Sri Lanka
Ettukala

Here you’ll find travel reports about Ettukala. Discover travel destinations in Sri Lanka of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Ankunft + 1 Tag

June 27 in Sri Lanka

Endlich nach einer halben Ewigkeit sind wir in Sri Lanka angekommen. Nach der Flughafen Prozedur haben wir auf unseren Fahrer gewartet. Dann kommt man in die Empfangshalle und man entdeckt schon die berühmt berüchtigten Fahrer die mit einem Schild auf einen warten. Ich habe nie geblaubt das jemand mit einem Schild auf mich warten würde, aber doch. Nach längerem suchen fanden wir den Mann, der ein Schild mit meinem Namen hielt. Vollgepackt mir unserem Gepäck sind wir unterwegs zum Tuk Tuk. Nicht zu vergessen in Sri Lanka war es 3 in der Nacht und wir sind wie die Wilden zum Hotel gedüst. Nach einer eher kurzen Nacht sind wir in den heutigen Tag gestartet.

Zuerst sind wir zum Strand gegangen, danach haben wir eine Kleinigkeit in einer Strandbar gegessen. Sozusagen unsere erste Mahlzeit in diesem Land. Ein Spaziergang zum Fischmarkt hat unseren Tag komplett gemacht. Die Hitze bzw die Schwüle ist nicht ganz ohne. Aber gott sei dank hat unser Zimmer eine Klimaanlage 🙏🏻😜

Ein Highlight dieses Tages (halb positiv-halb negativ) war ein Besuch von einem Mann mit seinem Affen namens Michael (Jackson). Dieser Mann kam auf uns zu und setzte sich zu uns in den Sand. Keine Sekunde hat es gedauert und der Affe setzte sich auf mich. Ohne darüber nachzudenken sagte ich zu Lisa: „Schnell schnell mach a Foto!“ Natürlich war das alles geplant und der Mann wollte für das Fotos Geld haben. Da kamen wir nicht aus, aber wir hatten fast kein Geld mit...sagten wir zu ihm...zwicker, zwicker 😉

Eerste echte dag Sri Lanka

July 11, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en een stukje gaan lopen voor een lekker ontbijtje. Daarna de tuktuk naar huis toe. Emma mocht rijden. Bij het appartement lekker gezwommen en zonnen. Daarna lekker douchen een klein hapje eten fruit enz en weer mey onze tuktuk driver op pad. We gaan naar de lagune toe via het dutch canel. Wij en de driver in 1 boot en lekker varen. Echt heel relax om langs al die huisjes en boten te varen. Bijbde lagune was ook veel te zien. Ook nog veel schips wrakken van de tsunami in 2004. Na een poosje varen mochten we uit de boot in een stuk ondiep water erg leuk. We kregen nog bananen en watermeloen. Toen weer doorvaren. Veel mooie vogels en oude vissersboten gezien. Op een mangrove eiland hebben ze een paar jaar geleden wat apen gedumpt die daar nog steeds wonen. Toen weer door het Nederlandse kanaal terug naar de tuktuk waar Stijn achter het stuur plaats nam om ons naar een heerlijk restaurant te brengen. We hebben daar heerlijk gegeten en op de koop toe mocht je gratis met je voeten en handen tussen de visjes. Toen weer terug met de tuktuk en nu ligt alles plat. Morgen gaan we een dag in de rondte dus weer heel veel te doen en te zien. Tot dan.Read more

Yeahhh we zijn er.

July 10, 2017 in Sri Lanka

Na een lange maar fijne reis dankzij de emirates zijn we toch eindelijk in Sri Lanka. De vluchten waren goed op tijd en de service erg goed. Ook eten wn drinken was top. Maar het mooiste vond ik toch wel wifi aan boord. Gewoon appen op 11 kilometer hoogte. Echt ongelooflijk. Na de landing op Colombo en de nodige douane dingen zou er een transfer klaar staan. Maar helaas even vergeten of geen idee. Snel 2 sim kaarten gehaald en de atm leeg getrokken. En naar buiten toe. Pffff best warm en klam maar goed te doen met lange broek en nikes aan. Even een taxi scoren en op weg naar Negombo. Onderweg veel getoeter flink in de ankers omdat iemand nog wel even inhalen kon. Maar na ruim 20 minuten waren we er. Mooi appartement met zwembad midden in de toeristische hoek. De taxi koste ongeveer 11 euro. Viel mee. Snel de rugzakken afgegooid even wat drinken en door naar een restaurant. Prego is het geworden de jongens pasta en pizza enbwij een heerlijke vis. En vis hoort te zwemmen dus een lekkere grote tiger bier erbij. Is best te drinken. Toen naar huis tanden poetsen en slapen onder de klamboe en gelukkig airco. Papa en mama nog even appen enz en dan ook naar bed. Morgen gaan we eens kijken bij het licht hoe alles eruit ziet. Nou tot morgen en welterusten.Read more

Ochtend met de tuktuk op pad.

July 12, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen om 9 uur afgesproken met onze tuktuk man voor een rondje Negombo. Eerste stop hindu tempel. Erg mooi en kleurrijk. Volgende stop de vismarkt erg mooi om te zien maar die lucht vonden de jongens niet zo fijn. Er wordt heel veel vis gedroogd en de verse vis verkocht. Best druk daar. Na de vismarkt even een simpel ontbijtje en toen door naar een kerk niet zoveel aan maar het schooltje erbij was erg leuk. Stijn foto's maken erg leuk. Toen door naar een kruidentuin maar daar wilde ze graag van alles verkopen. Toen nog even een marktje meegepakt en aan het einde een boeddhisten tempel. Erg mooi ook was er een schooltje bij dus gelijk even meegepakt. Aan het eind nog even langs de apotheek voor zalf tegen de muggen bulten. De muggen vinden Stijn nogal lekker. Nu ff thuiscen zo even wat eten.Read more

Kalm aan.

