Kiara op reis

November - December 2022
A 22-day adventure by Kiara Read more

Littlehampton

December 6, 2022 in England ⋅ ⛅ 6 °C

Vandaag vroeg op want om 8.30uur ging mijn trein naar London en die kon ik niet missen. Snel even een ontbijtje gehaald op het station en hup de trein in. Dit is niet een hele spannende dag om te bloggen want mijnreis zou in totaal 7 uur duren. Wel eindelijk begonnen aan mijn Harry Potterboek en natuurlijk zat ik er meteen in🧙🏽‍♂️

Aangekomen bij London Kings Cross moest ik met de metro naar London Victoria dus via de underground van station naar station, ondertussen genoten van de stad, want London blijft leuk 😍
    Aangekomen bij victoria dacht ik nog alle tijd te hebben (5 minuten) moest ik naar spoor 16, heb dus ook nog een stukje gerend met mijn rugzak op🏃🏽‍♀️

Bijna in Littlehampton vroeg ik mezelf af waar ik aan begonnen was, want de reis duurde echt ontzettend lang. Komt denk ik ook omdat we op elk tussengelegen station zijn gestopt. Ik kwam om 16 uur aan op het station en ben toen het appartementen complex gaan zoeken, wat blijkt 100 meter verder is het strand en de zon ging net onder. Dus ik die gek is van het strand en mooie luchten stapt gewoon even verder en word getrakteerd op een fantastische zonsondergang. Die lange reis doet er niet meer toe en dat geluksgevoel is meteen weer terug🥰

Na even zoeken heb ik het appartementen complex gevonden en krijg ik de sleutels van mijn te schattige kamer, alles is op elkaar afgestemd in het thema van het strand🐚⛵️ Snel mijn spullen weg zetten en nog even naar buiten want ik ben wel toe aan wat lichaamsbeweging. Uiteindelijk kom ik bij de haven en is de zon nog niet helemaal onder dus ook hier word ik weer getrakteerd op een fantastisch plaatje. terug naar het complex en daar wat eten en wachten op Barbara die nog even zou laten weten als ze terug was uit Inverness. Nog even gekletst en daarna slapen, want morgen naar Chichester.

Laatste dag in Schotland🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿

December 5, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 4 °C

Vannacht echt ontzettend lekker geslapen, wel een paar keer wakker geworden maar dat ik vanmorgen wakker werd had ik het gevoel dat ik uitgerust was. Ook nog is de beste douch in dit hostel van de hele reis, goed om de dag te beginnen.

Dat ik het hostel uit liep naar het station werd ik getrakteerd op een super mooie zonsopkomst met uitzicht op de besneeuwde bergtoppen😍 Kreeg ik ook nog eens een hilarisch filmpje van Kim, dus de dag begint echt goed. Op het station kwam het besef momentje dat het mijn laatste dag in Schotland zou zijn, dus met een dubbel gevoel de trein in. Mezelf voorgenomen dat ik vandaag maar extra ga genieten.

De treinreis van Inverness naar Edinburgh schijnt één van de mooiste reizen te zijn en daar is niks aan gelogen. Ik zou onderweg gaan bloggen maar dat heb ik tot mijn overstap in Perth maar gelaten voor wat het was en heb nog even goed genoten van mijn reis. Hahaha eigenlijk zo stom maar het idee dat ik richting huis ga maakt me echt een beetje verdrietig, hoewel ik zeker ook uitkijk naar mijn aankomende dagen.

Waar ik onderweg nog dacht dat ik het getroffen heb met het weer afgelopen weken, stap ik uit de trein in een regenachtig Edinburgh. Mag de pret niet drukken, lekker lunchen en dan souvenirs kopen🤩 Ben trouwens ook nog naar het museum geweest, stelde niet zo veel voor en heb dus de verkeerde uitgekozen🤦🏽‍♀️

Even spullen gedropt in het hostel en met mijn Amerikaanse roomies gekletst! Erug gezellig, maar ook wel een beetje vreemde vogels🫣
    Natuurlijk nog even naar de kerstmarkt geweest en daar wat gegeten. Op tijd naar bed want morgen de trein naar London✨

Aviemore

December 4, 2022 in Scotland ⋅ ☁️ 3 °C

Met een kleine kater opzak ga ik deze ochtend op naar Aviemore. Eigenlijk niet helemaal logisch en wetende dat ik daar veelte weinig tijd heb, maar hè het stond op m’n lijst dus gaan we heen.

Aangekomen in Aviemore is het drukker dan gedacht, nou het is nog steeds niet druk maar meer dan ik dacht. M’n tas dumpen bij het hostel en het plan is om een hike te maken, dus voor wat tips gevraagd en er is achter het hostel een mooie plek om te wandelen.

