Sri Lanka
Gan Island

Here you’ll find travel reports about Gan Island. Discover travel destinations in Sri Lanka of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Afscheid nemen bestaat niet

March 23, 2017 in Sri Lanka ⋅ 🌙 21 °C

Laatste brakke ochtend na een poging tot een soort van laatste afscheidsfeestje gisteravond. Wild feest met technomuziek... gekke mix van westerlingen en locals. Niet bepaald een succes. Om 2 uur stond de politie op de stoep, dus toen was het finito.
    Nog een laatste duik in de zee. En na de lunch de bus richting Galle. Doei Weligama, je was een fijn huis de afgelopen week. Doei Sri Lanka, we gaan je missen. Een prachtig land. Divers. Vrolijke en vriendelijke mensen. Een goede afsluiter van een bizar avontuur.

Een goed begin van een nieuw avontuur!! Tarika (zie foto van vorige post), een meisje dat de yoga opleiding net had afgerond toen ik begon, heeft haar eerste baantje als yoga docent in Weligama. Elke ochtend en middag geeft ze les op het dak van een resort, met uitzicht op zee. In ruil krijgt ze onderdak en eten. Dat klinkt mij niet verkeerd in de oren... lijkt me prima om zo een jaartje van mijn leven door te brengen ;) maar laat ik niet op de feiten vooruit lopen. Eerst een kijken wat Nederland me te brengen heeft. Ik zie het zo voor me dat ik een parttime baan als schoolpsycholoog heb. Dus daar wil ik naar op zoek. Daarnaast wil ik heel graag yogalessen geven. Alleen niet in een sportschool. Het zou een droom zijn om.. zelf iets te starten. Ik durf het bijna niet uit te spreken, zo eng klinkt het. Mega spannend. Maar oh zo leuk! Om meer vertrouwen te krijgen lijkt het me fijn om te beginnen met gratis lessen. Klein praktisch puntje: ik heb een plek nodig waar ik dit kan doen. Dus, mocht je toevallig iets weten, dan hoor ik het graag!

Mirissa bis Weligama

February 5, 2018 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 9 °C

Heute lief ich noch mal die 8 km nach Weligama. Hauptziel Fischessen. Es war wieder sehr heiß. Die UV-Strahlung ist sehr intensiv. Selbst mit meiner Vorbräune aus Indien, bekam ich Sonnenbrand. In Indien bekam ich keinen Sonnenbrand.

Der 4 km lange Strand in Weligama beginnt östlich sehr idyllisch. Später folgt das sündhaft teure Marriott, mit dem langweiligen Ambiente, um dem sich entlang die Infrastruktur seit 2 Jahren stark entwickelt hat. Unzählige Surfläden bieten Bretter für Anfänger an. Der Strand ist ultraflach. Weiter westlich und zum Stadtzentrum wird der Strand etwas unschöner. Hier gibt's auch die Fischstände. Diesmal ein anderer Fisch, einer mit mehr Kräten. Gleiche Portion aber nur 700r, ca. 3,70€.Read more

Gan Island