A 14-day adventure by Roxana & Lars Read more

We're back home!

May 20, 2023 in the Netherlands ⋅ ⛅ 17 °C

Jaaaa, we zijn weer thuis! 🥳

Precies zoals de navigatie had aangegeven, iets na 21u, ondanks de stops voor tanken, plassen en eten tussendoor.

We hebben Jonathan en Marloes om 21:10u in Lieshout afgezet. Waarna zij de spullen hebben uitgeladen en de was hebben aangezet. Ook Loena hebben ze snel genoeg opgehaald, wat was zij blij de baasjes weer te zien!

Wij zijn meteen doorgereden naar huis, wij wilden ook weer op ons eigen vertrouwde plekje zijn! 21:30u was het dan zover. Ook wij zijn weer thuis! 🥰

Het is inmiddels 22:45u wanneer we uitgestald zijn en de eerste was draait. Nog gauw een soepje eten, want we hebben sinds vanmiddag half drie de laatste keer gegeten (bij de Mac in Duitsland) en toch wel honger gekregen inmiddels.

Nu ondertussen dit allereerste stukje van deze vakantie voor jullie schrijven, terwijl we wachten tot de was klaar is. Daarna heerlijk in ons eigen bed slapen!

Het normale leven is weer begonnen..!

| |
    VV

Welterusten peeps en See you next year! 👏🏻👋🏻

....................Einde Bericht....................

Bye bye Valamar Parentino Hotel

May 20, 2023 in Croatia ⋅ ☁️ 18 °C

6:00u de wekker gaat. Time to wake up!
    Laatste spullen verzamelen en naar de auto brengen. Het zit er weer op!

Dan is het 7u en kunnen we nog een laatste keer gebruik maken van het ontbijt.

Na een half uurtje hadden we dan echt wel goed ontbeten en zijn we de allerlaatste spullen van de kamer gaan halen.

Het is nu 8u, we zijn net uitgecheckt, de navigatie is ingesteld op Lieshout en zijn op weg. Op weg naar huis! Nog maar zo'n 13u te gaan 😅

Morgen zie ik mijn Faye'tje weer! 🐾💕

Zbogom Hrvatska
    (Tot ziens Kroatië)

Laatste avond

May 19, 2023 in Croatia ⋅ ☁️ 17 °C

Vandaag dus echt een dagje niks.
    Op de kamer verbleven na het ontbijt, lekker in bad geweest.
    Jonathan en Marloes zijn wel nog wezen wandelen richting Porec en met een touristen treintje mee gereden.

Toen Jonathan en Marloes terug waren, zijn we rond 13:30u bij het restaurant van het zwembad wat gaan lunchen: Ceasar salade 😅

Om 15u was het dan toch echt tijd om het zwembad in te springen, ja ook het niet verwarmde. Brrr.. 🥶⛄🏊🏻‍♀️😎🌞🌡️🌴

Na dik twee en een half uur hebben we het zwembad verlaten en zijn we ons klaar gaan maken om naar Porec te lopen om daar ergens iets te gaan eten.

18:40u was iedereen presentable en konden we op weg.

Jonathan, onze deskundige, had een aardig restaurantje op internet gevonden en ons daar na zo'n 20min heen begeleid.

Restoran Tradizione.
    Hmmm..! Dat was zeker een goede keuze. Gezellig uitziend restaurant, vriendelijke/behulpzame bediening en heerlijk eten!
    Allemaal een groot bord soep, tomatesoep en ik had vissoep (note to myself: een voorgerecht is te veel! 😅)
    En daarna gingen de heren voor een Chateaubriand, Marloes voor een kalfs medaillon en ik ging voor een spaghetti carbonara. De bordjes kwamen niet leeg, zo vol. Maar we hebben ervan genoten.

Om 21:10u zijn we richting het hotel gelopen.
    21:30u waren we weer bij het hotel. Even een beetje kunnen uitbuiken tijdens het wandelen. Pfff...
    Nog even een foto van het zwembad gemaakt. 😋
    En nu lekker op bed dit stukje schrijven.

