War einfach nur schön ❤❤❤ Read more

Rückreise

May 22, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 15 °C

Die Sonne hat mich um 7.15h geweckt. Kurti hab ich erstmal nicht wach bekommen. Also Kaffee gekocht, dem Geruch konnte er dann nicht widerstehen 😄
    Nach einem gemütlichen Frühstück haben wir langsam alles zusammen gepackt und nach einem Zwischenstopp beim Lidl ( leckeres aus NL mitnehmen) den Heimweg angetreten.
    Bis auf eine langwierige Umleitung sind wir prima durch gekommen.
    Wieder daheim in der Sonne mit Mama und Marcel noch das ein oder andere Bierchen genossen und nun drinnen lecker gegessen.

Laatste dag Weert.

May 22, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Na een ( alweer) lekker uitgebreid ontbijt een flinke wandeling gemaakt met Arino, die na mijn dierenarts bezoek en bijhorende pilletjes duidelijk terug op de beterhand is. Dan beslist onder impuls vh goede weer, om een fietstocht te maken gecombineerd met enkele boodschappen te doen. Naar van Cranebroek, werkkleeding kopen geweest.
    Lyntje wou graag bij de kamper blijven genieten vh goede weer.
    Weer terug en naar een poosje zijn we dan vertrokken om een beetje door het centrum van Weert te kuieren, gezellig pitoresk stadje. Door het goede weer en de markt was er veel volk en een plaatsje vinden op een terrasje was niet zo evident. Na een pilsje en een R. Wijntje wat doorgewandeld om uiteindelijk een mooi terras gevonden te hebben , om iets hartigs te eten. Mooie zaak vriendelijke uitbater, lekker eten , en wat bleek??? Zaterdag middag om 18h, klonk van binnen uit luide muziek en ambiance (nederlands en vlaamse schlagers, echt geweldige sfeer. Maar we hadden een afspraagmet de tante (Irma) van Lyntje, dus moesten we gaan, maar niet getreurd , integendeel, daar aangekomenbhebben we een gezellige babbel gehad met heel de famillie van Irma , met een lekker drankje en hapje. Net voor het donker naar huis (kamper) gefietst, want morgen wacht de weg terug naar huis (470km).

Budel-Weert

May 20, 2022 in the Netherlands ⋅ ☁️ 19 °C

In de voormiddag , na een alweer lekker ontbijt, gingen we verder naar Weert, amper enkele kilómetros verder, om nog wat famillie van Lyntje te bezoeken. Lyntje met de kamper, om ook nog wat inkopen te doen, ik met de fiets, om nog wat kilómetros extra te trainen. Aangekomen, op de zeer mooie kamperplaats van Weert, hebben we na het douchen ( und Bami Goreng essen, denn Hungern tun wir nicht 😉) de stad ingereden met de fiets. Zeer mooi gezellig stadje, na een Duveltje(3) en een Irish coffee ( en gin-tonic, R. wijn), terug naar de kamper gereden om ons avondeten te nuttigen. Uiteindelijk nog tot laat in de avond zitten eten, drinken en vooral veel gelachen.Read more

Abreise nach Budel

May 19, 2022 in the Netherlands ⋅ ☁️ 25 °C

Die Nacht hat es geregnet und der Morgen war bewölkt und windig.
    Kaffee haben wir trotzdem vor der Tür getrunken... Mit Anlaufschwierigkeiten .. wobei meine Treffsicherheit war enorm. Ohne hinzuschauen Volltreffer mit einem Zewa voller Vogelkacke in Kurts Kaffeebecher. So begann der Tag doch spaßig... für mich jedenfalls 🤣
    Anschließend zusammen gepackt und los nach Holland. Fahrt war okay und kamen mit Sonne in Budel an.
    Nachdem wir aufgebaut haben, sind wir mit dem Rad los, Martha und Harry besuchen. Schön sie mal wieder zu sehen.
    Noch eben eingekauft und nen Weinchen und Bierchen mit Borrelhappjes in de bonte Os genossen.
    Den Rest des Abends haben wir in der Grillhütte des Camperplaats mit Musik 🎶 🍷 Wein und viel Spaß verbracht.

Dag 4 in le treport

May 18, 2022 in France ⋅ ☁️ 22 °C

Na gisterenavond een stevig onweer, was vanmorgen vroeg de zon weer vd partij. Arino heeft gisteren te veel zeewater gedronken en/of te vermoeid geweest vd zon en de warmte, maar hij heeft wat ziek geweest vannacht. Na een zalig ontbijt en een fikse wandeling , zijn we naar het uitkijkpunt geweest boven op de krijtrots van le treport. Heel mooie verzichten . Daarna nog een glaasje gedronken in het dorp en beslist om nog eens te barbequeen. Alweer heel lekker klaargemaakt door Lyntje. Dan hebben we alweer enorm gelachen en plezier gemaakt. Nu nog even Arino uitlaten voor hopelijk, voor hem en ons, een goede nachtrust. Maar eerst nog een glaasje wijn bij de avondzon en een temperatuur van boven de 20°.Read more

Tag 3 in Le Treport

May 17, 2022 in France ⋅ ☀️ 21 °C

Heute war es wieder sehr warm. Kurt war müde und hat nicht mal gemerkt, dass ich Kaffee aufgesetzt habe und duschen war. Schnarchnase die... 😉
    Nach dem Frühstück ist Kurt mit dem Rad los und ich bin abwechselnd von der Sonne in den Schatten gewechselt.
    Nachdem er zurück war und seine Facebooksucht befriedigt hatte, sind wir zum Strand gewandert. Leider sehr steinig alles. Kurt ist aber doch ins Wasser.
    Danach haben wir noch eine Kleinigkeit am Strand gegessen.
    Zu Hause wieder angekommen, gleich erstmal kalt geduscht. Jetzt um 20.11h ist es immer noch heiß.
    Wir lassen jetzt den Abend ruhig bei nem Snack ausklingen.

