Thailand
Khlong Pat Bang

Laatste dag! 🏝️👋🏼

March 20 in Thailand ⋅ 🌙 28 °C

De laatste dag in Thailand is aangebroken. We worden optijd wakker want Jan heeft om 8.00 uur een muay Thai training gepland staan. We ontbijten wat bij 7/11 en rijden dan door naar de sportschool. Eenmaal aangekomen kijkt de eigenaar ons verbaasd aan en zegt dat Jan zijn training pas om 10.00 uur begint.. shit zeg hadden we langer kunnen slapen. We rijden terug om nog even op bed te liggen. We ontbijten nog wat in het hotel en rijden dan uiteindelijk door naar Jan z’n training. Het was een pittige training in 35 graden, Jan was helemaal nat gezweet maar hij glunderde van oor tot oor, hij vond het super gaaf! Hierna zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen. In de middag hebben we een wandeling over het strand gemaakt en zijn toen bij een strandtentje iets gaan eten. We maken ons klaar voor de avond en gaan dan eerst de scooter inleveren. We lopen naar het centrum en gaan hier bij een leuk eettentje zitten, we bestellen allebei een heerlijk Thais gerecht met een biertje en een cola en moeten hiervoor 400 baht (€10) afrekenen, dat gaan we wel missen haha! We doen nog een drankje bij een bar en gaan dan onze tassen inpakken. Morgen vliegen we naar huis!⛰️👋🏼🏝️Read more

Lamai & Beach & Pony

July 25, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Tag 19

Wir sind morgens nach Lamai und haben dort gefrühstückt und ne Runde Billiard gespielt. Von Lamai sind wir bisher nicht sonderlich angetan. Papa meinte es sei irgendwie etwas gesichtslos. Ich finde die Beschreibung passt. Zumal wirklich viele Geschäfte noch geschlossen sind, da sie entweder noch nicht wieder geöffnet oder aber die Coronazeit nicht überstanden haben. Vermutlich ein Phänomen, was man auf der ganzen Welt derzeit leider häufiger antreffen wird.

Und ja, man sieht es ja auf den Bildern, ich habe eine thailändische Friseurin aufgesucht und mir ein neues Pony gekauft. Mir gefällt es ganz gut, mal sehen, wie lange ich es behalten werde. Und wie sehr es haart oder ob es beißt 😂.

Am Nachmittag sind wir zum Crystalbeach und haben dort ein paar schöne Stunden am Strand verbracht.

So allmählich merke ich, dass ich voll bin, mit so vielen neuen Eindrücken.

Ich freue mich jetzt auf die letzten Tage, freue mich dann aber auch wirklich wieder auf Zuhause. Und vorallem natürlich auf meine aller Liebsten, die ich mittlerweile doch schon sehr vermisse. ❤

Morgen mache ich noch einen letzten Ausflug zu 'Pig Island', diesmal wieder ohne Paps. Er hat keinen Bedarf mehr an größeren Ausflügen, verständlich mit seinen unglaublichen 74 Jahren. Zumal er ja auch schon vieles gesehen oder erlebt hat. Glaubt ihm hier übrigens kaum einer, dass er 74 ist. Verständlicherweise 💪❤💪

Dag 29

August 24, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

We boffe met de laatste dagen zon. Te warm om erin te zitten of te lopen, maar schaduw genoeg. We zijn in ons luxe hotel aangekomen. Maar ik zou Sharon niet zijn om te klagen over de muziek.....weer een heftige bass. Ik snap werkelijk waar niet waarom er overal muziek moet worden gedraait. Muziek voila, maar die bass. Effin ze hebben andere muziek opgezet. Zodra wij weg waren werd er weer bass gedraaid,maar de service is hier wel excellent. Kamer is super mooi. Meer dan uitstekend ontbijt en de bedden met kussens zijn zalig. Een gameroom met Pool, tafeltennis en ons favoriete spel Airhockey.

Vanavond gaan we naar een magic show. En dan vanaf morgen gaan we de laatste 4 dagen in.

