Brazil
Jardim de Alah

Here you’ll find travel reports about Jardim de Alah. Discover travel destinations in Brazil of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Rio de Janeiro - Ipanema Beach

December 11, 2016 in Brazil

The district Ipanema is one of the most expensive places to live in Rio. There are a lot of world-class restaurants, shops and cafes. The water at "Ipanema Beach" is wild so that many locals are surfing on this spot. Every Sunday the roadway next to the beach is closed to vehicles. This allows people to ride bikes, roller skate, skateboard and walk along the ocean.

Riooooo!

August 19, 2016 in Brazil

Je weet dat je op het vliegveld van Rio bent aangekomen als je ineens tussen een groep olympische voetballers uit Duitsland loopt. Dat voorspelt veel goeds 😀

Na aankomst namen we de bus naar ons hostel in Ipanema, een van de mooiste wijken van Rio. Onderweg was al te zien dit een stad is van contrasten. Aan de ene kant zie je vervallen gebouwen met graffiti, zwervers en heel veel politie, maar een paar meter verderop ligt vervolgens een op en top chique cruiseschip. Heel vreemd om te zien.

Voor het eerst slapen we in een hostel. We hebben een mega kleine kamer met zes personen. Dat is wel even wennen na al die luxe in onze eerdere hotels! Heb dan ook niet zo goed geslapen en heb ook lichtelijk last van een kater aangezien we na onze cocktails tijdens het avondeten, in het hostel werden verrast met champagne door de directeur van het Finse boksteam. Die hadden kennelijk brons binnengesleept. Heel lekker, maar iets teveel van het goede 🙈

Vandaag gaan we naar het enorme Jesus beeld en vanavond eindelijk naar de finale van atletiek woei!

Rio de Janeiro #1

March 17 in Brazil

Wir sind in Rio angekommen, und sie heißt nicht umsonst „wundervoll Stadt“! Für uns ist es die perfekte Mischung zwischen Strand-/Surfer-Lifestyle und Großstadt-Flair (13 Mio Einwohner!)

In den ersten Tagen standen Ipanema, Copacabana, Fußball und ganz viel Caipirinha auf dem Programm😎

#Ipanema - der schönste Strand Rio‘s

#Copacabana - der wohl bekannteste Strand der Welt

#Fussball - Brasilianers Lieblingsbeschäftigung (das Ergebnis aus der letzten WM 7:1 gegen Deutschland ist übrigens mittlerweile ein „Schimpfwort“ in Brasilien😆)

#Caipirinha - unsere Lieblingsbeschäftigung am Abend 😉

Jardim de Alah