July 12, 2017 in Sri Lanka

Vanmiddag rustig aan gedaan. Eerst gegeten bij ammehoela daarna lekker plonsen en voor Emma even een middag dutje. Daarna alvast spullen gepakt en lekker eten bij Edwin. Nu ligt alles weer plat. Spullen zijn klaar voor vertrek. Morgen worden we om 6:30 opgehaald en gaan we naar een olifanten weeshuis toe. Dat is ongeveer 2 uur rijden. Daarna door naar onze volgende bestemming Dambula. Nou tot later maar weer.Read more

Laatste dag.

August 2, 2017 in Sri Lanka

Vandaag officieel de laatste dag op dit mooie paradijs. Vanmorgen stond onze chauffeur klaar om ons terug te brengen waar onze reis 3.5 week geleden is begonnen. Negombo. We wilde snel dus 4 euro extra voor de tol snelweg. Maar de rit duurde toch nog 3 uur voor 160 kilometer. Onderweg nog even wat drinken en eten en toen waren we terug bij af. Snel zwembroek aan en plonzen. Eind van de middag naar het strand voor de zonsondergang en daarna door naar nummer 1 restaurant van Negombo. Lords. Waar je ook met je voeten tussen de visjes kan. Nog 1 overheerlijk curry en dan het laatste tuktuk ritje naar huis. Nu alles pakken. En morgen staat om 7 uur onze transfer naar het vliegveld. Tot morgenRead more

Entspanntes Ankommen in Negombo

July 31, 2017 in Sri Lanka

Nach 6 stündiger Flugverspätung im schrecklichen Flughafen von Kuwait endlich in unserem 1. Reiseland, Sri Lanka angekommen. Das entspannte Örtchen Negombo entlang der Kanäle und Küste mit dem Rad erkundet, im warmen Pool und rauem Meer gebadet und beim Yoga im Garten der Cinnamon Villa ins Schwitzen gekommen.

Time to leave....

August 26, 2017 in Sri Lanka

Mit dem Gedanken aufzuwachen, "genieße das Zimmer, das Bett, die Dusche, das Frühstück, den Strand und die Atmosphäre noch, bevor eine ewige Fahrt zurück in den Westen ansteht", ist ziemlich beklemmend!

"Ich werd das hier alles vermissen!" Sind die ersten Worte, die ich an dem Morgen los werde. Und genau das selbe bekomme ich von Mathias zurück.

Wir packen, wie schon so oft die letzten Tage, richten uns schnell für das Frühstück, bevor wir nochmal an den Hotelstrand zurückkehren.

Das Wetter zeigt sich natürlich nochmal von der besten Seite.
    Direkt werden wir nach dem Frühstück gebraten.
    Uns bleiben leider nur 45 min am Strand.

Wir saugen die Atmosphäre auf, genießen die Ruhe.

Um die letzten Minuten zwischen Auschecken und Abholung vom Taxifahrer zu überbrücken, geht es nochmal ab an die Strandbar.
    Hier gibt es den letzten Milchshake und den letzten mixed Fruit Juice.
    Der Barkeeper spricht uns auf unser trauriges und sehnsüchtiges Gesicht an. Verdammt, wie recht er hat.

Dann geht es los!

Wir düsen über leere, frisch geteerte Straßen, durch Steppe dank der Trockenzeit, sehen die abgemagerten Kühe auf den abgegrasten Grünflächen, Bahngleise, Süßwasserkanäle, wo wir Ausschau nach Krokodilen halten.

Nach 4 Stunden halten wir an einem kleinen Essensstand um Rottis zu essen.
    Kaum ein Touri würde hier anhalten, aber der Fahrer wollte hier eine kleine Pause. Also gut :)
    Affen klettern am Stand hoch und runter.
    Die alte Frau ohne Gebiss, sie ist kleiner als ich ;), verscheucht die Affen und freut sich sichtlich über uns Touris.
    Bevor wir weiter düsen, schnappt sich unser Fahrer noch eine Tasse, tunkt diese noch in einen Eimer voller Wasser und trinkt daraus!
    Ich würde wahrscheinlich sterben. Er sieht dabei noch wirklich lebendig aus :D

Die ganze Fahrt hat er es überlebt. Er ist abgehärtet, ist ja auch Sri Lanki ;)

Wir kommen gut durch. Kurz vor Ankunft zeigt sich die Stadt. Laut, voll, stauig, touristisch.

Ein kleines Seitensträßchen führt zu unserem Guesthouse "Dickman".
    Kaum angekommen, bekommen wir "regenbogenfarbig" mit, das mit "gay friendly" ziemlich genau das gemeint ist ;)
    Mathias bekommt ein Lächeln nach dem anderen geschenkt. Mir werden nur fragende Blicke, wenn überhaupt, zugeworfen ;)
    Die Kennzeichnung ist wirklich an jeder Ecke signifikant dargestellt.

Wir laden ab und suchen uns schnell noch ein gehyptes Restaurant zum Abendessen.
    "the Lord" soll es werden.

Hier werden wir nicht enttäuscht!
    Das Essen ist super, die Location ist cool und stylisch, viele Touris genießen es hier.

Ettukala