Morgen weer voor 3 dagen scooter gehuurd. Dan gaan we morgen even naar Magic gardens. Een mooie beelden tuin.

En uiteraard word ik nu nat gespoat, want ikmoet voor de 9e keer vandaag mee het water in.......

Koh samui verkennen🛵🏝️

March 17 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

We worden heerlijk wakker vanochtend. We kunnen kiezen uit een lekker ontbijt en eten ons dan ook helemaal vol. Gisteravond hebben we al een scooter gehuurd, ook hadden we al een plan gemaakt wat we vandaag allemaal wilde gaan zien. We begonnen bij de overlap stone, een gigantische rots die balanceert op een andere rots. Hier heb je ook een prachtig uitzicht over het eiland. We rijden verder en zagen een bordje van een waterval, het was erg warm dus we dachten aan heerlijke verkoeling. De tocht ernaar toe blijkt zo ontzettend zwaar te zijn, we zweten ons kapot. Eenmaal bij de waterval staat deze helemaal droog.. balen, en dan weer helemaal naar terug. We gaan verder naar secret Buddha garden, een aangelegde tuin door een locale boer, die het bouwde in 1976 toen hij 77 jaar oud was. Het staat vol met Buddha beelden en prachtige bomen en bloemen. We sluiten de dag af bij Na muang waterfall 2, een super mooie waterval met een prachtig uitzicht. We rijden ernaar toe en zien veel scooters en auto’s staan, maar geen mensen, raar. We lopen de berg op en alles ziet er verlaten uit, nadat we een tijdje de berg op hebben gelopen en niks tegen komen besluiten we om terug te gaan, dit word hem niet. Eenmaal beneden wilt Jan het niet geloven, het zou een van de highlights van Koh Samui moeten zijn. In de verte zien we mensen de jungle in lopen, we vragen of de steile tocht naar boven het waard is en de mensen antwoorden enthousiast ja! De waterval blijkt super mooi te zijn en er loopt nog genoeg water over. Het is zo warm en de tocht is erg heftig. Het is steil omhoog, overal rotsen en een afgrond langs je. We doen er denk ik 25 minuten over om boven te komen, het klopt, het is hier prachtig! We maken wat mooie foto’s en genieten hier even van het uitzicht, om vervolgens de tocht naar beneden te gaan maken. We zijn helemaal gesloopt na deze tocht en besluiten om lekker te gaan zwemmen. In de avond eten we iets op de foodmarket. We willen morgen graag een chill eiland dagje hebben🥰🏞️🏝️🐟🌊Read more

Naar het eiland Koh Samui!

March 16 in Thailand ⋅ ☀️ 29 °C

Vanochtend werden we nog een keer wakker met het prachtige uitzicht, we zijn wat langer blijven liggen en hebben daarna onze tassen ingepakt. Na het ontbijt hebben we uitgecheckt en zijn we met de taxi naar de pier gebracht, hier komt de boot die ons naar het eiland gaat brengen. Deze bootrit staat erom bekend dat hij erg heftig is, ik zag er dan ook erg tegenop om 2 uur misselijk te zijn. Gelukkig viel het allemaal reuze mee en zijn we beide niet zeeziek geworden. Eenmaal aangekomen in Koh Samui pakken we een taxi naar ons hotel. De kamer ziet er prachtig uit en ze hebben hem voor ons extra mooi versierd. We lunchen wat in het hotel en gaan dan nog even lekker zwemmen. In de avond frissen we ons wat op en gaan we opzoek naar een plek om een scooter te huren, die vinden we gelukkig snel. We rijden met de scooter naar een foodmarket en gaan hier wat eten. We rijden door naar de volgende markt waar we een smoothie pakken en een potje gaan poolen. In de avond zijn hier muay Thai gevechten, Jan wil hier graag naar gaan kijken. We zitten op de eerste rij! De gevechten zijn heftig maar indrukwekkend om te zien. Morgen gaan we hier het eiland verkennen! 🛵🏝️☀️🌊Read more

Rollertour Koh Samui

September 4, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

Nach dem Frühstück ging es mit dem Roller kreuz und quer über die Insel:

Ko Samui ist übrigens ca. 21 km lang und 26 km breit. Der höchste Berg ist der 635 m hohe Khao Thai Kwai im Südwesten der Insel.
      Heute sind wir weite Teile der 51 km langen Ringstraße, die - oh Wunder, einmal um die Insel führt - gefahren.

