Portugal
Lajes Das Flores

Első megalló: Lajes de Flores

September 12, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Az első felfedezett csoda az volt, hogy milyen gyorsan lesz napsütésből óriási eső 🤣 Kicsit körbe néztünk Lajes főterén, megnéztük a világítótornyot, és itt elkapott minket a zivatar. Ki akartunk menni a partvonalra, egy szép kis túra ösvény vezet le a magasból a partig, de miután 10 percig ültünk az autóban egy sokadrendű egy nyomtávos úton várva az eső végét, inkább megfordultunk és elindultunk a fennsík irányába, hátha ott nincs eső. Megvan azért a hangulata ennek is, ahogy a felhők között csupa zöld környezetben autókázunk.Read more

• Day15

Faja Grande és a vízesések völgye túra

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 24 °C

Elvileg Faja Grandetól indul és Lajedóig tart egy 13 km-es túra, mi ennek a felét terveztük. El a vízeséses völgyig, és onnan vissza, ez is lesz vagy 10-12 igy.
    A faluból nagyon hangulatos ösvény megy ki, először régi házak között, nagyon sok az elhagyatott (nem csak itt, máshol is az Azori szigeteken), majd a régi kő kerítésekkel körbe vett legelők között megy. Bal kézről zöld sziklafalak, jobb kézről először óceán, aztán legelők mindenhol. Meg hegyek. Gyönyörű, de nagyon meleg van, és folyamatosan emelkedik megállás nélkül. Szerencse, hogy a legelők miatt szinte 20 méterenként van egy csap a tehenek itatásához, inni nem merünk belőle, de legalább meg tudjuk mosni magunkat és kicsit felfrissülni.
    Nagyon furcsa itt, hogy este 21 fok van, néha fázunk, pulcsi kell, nappal meg kemény 23-24 fok, és félmeztelenül megsülünk.
    Szóval nagyon kellemes helyen megy az ösvény, látványos, alig jön szembe ember, nagyon jó kis nyugis csendes sziget kevés turistával. Egy idő után rátérünk egy kő útra, majd megláttuk a táblát, már csak 600 méter. De milyen 😂

Poco do Bacalhau

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 23 °C

Faja Grandeba visszaérve kimentünk még a település túlsó végére, ahol van egy hosszú kavicsos part, mögötte magas szikla falak és még mi? Hát vízesések. Amikről nem is tudtunk.
    Flores azt jelenti hogy virág, tehát ez a sziget elvileg a virágok szigete, gyakorlatilag vízesés sziget jobb név lenne. Mindenhonnan ömlik a víz. Itt a partról nézve kapásból négyet láttunk egyszerre, amint a több száz méter magas hegyről szinte függőlegesen zúdul le. Nem is lehet leírni.
    Ezek közül az egyikhez vezet is ösvény, régi elhagyatott vízi malmok mellett. Fürödni is lehet a tövében. Ez a Poco do Bacalhau.

• Day15

Még egy kis koválygás a környéken

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Elmentünk még az utolsó faluig a völgyben, szuper hangulatos régi házak, kis templom, egy autó széles út, kilátás a partszakaszra. Szerettünk volna vacsorázni, a Google ajánlott pár éttermet. Az első Faja Grandeban a parton, jónak tűnik, igényes, emberek is vannak bent. Sajnos nincs hely, talán fél óra múlva. Oké, van egy másik, egy kisebb innen 50 méterre, közvetlenül a bazalt, sziklás hullámos parton. Nagyon ilyen loungeos hely, szól a halk zene, kilátás király, kicsit hippi hely, a tulaj is úgy néz ki. Sajnos itt sincs most hely, talán később, pedig shrimp risotto az esti menü.
    Oké, Fajazinhaban láttunk egy kiírást hogy étterem lent a part irányában, csak pár kilométer, kocsival gyors lesz. Találkoztunk egy már nagyon haza menni akaró kecskével, csak úgy mekegett hogy vigyük el 🤣 Az étteremről jókat írtak, de persze ma zárva. Akkor vissza Faja Grandeba, hátha van már hely. Gyönyörű ez a völgy, jó itt kocsikázni, de most már ehetnénk 🤣 Végük az első helyre mentünk, most már volt hely is. Kicsit elég volt mostanra a helyi kajákból, inkább valami egyszerűbbet választottunk. Sima grillezett sertés meg rákos gombás tészta, kimondottan jó volt mindegyik, és a hely sem volt drága. Egy presszó meg egy csokis mousse a végén, és irány vissza a szállásra a korom sötét fennsíkon keresztül.