Vanavond op tijd naar bed, morgen vroeg willen we de eerste zijn aan het ontbijt en daarna snel door naar huis. De rit zonder stops duurt ruim 13u en zou betekenen dat we iets na 21u thuis aan zouden moeten komen. Dat wordt denk ik dan dus wel rond 23u of later met die pregnant mutti's achterin, hun aangedouwde blazen en hongerige buiken 😅

Het zit er weer op deze vakantie, 2 weken zijn voorbij... Gevlogen! 🚀
    Weer een mooie ervaring rijker.
    Jammer dat het er weer op zit, maar ook zeker fijn te weten dat ik morgen weer gewoon thuis in mijn eigen bedje kan slapen, in mijn eigen huis, met water uit de kraan 🚰 en boterhammen op mijn bord! 🍞

Laatste dag

May 19, 2023 in Croatia ⋅ ☁️ 18 °C

Goedemorgen en welkom bij de ontbijtshow van Marloes, Jonathan, Lars en ik, Roxana, mocht je dat na al die tijd nog niet weten 🤪

Vanochtend was ik om 6:45u al wakker. Mijn buik sloeg ineens op hol en ik heb toch wel een beetje last van mijn teentje, beetje blauw ook. (Gisteren iets eerder naar de kamer gegaan dan Lars en bij het binnenlaten stootte onze voeten tegen elkaar, hij bergschoenen aan en ik niks, dus beetje auw.)

Na anderhalf uur filmpjes kijken op mijn telefoon, was ik toch wel erg moe en weer terug naar bed gegaan.
    Kwart over negen schoten we wakker.

9:30u aan het ontbijt, buikjes weer goed gevuld!

Marloes en Jonathan willen vandaag lekker een dagje zwembad en Rox wil nog even kijken of bijv. Vrsar nog interessant is om eventueel naartoe te gaan.
    Vrsar moet net als Rovinj een leuke havenstad zijn, met een oude binnenstad, gekleurde huizen en gezellige eettentjes, maar niet iets monumentaals bijv.

Het lijkt ons prima om even lekker in bad te gaan en te chillen, merk dat het kaarsje toch al aardig opgebrand is, zo einde van de vakantie. En dan straks misschien nog een plons 🌊 in het zwembad. Een lekker rustig en relax dagje.

Stay tuned!

Pula

May 18, 2023 in Croatia ⋅ ☀️ 19 °C

Vandaag lekker naar Pula, lekker rond 10:35u aangereden, zou ongeveer een uur in beslag nemen.

Iets na 11:45u kwamen we aan. Plekje gevonden, stappen uit, zijn 3 meter van de auto gelopen om te kijken waar we een automaat zien staan, komt er meteen zo'n blauw geshirt ventje aan op een E-step met zijn blieper, dus Marloes meteen in actie: Hoo hoo hoo! Goed gedaan. Krijgen niet eens de kans of ze staan je al te bekeuren. Vieze naaiballen. 😅

Maar goed, back to the main story.
    Als eerste naar het Amfitheater gelopen. De vijf na grootste Romeinse overgebleven arena ter wereld en de enige met nog vier zijtorens. Volgens de Capitool reisgids ook het gaafste antieke monument van Kroatië. Dat mogen we dus zeker niet gemist hebben!

Eerst nog bij een souvenir shop een sleutelhanger gescoord, Check! ✔️😌

Het Amfitheater!
    Gaaf om te zien. Wel kleiner dan het Colosseum in Rome leek ons, maar niet minder mooi. En.. deze is niet omringd door steigers, doet ook veel 😉
    Niet binnen geweest. Konden het van buitenaf eigenlijk best prima van binnen bezichtigen, dus leek ons een beetje seund van het geld.

Door naar de Boog van Sergii. Lijkt een beetje Arc de Triomphe idee?

Onderweg kwamen we eerst nog langs de dubbelpoort (Porta Gemina), waarvan ze denken dat er vroeger 10 waren die toegang gaven tot Pula.

En weer door!
    Op naar het Kasteel. We hebben geluk. Blijkbaar is het vandaag internationale museum dag en is de toegang gratis.
    Maar goed ook, want we vonden er barweinig aan 🫣

Het was dan ook gauw tijd om iets te gaan eten.

Na het het eten zijn we terug naar het hotel gegaan, we hadden wel nog even gekeken of Rovinj nog interessant was om naartoe te gaan, maar konden niet echt iets vinden wat ons de moeite waard leek en daarbij was het dan ook al inmiddels 15:25u

Iets na half 5 waren we weer terug bij het hotel.