Der erste Stopp unserer Tour war an einem Tempel mit einem dicken Buddah und einer 18-armigen Dame im Schneidersitz.

Danach ging es dann zum Mountain Wasserfall. Leider führt dieser im Moment wenig Wasser, sodass uns ein Bad im kühlenden Wasser nicht vergönnt war, es hatte jedoch den Vorteil, dass wir allein dort waren. Und auch der Weg dorthin war ein Abenteuer: 20min ging es so steil bergab, dass wir dankbar für ein gespanntes Kletterseil waren.

Auf dem Weg zurück gab es noch eine leckere Stärkung mit einem Passionfruit Shake.

Ko Samui

September 3, 2023 in Thailand ⋅ 🌧 27 °C

Nach einem hervorragenden Flug nach Ko Samui sind wir gestern am späten Abend im Hotel angekommen.
      (Der erste Flug nach Thailand war leider eine Katastrophe - das ganze Flugzeug war für Liliputaner ausgelegt und man hatte entsprechend wenig Platz)
      Das Hotel ist super mit einem leckeren Frühstücksbuffet und liegt direkt am Strand.
      Das Wetter spielt bislang auch mit und wir haben glücklicherweise wenig Regen bei ca. 30 Grad und hoher Luftfeuchtigkeit.

Das Wasser ist wunderbar warm, es wird allerdings eindringlich vor Jellyfish gewarnt, sodass wir noch etwas Hemmungen haben, drauf los zu baden.

Heute Nachmittag haben wir dann unsere ersten Thai Massage "genossen" . Dass meine Knochen noch an Ort und Stelle sind, ist schon jetzt das Wunder des Urlaubs 😉

Der obligatorische Cocktail durfte natürlich auch nicht fehlen 🍹

Dag 33

August 27, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 31 °C

Morgen vliegen we naar Bangkok.
      Ayla is eergisteren niet zo lekker geweest, dus bleven we op bed. Gisteren en vandaag ging het wel weer,alleen is het bloed en bloed heet. Wel 2 dagen scooter gehuurd, dus wat gereden, geshopt en vooral veel gezwommen.
      Vandaag nog een mooie tempel bezocht en gisteren weer lekker sushi gehaald op de nightmarket en in het hotel op bed lekker opgegeten met een filmpje erbij.

En prachtige boedha van Ayla gekregen. Zo lief. En wathebben we het heerlijk gehad. Zo 5 weken op stap met je moeder is een behoorlijke opgave maar ze is geslaagd met een 10. Zo lief geweest. We hebben heel veel gelachen en kijken terug op een heerlijke vakantie.

Morgen landen we om 12.00 in Bangkok. Daar een hotelovernachting. Er is een grote mall in de buurt,dus lekker daar vertoeven in de airco en dan gaan we dinsdag weer naar huis.

Ik had nog wel langer willen blijven , maar aan alles komt een end. We hebben genoten , hopelijk is dit niet onze laatste reis.

Welcome to Lamai

July 24, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Nach einer seichten Überfahrt mit dem Schnellboot haben wir Kho Phangan hinter uns gelassen und Lamai auf Koh Samui erreicht. Nun startet die letzte Etappe unserer Reise.

Unsere Vorhaben: einen weiteren Tempel besichtigen und dem traumhaften Silverbeach nochmal einen Besuch abstatten. Mal sehen was wir darüber hinaus noch erleben werden.

Taxifahrt mal anders 😳🥰

Wenn man einen Transport vom Boot zur Appartmentanlage bucht, bekommt man hier übrigens den edelsten Transport ever (siehe Fotos)...das scheint hier üblich zu sein. Verrückt: Mond und Sterne im Taxi.