Faja Grande ebéd

September 12, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Nem kockáztattunk, amúgy is közel voltunk
    Bár a sziget túloldalára indultunk, de csak plusz 10-15 perc volt Faja Grande. Ahol tegnap este ettünk, és jó volt. Most nem volt olyan nagy szám, de rossz sem. Megfogadtuk hogy most már nem erőltetjük a halat, dehát tőkehal volt helyi speckó módon hagymával, paprikával megsütve. Sajnos kicsit too much volt, meg szálkás is, nem lett volna vele semmi baj, ha nem ettünk volna már egy csomó ennél jobb halat is itt. Kata pedig valami steaket kért, az, sem volt rossz, de ennél is volt már jobb a szigeteken. Viszont a helyszín és a környezet csodálatos továbbra is 😉Read more

• Day16

Még két krátertó a felhők között

September 12, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Van egy pár nap elmaradásom a naplózással, próbálom folytatni :)
    Szóval mentünk tovább az esőben, nem úgy tűnt mintha szűnni akarna, de itt sose, lehet tudni. Főútról le, irány egy hegyi mellékúton két tó a fennsíkon. A, szigeteken a mellékutak is nagyon jó minőségűek, csak keskenyebbek és magasan mennek, pont nekem való 😨 Itt végig a felhők között kanyarogtunk, egyre feljebb, körülöttünk a tejfehér köd. Egyszer csak érzékeltük hogy az út mellett a nagy mélységben van valami tó. Nem messzire van egy miradouro, addig jussunk el. Ott volt két lány, szintén bevállalósak, az, esőben felhőben feljöttek idáig.
    Amint megálltunk, bár még esett az eső, elkezdett oszlani kicsit a felhő, hirtelen volt egy kis napsütés is, meg látszott az óceán, és ami a lényeg, egy szép nagy zöld színű tó a mélyben, a Lagoa Funda das Lajes. Nagyin misztikus hangulata volt így, hogy ember alig, felhők szaladgálnak ide oda mi meg esőkabátban nézelődünk :)
    Leparkolt egy középkorú német pár is, nagyon kedves, aranyosak voltak, jót nevettünk azon, milyen, szuper időnk van 😊
    Az út másik oldalán pedig nagyon közel egy kisebb kráter tó volt, a Lagoa Rasa. Megnéztük még ezt is, sétáltunk kicsit az elhagyatott úton, majd vissza a kocsiba, irány a bazalt oszlopok.

• Day16

Rocha dos Bordões a híres bazaltoszlopok

September 12, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Folytattuk utunkat a felhők között, egy kanyar után megláttuk az óceánt, balra a bazaltoszlopokat és körbe egy baromi nagy szivárványt. Bár még ködös felhős volt az idő, kezdett a nap is egyre jobban megjelenni. Lementünk az itteni miradourohoz, eddigre teljesen elment az óceán felől a felhő, gyönyörű idő lett és elképesztő látvány tárult elénk. Monumentális, nagyon zöld, nagyon meredek, nagyon vad, gyönyörű. Egy olasz család is ott fotózkodott, velük később is össze futottunk, megkértük őket fotózzanak már le minket 😎

