Canada
Sunset Beach

Here you’ll find travel reports about Sunset Beach. Discover travel destinations in Canada of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Vancouver

July 27, 2016 in Canada

Nach unserem Hostel Umzug sind wir jetzt endlich in Vancouver Downtown und es ist so viel besser weil man so gut wie alles zu Fuß erledigen kann und nicht immer erst 1 Std mit Bus fahren muss 🖒. Montag haben wir uns Fahrräder ausgeliehen und sind damit im Stanley Park rum gefahren 😊🌳. Das hat mega Spaß gemacht, weil wir richtig coole Fahrräder hatten :D Außerdem waren wir richtig safe weil hier Helmpflicht besteht!😌
    Gestern sind wir dann mit dem Bus nach North Vancouver gefahren und haben noch einen letzten Hike auf den Quarry Rock gemacht was wirklich anstrengend war weil es wieder sehr steil mit vielen Stufe hochging 💪 aber die Aussicht war echt schön 😊. Nach dem Hike sind wir noch zum Lynn Canyon Park gefahren wo eine ziemlich hohe Hängebrücke über einen Fluss führte.

vancouver

February 13, 2017 in Canada

De winter in Canada werd me op een bepaald moment te veel. Nadat ik besloten had om niet in Jasper te blijven om daar te werken hebben we een bus genomen naar Vancouver. Het regent veel in Vancouver, maar het ís daar tenminste boven de nul graden, temperaturen dat ik gewoon ben van in België. We hebben 's morgens vroeg Jasper verlaten toen het min eenendertig graden was. Doordat het busstation geen binnenruimte had om te wachten waren we buiten aan het bevriezen van de kou. Dit heeft voor mij de doorslag gegeven. Ik had genoeg van de kou en van de winter.
    Als we in Vancouver aankwamen was het er vergeleken met Jasper heerlijk warm. Het is een gigantische stad waar veel te doen is. Al snel trekken we naar de klimzaal om ons favoriete sport te beoefenen, namelijk klimmen. Jules is direct verdwenen en als ik hem heb gespot zie ik hem in een route klouteren in overhang. Hij doet me vaak denken aan een crazy monkey. De klimzaal was voor ervaren klimmers en dit merk ik heel snel. De boulders zijn hoger dan ik gewoon ben dus het was toch even aanpassen en ik moest mijn hoogtevrees terug overwinnen. Elke keer dat we opnieuw gingen klimmen voel ik wel dat ik vooruitgang boek. joepiee.
    Aan de bali lag een papier met 'volunteers wanted'. In drie dagen was er een bouldercontest van de jeugd en ze hadden dringend extra vrijwilligers nodig. Omdat ik niets te doen had heb ik me opgeheven en in ruil kreeg je per uur dat je werkte gratis toegang in de klimzaal. Lang heb ik allesinds niet moeten twijfelen. De dag van de wedstrijd was het ontzettend straf om te zien hoe de gespierde tieners zeer moeilijke problemen naar boven klommen. Had ik maar vroeger aan deze sport begonnen.
    Naast klimmen zijn Jules en ik veel naar de bibliotheek gegaan. Hij om te werken en ik om boeken te verslinden of te tekenen. Het is de grootste bib dat ik in mịjn leven gezien heb en is in een modern jasje ingekleed.
    De eerste dagen heb ik hier vrij intensief naar werk gezocht, maar ik vond niet wat ik wou. Volgens mij wou ik niet werken en was ik daarom kieskeurig of deed ik niet een tikkeltje meer mijn best. Ik beslis om gewoon niet te werken en te genieten van mịjn jaar verlof. Vanaf dit moment voelde ik me weer vrij. Het was een verademing om geen tijd meer te verdoen om werk te zoeken. Mijn fantasie begon op hol te slaan. Wil ik wel in Canada blijven? Wat zou ik nog graag gezien hebben in mijn leven? Waar wil ik naartoe? Mijn hart lag bịj Azië. Na veel opzoekwerk in de bibliotheek vind ik een goedkoop ticket naar Vietnam en niet veel later boeken we ons ticket. Jules sprak over een brommer kopen en van zuid naar noord te rijden. Dit zullen we wel nog zien als we daar zijn, dacht ik. Zelf zie ik me nog niet op een brommer rijden, maar het klinkt wel ontzettend cool om te doen.
    Vanaf het moment dat ik in bezit was van het vliegtuigticket voelde ik me relaxed. Ik kon meer genieten van Vancouver en heb een paar toffe dagen gehad met vier duitse meisjes en een jongen van Chile. Hopelijk zie ik hen weer als ik terug kom naar Canada deze zomer.
    Doordat Vancouver een multiculturele grootstad is heb je een enorm groot culinair aanbod. Omdat uit eten gaan goedkoper is dan zelf te koken laten we ons elke dag verwennen met verschillende keukens, gaande van sushi, veggieburgers, aziatische keuken,... Noem iets op en je vindt het in Vancouver. Voor mij was dit puur verwennerij. Ik hou ervan om verschillende gerechten uit te proberen en nieuwe smaken te leren kennen.

Ein Fahrrad

August 27, 2017 in Canada

Ich besuche noch einmal den Fahrradladen und mache ein paar Probefahrten. Ich entscheide mich schließlich für eine Art Mountainbike.
    Es ist aber in meiner Größe nicht vorrätig und muss erst bestellt werden. Auch kommt es völlig nackt, also ohne Gepäckträger, Schutzbleche und Licht. Das muß also noch montiert werden.
    Ende der Woche könnte alles fettig sein. Wenn das wirklich gelingt, bin ich noch gut im Zeitplan.Read more

Vancouver

March 4, 2017 in Canada

Nog twee dagen en we nemen het vliegtuig naar Saigon in Vietnam. Er staat weer een volledig nieuw avontuur op me te wachten en ik sta te popelen om eraan te beginnen. De voorbije twee maand heb ik zeer veel geld opgedaan in Canada dus het gaat goed zijn voor mijn reisbudget om even rond te trekken in een goedkoper land. Hetgeen ik vooral naar uitkijk is het wame weer en ik ben enorm geïnteresseerd om de aziatische cultuur te leren kennen.
    Geen verwachtingen. Go with the flow.

Boek: Arthur Golden - dagboek van een geisha

Wir gaben am Flughafen in Vancouver schweren Herzens "unseren" Ford flex ab, der uns schon etwas fehlen wird. Danach ging es mit dem Taxi nach Westend Vancouver, wo wir die nächsten drei Tage wohnen werden. Jedes Zimmer ist mit einer Küche mit Herd, Ofen, Spülmaschine, Waschmaschine etc. ausgestattet. Die Gegend ist sehr bunt und quirlig und scheint so eine Art St. Georg von Vancouver zu sein. Die Zebrastreifen!!!!! <3Read more

Sunset Beach