Time to go swimming! 🏊🏻‍♀️👙🩲
    Zwembad sluit om 18u, dus nog even een duik in het zwembad en en glij van de glijbaan.
    Mooi zwembad!

17:45u hadden we het wel weer gezien.
    Terug naar de kamer en even niksen.

Na een tijdje, 20:35u, hadden we het gezien op de kamer en zijn we in de lobby gaan zitten, daar staat een tafeltennistafel, en voetbaltafel en een lekker huishoekje om te zitten met een drankje.
    Take 5! kwam natuurlijk ook weer op tafel 🙃

22:45u vonden we het weer goed voor vandaag, terug naar onze kamer en lekker naar bed.

Trusten en tot morgen!
    De laatste dag alweer!
    Time flies... 🚀

Valamar Hotel Parentino, Porec

May 18, 2023 in Croatia ⋅ ⛅ 16 °C

Vanmorgen om 8:45u aan het ontbijt.
    Wat een keuze. Groot, netjes, veel, vers.
    Hier gaat het wel goed komen voor onze buikjes.

Vandaag gaan we naar Pula, daar moet in ieder geval een amfitheater zijn en de Boog van Sergii (beetje arc de triompf idee?)

Misschien dat we ook nog maar Rovinj gaan aangezien dat toch nog 45min van Porec af ligt en Pula een uur.

Maar of dat allemaal gaat passen vandaag? Geen idee hoe groot Pula precies is. 🤷🏼‍♀️

Poreç

May 17, 2023 in Croatia ⋅ ⛅ 14 °C

Onderweg naar het hotel niet meer gestopt bij Rijeka, maar meteen door gegaan naar het hotel. Rond 13:15u kwamen we aan. Een beetje te vroeg nog eigenlijk om in te checken. Maar nee heb je en je kun je krijgen. 😇
    We mogen de kamer op!
    Hup, spullen pakken en naar boven brengen. Kamer checken. Dikke prima!

14:35u zijn we naar het strand gelopen om de boel eens een beetje te verkennen. Tijdens het wandelen kwamen we een aardig tentje tegen waar we wel wat willen gaan eten.
    Eten was prima, alleen voor Roxana was het dit keer iets minder. Lasagne bolognese.
    Niet heel warm en niet heel denderend qua smaak... Volgende keer toch maar gewoon weer in Nederland 😅

Later weer terug naar het hotel gegaan, deze verkent, zwembad gecheckt, lijkt ons in orde en toen moest er ook nog een potje gepoold worden.
    Tijd voor de dames om naar de kamers te gaan. Ff uitrusten. En ff checken wat er in Porec te doen valt.

Het is hier nog best prima qua temperatuur ed en hebben inmiddels weer wat meer energie, dus lopen we nog rond 18:45u naar het centrum van Porec.
    Krijgen hier een beetje een Italiaanse vibe bij.
    Een aardig centrum om een keer doorheen te lopen en om toch ook maar even een restaurant te gaan zoeken. Vanmiddag laat gegeten, dus niet echt grote honger, maar als we nu niet iets eten hebben we straks honger en dan gaat 't niet meer.

Jonathan en Marloes gingen dit keer voor lasagne bolognese, nee ook hier geen succes.. 😅
    Lars ging voor de Kroatische Cevapcici (worstjes van gehakt), niet heel bijzonder, though.
    En Roxana had echt zin in vlees! Vleesch! Must eat meat 🍖😉
    Dat werd een kalfs medaillon met champignonsaus en tagliatelle.
    Ze kwamen eerst aan met kip... 😒
    De tweede poging was wel goed, oh en dat was wel echt weer even lekker!

Tijd om terug naar het hotel te gaan. Het is dan ook al 21:15u geweest en het is zo'n goede 20min wandelen.
    Terug bij het hotel nog even opgefrist en daarna heerlijk onder de lakens kruipen.

Goedenacht allemaal! 💤

Bye bye Krk

May 17, 2023 in Croatia ⋅ 🌬 16 °C

Vanmorgen om 8:30u aan 't ontbijt.