Ik kies voor voor de paarse route, maar onderweg kom ik een ander pad tegen dus ga ik dat volgen en dat was de beste keuze van vandaag. Het is zo gek dat je een route loopt en elke 100 meter weer een totaal ander uitzicht hebt. Deze reis heb ik me vaker dan eens de geluksmomentjes kunnen ervaren en tijdens deze wandeling kan ik ook niet anders dan lachen. De wandeling gaat omhoog de berg op en ik heb het bloedje heet tijdens het wandelen. Op een gegeven moment vraag ik me af waar het pad toe leidt dus op het moment dat ik mensen tegen kom vraag ik het en kom ik er achter dat het nog 10 min is naar de top. De weg naar de top van de berg heeft al magische uitzichten maar eenmaal op de top valt m’n mond open. Het is ontzettend jammer dat de foto’s niet het daadwerkelijke beeld weergeven want de kleuren zijn zo mooi in het echt. Ik heb de wandeling op het goede moment gemaakt want het uitzicht was helder, maar naarmate de tijd voorbij gaat komen de wolken steeds meer in zicht en word het goed koud. Letterlijk en figuurlijk helemaal in de wolken☁️
    Dat ik dacht dat de weg op ingewikkeld was, was de weg terug iets lastiger. De stenen waren erg glad en na 3 keer bijna m’n enkel gebroken te hebben en uitgegleden te zijn, kom ik weer uit op mijn oorspronkelijke route dat leidt naar een meertje. Even genoten van het uitzicht en opzoek gegaan naar een plekje om wat te eten.

Geëindigd in een pub met de liefste mensen, samen het voetbal gekeken en dat ik weg ging vroegen ze of ik niet bleef voor de volgende wedstrijd. Dat ik zei dat ik later terug zou komen, zei de vrouw dat ze mijn plekje vrij zou houden. Aangekomen in het hostel sloeg de vermoeidheid toe en heb ik uiteindelijk samen met Brannon in het hostel de wedstrijd gekeken. Waar ze echt de lekkerste bank ooit hadden! Lekker nog een filmpje gekeken in bed waar ik de mazzel had dat er maar een ander meisje was 😇

Dagje in Inverness 🧡🦁

December 3, 2022 in Scotland ⋅ ☁️ 6 °C

Vandaag een rustige dag want vanmiddag komt het voetbal. Dit weekend zijn er twee markten in Inverness waarvan één een kerstmarkt. Dus eerst ontbijten en dan op naar de markt, dit waren wel geteld 8 kraampjes dus dat viel een beetje tegen. Kwam ik Barbara tegen en samen hebben we om 11 uur ‘s morgens even lekker wat Schotse likeurtjes geprobeerd🫣
    Vervolgens naar de kerstmarkt, waar best veel leuke kraampjes stonden. Het vervelende vond ik alleen dat als je ergens stond te kijken meteen van alles werd aangesmeerd. Nog even naar de cathedral geweest want dat werd mij aangeraden, was niet echt een mooie cathedral. Vervolgens nog even met het thuisfront gebeld. Niet alleen omdat het gezellig is maar ook omdat ze mijn trein moesten reserveren voor de terug weg🤓

Afgesproken om samen met Brannon voetbal te gaan kijken, maar op het moment dat we weg wilde gaan zat er een koppel in de gezamenlijke ruimte die graag mee wilde. Al snel werd duidelijk dat deze mensen knettergek waren en ongekend veel energie hadden😅 Geëindigd in een leuke pub en ontzettend hard gelachen om de mensen waarmee ik was. Na de eerste helft ging het drukke koppel weg en hebben wij de wedstrijd afgekeken. Snel wat gegeten in het hostel en opzoek naar een andere plek waar we de wedstrijd van Australië hebben gekeken. Leuk want na een tijdje kwamen ook een Duits en Australisch meisje, samen de wedstrijd gekeken en het boksen om vervolgens nog even een pub in te duiken waar ontzettende Schotse herrie te beluisteren was. Best grappig om mee te maken want de bandleden waren redelijk jong en in Schotse kleding alleen vond ik de muziek maar niks 🤫
    De twee meiden haakte af en Brannon en ik zijn nog even naar een andere pub gegaan. Aan de bar raakte ik aan de praat met een meisje uit Inverness, over de stad en over de pub waar we waren en op het moment dat ik onze drankjes wilde afrekenen legde zij snel haar bankpas op het pinautomaat. Natuurlijk deze meid een dikke zoen gegeven en lekker gaan dansen op de dansvloer.