Rocha dos Bordões
    Ilha das Flores, Portugal

• Day15

Túra a két színű tavak körül

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

A neve a helynek: Reserva Florestal Natural do Morro Alto e Pico da Se
    A környezet: eszméletlen. Zöld ezer árnyalata, mindenféle növény, virág, bokor, moha, zuzmó, csermelyek folynak úton útfélen.
    Autóval nagyon könnyű megközelíteni, sőt, igazából sétálni se nagyon kell, mindegyik pontja közel van az úthoz, mi mégis inkább körbe sétáltunk, mert így látszik rendesen hol vagyunk.
    Van kiszáradt kráter tó, madár rezervátum (Caldeira Branca) kiépitett lessel, és a lényeg: a két színű tavak - Lagoa Funda, Lagoa Comprida (jaja, kétszínű, mint Sete Cidades-ben). Csak itt a két szín azért van, mert az egyik tó alacsonyabban van, és emiatt máshogy esik rá a fény.
    Baromi jó volt itt sétálgatni, tényleg gyönyörű. De a tudat a legjobb, hogy most egy fennsíkon vagyunk, nem messze tőlünk jönnek a függőleges sziklafalak az óceán partig, és az összes víz, ami itt összegyűlik vízeséseken keresztül fog leömleni, és azt is mindjárt megnézzük.

Fajazinha és Faja Grande

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Miután körbe sétáltuk a tavakat, megéheztünk, irány a másik tervezett túra kiindulási pontja, Fajazinha, majd ott veszünk valamit. Az út a fennsíkról egyszer csak egy baromi nagy szakadék mellett ment le, elénk tárult A Völgy. Több száz méter magas, szinte függőleges élénk zöld falak, és millió vízesés ömlik le a fennsíkról. Csoda.
    A falu nagyon cuki, persze tök üres, pár ember ül egy téren. Kérdeztük bolt merre, mondták ez az, de 4-kor nyit. Akkor irány Faja Grande, elvileg ott is van volt.
    Ez is ugyanolyan aranyos, szép falu, annyi különbséggel, hogy sokkal jobb a háttér, vannak éttermek, boltok is, meg közvetlenül lent van az óceán parton. Sok sok fekete bazalt a parton (itt folyt be a láva anno régen), ezeken hatalmas hullámok csapdosnak, ijesztő és érdekes egyszerre.
    Az hogy vannak éttermek és boltok, azon nem azt kell érteni, mint pl a Balaton parton, hanem azt, hogy van nyitva egy kisbolt meg két kis étterem, de ez már itt soknak számít, jó nagy nyüzsgő turista paradicsomnak 😂
    Bevásároltunk, kiültünk az óceán partra és a túra előtt bekajáltunk.

• Day15

Tiszta gyűrűk ura - vízesések völgye

September 11, 2019 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Poço Ribeira do Ferreiro (Alagoinha) a becsületes neve.
    Szóval a túra célja ez volt, tábla mutatta, hol kell felmenni még 600 métert. Egyrészt nagyon izgalmas, érdekes volt, mert egy kövekkel kirakott ösvény ment, réges-régi falak között, gondolom legelők voltak míg vissza nem nőtt a növényzet, az ösvény mellett kőből vájt csatornában zubogott le a víz, viszont irgalmatlanul meredeknek tűnt ebben a melegben és 5 km gyaloglás után, ami szintén szinte végig felfelé ment. Azt hittük sosem érünk oda de egyszer csak láss csodát, eltűntek a fák, kitágult a völgy és huhhhhh... Nem lehet leírni.
    Egy kis tó, szédítő magas falak előtted, csupa zöld minden, és a tetejéről 10-15-20 nagyobb és kisebb vízesés ömlik le, áll össze, majd szakad szét újabb vízesésekre. Olyan monumentális és gyönyörű, érzed a természet erejét. És nemrégen mi még fent sétáltunk a fennsíkon, ahonnan ezek ömlenek le. És néztük is, jé, itt egy kis patak, de aranyosan csörgedezik. Hát ez lesz belőle.
    Leültünk pihenni és élvezni a csobogást. Nagyon kevés ember volt ott, itt is látszott, hogy szerencsére ez még nincs nagyon felkapva, pedig tényleg egy csoda.
    Üldögéltünk vagy fél órát, aztán csak elindultunk vissza, hisz még vissza kell jutni az autóhoz.
    Az út eseménytelen volt Faja Grandeig, leszámítva hogy nehéz befogadni ezt a sok mindent egyszerre 😊