Unser neues und letztes Appartmet ist wieder mal ein Volltreffer und einfach wunderschön. Es gefällt uns fast am besten von allen Unterkünften bisher. Hier sind wir wieder Selbstversorger, was auch deutliche Vorteile mit sich bringt. Ann, die Besitzerin, ist sehr nett und der Silverbeach, wo wir in den ersten 10 Tagen schon einmal waren, ist eine der zwei Strände vor Ort. Jippieee...

Mein Moskito Pupupzelt ist übrigens zum zweiten Mal überflüssig...hier ist alles so sauber, da kommen keine Spinnen ins Haus ❤👍. Ich weiß, Paps, du hast es vorher gesagt, aber da war ich vorher einfach ein kleiner Schisser...oder sagt man Schisserin? 😂

Wir haben heute einen äußerst kräftezehrenden Spaziergang entlang der Strände gemacht. Wir dachten unser beliebter Strand sei direkt um die Ecke. Weit gefehlt. Als wir durchs Wasser entlang der Felsen wateten, erschraken wir doch ein wenig vor der Wassertemperatur. Es war heiß! Also bestimmt um die 40 Grad warm, da das Wasser hier nur sehr flach ist und eine geringe Tiefe hat. Puhh! Am Ende haben wir es doch noch ohne Kreislaufkolapps geschafft. Wohl mit Umwegen und Seilabsicherungen am Hang, wo mein Vater sich tapfer hochgekämpft hat. 💪

Der Tag endete mit einem mittelguten Essen (so ein Misst, jetzt sind wir verwöhnt) und Kniffeln auf unserem Balkon. Auch schön!

Kho Taen & Pig Island (Mad Sum)

July 26, 2022 in Thailand ⋅ ⛅ 30 °C

Tag 20

Wollschweine auf einer paradiesischen Insel? Ja, sowas gibt es. Auf Kho Madsum, einer Nachbarinsel von Kho Samui.

Wie kam es dazu?

Mr. Kitt lebte damals mit seiner Familie auf diese wunderschönen Insel. Eines Tages machte er sich auf den Weg, seine Eltern auf Koh Samui zu besuchen. Dabei lief er zwangsläufig durch einen Markt. Er entdeckte zwei große Schweine und zwei kleinere, die verängstigt und zusammengekauert dort lagen und darauf warteten zur Schlachtbank geführt zu werden.

"Es könnte eine Familie sein." , dachte er, nahm sich ein Herz und kaufte die vier Schweine. Mr. Kitt nahm sie mit auf seine Insel, wo sie fortan zusammenlebten. Allmählich stellte er aber wohl fest, dass die Schweine doch eine Menge Futter benötigen.

So kam es, dass ein Touristenunternehmen auf ihn aufmerksam wurde. Und ihr könnt es euch denken: Seit dem besuchen die Insel tausende von Menschen und bringen den Tieren quasi gekauftes Futter und der Familie ein ausreichendes Einkommen. Aus den vier Schweinen sind mittlerweile 12 Schweine geworden, ohne den Nachwuchs, den man auf den Bildern sehen kann. Süß, oder?

Irgendwie eine schöne Geschichte. Der rationale Verstand hätte eigentlich abgeraten...was für ein Blödsinn...Wollschweine auf einer Insel...

Und dennoch hat jede Geschichte mindestens 2 Seiten. Im Nachhinein bin ich mir nicht sicher, ob er die Schweine nicht lieber ihrem Schicksal hätte überlassen sollen.

Den Korallen (leider fast alle abgestorben durch die Bleiche) und den Fischen gefällt es sicher nicht, dass täglich viele Touristenboote ein- und ausfahren. Mal abgesehen von dem Müll, der dort auch unweigerlich entsteht.

Einen Eindruck wie schön es trotzdem war, geben sicher die Bilder.

Vor Kho Taen haben wir nur kurz geschnorchelt, leider waren aber auch hier die Korallen nahezu alle nicht mehr intakt und das Wasser sehr diesig.

Papa war in Chaweng und am Crystalbeach und hat den Tag sicher auch ohne mich genossen. Stimmts, Paps?

🐟🏖🐖🐠🐍🐢

Khlong Pat Bang, คลองปาดบาง