Dag 2 in Le treport

May 16, 2022 in France ⋅ ⛅ 16 °C

Na een regenachtige, maar zwoele avond, vanmorgen wakker geworden vd plaatselijke bakker die over de camping reed. Een frans brood gekocht en lekkere croisant met chocolate. Na enkele koffietjes, zalig ontbijten. Dat is dus zalig genieten van vakantie met de camper.!!!! Een fikse wandeling met Arino, later beslist om een fietstochtje te maken, terwijl Evelyne naar het centrum wandeld om inkopen te doen voor de BBQ die we geplant hebben. De zon was overvloedig aanwezig en de temperatuur was ook zeker cava.
    Zeer mooi fietsparcours afgelegd met enkele zeer mooie uitkijkpunten. Aangekomen was Lyntje al begonnen met de voorbereiding van , wat later bleek, een súper lekkere gezellige BBQ. Dan de avond doorgebracht gezellig samen met een fijn glaasje wijn en Arino aan onze zijde. Op naar morgen, op hopelijk alweer een zalige mooie vakantie dag.

Le Treport

May 15, 2022 in France ⋅ ☁️ 19 °C

Bei kühlem Wetter in Sangatte nach dem Frühstück abgereist. Unterwegs wurde es schon heiß im Womo...
    Leider etwas zu spät in Le Treport angekommen. 10 Min... aber Rezeption war schon zu. Im Campingresto nen Bier und Monaco getrunken, dann in die Stadt spaziert. Schon paar Meter.. Aber doch sehenswert.
    Nachdem wir dann zurück waren ( durchgeschwitzt und kaputt), haben wir in Ruhe alles aufgebaut und die Sonne mit nem Bierchen genossen.
    Zum Abend, nach dem Duschen sind wir wieder rein in die Stadt (natürlich gleich wieder nass geschwitzt). Restaurant gesucht und noch lecker gegessen. 28 Grad im Schatten ... Hammer... Sind gemütlich sitzen geblieben. Langsam kamen Wolken auf, so dass wir doch den Heimweg angetreten sind.
    Wieder am Camper wollten wir doch noch die Wärme draußen genießen und trotz beginnenden Regen, haben wir noch 2 Stündchen unter der Markise verbracht.

2de dag Sangatte

May 14, 2022 in France ⋅ ⛅ 15 °C

Gisteren, na een koude stormachtige dag, zonder zon, hadden we eigenlijk beslist om vanmorgen door te reizen, meer zuidelijker en zonniger, maar vanmorgen om 08h bij het ontwaken, zagen we de zon en nauwelijks nog wind. Bij het ontbijt dan beslist om nog een dag langer hier te blijven, de juiste beslissing zo bleek later. Na het lekkere ontbijt , verse Franse baguet met Vlaamse charqueterie, de traditionele ochtendwandeling met Arino, zalig in de zon en warmte. Evelyne wou lekker genieten van het zonnetje , ik heb dan mijn fiets genomen en de streek verder verkend. Echt heel mooi, maar pittig fietsparcours. Daarna hebben we de barbeque aan gemaakt en súper zalig genoten van een zeer lekkere gezellige BBQ. Echt genoten van het weer en het samen zijn. Wat gebabbeld met de andere mensen hier rondom ons, is leuk als wij samen 5 talen spreken ( Duits, Nederlands, Frans, Engels en Spaans.
    Daarna nog avondwandeling langs de zee met Arino om de zon ( bijna) te zien ondergaan in zee. Nu nog een nageregte nuttigen en moe maar voldaan naar bedje.
    Morgen vertrekken we toch naar Le Treport. Hopelijk ook met mooi weer.

Slaap wel.
    Gute Nacht.
    Bonne nuit.
    Good night.
    Buenas noches.

Evelyne - Kurt - Arino.

Sangatte 1. Tag

May 13, 2022 in France ⋅ ⛅ 14 °C

Bis 9.15h geschlafen und dann Kurt gehetzt, Baguette beim Bäckerwagen zu holen 😀
    Nach einem ausgiebigen Frühstück sind wir zum Cap Blanc-Nez geradelt. Ja nee... extremer Gegenwind und steil bergauf. Das war nix für mein kleines E-Bike. Akku dauernd ausgefallen... ich war platt. Aber mit gutem Zureden von Kurt habe ich es nach oben geschafft. Stürmisch, Sicht war okay, hat sich gelohnt.
    Zurück bergab ging es fix voran mit Rückenwind. Weiter nach Bleriot Plage, ging ohne Akku. Dort im Le Totem zum 1. Mal einen Picon getrunken (okay 2 ). War lecker 😋
    Nachdem wir noch ein wenig eingekauft haben, kam der Rückweg... extrem Gegenwind und der doofe Akku ging nicht... hätte schreien können, so tot waren meine Beine... Aber gemeinsam mit Kurti habe ich es heim geschafft.
    Den Abend haben wir bei einem Weinchen leckerer Quiche und guter Musik ausklingen lassen.