Cuba
Buena Ventura

Here you’ll find travel reports about Buena Ventura. Discover travel destinations in Cuba of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Playa Larga

March 9 in Cuba

Helaas worden we - ook al zijn we letterlijk de enigen in de bus - door de hop-on-hop-off bus 1,5 km van onze casa gedropt. In Playa Larga krijgen we echter weer een warm welkomst in Casa Yeni. Dat maakt alles weer goed. Een lekkere welkomst mojito en een fijn gesprek later, begeven Floor en ik ons weer naar het strand. Twee honden vinden het blijkbaar fijn bij ons, want voor we het weten liggen onze twee matjes naast ons te slapenRead more

A noche en Playa Larga

March 10 in Cuba

Van de eigenaren van Casa de Yeni kregen wij in de avond heeelijk eten opgediend. Als voorgerecht kregen we Fritura Malanga (gefrituurde aardappelachtig iets), bonensoep, vis (floor) en pork (ik). Als toetje kregen we ook heerlijke flann, een soort crème brullee in cake vorm. Vervolgens zijn we naar een soort buurthuis gegaan in de hoop salsamuziek te kunnen horen en erop te kunnen dansen.

In realiteit bleek het buurthuis in een lokale discotheek te veranderen met schermen waarop clips werden afgespeeld. Vrouwen (tienermeisjes) met veel te hoge hakken en wannabe gangsters kwamen hier op af. De muziek was ook behoorlijk gangster, dus niet helemaal wat we hadden verwacht. Omdat we een beetje stil aan de zijkant stonden, werd ons een enkele keer gevraagd of we salsa konden dansen (maar daar hadden we op dat moment geen zin in).

Toen we weggingen hadden we buiten onze kamer een grote witte kikker gespot. Bij terugkomst in de casa maakte ik nog een grapje over een kikker die mogelijk op Floor's bed zou zitten en zou veranderen in een prins. Grappig genoeg was dit bijna realiteit. Boven mijn bed bij het raam ontdekten we toevallig een kleine kikkertje (zie foto).

Toch was er een Cubaan volhardend genoeg om Floor bij de hand te pakken en wat danspasjes te laten zien.

De volgende ochtend kregen we bij het ontbijt allebei heel lief een armbandje van Yeni als aandenken aan Cuba. Vervolgens vertrokken we met een blauwe taxi collectivo (met twee Duitse medereizigers en één Zwitserse medereiziger) richting Viñales. Hiermee eindigde ons avontuur in Playa Larga.

Bahia de Cochinos

February 7, 2017 in Cuba

Heute stand uns eine 6 stüdige Fahrt nach Cienfuegos bevor. Unterwegs befolgten wir den "Insider-Tipp" unseres Reiseführers (Buch) und besuchten eine Farm namens Finca Fiesta Campesina. Es war leider ein Reinfall. Die wenigen Tiere sind in schlechtem Zustand gehalten und Restaurants oder Souvenir-Shops waren in der Überzahl.

Am wunderschönen Strand von Playa Larga machten wir gegen Mittag unseren zweiten Halt und genossen das kubanische Feeling. Das erste Mal die Füsse im türkisblauen Karibischen Meer - einfach herrlich.

Gegen Abend fuhren wir weiter Richtung Cienfuegos wo unsere Unterkunft für die kommende Nacht bereits auf uns wartete.

Buena Ventura