Het is vandaag ook regenachtig, dus het idee om hier op het eiland nog wat te gaan doen is al gauw van tafel geschoven.

Misschien dat er bij Rijeka wat te doen en beleven valt, dat komen we onderweg tegen wanneer we naar Porec gaan. Onze laatste bestemming alweer deze vakantie!

10:25u Uitchecken en de spullen weer in de auto geladen, dan kunnen we op weg!

>>Funfact :
    #20WekenZwanger #HalfwayThrough #BabyToondersGeesing #BabyMoon

Eiland Krk

May 16, 2023 in Croatia ⋅ ☁️ 15 °C

Nou dat was het dan... Naar Vbrnik geweest, het smalste straatje van de wereld gezien (op het smalste punt 43cm) en toen begon het te regenen, te hard om nog iets anders te gaan doen. Dus rond 12:50u maar weer terug naar het hotel gereden.

Halverwege werd het weer droog, maar hadden geen zin om weer om te draaien. Misschien morgen onderweg naar het volgende hotel even meepikken?

13:15u weer terug bij het hotel en nog even een boodschapje gedaan. Water, bier, chips en chocolade. Milkaaa. (Nuss & Nougat-crème) 🤤

Om 16u ook maar eens even het zwembad gecheckt. Eindelijk een fatsoenlijk zwembad en ook lekker op temperatuur, dus daar konden Lars en ik (Rox) ons wel een uurtje vermaken! Echt even fijn!
    Jonathan en Marloes gingen net het zwembad uit toen wij eraan kwamen. Even koppels-tijd ingelast 😌

Het gaat richting etenstijds en we hebben geen lunch gehad dus rond 18u begint de honger toch wel op te komen.
    Na een wandeling over de promenade vinden we dan een tentje wat er gezellig uitziet, met een kaart naar smaak.
    We zijn er goed geholpen en hebben allemaal lekker gegeten.
    3x een pizza, maar ik was daar een beetje klaar mee na 3x in 1,5 week.
    Ik (Rox) ging voor tagliatelle met een romig sausje en kip. (Op aanraden van de serveerster, want ik wist het eigenlijk allemaal niet meer...)
    Wat mis ik een lekker biefstukje wel zeg. Of een lekkere pasta met garnalen of pizza met tonijn of zeevruchten of iets dergelijks.

Even later weer terug richting het hotel hadden Jonathan en ik nog zin in een ijsje.
    Was niet het lekkerst ijsje, kristallig en waterig.. Niet zoals bij ons thuis lekker zacht en romig. *Bummer* 🫥🥸

Bij het hotel wat spelletjes verzameld en richting het andere hotel gelopen naar de bar/lounge.
    Een potje Uno Flip gedaan en toen moest toch echt weer Take 5! op tafel komen! 😊

Na 2 potjes wilde Jonathan graag een keertje tafelvoetbal spelen tegen Lars. ⚽

22:45u het is weer tijd om naar bed te gaan.
    Nog even vlug een stukje schrijven, tanden poetsen en wekker zetten.
    Morgen weer een nieuwe dag!

What to do today

May 16, 2023 in Croatia ⋅ 🌬 15 °C

Vanmorgen om 9u aan het ontbijt bij Corinthia Baska Sunny Hotel.
    Weer een aardig ontbijt kunnen nuttigen hier.

Daarna op de kamer even uitgezocht wat we vandaag allemaal zouden kunnen gaan doen op het eiland Krk. Het is een regenachtige dag, dus er is niet al te veel zin.

Ik (Rox) leek het wel interessant om naar Krk-stad te gaan waar nog Romeinse stadspoorten ed te zien zijn. Ook Omisalj moet nog een gedeelte van een Romeinse ringmuur hebben en Vbrnik moet het smalste straatje van de wereld hebben.
    Laten we daar maar eens naartoe gaan dan.

We hadden ook een onderzeeërtocht gezien hier in de buurt, wat ons nog wel leuk lijkt om te doen. Misschien iets voor morgen, aangezien het een beetje op de route ligt wanneer we weer verder gaan en het maar 45min in beslag neemt. De rit naar het volgende hotel duurt zo'n 2,5u en dan kijken wat we daar allemaal willen gaan zien en doen!

12u we zijn bij ons eerste plaatsje voor de sightseeing: Vbrnik!