Isle of Sky en Eilean Donan Castle tour

December 2, 2022 in Scotland ⋅ ☁️ 8 °C

Vandaag een tour gedaan naar de Isle of Skye en Eilean Donan Castle. Ik zal weer losse footprints maken met foto’s maar zal er dit keer geen tekst bij zetten, want wat ik nou precies heb gezien is nog een beetje een raadsel😅 De temperaturen bij deze footprints kloppen ook niet helemaal want het was iets kouder ❄️

Dood op beginnen aan de dag want ik heb maximaal 2 uur geslapen, want een van de kamergenootjes was aan het snurken alsof haar leven ervan af hing….
    Het leuke is wel dat Barbara of wel Barbs vanaf nu, want zo noemen we haar als ze niet in de buurt is. Maar Barbs vertelde dat ze het zo jammer voor me vond dat ik niet naar Chichester kon dat ze haar huisbaas heeft opgebeld en of ik in het gasten verblijf mag slapen voor 2 nachten.

Maar eerst ontbijten en samen met Brannon (de Australische jongen) naar het busstation gelopen. Daar in de bus gestapt en al snel was één ding duidelijk deze reisleidster was van plan om heel heel veel te praten. De eerste stop was bij het Lochness meer en ik heb Nessie niet gespot, maar het schijnt dus dat je daarvoor ‘s morgens heel veel wiskey moet drinken😝 Ook vertelde ze dat in the United Kingdom een stad pas een stad mag heten als er een Kathedraal staat en dat het dus niks met inwoners aantallen te maken heeft.

De tweede stop was bij het Eilean Donan Castle, wat echt op een magisch mooie plek ligt. We hebben eerst rond het kasteel gelopen, we kozen ervoor om er niet in te gaan want het zag er niet uit alsof we iets zouden missen. Hierna een kop koffie gehaald en nog een stuk langs de oever gelopen en ergens gaan zitten met het uitzicht op het kasteel en het meer. Hier hebben we zitten fantaseren over dat ik in dat ellendige kasteel zou wonen als een soort rapunzel🤓

De volgende stop was bij de Schotse Hooglanders en die had ik natuurlijk al gezien maar hier waren kleine Schotse hooglanders die echt voor de meest schattige foto’s hebben gezorgd. Bewijs is bijgevoegd🥰

Hierna zijn we gestopt bij een rivier waar schijnt dat als je het water over je gezicht wrijft, voor 6 seconden, je jong blijft. Het water van de rivier kwam uit de bergen en kon je drinken dus dat heb ik zeker geprobeerd. Erg gelachen want er waren 3 jongens mee die overal Instagram foto’s gingen maken en dat vond ik hilarisch om te aanschouwen. Tijdens de tour vertelde de reisleidster heel veel mythes, was de ene nog niet voorbij begon het volgende verhaal en iedereen is volgens deze mythes in een berg veranderd. De plaats heet trouwens Sligachan.

Onze volgende stop was de grootste plaats van Skye aan de beurt namelijk Portree, hier hebben we geluncht, even rondgelopen en wat winkeltjes gekeken. De haven heeft allemaal kleine gekleurde huisjes, maar verder was de stad redelijk uitgestorven op ons reisgezelschap na.

De volgende stop was The Old Man of Storr. Dat de attractie ging over de stenen op de berg had ik even gemist, want ik was druk foto’s aan het maken van Loch Leathan met een super mooie lucht. Ik kreeg pas door dat het meer niet de attractie was op het moment dat ik iedereen foto’s zag maken van de berg, dus toen heb ik dat ook maar gedaan alleen vond ik dat meer veel mooier 😅

Onze één na laatste stop was in het hoogste gedeelte waar we in Skye zijn geweest met echt het meest mooie uitzicht, waar we getrakteerd werden op een hele mooie sunset. Er waren watervallen en een strand beneden, liepen ook gezellige schaapjes langs.

Onze laatste stop was echt de meest leuke stop van de hele dag!! Tegen de tijd dat we hier waren had ik helaas ontzettende hoofdpijn😕 Maar nou komt het, want het was een parkeerterrein met welgeteld 2 winkels, een benzine station en een openbaar toilet. Kregen er 30 minuten waarvan we de helft in de bus hebben gespendeerd.

Tussen de hoofdstops zijn we nog een paar keer gestopt bij mooie uitkijk punten. We hebben ook heel veel wilde Schotse hooglanders gezien en herten! 🦌 Ook zag onze reisleidster een hert boven op de berg bij een van de eerste stopt, zoeken en zoeken maar nergens dat ik het zag. Gelukkig had Brannon hetzelfde probleem en konden we meer dan een steen niet vinden🦅

Terug in het hostel wat gegeten en nog even met Barbara en Brannon zitten kletsen en Barbs vertelde dat ik zeker in het appartement mag☺️ Dus mijn laatste reisdagen zullen in Zuid Engeland zijn 🤭