettünk azon, milyen, szuper időnk van 😊
    Az út másik oldalán pedig nagyon közel egy kisebb kráter tó volt, a Lagoa Rasa. Megnéztük még ezt is, sétáltunk kicsit az elhagyatott úton, majd vissza a kocsiba, irány a bazalt oszlopok.

Rocha dos Bordões a híres bazaltoszlopok

September 12, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Folytattuk utunkat a felhők között, egy kanyar után megláttuk az óceánt, balra a bazaltoszlopokat és körbe egy baromi nagy szivárványt. Bár még ködös felhős volt az idő, kezdett a nap is egyre jobban megjelenni. Lementünk az itteni miradourohoz, eddigre teljesen elment az óceán felől a felhő, gyönyörű idő lett és elképesztő látvány tárult elénk. Monumentális, nagyon zöld, nagyon meredek, nagyon vad, gyönyörű. Egy olasz család is ott fotózkodott, velük később is össze futottunk, megkértük őket fotózzanak már le minket 😎

Rocha dos Bordões
    Ilha das Flores, Portugal

Túra a két színű tavak körül

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

A neve a helynek: Reserva Florestal Natural do Morro Alto e Pico da Se
    A környezet: eszméletlen. Zöld ezer árnyalata, mindenféle növény, virág, bokor, moha, zuzmó, csermelyek folynak úton útfélen.
    Autóval nagyon könnyű megközelíteni, sőt, igazából sétálni se nagyon kell, mindegyik pontja közel van az úthoz, mi mégis inkább körbe sétáltunk, mert így látszik rendesen hol vagyunk.
    Van kiszáradt kráter tó, madár rezervátum (Caldeira Branca) kiépitett lessel, és a lényeg: a két színű tavak - Lagoa Funda, Lagoa Comprida (jaja, kétszínű, mint Sete Cidades-ben). Csak itt a két szín azért van, mert az egyik tó alacsonyabban van, és emiatt máshogy esik rá a fény.
    Baromi jó volt itt sétálgatni, tényleg gyönyörű. De a tudat a legjobb, hogy most egy fennsíkon vagyunk, nem messze tőlünk jönnek a függőleges sziklafalak az óceán partig, és az összes víz, ami itt összegyűlik vízeséseken keresztül fog leömleni, és azt is mindjárt megnézzük.

Lajes Das Flores, Lajes das Flores Municipality