Living in: Belgium Read more Belgium

Sahagun

October 5, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 17 °C

Dag mijn apostelen,

Vandaag hebben we wel al wat meegemaakt hoor. Wel 40 kilometer van landschap hebben we meegemaakt. Net zoals ik bij mijn voorgaande blog had gezegt, was het ook hier niet echt super interessant. Maar ja jullie komen hier niet voor intressante dingen want anders zouden jullie mijn blogjes niet allemaal lezen.

Wat we wel allemaal zijn tegengekomen zijn leuke blaren die mijn voeten gretig meenemen. Eentje is geentje nietwaar. Ik was wel heel blij dat het van sochtends tot 12 uur zodanig mistig was dat ik mijn warme kleren kon aanlaten (je weet wel voor de verbranding enzo). Eindelijk aangekomen in Sahagun, waar mijn vermoeden is dat een japanner deze naam heeft uitgekozen want ik kan hel niet deftig uitspreken, was zelf papa helemaal bekaf.

We hadden gekozen voor een benedictinas omdat ons vorig verblijf zo aangenaam was. Normaal staat er op het lijstje (met alle albergues en andere nuttige info) dat er maar 12 bedden zijn. Gelukkig zag meneer de pastoor dat wij simple mensen zijn en gaf ons een kamer. Hij vertelde ons ook dat er een pre dink is om 5uur om ons al goed te bezatten. Om 6 30 konden we feesten op hosties en om 8 uur is het wijnproeverij.
    Helaas was dit niet het geval en werd het wat soberder gevierd. Tijdens het laatste avond (ik hoop niet het mijne) had ik nog een zuid korean leren kennen. Echt wel een toffe kerel van 26 jaar. Ik mocht hem song noemen want zijn voorste stuk was wat te moeilijk.

En nu een arbrud einde aan deze blog want mijn buren willen denk ik graag slapen, dus ik rond het hier maar best mee af.

Slaapwel jongetjes, meisjes en het (ik discrimineer niet) tot morgen en buenos caminos!

Carrion de los Condes

October 4, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 16 °C

Dag lieve volgertjes,

Was me dat weer eens een dagje. We waren smorgens fris en monter opgestaan (niet helemaal waar door de heel krakende bedden) voor het leggen van onze nieuwe weg. Helaas genoeg hebben we op het einde van de dag de laatste kilometers moeten inruilen voor twee cervesas. Jammer he dat dat ons kan tegenhouden ! 🤪

De wandelen in tussentijd was een beetje als volgt: je staat op een loopband met langs de zijkanten twee tv schermen dat een landschap tonen. Dat landschap herhaalt zich om de twee kilometer en voor de moeilijkheids graad op te krikken besluit er iemand om voordurend kiezels op de loopband te gooien waarop je stapt. Maar enkel op de plaatsen waar jij op stapt.
    Als je denkt dat ik zaag dat heb ik maar een ding tegen je te zeggen: je hebt gelijk.

Ook nog iets heel mooi is dat ik me de dag ervoor een beetje verbrand (zonnecreme => vergeten te nemen). Ik had daarom besloten om al mijn lange kleren weer aan te houden. Nou ik weet niet hoe de moslimas het doen maar ik durf te wedden dat ze ofwel volledig naakt zijn daaronder of gewoon 10 neurofens nemen. Kort gezegt hrt was onhoudbaar. Ik heb mijn lesje nu wel geleerd denk ik dan.

Maar ik ga best eens wat afronden want mijn buur in het nonnenklooster is helaas geen non maar een steviger houtkapper. Ik zal dan maar best eens snel gaan slapen voor hij die kettingzaag boven haalt.

Dag lezertjes en tot morgen, bid voor me!

Itero de la vega

October 3, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 19 °C

Hey hey hey, hoi hoi hoi,

Nou nou nou! 40 kilometer alzof het nog niet genoeg was dat we stapten hebben we een hele prestatie neergezet (al zeg ik het zelf).

Ik zal jullie eens een verhaal vertellen of een legende. Twee kapoenen dacht dat het eens een goed idee zou zijn om vroeg op te staan. En wel ja zoals vaak was dat dus het geval bij zulke legendes e. Dus die waren al wakker om 6 uur (:O!). Het is precies een werken dag ;). En dan begonnen ze. Tijdens hun trektocht kwamen ze een leuke brit tegen. De Peter (ex militair) die ook verzot was geraakt door het stappen. Omdat hij natuurlijk niet verder kon (het was maar een ex militair) niet zoals onze stapper helden lieten ze hem achter.
    Na nog een 10 kilometer waren ze toegekomen in de Vega. The end.

Tis nu niet dat er veel intressant valt te vertellen over het wandelen. Anders moet ik een video maken en daar een powerpoint presentatie over maken als we terug zijn :p

Neen maar deze dikke zot en een nog grotere zot gaan dat morgen nog eens overdoen. Dus wens ons veel geluk want we zullen het nodig hebben. En ik het meest.

Maar allee bon ik ga jullie rustig jullie bedje verlaten en je slaapwel zeggen. Tot morgen jongens en meisjes en slaap zacht!

Rabe de las Calzadas

October 2, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 17 °C

Dag dag iedereen,

Het is al meer dan een jaar terug dat jullie van mij iets hebben gehoord (via deze weg) en nu zitten we hier dan.

We hebben geen klop uitgestoken en toch zijn we al vermoeid, maar ja misschien zit het in de genen. De vlieger en bus waren de minst amuzantere uren waarbij ik probeerde te slapen en toch ook weer niet (questi van de mensen geen nachtmerries te geven van mijn gezabber).

Eindelijk toegekomen in Burgos waren we zo blij om weer op pad te gaan dat we begonnen te kuieren door de winkelstraten. We hebben dan besloten om toch al wat kilometertjes te doen voor er in te komen (wat al lang het plan was). 12 kilometer verder en hier zitten we dan.

Misschien heb je het door aan mijn slechte woordkeuze en op niets trekkende zinnen maar ik ben best wel dood op. Maar morgen doe ik meer mijn best, das belooft!

Slaapwel lezetjes en ik ben blij dat jullie terug zijn :)

Brussel - Zaventem (Airport)

October 2, 2019 in Belgium ⋅ 🌧 10 °C

En we zijn weer eens op weg naar Spanje. Om 3 uur opstaan kan toch echt moordend zijn. Ik ben nu al op, hopelijk kan ik wat rusten in het vliegtuig of in een gammele bus :)